Hlavní stránka Hardware Základní desky DFI LanParty UT P35-T2R - legenda je zpět?
DFI LanParty UT P35-T2R - legenda je zpět?
autor: Z. Obermaier , publikováno 13.8.2007
DFI LanParty UT P35-T2R - legenda je zpět?

V dnešním testu se podíváme na skutečně velmi "žhavou"novinku. Zatím ji u nás nenajdete v žádném obchodě, a proto oficiální českou cenu také neznáme. Jako první v Evropě, a možná i na celém světě si u nás můžete přečíst kompletní recenzi přetaktovatelského "drahokamu", desky s čipsetem P35 Express z produkce DFI.


DFI LanParty UT P35-T2R - legenda je zpět?

Základní desku DFI LanParty UT P35-T2R mám doma několik dní a celou tu dobu s ní experimentuji a zkouším její možnosti. Co se týče přetaktování jsem maximálně spokojen a myslím že v běžném provozu ani její možnosti naplno nevyužiji. S vysokou frekvencí FSB totiž paradoxně výkon jako takový neroste, vysvětlil jsem to v minulém testu desky Asus P5K - je to záležitost NB Strapu - podrobnosti najdete zde. Po stránce funkčnosti a spolehlivosti nemám také žádné výtky ani negativní zkušenosti, vše funguje tak jak má.

Pokud jste uživatel který má doma desku s čipsetem nForce, a chtěli byste desku s Intel P35 Express, neměli jste doteď možnost výměny desky se stejně vysokým výkonem. Výkon stávajících desek s P35 Express byl spíše rozpačitý a na nForce prostě nestačil. To se ale s touto deskou DFI změnilo. Výkon této desky je konečně srovnatelný s high-endem konkurence a upgrade již má smysl, ať už kvůli údajně vyšší stabilitě Intel čipsetů ale hlavně pro obrovské možnosti přetaktování této desky.

Společnost DFI se snaží vrátit na své ztracené pozice dlouho, ale její tři poslední modely už  zapadly v zapomnění. S touto základní deskou se ale vrací na vrchol ve velkém stylu, a určitě i zaslouženě. Tohle je dle mého skutečně deska roku, škoda jen že přichází s několika měsíčním zpožděním za konkurencí. Příště se podíváme na test desky Asus Blitz Formula, a jsem opravdu zvědav na možnosti absolutního high-endu od Asus ve srovnání s touto deskou DFI.

Výhody : Solidní layout, High-end výkon, CrossFire a fyzika, výkonný čipset s nejpokročilejšími technologiemi, obrovské možnosti přetaktování Dual-Core i Quad-Core procesorů a pamětí, velké možnosti nastavení v BIOSu, přídavný chladič.

Nevýhody : Vysoká předpokládaná cena - 8000Kč s DPH, horší umístění Floppy konektoru, slabší příslušenství, nemusí pracovat správně s některými zdroji, při osazení delších grafických karet bude složitější výměna pamětí - karta bude blokovat západky.

DFI LanParty UT P35-T2R - legenda je zpět?
Za poskytnutí základní desky DFI LanParty UT P35-T2R
děkujeme společnosti RIDEA.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.8.2007 10:54:16   193.179.46.xxx 237204
Proč je pro vás tak extra důležité, že máte možná jako první recenzi? Připomíná mi to chvástání předškoláků, kteří se předhání v tom, kdo má větší např. skateboard...
13.8.2007 11:04:22   204.104.55.xxx 7433
Az sa budes starat o cokolvek komercne, tak to pochopis.

