Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti AMD RYZEN 7 je tu, máme dotestováno. Budete mít radost!
AMD RYZEN 7 je tu, máme dotestováno. Budete mít radost!
autor: Michal Mikle , publikováno 3.3.2017
AMD RYZEN 7 je tu, máme dotestováno. Budete mít radost!

Tohle ani nečtěte a přeskočte na článek. Budete koukat. AMD je zpět a ve velkém stylu. Ryzen přináší osm jáder se super výkonem za naprosto luxusní ceny a mění tím celou hru. Známe herní i pracovní výkon a je to masakr. Tohle opravdu nikdo nečekal a až uvidíte ty provozní vlastnosti, nebudete prostě věřit. Více v článku.


Závěr

  AMD RYZEN 7 je tu, máme dotestováno. Budete mít radost!

Co dodat na závěr? Recenzi jsem postavil tak, abyste si mohli závěr udělat sami. Ale i přesto vám povím můj pohled na věc a na co, co bych udělal já.

Můj názor z celkového měření je velmi kladný. Lépe řečeno, jsem překvapen, co se AMD povedlo, protože podle mě tohle nikdo nečekal. Celkové predikce byly o výkonu někde na úrovni Intelu 2. generace a to bylo ještě jedno velké „možná“. Ryzen překvapil výkonem, ale hlavně cenou. Jakkoliv je toto obrovská výhra pro AMD, o to větší výhra to je pro nás všechny. Konkurence pro Intel byla potřeba a se superdrahým Broadwellem-E bylo už jasné, že je zle. Ryzen přišel za pět minut dvanáct a vše převrátil vzhůru nohama. Když vezmu svou kříšťálovou kouli, která má celý internet, troufnu si tvrdit, že Intel s cenami dolů nepůjde, ale mám dost silné tušení, že Coffee Lake bude do Z270 v šestjádrové variantě a X299 platforma bude také pořádný nářez. A je to jen dobře. Myslím si, že Ryzen bude jako dobře vyzrálé dubové dřevo a čím déle tu bude, tím lepší a výkonější bude. Můžeme jen doufat, že se to neprojeví nijak výrazně na ceně.

Kdybych měl v tuto chvíli pořizovat ať už pracovní či herní PC, šel bych do Ryzenu. Zvolil bych model 1700, pořídil výkonné single-rank paměti, slušnou základní desku a zbytek bych investoval do grafické karty.

                                         
AMD Ryzen 7 1800X
KLADY AMD RYZEN 7 je tu, máme dotestováno. Budete mít radost!AMD RYZEN 7 je tu, máme dotestováno. Budete mít radost! ZÁPORY
Výkon Nevelká rezerva pro přetaktování
8 jader, 16 vlákenSlabší výbava čipsetu (hlavně méně PCIe linek)
Výborné provozní vlastnostiNejvýkonnější 1800X není zrovna levný
Cena, cena, cena (u levnějších modelů) Nižší výkon na jádro než Intel
Poměr cena/výkon oproti i7-6900KV některých hrách znatelně pomalejší než levnější i7-7700K
Orientační cena s DPH: 14990 Kč

 

Aktuální cena AMD Ryzen 7 1800X v českých e-shopech: (Zdroj: Heureka.cz, )

Za neuvěřitelný comeback, vynikající poměr cena/výkon ve srovnání s osmijádrem Intelu a výborné provozní vlastnosti dáváme AMD Ryzen stříbrné ocenění!

AMD RYZEN 7 je tu, máme dotestováno. Budete mít radost!

Za zapůjčení základní desky Asus Crosshair VI Hero a procesoru Ryzen 1800X děkujeme společnosti Asus

AMD RYZEN 7 je tu, máme dotestováno. Budete mít radost!

Za zapůjčení procesorů Intel Core i7-6900K a Intel Core i7-7700K, základní desky Asus Rampage V 10 Edition a grafické karty Asus GTX 1080 Strix Advanced Edition 8G děkujeme společnosti Alza

AMD RYZEN 7 je tu, máme dotestováno. Budete mít radost!



Tagy: AMD Ryzen  1800X  AM4  Intel  kaby lake  broadwell-e  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
3.3.2017 07:57:50   37.221.244.xxx 2136
3.3.2017 08:02:32   37.221.244.xxx 6627
No Bobr? Hurraaaay.


