Hlavní stránka Multimédia Flash a MP3 Trekstor Radio Station - přenos MP3 po vlnách rádiových
Trekstor Radio Station - přenos MP3 po vlnách rádiových
autor: Štefek Petr , publikováno 30.1.2007
Seznam kapitol
1. Prolog - mít či nemít?
Trekstor Radio Station - přenos MP3 po vlnách rádiových

Na počátku byl nápad. Jednoduchá idea o přehrávání MP3 v autorádiích bez dekodéru MP3 a dokonce bez mechaniky pro čtení CD. Prekérní situace, není-liž pravda? Vezměme automobily, kde je autorádio s podporou "empétrojek" stále ve většině případů drahou příplatkovou výbavou. Existuje východisko?


Na počátku byl nápad. Jednoduchá idea o přehrávání MP3 v autorádiích bez dekodéru MP3 a dokonce bez mechaniky pro čtení CD. Prekérní situace, není-liž pravda? Vezměme automobily, kde je autorádio s podporou "empétrojek" stále ve většině případů drahou příplatkovou výbavou, ale rozhodně se vyplatí, tedy alespoň z kvalitativního hlediska reprodukčního řetězce v automobilu. Teď se ovšem vraťme do našeho reálného světa prošpikovaného různými nenechavci a zlodějíčky.

Vše mohu uvést na příkladu svého dobrého známého, který mi  nepokrytě a bez uzardění vysmál, že ve svém autě nemám nic lepšího, než základní autorádio sériové výroby bez možnosti chroustat CD s mp3kama nebo dokonce DVD. Aby zvýšil komfort cestování ve svém plechovém miláčkovi, tak utratil blíže nespecifikovanou sumu za autorádio blíže nespecifikované značky nabízející všemožné možné i nemožné funkce. Radoval se on a radoval jsem kvůli něj jako správný přející kamarád i já.

"3 týdny po té"

Už se raduji pouze já. Ne že by se kolega autorádia nabažil nebo by nesplňovalo jeho nároky či představy, jen změnilo přechodně své bydliště do jakési zaplivané zastavárny na konci města - doměnka. No a já se raduji, že jsem ono autorádio nevlastnil - a samozřejmě sdílím pocit ze ztráty. Jeho koupě totiž  kolegu přišla posléze 3x dráže, než byl původní plán.

Pokud patříte do stejné kategorie jako já, tak nastražte uši - v našem případě zaostřete na text - a zbystřete pozornost, protože i pro nás existuje východisko. Řešením tohoto problému by mohl být právě dnes recenzovaný vysílač v pásmu FM. Celá podstata věci je ve vysílání na určité frekvenci, kterou posléze vyladíte i na svém autorádiu. Na tento kapesní vysílač máte možnost připojit přenosný mp3/CD přehrávač či dokonce přehrávat mp3 přímo z USB klíče, což je opravdu velmi šikovná "vychytávka".

Trekstor Radio Station - přenos MP3 po vlnách rádiových

Trekstor Radio Station - bližší pohled

Trekstor Radio Station - přenos MP3 po vlnách rádiových

V samotném balení najdete krom vysílače také propojovací kablík pro CD/MP3 přehrávače, který jednoduše zasunete do sluchátkového výstupu a druhý konec do TrekStoru. Dále zde najdete velmi důležitou auto pojistku, kterou pro jistotu vozte sebou, ale s velkou pravděpodobností ji nikdy nevyužijete.

Trekstor Radio Station - přenos MP3 po vlnách rádiových

Samotný vysílač je velmi pěkně proveden a trošku evokuje vzhled řadící páky. Na přední straně najdeme pouze základní tlačítka, která mají zajistit ovládaní připojeného USB klíče (MP3/CD přehrávače tyto tlačítka samozřejmě neovládají).  Poslední tlačítko s poněkud tajemným označením CH přelaďuje kanály na jakých vysílač právě vysílá. Displej přístroje ukazuje pouze aktuální vysílací frekvenci. Pokud ho podržíte delší dobu, tak vám zvýší vysílací výkon z homologovaných 10mW na nehomologovaných 100mW - inu homologace nehomologace, pokud to pomůže k lepšímu příjmu, je to košér.