(Mat obcas akekolvek prvenstvo posuva hodotu prace, webu, cohokolvek vyrazne hore. Ak uz to prvenstvo je, preco sa nepochvalit?!)
13.8.2007 11:05:29   217.77.165.xxx 5732
To neni dulezite pro nas ale kvuli jiste exklusivite vuci, ctenarum. Je preci slusne uvest recenzi zajimaveho produktu jako prvni, patri to k prestizi a neni na skodu na to upozornit, neni to chvastani ale proste fakt!
15.8.2007 17:40:27   88.103.184.xxx 2626
tez si myslim
13.8.2007 17:35:39   213.29.97.xxx 3232
Není vůbec důležité,že je PCT první,protože hned po vaší recenzi vyjdou další a další a nikoho nebude zajímat,že na nějakém českém webu byla tato recenze publikovánajako první. Toto není závod grafických karet,ale zde záleží na kvalitě článku a testů. Jestliže má někdo své osvědčené hardwarové weby,kterým důvěřuje,tak je úplně jedno,že konkurence vydává jako první recenze na nějaký nový hardware.......dotyčný si prostě počká na recenzi svého webu,kterému důvěřuje a ze kterým je spokojený. Až vyjdou na tuto základní desku další recenze,tak už bude úplně jedno,kdo byl první,ale bude se hlavně posuzovat kvalita článku .....a ta při vaší snaze býti první nemusí býti zrovna dobrá. Článek jsem nečetl a tak kvalitu posuzovat nemohu /čekám na své osvědčené recenze/,ale chvástat se,že jste první už zítra může býti každému fuk. A na komerci prosím nepoukazujte........tím možná oblbnete amatéry.
15.8.2007 17:41:12   88.103.184.xxx 2527
tez si myslim
13.8.2007 19:27:24   213.195.237.xxx 9588
Jelikož si chci postavit počítač výhradně s procesorem AMD a chci si počíst, která základní deska by byla super, tak nevím, protože půl roku dozadu máte recenze pro Intel. AMD má také své místo na světě, takže bych byl rád, aby se mu věnovala stejná péče, jako Intelu. Děkuji.
14.8.2007 06:42:07   81.90.168.xxx 3429
AMD bohuzel dnes v high-endu nema co nabidnout, jiz pul roku nevysla zadna poradna nova deska ...vyrobci na AMD jaksi zapomneli, protoze nyni je v "kurzu" Intel! Az bude mit AMD co nabidnout budou recenze i tady ... zatim ale nam nic nenabizi.
14.8.2007 20:02:27   213.195.237.xxx 3626
No, to je sice hezke, že AMD nic nenabizi v High Endu. Ale je milion desek, ktere jsou urceny pro main stream, ktere jsou urceny lidem, kteri na to maji (desky do 2000 a dejme tomu do 5000Kc). Tak proc neni recenze na ne? Prece spoustu lidi zajima, jaky vykon a jake moznosti nabizi treba zakladni deska, ktera se da poridit za 3500Kc a rad by si ten clovek pocetl, jestli je dobra, nebo spatna nebo jina. Intel me nezajima a je dost lidi, ktere vice nez Intel zajima AMD a platforma AMD. Tak prosim, nic se nestane, kdyz nekolikrat udelate vyjimku a udelate recenzi na desky, ktere jsou pro "socky". Dekuji. Co je nyni v "kurzu" me ale totalne nezajima. Ja chci AMD a rad bych si precetl par recenzi o deskach, ktere jsou na AMD uzpusobeny dnes. Ktere se dnes daji v obchode normalne sehant. Dekuji za pochopeni.
15.8.2007 17:40:10   88.103.184.xxx 2630
jj
15.8.2007 17:35:05   88.103.184.xxx 2727
tez si myslim
13.8.2007 11:10:09   193.179.46.xxx 3139
Dobrá, ale stejně mi to vaše chlubení se přijde dost přehnané.
13.8.2007 11:14:32   194.213.42.xxx 3128
Blbost. Když se něco povede jako první(a ještě k tomu českému serveru, což je neobvyklé, a to tak že velmi:-) ), tak je přirozené na to upozornit - navíc když se jedná o takto vyjímečnou desku, o kterou by se recenzenti měly v podstatě poprat...
13.8.2007 11:16:28   217.77.165.xxx 4929
Nemyslim, az pujdou na trh napriklad nova cpu od amd bude se pekelne bojovat o to ktery web uverejni test prvni, stejne jako to bylo u radeonu hd2900. Patri to uz proste ke koloritu webovych it magazinu. Mit neco driv nez konkurence, a pokud mame tu cest udelat test drive nez vr-zone, anandtech, hexus, bit-tech tak se tim musime pochlubit.
13.8.2007 11:14:05   195.68.234.xxx 2727
Aj napriet tomu chvastaniu je to fakt zaujimavy clanok ... aj ja by som chcel mat doma dosku ktora este nieje v ziadnom obchode a tato jej recenzia je udajne prva uverejnena na svete... kus ma to inspirovalo kedze moja 5 rocna KT4AV od Micro Star International pomaly ale isto prestava vyhovovat mojim predstavam...
15.8.2007 17:41:39   88.103.184.xxx 2728
souhas
13.8.2007 11:31:17   194.213.43.xxx 3126
Škoda, že jste netestoval tuhle desku s quod corem Q6600 jako tu předchozí EVGA v revizi A1. Pokud by tahle deska byla špička i pod quoda neváhám a jdu určitě do ní protože tu desku EVGA nejsem schopen nikde sehnat, dokonce ted není ani na německých e-shopech. Jinak plánuji koupit zdroj Seasonic 700W, toho se doufám ta nekompatibilita netýká.