...Ale zase sme přišli o kopec srandy
3.3.2017 15:23:43   176.106.187.xxx 1006
Ja sa chcem podakovat jak autorovi tak PCTuningu za velmi pre mna prekvapujucu recenziu na tejto stranke, tak nejak som tu uz zlomil palicu, po tomto pre mna zacinate byt No.1 na nasej malinkej scene CZ/SK. Som rad ze sa recenzia nezvrhla na zbytocne kopanie do AMD velmi rozumne volene slova nechavaju na citatelovi ako sa rozhodne a TAK to ma byt. Este raz sa chcem podakovat a velmi velmi ste ma pozitivne prekvapili. Cest praci....
3.3.2017 15:45:50   176.106.187.xxx 626
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:57:16   213.211.33.xxx 77
můžeš nam to povědět? (napsat) děkuji
3.3.2017 18:48:21   212.79.110.xxx 85
A z čeho je ti, prosím tě, zle? i7-7700(K) je, dle testů, dost slušný procesor, záleží na aplikaci. Ryzen 1800X je někde i o >80 % výkonnější, ale na druhou stranu někde o pěkných pár procent méně výkonný než 4C/8T procesor za 2/3 cenu a s "hendikepem" v podobě iGPU. Mě se teda líbí oba procesory a jsem zvědavý na recenzi 17-tistovky, jak si proti i7-7700(K) povede výkonem, škoda že v testu není.
3.3.2017 09:25:58   89.31.14.xxx 21218
Jak zde přestane kydat svůj hnůj mistr Obermaier tak to PCTuningu jen prospěje a tahle recenze je krásným příkladem. Opravdu moc pěkně shrnuto je to paráda moc děkuji.
3.3.2017 10:11:34   84.245.121.xxx 3754
Na druhej strane Obr našiel i tu najmenšiu chybyčku, ked chcem citať len dobre o CPU AMD tak si precitam letak od AMD...
3.3.2017 14:50:16   85.132.193.xxx 6017
no jo, ale on ty chybičky viděl jen u AMD, Intel a obzvlášť nVidia byly vždy dokonalé a bez chyb
4.3.2017 17:10:12   94.112.142.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.3.2017 07:53:03   178.40.31.xxx 32
Testi na NVIDIA a Intel som zasadne cital na nemenovanom DD serveri Ked chcem vedieť vyhody CPU tak si vezmu letak, ak chcem vedieť slabiny, tak si precitam recenze tych dvoch panov
5.3.2017 10:20:16   78.102.116.xxx 72
Testy, ne testi ... pravdou je, že není relevantní, když Ryzen ve hrách v nízkém rozlišení ztrácí na herní Intely, relevantní je, že ve vysokých rozlišeních grafickou kartu nebrzdí. Až na malé detaily se čip povedl, další várka může být jen lepší a Intel konečně přestane chrápat ...
5.3.2017 22:54:15   91.237.168.xxx 30
Pekne video pre fandov i7-77OOK, pretaktovane na 5ghz proti AMD ryzen na 3,9Ghz, pozrite na vytazenie CPU a..... a zistite, ze Ryzen je skvele herne CPU, vlastne zvladne 2hry naraz ....., bravo AMD..... hehe.... https://youtu.be/BXVIPo_qbc4
3.3.2017 08:09:34   147.175.31.xxx 3521
winrar je silno zavisly na rychlosti ramky, cize tam sa netreba divit, ze intel so stvorkanalovym radicom drti ryzen s dvojkanalovym
3.3.2017 08:16:18   206.190.155.xxx 9718
OBR po přečtení recenze se pokusí přetaktovat I7-7700K na 6,0 GHz. Už se těším na recenzi.
3.3.2017 08:23:34   131.207.242.xxx 3910
Pěkný test, jenom mi nejde do hlavy v té tabulce v kladech cena, cena, cena a v záporech potom zmínka o tom že není zrovna levný
3.3.2017 08:56:42   91.219.240.xxx 794
Já to chápu tak, že v kladech je to bráno v poměru k Intelu a obecně relativních číslech, ale v záporech je to bráno jako absolutní hodnota, kterou nemůže vypláznout každej... Prostě v poměru k Intelu je to krása, ale jinak je to furt ranec
3.3.2017 08:12:12   178.255.168.xxx 416
Super, jsem zvědav na levnější varianty, kolik udělají parády. Já jsem na tu i5 tak dlouho koukal, až snad po letech pořídím AMD Každopádně doufám že bude nějaký hlubší článek o architektuře a tak
3.3.2017 10:15:37   84.245.121.xxx 264
V zahraniči už su testi na 1700, rozdiel vychadza +- 2% oproti 1800X taktovacia schopnosť je totožna. Tak že volba 350€ je jasna
3.3.2017 18:53:01   212.79.110.xxx 44
Jako že Ryzen 1700 je stejně výkonný jako 1800X nebo jak to myslíš? Pokud ano, potom to snad musí být nějaký fake, protože v tom případě by 1700X a i 1800X byly neprodejné.
3.3.2017 21:00:08   89.176.154.xxx 22
Jsme na PCtuningu, tak jde samo o vykon po pretaktovani.
Vsechny tri ryzeny se totiz taktuji stejne : 4 - 4.1 GHz
Samo existuji i horsi kousky, kdyz ma clovek smulu se stropem na 3.9 GHz.