Trekstor Radio Station - přenos MP3 po vlnách rádiových

Na tomto ilustračním obrázku vidíme line-in (vstup) pro připojení MP3/CD  přehrávačů a také kloub, kterým lze měnit polohu hlavy vysílače. Žádný vliv na vysílání to samozřejmě nemá, jedná se o čistě praktickou věc, kterou pochopíte až po připojení do auto zapalovače. V odrazu na podložce můžeme vidět konektor pro připojení USB klíče (je situovaný pod odtajemněným tlačítkem CH).

Trekstor Radio Station - přenos MP3 po vlnách rádiových

Opačná strana TrekStoru ukazuje konektor pro auto-zapalovač. Na jiný způsob napájení zapomeňte. V následující části tohoto článku už si zhodnotíme samotnou funkčnost tohoto malého zázraku.

Trekstor Radio Station - jak je na tom v praxi?

Přístroj je velmi "user-friendly", takže ho vlastně stačí jen zapojit a už můžete vesele vyhrávat. V praxi to ovšem znamená najít frekvenci do které se vám nebude plést žádné komerční rádio či jiné rádiové vysílání. V mém případě nejvíce vyhovovala frekvence 88.5MHz, kde nehrálo žádné rádio a frekvence byla téměř čistá. Bohužel při delších přejezdech mimo město budete nucení přelaďovat i frekvenci, protože ne ve všech místech vám vyhoví. Kvalitativně je na tom o něco hůře než běžná komerční rádia i po přepnutí na desetinásobný výkon, což se ovšem dalo očekávat- zázraky se v této oblasti nedějí. Je lepší než většina stejně levné konkurence, ale stále mu do dokonalosti mnoho chybí. Pokud budete volit zdroj signálu, tak dejte přednost mp3 přehrávači, kde lze doladit zvuk ekvalizérem. Přehrávání z klíče je velmi kompromisní, ale to se také dalo očekávat.

Trekstor Radio Station - přenos MP3 po vlnách rádiových
Trekstor Radio Station - přenos MP3 po vlnách rádiových

Trekstor Radio Station - přenos MP3 po vlnách rádiových

Závěr

Inu závěr tohoto testu nebudou provázet slova nadšení a ovace na daný produkt, i když se jedná zatím o nejlepší podobný výrobek jaký jsem měl tu čest poznat, ale zhodnocení TrekStoru je POUŽITELNÝ, což o některých jiných říci jednoduše nelze. Největší zásluhu na tom má možnost přepnutí na vyšší výkon a také možnosti připojení zdrojů signálu. Pro běžné denní popojíždění ve městě nebo na krátké vzdálenosti TrekStor vyhoví, ale nepočítejte s tím, že vám z hlediska kvality reprodukce nahradí CD Changer či autorádio s CD/MP3. Pokud se týká samotného konceptu přístroje, tak jen těžko lze na něm hledat nějaké chyby. Díky využití externích zdrojů signálu či USB klíče je omezen pouze jejich kapacitou, a tak jediným otazníkem před koupí podobného přístroje je existence kazetového adaptéru, který svou práci odvádí skrze hlavu kazetové mechaniky. Cena 780 korun bez daně působí velmi sympaticky.

TrekStor Radio Station zapůjčila společnost
Abacus.

Trekstor Radio Station - přenos MP3 po vlnách rádiových



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
30.1.2007 07:23:31   83.208.155.xxx 3632
i když docela roztomilá...
30.1.2007 07:45:35   212.80.94.xxx 3483621
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.1.2007 07:56:21   195.146.115.xxx 1840499
Přesně tak, toto zařízení je schváleno ČTÚ k provozu v ČR (a potažmo v celé EU, neboť o tom rozhodla EK a jednotlivé státy to následně jen zavedly do svých právních systémů). ČTÚ vydal generální licencí v květnu loňského roku. Je to napsáno v návodu k TrekStoru a dokonce tam je myslím i odkaz na stránky ČTÚ kde je ta licence vyvěšena. V návodu je ovšem i upozornění, že pod tuhle licenci spadá jen vysílání na standardním výkonu, čili pokud si to někdo přepne na zvýšený výkon, zákon začne porušovat. Od výrobce jsem to koupil nastavené na standardní výkon, který mi zatím postačoval, stačí si jen pečlivě pohrát s frekvencemi a najít nějakou opravdu volnou. Navíc to hraje i v tunelech kde ostatní rádia umírají, protože si vezet rozhlasový vysílač s sebou ;-) No a pokud někdo žije ve fakt zarušené oblasti, stačí to přepnout na vyšší výkon a spolehlivě přeřvete jakékoliv okolní rádia (samozřejmě jen v rámci svého auta a pár metrů kolem něj). Ale bacha, to se fakt nesmí dělat ;-)
31.1.2007 20:03:27   82.142.80.xxx 3733
jj,
spada to do kategorie tzv. "SRD" - short range
devices.