13.8.2007 12:01:28   81.90.168.xxx 2826
Mate pravdu test provedu jeste dnes a tuto recenzi doplnim!
13.8.2007 12:11:18   83.240.64.xxx 2725
Já to šílenství se zdroji pořád nechápu. V recenzi máte uvedeno, že největší spotřeba, kterou si žádá nejvíc nenasytný podobný systém, je 301 Wattů. Takže 700W zdroj? Zbytečnost...
13.8.2007 12:18:54   81.90.168.xxx 2726
Pozor spotreba v clanku neni merena s GeForce 8800GTX ale obycejnou pasivni kartou s minimalni vlastni spotrebou! Nezapominat na rezervu pro druhou grafickou kartu, dalsi disky a podobne ... dvojice Radeonu HD2900 si rekne o dalsich 300W navic ...
15.8.2007 17:40:53   88.103.184.xxx 2625
tez si myslim
13.8.2007 12:25:52   194.213.43.xxx 2727
Ten zdroj beru jako dobrou rezervu, navíc nezapomínej, že quod core má větší spotřebu proti core 2 duo. Mám dále 2x harddisk, 8800 GTX OC 2. Trošku už mám obavy utáhnout tohle s 500W zdrojem. Raději je lepší rezerva, než si kvůli ušetřeným 1500,-Kč, což je cenový rozdíl mezi 500W a 700W Seasonicem zlikvidovat kompík.
14.8.2007 07:10:56   80.188.36.xxx 2726
Mám zdroj Seasonic S-12 500W a s deskou od DFI nebyl problém. Ale nefungovala mi s Enermaxem Liberty 500W. (DFI LanParty NF4 Ultra-D)
15.8.2007 11:16:23   80.188.178.xxx 2727
Tak to netusim, co ti na tom nefungovalo. Protoze jedu DFI LanParty NF4 Ultru s Liberty 500W uz pres tyden a jediny problem nenastal...To by me zajimalo, co ti na tom nefungovalo...?
15.8.2007 13:11:00   80.188.36.xxx 2525
Jednoduše... počítač při zapnutí bliknul, ventilátory se na vteřinu protočily a tím to zhaslo... jakmile jsem tam dal jiný zdroj (zkusil jsem ze začátku i obyč Eurocase), tak všechno jelo bez problémů. Enermax jsem měl 3x odpojený a všechny kabely jsem kontroloval, takže rukama to opravdu nebylo. Buď jsem měl vadný kousek zdroje nebo nevím, nicméně v diskusích na stránkách DFI o tomhle problému psalo více lidí, takže nejsem jediný. Ale asi záleží na sérii (ať už desky nebo zdroje).
13.8.2007 12:28:57   89.173.120.xxx 2626
Mna by skor potesilo ak by DFI vydala nieco s X38 intel "revolucnym" chipsetom ... jednu P35-ku uz doma mam (Asus P5K Deluxe), zatial max spokojnost (az na ten otrasny integrovany audio shit pokusajuci sa tvarit ako HD audio ) ta doska nema chybu.:-
) Pripalacat si 3000 kc za exkluzivitu zvanu DFI mi nepride zrovna ako rozumny napad .Obe dosky su v OC porovnatelne ..vdaka NB strap je aj tak lepsie neist nad450 fsb ..tak sa pytam ..kto si tuto predrazenu nadheru v CR kupi ?
X38 je za dveramy a Asus P5K DLX ponuka to iste o 3000 lacnejsie ;-)
13.8.2007 12:33:09   81.90.168.xxx 2728
Na X38 ceka cela komunita velmi netrpelive, a jelikoz X38 s sebou prinese mnoho novych veci bude jiste lepsi pockat ale POZOR X38 bude pouze pro DDR3, v tom tkvi nevyhoda ... a financni narocnost ...
13.8.2007 15:47:28   91.127.120.xxx 2626
Ale budú asi aj s DDR2 napr. DFI niečo také vystavovala na Computexu.
14.8.2007 06:43:03   81.90.168.xxx 2627
Ve finalnich verzich nebudou!
13.8.2007 12:43:14   85.71.170.xxx 2828
Nevím proč tady někdo řeší to, jestli si připlácí za nějakou exluzivitu nebo tak, ta deska je dneska to nej co s chipsetem P35 kdy existovalo a konečně překoná i NF680.. vypadá to, že v přetaktování asi těžko někde najdete konkurenci a tak si DFI za svojí špičkovou práci taky nechá slušně zaplatit. A já konkrétně tu desku chci.. nejenom proto že je uxluzivní ale proto že ta deska je prostě špičková a za kvalitu si rád připlatím=)
13.8.2007 12:59:28   194.213.43.xxx 2827
naprostý souhlas, pokud bude dobře chodit i s quod core Q6600 neváhám a jdu do ní také. Čekat na X38, který by měl podporovat jen DDR 3 paměti se mi zatím rozhodně nevyplatí. Doufám, že budou tyhle desky k dostání již koncem srpna, abych stihl postavit kompík na Bioshock a Medal of honour airborne (čekám už jen na tu desku). Doufám, že nové hry také pořádně využijí vícejádrové procesory. Zatím vydané benchmarky potvrzují velmi slušný nárůst výkonu na quod core procesorech.
13.8.2007 12:54:08   195.250.131.xxx 2526
Mam pro vas jeden dotaz. Postavim novy pocitac s procesorem Q6600, jakou byste doporucili zakladni desku do 3500kc na multimedialni/herni pc? (taktovat nebudu, jenom grafickou kartu)
13.8.2007 12:58:00   81.90.168.xxx 2626
Asus P5K, kouknete do meho minuleho testu desek.
13.8.2007 13:06:30   195.250.131.xxx 2626
No, to je muj favorit, hledam alternativy ve stejne cenove kategorii (treba Gigabyte nebo tak). Asi proto,ze jste mne trochu vydesil s tim prehrivanim.