Na zakladich frekvencich je samo 1800X>1700X>1700
4.3.2017 00:58:02   182.48.159.xxx 20
Nebyli ;)
Kazdy netaktuje Kdyz si jej poridi treba firma, taky ho taktovat temer jiste nebude. Kdyz si jej koupi nekdo v sestave, taky asi taky nebude taktovat
4.3.2017 18:55:58   188.167.10.xxx 13
DD tvrdil ze pôjdu do 5Ghz na vode a idú na 52 na dusíku .A ze produkčná rev bude F4 a je aká?
Potvrdilo sa ze rozdiel v radiči je a veľký na DD som bol mínus kovaný
Pan DD je už kernel vymazaný alebo vám centy nevadia
4.3.2017 20:55:32   182.48.159.xxx 11
Ja nevim, ale pokud s nim dali 5.2Ghz na dusiku, tak to nemuze jet 5Ghz na vode... nevim, kde kdo co publikoval, ale tohle nedava smysl
5.3.2017 12:29:22   188.167.10.xxx 11
5 bolo dokonca na vzduchu ešte inžinierskych vzorkách . Ibaže keď si si článok precital bolo tam ze len na jednom jadre aj to nebolo stabilne .
Pravda je ze Ryzen taktovať je nezmysel možno ešte tu 65w verziu ANO.
Netvrdím ze zen je zlý ale ZEN+ bude zaujímavejší dúfam ze to doplnia 4x radičom pamäti .Intel zareaguje cenami . A myslím skoro aj novými CPU stačí vyhodiť
GPU od i5 a i7 a namiesto toho jadra
5.3.2017 13:02:40   92.52.18.xxx 11
tak mne to grafické jadro vyhovuje. Mám tri monitory, keď som ich mal všetky zapojené do grafiky tak tá bežala na maximálne takty. (ide o rozlíšenia 2x 1920x1200 + 2560x1600) keď som tie dva 24" monitory dal do dosky, teda aktivoval iGPU tak takty klesli na úplné minimum a zvyšné dva monitory ťahajú z iGPU. Ale ja som drvivá menšina ľudí čo to takto používajú, a ak by to iGPU intel vyhodil, musel by som to riešiť iným spôsobom. A sám som zvedavý kam pôjde táto bitka. Pokukujem po i7 4690K, kludne aj po nejakej bazarovke. Mám aktuálne i5 4440, len tá je ako v niektorých programoch relatívne pomalá, tak zase v hrách čo hrávam je dosť vyťažená a občas tiež nestíha. Komplet dosku meniť nechcem stačí mi CPU a neskôr vymeniť GPU
3.3.2017 08:15:17   193.165.42.xxx 4418
Predne diky za recenzi.
Chapu duvody proc testovat hry v 720p/1080p, ale preci jenom... sestavu jako R7 1800X + GTX 1080 si lidi nekupuji na 1080p. Jeden graf (s treba Witcherem 3) v 1440p by potesil, jen tak pro predstavu.. diky.
3.3.2017 09:24:29   46.39.162.xxx 175
to je fakt 1440P je asi ideál na GTX1070/1080 a Fury, 980Ti apod. POperou se s ní i RX 480 a GTX1060. Ale možná není LCD, ono kdybych testoval já, tak mám taky smůlu s rozlišením (jen FHD)
3.3.2017 10:18:58   37.221.252.xxx 40
Tak tam to rozlišení dáš vitrtuální. Všechno jde.
3.3.2017 10:19:42   84.245.121.xxx 716
GTX1080Ti za 600€ nieje nad čim rozmyšlať, oproti GTX1080 narast vykonu 30-40%, toto vega čo ma parametre 2x480 vykonovo ani nedorovna...
3.3.2017 12:17:50   83.168.175.xxx 10
Taky graf si mozes lahko domysliet - vsetky stlpceky rovnako dlhe +-chyba merania.
3.3.2017 14:43:33   78.102.116.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 08:17:33   77.75.74.xxx 4012
A co teprve, kdyby se vypnul SMT nebo až to updatne MS.... Bohužel je většina aktuálních testů v dohledné době na přetestování.
3.3.2017 08:27:02   37.221.244.xxx 114
No, tak recenzent psal, že se mu smt bug nepotvrdil. Což je trochu divné, většina ho potvrdila, ale né všichni.
3.3.2017 08:33:19   90.176.40.xxx 121
Právě že měřil obojí nastavení. Ale taky ještě testoval s jiným nastavením powermanagementu ve windows (na vysoký výkon), takže jestli to s tím nemohlo souviset.
3.3.2017 08:35:02   77.75.74.xxx 232
Řešit relevantnost SMT je vcelku zbytečné, když MS očividně bude vydávat v této souvislosti update
3.3.2017 10:34:46   95.105.237.xxx 92
A vieme kedy to bude, zajtra o týždeň, o mesiac či na budúci rok?
3.3.2017 14:54:57   85.132.193.xxx 21
nemělo to být v březnovým updatu?
Takže snad do měsíce
3.3.2017 08:22:25   206.190.155.xxx 823
je kompatibilní s uchycením chladiče AM3+ nebo FM2+? Jenom se ptám, protože nevidím v cenících žádný chladiče pro soc. AM4.
3.3.2017 10:19:52   37.221.252.xxx 71
Není.
3.3.2017 11:44:25   195.113.180.xxx 90
Ale je.
Resp. takto:
Otvory pro 4 šrouby mají jiné rozteče, FM1/2, AM2 až 3+ má 96x48 mm, AM4 má 90x54 mm. Takže pokud máš chladič, který má vlastní upínání, tzn. odmontuješ z desky to plastové uchycení a nahrazuješ jej uchycením od výrobce, tak máš u AM4 smůlu...výrobce musí vydat mounting kit.
Ovšem pokud máš chladič, který se upíná za ty plastové packy od výroby, tak je to zpětně kompatibilní s předchozími deskami. DOkonce jsem slyšel, že některé desky budou mít i rozteče děr stejné jako AM3. Ale jedna babka povídala...
4.3.2017 09:02:14   77.87.242.xxx 66
To je úcvhatný. Pořád keců jak to bude kompatibilní a ve výsledku CENZURA. A v recenzích nula informací, přitom je to tak důležitá věc! Pustit benchmark zvládne i cvičená opice, dobrá recenze ovšem má i nějakou investigativu v dalších věcech, jako třeba právě v chlazení
3.3.2017 08:33:30   185.59.186.xxx 448
Moj pohľad, samozrejme naprieč recenziami nie len z tejto jednej...