A v tomhle pasmu to (se svym mizivym vykonem) nemuze nadelat moc skod.

Prumerny CBčkář udela urcite skod o mnoho vic

30.1.2007 07:47:12   195.146.115.xxx 3933
Mám přesně tenhle kousek a mám ho už cca měsíc. Hledal jsem to jako alternativu k pevně vestavěnému autorádiu od výrobce auta, který si za schopnost přehrávání mp3 řekl o skoro 20 000 navíc, což jsem se mu samozřejmě vysmál a vyřešil to tímhle způsobem. Jezdím většinou krátké jízdy po vekém městě a musím říct, že tahle "hračka" jak tu psal někdo výše opravdu funguje a funguje parádně. Jelikož nemám moc času, tak vždycky jen rychle nasypu nějaké mp3 na USB paměťový klíč a prsknu ho do USB portu TrekStoru a hraju. Kvalita je horší než u CD, ale zase výrazně lepší než u přehrávání kazet. Ovšem jelikož nemám absolutně tiché auto, tahle kvalita mi plně postačuje. Recenzent ještě zapomněl zmínit jednu sympatickou drobnost - že přes ten USB port se dají nabíjet různá externí USB zařízení (třeba MP3 přehrávače nebo digitální foťáky)! Když jsem jel meziměsto, tak za cca dvě hodiny jízdy jsem to přelaďoval jen jednou a nebylo to nic složitého ani za jízdy. Můžu to jen doporučit! Navíc cena do léta určitě spadne minimálně o 30% neboť to je novinka konce loňského roku a proto je to zatím mírně dražší. Můj odhad je, že do léta to bude stát 700 včetně DPH a to je už docela pohoda. Při odchodu z auta to jen vytáhnu z autozapalovače a v autě zůstane jen pevně vestavěné rádio v palubce bez podpory mp3. Zloději můžou jít do p.... :-)
30.1.2007 08:15:53   82.113.50.xxx 3833
no na internetu už se dneska prodává za 730s dph. Takže cena je super
30.1.2007 08:46:02   212.24.137.xxx 3334
Dobrá věc tyhle FM vysílače, ale nejlepší by bylo, kdyby uměl vysílat přímo přehrávač. Tohle pokud vím umí zatím jen MAXFIELD G-Flash NG, který má FM transmiter přímo v sobě. U nás se bohužel dá sehnat jen 1GB verze a to je dost málo. 2GB verzi jsem našel jen na německých e-chopech.
30.1.2007 09:45:05   194.108.108.xxx 3534
existuje jeste ORAVA s FM vysilacem, ale nevim jak je na tom s velikosti FLASH
30.1.2007 20:32:41   84.42.169.xxx 3433
nedávno jsem jeden prodal a měl slot na SD kartu.
30.1.2007 09:55:45   89.176.35.xxx 3542
Taky resim tento problem. Auto Renault Megane s vestavenym orig. radiem od VDO, navic jen jeste s kazetakem. Asi 2 roky jsem pouzival ruzne kazetove adaptery pro pripojeni sveho mp3 prehravace k radiu - fungoval vzdycky tak 1 ze 3, a i ten mizerne, zvuk zalezel i na tom, jak clovek nacpal ten adapter do radia. Premyslel jsem o tomle reseni, ale je to take kvalitativni kompromis, navic bych musel obcas prelazovat. Nakonec jsem si objednal specialni redukci, ktera ma na jedne strane klasicky Line In vstup a na druhe strane kabel k pripojeni do konektoru pro CD changer vzadu na radiu, tzn. ze muzu pripojit svuj MP3 prehravac bez ztraty kvality primo do originalni radia. Ta krabicka emuluje CD changer, zrejme nejaci typci reverznim inzenyrstvim rozkodovali protokol, jakym si "povida" original CD changer s danym radiem, takze radio si mysli, ze mam CD changer. Melo by to zitra prijit, jsem fakt zvedavej, kazdopadne by to nemelo trpet zadnou ztratou kvality jako kazetove a radiove adaptery. Cena je sice vyssi - 2390, ale uz mam pokrk nechutneho zvuku ruznych kazetovych redukci a zase radio kvuli tomu teda menit nechci.
30.1.2007 12:42:49   82.209.34.xxx 4134
2390 Kč za kablík? za 3k si můžeš koupit průměrné rádio nějaké renomované firmy(Sony, Panasonic...) s podporou MP3 a máš to bez starostí.Kdyby to stálo 500, tak neřeknu, ale má to skoro cenu nového rádia! A to staré ještě k tomu můžeš prodat...
30.1.2007 12:57:47   193.85.226.xxx 4035
No, já mám taky jenom Blaupunkta s kazetovým přehrávačem. Stačí si stáhnout datasheet daného rádia a na 3 piny (L,P,zem)v konektoru pro CD měnič připojit kablík s 3,5mm Jack konektorem na konci. Cena je cca 20kč i s kvalitním Jackem. Připojení na jednotlivé piny se dá vyřešit použitím vhodných dutinek které mají v každém obchůdku s elektrosoučástkami. Dle mého názoru naprosto jednoduché a zvukově kvalitní řešení.

