Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6
Seznam kapitol
Po delší době na naše monitory opět přichází herní hrdinka Lara Croft ve hře Rise of the Tomb Raider. V tomto rozboru se opět podíváme na nároky hry a grafické zpracování, které je opravdu hodně povedené. Podíváme se na to, jaké detaily se vyplatí snížit aby jste si hraní s Larou užili na co nejvyšším výkonu bez cukání.
Ambient Occlusion
Efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. K dispozici jsou volby vypnuto, zapnuto (velmi nepřesná metoda – asi SSAO) a HBAO+.
Vliv na výkon je průměrný. V testované scéně byl rozdíl mezi vypnuto a HBAO+ 45 fps vs. 41 fps.
Nastavení na HBAO+ (po najetí myší se zobrazí vypnuto)
Depth of Field
Efekt, simulující hloubku ostrosti, můžete vidět jen v animacích, kde má také i velmi nízký vliv na výkon, takže deaktivace tohoto efektu vám při běžném hraní nic navíc nepřinese.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí vypnuto)
Level of Detail
Nastavuje kvalitu objektů a jejich vzdálenost vykreslovaní . Na to, že v testovací scéně má obrovský vliv na kvalitu obrazu, je vliv na výkon minimální – 36 fps vs. 37 fps. Kvalitu objektů (ovlivňuje počet polygonů) tedy nemá smysl snižovat dříve než jiné náročnější detaily.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Tessellation
Přepínač pro aktivaci a deaktivaci tesselace polygonů. Tesselace s displacement mappingem je v této hře využita hlavně na detailnější simulace povrchových nerovností terénu, ale i různé objekty. Rozdíly v obraze většinou nejsou nijak zásadní (stejně jako v předchozím díle) a to samé platí o výkonu. V testované scéně byl rozdíl mezi zapnutou a vypnutou tesselací 38 fps vs. 41 fps.
Nastavení na zapnuto (po najetí myší se zobrazí vypnuto)