Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source
Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source
autor: Tomáš Šulc , publikováno 24.3.2014
Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Věřili byste, že zbrusu nová počítačová hra může běžet na deset let staré technologii? Důkazem toho je Titanfall poháněný Source enginem z roku 2004. Přestože grafika hry není tak dobrá jako třeba v Crysis 3, stydět se za ni Titanfall také nemusí. Velkým plusem jsou naopak hardwarové nároky, Titanfall běží téměř na všem.


Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Pokud jste už před pár dny vydaný Titanfall hráli, dáte mi možná za pravdu, že jde o černého Petra letošního jara. Jde přitom pro mnoho hráčů o zcela neznámou hru, která byla oznámena teprve před rokem na výstavě E3 2013. Také první pohled na vývojáře o mnohém nenapoví. Kalifornský tým Respawn Entertainment byl založen teprve v roce 2010 a Titanfall je jejich prvotinou.

Při druhém a detailnějším pohledu však zjistíte, že kvality Titanfall rozhodně nejsou dílem náhody. Zakladateli Respawn Entertainment jsou totiž Jason West a Vince Zampella, bývalí klíčoví zaměstnanci Infinity Wards (Vince Zampella byl dokonce výkonným ředitelem firmy). Ti z firmy „byli odejiti“ v březnu 2010 poté, co po vydání Call of Duty: Modern Warfare 2 vyvrcholily jejich spory s vydavatelstvím Activision. V průběhu několika měsíců za nimi z Infinity Wards přešlo i množství ostatních zaměstnanců.

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Jak už jsem napsal v úvodu, je Titanfall postavený na technologii Source engine od Valve. Na poměry světa IT jde o hodně starou technologii, engine poprvé debutoval téměř přesně před deseti lety s Counter-Strike: Source. Vývojáři se pro tento engine rozhodli proto, že chtěli vytvořit multiplayerovou střílečku, která bude schopná běžet při 60 fps na starší generaci konzolí. Vzhledem k odlišnosti Xboxu 360, Playstation 3 a PC není dle slov tvůrců vývoj enginu pro PC a konzole současně snadný a Source engine je v tomto ohledu velmi dobře vyladěn.

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Co do kvality grafiky je zřejmé, že Titanfall nemůže nabídnout takovou detailnost a úroveň efektů, kterou nabízí jiné moderní hry (typicky Crysis 3 nebo Assassin's Creed IV). Přesto ale grafika hry vypadá obstojně a osobně bych ji v kategorii AAA stříleček z pohledu první osoby zařadil někam na pomezí mírného podprůměru až průměru.

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
48 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 21.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.