Hezký den. :o)
30.1.2007 13:03:10   193.85.226.xxx 3634
Jenom taková poznámka, onen "EMULÁTOR" CD měniče je zřejmě jenom pastička na peníze. Zvukový vstup se aktivuje přepnutím na "CD" na samotném rádiu. ostatní funkce měniče jsou v případě připojení pouze audia zcela zbytečné, tak nač je emulovat.
30.1.2007 13:15:52   85.207.126.xxx 3532
No mysim že u Renaultů (mám Megane Coupé 2002) je to řešeny tak, že rádio s changerem opravdu komunikuje a nejde jen tak přepnout vstup... tak sem to aspoň pochopil..

Jak teď ale řešit situaci kdy už mám CD changer, krerej nechc vyhodit a navíc ještě potřebuju připojit MP3? Budu to muset řešit pomocí takového transmiteru :-(
30.1.2007 13:23:48   89.176.35.xxx 3734
Sorry ale v mym renaultu to az zas tak jednoduchy nebude. Zaprvy: Audio se mezi radiem a CD changerem (v mem pripade) prenasi digitalne - zadny obycejny analogovy line-in, ale digital. To znamena, ze zadny pripojeni tri dratku na odpovidajici piny nepada v uvahu (bez A/D prevodniku) Za druhe: existuje specialne pro tyto auta a radia open source projekt: http://tlcdcemu.sourceforge.net/ Neco jsem si o tom cet, tento projekt se snazi prave emulovat jakysi komunikacni protokol, ktery probiha mezi radiem a CD changerem - jejich cilem je pripojit bezne PC zabudovane do auta (na bazi miniITX apod.) k radiu. Bez PC to skutecne nejde, protoze jednak je potreba digitalni vystup audia a jednak oni nejak sofwarove pres serial port emuluji ten protokol o kterem tady pisu. A neni to nic az zas tak jednoducheho, co jsem z toho pochopil, tak ten protokol je dost sofistikovany.

Tedy ta redukce za tech 2390 co jsem si objednal neni jenom nejakej "dratek", obsahuje D/A prevodnik + nejaky chip, ktery zajistuje emulaci toho changeru.