Nejspis to ale necham na vas a koupim si ji.
14.8.2007 10:47:00   195.47.10.xxx 2525
klidne si ji kup. mam ji doma a spokojenost mam v nem Q6600 v tuhle chvili na 9*366 ale jede mi to i 8*415
14.8.2007 13:45:17   91.127.68.xxx 2525
ja mam MSI P35 NEO2 FR a je uplne super ... dokonca chladenie je efektivnejsie ako toto od DFI, ma 2x eSATA ... a cena dosky je okolo 3000 - 3500 korun ... podla mna je to bezkonkurencna doska na trhu ... tu je link FR
13.8.2007 14:00:32   89.102.114.xxx 2525
Citace:
Díky skutečnému géniovi Oskaru Wu, má odjakživa DFI nejdetailnější možnosti nastavení v BIOSu.


Nedělal náhodou Wu do r. 2003 v Abitu?
13.8.2007 14:05:50   81.90.168.xxx 2526
Nebylo to mysleno od pocatku firmy DFI, ale od novodobe historie DFI (od desky s NF2) ...
13.8.2007 15:36:25   195.39.76.xxx 2525
Dělal, jeho dílo bylo SoftMenu, jestli si dobře pamatuju. Prní u DFI byla až řada LanParty na nFII chipsetu
19.8.2007 18:21:24   83.240.30.xxx 2525
Zato web maji jako ze stredoveku a na mou desku tam nejsou ke stazeni ani ovladace!
13.8.2007 14:04:20   62.240.183.xxx 2826
Digital PWM - pulzní snižovač napětí z 12V na napájecí napětí procesoru. Dvě součástky v obvodu jsou jasné FETy a civky. Ale to co řídí ty FETy aby dodávali napětí a proud pro procesor stabilně a bez špiček, je to čím se DFI chlubí ne cívky.

Btw nevím proč pořád vychvalujete SMD elektrolitycké kondenzátory jako super kvalita. Je to obyčejný elit, ale díky tomu, že je osazují stroje jsou levnější než klasické radiály, které musí osazovat lidské ruce. Já Vám kdyžtak pošlu ty dvě koruny aby jste si mohl skočit do GESu, jeden si koupit, rozstřihnout a zjistit, že obsahují olej papír a hliníkouvou folii (když se přehřejí tak bouchají úplně stejně jako raiální elity).
13.8.2007 14:11:03   81.90.168.xxx 2526
Tak za prve ta "soucastka" kterou se DFI chlubi je pouze pole civek, neni tam nic jineho, viz: http://www.cooperet.com/library/products/PM-4131%20CPL%20Series.pdf To ze nahradili klasicke PWM nejakymi "digitalnimi" jim verit muzeme ale nemusime ...