1. výkon pri využití všetkých jadier/vlákien parádny

2. OC potenciál top modelu nízky

3. spotreba fantastická

4. Hry, no čakal som viac ale nesporne v reály - 1080p/4k+1060/480 a vyššie - brzdou 1800Xka nebude

btw. som hráč tak ma iritujú najme tie hry a podľa testov to teda vyzerá že kto si kúpil i7 6700/7700/6800 na hry tak vybral správne a v porovnaní s 8C/16T Zenom nemá čo ľutovať.

Každopádne, nechcem opakovať tú 1000x opakovanú frázu že AMD je ... tak len poviem že AMD je +/- na úrovni Intelu a dokonca v spotrebe ho vyškolilo
3.3.2017 08:37:51   77.75.74.xxx 288
Tak to je otázka. Já osobně tedy CPU za 10k nekupuji s tím, že očekávám jeho relevantnost dva roky dopředu, ale značně delší časový horizont. A tak jako se před několika lety řešila, zda 2/4c se bude za 2 roky řešit zda 4/8c (ono se to pomalu řeší už dnes).
Takže ano, pro některé scénáře nyní jak píšeš správná volba. Ale s ohledem na budoucí užití prakticky vyhozené peníze, tak jako dnes nikdo z nás neřeší dvoujádra
3.3.2017 15:35:35   176.106.187.xxx 617
Hlavne ten kdo zainvestoval nekrestanske peniaze do 7700 tak ten MA co lutovat
3.3.2017 15:58:10   213.211.33.xxx 78
proč? Jako že koupil levný procesor protože by si jinak musel kopit o několik tisíc dražší AMD?
3.3.2017 18:34:45   78.102.116.xxx 32
on má v těch číslech zmatek
3.3.2017 16:26:56   85.135.162.xxx 53
No ak kupoval tú i7 na hry tak nemá absolútne čo ľutovať - viď testy, má jedno z najlepších herných CPU a aktuálne poráža aj Zeny