A co se tyka koupe jineho radia - me to reseni, ktere takhle mam v aute vyhovuje. Jednak je display radia umisten mimo nej tak, aby na nej bylo dobre videt (kdyz bych si koupil nejake standarni radio, tak by se mi na jeho display divalo opravdu blbe), jednak mam fajn dalkove ovladani za volantem a hlavne se moc nemusim bat ze mi jej nekdo ukradne (a nemusim kvuli tomu sebou tahat predni panel z radia). Jedine co mi chybi ke spokojenosti je onen Line-In vstup na ktery napichnu sveho I-Rivera a ve kterem mam vzdy svuj posledni oblibeny vyber, zapnu a jedu :-) Ja ani nepotrebuju mit moznost prehravat CDcka s MP3 primo v radiu - stejne bych byl linej na to ty CDcka palit... :-)
30.1.2007 15:21:09   85.207.126.xxx 3535
Přešně tak..
30.4.2007 06:13:08   80.188.127.xxx 2623
Váš nápad se mi moc líbí, také vlastním takové rádio a zatím používám kazetový adapter.Bohužel jsem elektronikou nepolíben :o) a tak by mne zajímalo kde stahnu daný datasheet a jak připojím kablík? Mám radio windsor 127
30.1.2007 13:30:17   89.176.35.xxx 3434
Jeste dovetek k te emulaci toho protokolu. Bez te emulace by radio zvuk z mp3 prehravace do repraku nepustilo. Nejde o to, ze se na radiu vybere jiny zdroj zvku, tak jednoduche to neni. Uplne tomu nerozumim, ale zrejme je vetsina logiky ovladajici CD changer integrovana v samotnem radiu - neustale probiha jakasi komunikace a pokud by CD changer (resp. zarizeni ktere je na odpovidajici vstup pripojeno) spravne neodpovidalo, tak by to radio proste nehralo.
30.1.2007 14:24:39   86.61.128.xxx 3536
Možná by byl lepší tenhle nemusí bejt jenom v aute.
http://navigace-handsfree-pda.nej-ceny.cz/28 568/belkin-tunecast-ii-fm-vysilac-3-5mm-jack-sedy.html
30.1.2007 14:29:01   83.208.83.xxx 3967
Jako nápad,je to dobré,ale technicky zcela nedokonalé.Zbytečné další zařízení do auta,pro odvádění řidičovy pozornosti od řízení. Přelaďování frequencí a nekvalitní zvuk tomu jistě nepřidá. Cena cca 1000 kč rovněž ne.Není problém sehnat poměrné kvalitní autoradio s MP3 přehrávačem již pod cenu 2000 kč.Také to za ty peníze nebude jistě nic pro audiofily,ale každopádně bude zvuk z takovéhoto autoradia nesrovnatelně kvalitnější se spoustou dalších funkcí.
Jako technický nápad je to dobré,ale v praktickém použití, dle mne,zcela zbytečné.
30.1.2007 15:38:17   213.29.120.xxx 3534
Autoradio sice seženež za 2000,- ale abys ty prachy nezhaněl každy tyden potom co ti to radio šlohnou. Tak daš jen cca 1000,- a nemusiš se bat že ti to ukradnou.(Pokud to tam nenechaš)!
30.1.2007 20:08:37   213.29.16.xxx 3633
pro mě praktická věc...mám auto s rádiem, který má ovládání pod volantem a info se zobrazuje na palubním pc. Rádio s podporou mp3 sice seženu za nějakých 3k (tak, aby mi vyhovovalo), ale mezikus pro funkci ovládání a zobrazení na palub. pc je za dalších 5000. V tomto případě mi tato věc přijde velmi užitečná
30.1.2007 18:08:27   84.42.239.xxx 3735
nápadně to připomíná jeden výrobek emgetonu který má dokonce homologaci pro ČR , ale je stejně k ničemu. mizerný signál ne všech frekvencích který je stále rušený a o stereu si taky muže nechat znát.Veeeelké sklamání a vyhozené peníze. http://www.emgeton.com/product82.htm
30.1.2007 19:49:59   213.199.198.xxx 3434
Viete mi niekto povedat, ci je signal, ktory to zariadenie vysiela, STEREO alebo iba MONO? Nikde v specifikacii ani Datasheet na strankach producenta som to nenasiel.
30.1.2007 20:35:16   84.42.169.xxx 3636
Hraje to jako CDčko ale musíš mít kvalitní rádio, samo že stereo.
30.1.2007 20:31:26   84.42.169.xxx 3534
Musel jsem se zaregistrovat, ale stálo mi to za to, mám podobnej přenašeč, dokonce levnější a funguje skvěle, kup si lepší rádio blbe.
31.1.2007 07:30:15   212.80.64.xxx 3437
Vážení, měl jsem možnost výrobek odzkoušet a hraje to MP3 v monu jako kdysi střední vlny, prostě hrůza. Nedoporučuji ke koupi ani největšímu nepříteli.
31.1.2007 10:20:54   80.95.97.xxx 3533
Tak něco podobného se dá sehnat ke K800 už... dost dlouho. I když tohle bude asi víc použitelné, pokud nemáte zrovna SE - viz odkaz
31.1.2007 10:22:02   80.95.97.xxx 3534
hm, koukám, že odkaz nejde, tak takhle

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc =global&lc=en&ver=4001&template=pp4_1_1&zone=pp&lm=pp4_1&pid=10343
31.1.2007 10:23:51   80.95.97.xxx 3434
Ach jo...
tak nevím. Když si z toho odkazu smažete %20 , tak to jde
31.1.2007 12:19:29   212.244.90.xxx 3535
V PL na www.allegro.pl sa da Trekstor kupit za 800,-Kc s DPH aj s postovnym (v ramci PL). Podla predajcu predal uz niekolko desiatok kusov (s pozitivnym ohlasom od uzivatelov). Boli iba 2 staznosti - problem bol s instalaciou radia a nie Trekstorom.