k tem kodikum : pevne kondenzatory jsou proste obecne povazovany za kvalitnejsi (rozumej odejdou pozdeji nez ty klasicke elektrolyty) a proto se k nim na deskach prihlizi jako v vyhode, jestli jsou obecne lepsi je uz celkem jedno ...
13.8.2007 14:28:04   62.240.183.xxx 3030
K těm cívkám, mohou pracovat do 2MHz, to je pěkný, klasické pulzní zdroje pracují řádově kolem stovek kHz. Ale důležité v tomto obvodě je to co řídí ty FETy, ta zpětná vazba, která vyhodnocuje odběr procesoru a za stabilního napájecího napětí mu dodávala potřebný proud. Chlubí se nejspíš tím, že pulzní zdroj na této desce pracuje na vyšší frekvenci (možná kolem 1MHz) a tím dokáže zajistit kvalitní napájení.

A u těch elitů, radiály mají vývody dolů, osazují se do prokovů, procházejících deskou a pájejí se vlnou. SMD elity se osazují na plošky do pasty a pájejí se v peci. Jediný rozdíl mezi nimi je jak mají osazené vývody. Technologicky jsou zcela stejné. Ale levnější je technologie výroby - méně prokovů a míň ruční práce.
13.8.2007 23:29:40   82.99.136.xxx 2627
S těmi kondenzátory se krapet pleteš, tyto kondenzátory mají lepší parametry a jsou stabilnější než obyčejné elyty s tekutým dielektrikem.
14.8.2007 05:55:17   62.240.183.xxx 2526
Tady je jeden datasheet, kde se o SMD elytech můžete něco dozvědět null
13.8.2007 14:05:37   81.0.255.xxx 2829
Jaká je podle vás nejlepší deska?
Tahle, nebo Asus P5N32-E SLI Plus (nebo něco jiného)
? Co mám brát?
13.8.2007 16:26:49   83.208.61.xxx 2625
Co takhle někdy vzít do testu nějakou dostupnější desku třeba Gigabyte GA-G33M-S2H. Má chipset ze stejné rodiny takže přetaktování by taky nemuselo bejt nejhorší.
13.8.2007 17:28:53   217.119.125.xxx 2527
K tým testom, nejako sa mi nezdá, že by v pamäťovej priepustnosti podávali táto DFI a Asus také výsledky, keď mali zbernicu na 266 a RAM na 800, zatiaľ čo pri ostatných doskách si použil výsledky predchádzajúcich testov kde to bolo nastavené na 400FSB a 800 RAM čiže išli 1:1 nemal si to nastavené náhodou na 6x400. A ešte k hrám to že DFI a Asus sú trocha vpredu oproti iným doskám zo starších testov môžu aj najnovšie ovládače na VGA, alebo nie?
14.8.2007 06:44:50   81.90.168.xxx 2625
nVidia uz nekolik mesicu v ovladacich v zadne hre nezvysila vykon. Ano testy se ti mozna zdaji vyssi, ale proto ze je vsude nastavene velice agresivni casovani ...
14.8.2007 10:00:45   89.29.31.xxx 2727
jsem jenom zvedavy na cenu teto desky u nas.....Za oceanem se to hybe od 6100kc v Nemecku kolem 7300kc a v Cesku to bude urcite od 8000kc! Vim , ze neni mozno srovnavat nas trh s trhy,ktere jsou uvedenuy vyse, ale osobne nechapu proc firmy maji takovou cenovou politiku a diskriminuji Evropu ?
1.9.2007 15:19:18   85.71.111.xxx 2222
mam ji objednanou z CZC za 6 293,-
16.8.2007 21:49:21   213.155.227.xxx 2526
Tak co, bude někdy doplněno OC Q6600?
17.8.2007 06:37:04   80.188.36.xxx 2526
Vždyť je tam doplnění o přetaktované čtyřjádro. Sice to není Q6600 ale Quad-Core Xeon, ale to je snad jedno ne?
17.8.2007 12:57:21   195.113.171.xxx 2926
Dík za kvalitní review.
23.8.2007 11:50:49   195.146.138.xxx 2324
Kde sa dá kúpiť tento procesor?
Quad-Core Xeon 3210
23.8.2007 12:02:11   195.146.138.xxx 2224
Už som našiel. Sorry, že som otravoval

http://www.alza.sk/ctyrjadrovy-procesor-intel-quad-core-xeon-x321 0-d73957.htm

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

316 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 153.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.