Kvalita zvuku je plne porovnatelna so stereo rozhlasovym signalom.
31.1.2007 12:34:42   194.228.235.xxx 3633
Muzete uvest, jake jine vysilace jste testovali, ja jsem nasel za pod 600 sDPH toto: http://www.fajnceny.cz/zbozi/belkin-tunecast- ii-fm-vysilac-3-5mm-jack-cerny/detail.aspx?p=z:91690
2.2.2007 21:32:25   213.29.120.xxx 3633
Perfektní přístroj na cesty služebním autem kde s pochopitelných důvodů nechcete investovat do autoradia s mp3.
6.2.2007 08:23:56   80.188.226.xxx 3333
Ahoj Lidi
Pokud s tímto výrobkem máte zkušenosti tak Vás prosím o informaci jakým způsobem to funguje s falsh diskem. Dejme tomu, že budu mít 2GB flash a ten budu mít plnej písniček. Připojím ho k tomuto výrobku a co dál. Bude to hrát podle toho v jaké pořadí jsou písničky na flash nebo se dá i nějak listovat? A co když to vypnu a pak zase zapnu, bude to hrát od začátku a nebo od toho místa kde to skončilo. Díky za informace. Petr
6.2.2007 09:49:37   194.108.132.xxx 3432
Ano...neni to ve clanku zmineno, ale zadne dalsi dalsi ovladace tam nejsou. Jedine krok vpred a vzad, a proto je lepsi uzivat mp3 prehravace, kde moznost listovat v adresarich.
8.2.2007 07:50:27   195.146.115.xxx 3433
Ja osobne mam radeji prehravani z flashdisku. Nasypu pisnicky na flash - pokud se maji hrat jen postupne podle nazvu, tak primo do korenoveho adresare, pokud je chci hrat po albech, tak do jednotlivych slozek. Samotny TrekStor umi jen preskocit na nasledujici nebo predchozi skladbu, coz ale v naproste vetsine pripadu postacuje. Principialne vzdy hraje podle abecedy, tedy pisnicky v rootu postupne podle abecedy nebo vezme abecedne adresare a vzdy prehraje nejprve vsechno v prvnim adresari, pak vsechno v druhem, atd. I zde preskakovani funguje jen po pisnickach, tedy pokud chci do druheho adresare, musim nejprve preskakat pisnicky v tom stavajicim. Kdyz se pritroj odpoji (s vlozenym flash diskem) z autozapalovace a pak opet zapoji, pokracuje prehravani od mista kde skoncilo. Pokud se vytahne flash disk a pak se teprve TrekStor odpoji, pozice je vynulovana a vse hraje od zacatku. Snad tyhle drobne postrehy z praxe pomohou :-)
6.2.2007 17:00:29   213.191.111.xxx 3332
Ještě mi dovolte jeden dotaz. Z obrázku je patrné, že je mezi konektorem do zapalovače a samotnou hlavicí přístroje kloub. Je tomu skutečně tak?

Díky Petr
8.2.2007 07:45:12   195.146.115.xxx 3331
Ano, je tam velmi prakticky kloub. Prakticky je proto, ze kdyz se do toho zapoji flashdisk tak to trci do prostoru a nekdy to muze prekazet, je tedy jednoduche tu hlavici otocit treba na vysku at trci flash disk do prostoru. Taky lze samozrejme TrekStorem v autozapalovaci volne otacet aby hlavice smerovala na libovolnou stranu.
8.2.2007 13:29:36   194.108.132.xxx 3234
Je to skutecne tak lze to libovolne natocit a pomoci kloubu upravit polohu.
8.2.2007 14:08:14   80.188.226.xxx 3833
Děkuji všem za užitečné informace, jdu najít vhodného dodavatele a objednávám si to.

Důvod? Mám R- Mégane s origoš rádiem s CD s ovládíním pod volantem a externím displejem a nerad bych se ho zbavoval a toto vidím jako rozumný kompromis.

S pozdravem Petr
8.2.2007 22:27:03   62.168.74.xxx 3633
nieco podobne je aj tu: http://pdabrno.com/view.php?cisloclanku=2006081401

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

133 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 58.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.