Pokiaľ kupoval na video/render tak áno, ľutovať môže ale budme realistický, koľko ľudí ktorí sa vyznajú do problematicky a sledovali Zen kúpili Kabylake i7 mesiac dva pred Zenom ?
3.3.2017 08:36:35   31.30.4.xxx 12710
Nádherná recenze ! Děkuji že jste ji dělal vy pane Mikle. Pane Obermaiere děkuji že jste ji nedělal vy
3.3.2017 19:07:01   176.74.134.xxx 00
Radost z toho asi nebude mít jen šfr V.Vlček, protože aby musel platit autorovi ekvivalent dvou článků bez prémií za jeden článek, tak to jsme tu neměli... spolu s tím že Obr za svou "glosu" musel platit skoro 10 Kč... čili 2 malé extrémy

Autora také musím pochválit za metodu. Nedělá to obstarožně jako Obr, ale schválně jak to bude za 10 let, to budu autora tohoto článku asi taky kritizovat za zastaralost jako teď Obra...
4.3.2017 16:37:38   176.74.134.xxx 00
oprava Obr platil jen 5 Kč ale i tak...
3.3.2017 08:37:07   213.180.34.xxx 103
Díky za pěknou recenzi.

Popravdě mě překvapily výsledky z měření Battlefieldu 1, kde jsem očekával lepší výsledky AMD díky "lepšímu" škálování Frostbite, ale i tak dobré výsledky ... ač jsem čekal trošku víc z herního hlediska.

Člověk se musí, v dnešní době přehnaných hypů, naučit krotit svá očekávání.
3.3.2017 15:49:49   192.168.0.xxx 45
Já ne, protože sem hrál i BF4. Kde AMD předvedlo jak to vypadá, když se za chodu hry optimalizuje a experimentuje. Tak důkladně, že sem přešel k nVidii.

Ale nemyslim si, že za to může AMD, spíš packalové z DICE. Ostatně, ať si vyrábí jaké hry chtějí. Já od nich rozhodně nic kupovat už nebudu. BF4 byla přesně poslední kapka..
3.3.2017 08:39:09   109.81.210.xxx 42128
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 08:46:13   77.75.74.xxx 3410
Ostuda pro vývojáře.
Ale v podstatě logicky. Co si budeme nalhávat, PC gaming nebyl do dnešní doby z pohledu 8c relevantní, "podivíni" (ať už s nic moc FX nebo předraženými i7) nebyli cílová skupina herního vývoje. To se nyní mění.
Takže téma, co AMD předvedlo nyní ve hrách bude aktuální s příchodem 4c modelů, které budou ukazovat relevantní poměr cena/výkon vs hry.
Nyní 8c ukázali zcela relevantní výkon ceny/výkon v aplikačním nasazení a budoucích hrách.
Takže cajk ne?
3.3.2017 09:35:33   109.81.210.xxx 2638
A jéje, někomu sem šláp na kuří oko - místo vysvětlení mínusy...

Asi takhle - pamatujete si ještě na Xbox 360 a PS-3 ? Jestli se nepletu, tak minimálně ta PS-3 osmijádro měla (u Xboxu si už nepamatuju) - a uměli to výrobci využít ? Moc ne...

Mě napadá - a psal jsem to už jinde - že jediný smysl vícejader vidím v počítání fyziky. Ale málokterá hra má skutečně propracovaný fyzikální model, jednoduše proto že jsou to jen hry, takže se to omezuje na to že se cosi kamsi kutáli, upadne nebo auto udělá hodiny...A já nevěřím že najednou všichni vstanou, praští se do čela zvolají heureka a půjdou dělat fyzikální orgie do her.

Protože co jinýho má cpu počítat ? Tupý panáky ? Skriptově zbouratelný budovy ?
3.3.2017 09:50:23   89.248.246.xxx 1414
PS3 měla vysokotaktované tříjádro od IBM... 8 jader je až nyní u PS4 a Xbox One
3.3.2017 10:50:58   84.19.86.xxx 80
Samozrejme nemas pravdu. Xbox mel/ma trijadro se SMT. ps3 nema osmijadro ale tzv multicore procesor to znamena ze ma jednu ridici jednotku PPE a k ni osm jednotek SPE ktere ridi a prideluji jim ukoly. V PS3 jsou ovsem dve deaktivovane.
3.3.2017 09:59:12   77.75.74.xxx 90
Nevím proč se reaguje na mě, já jsem mínus nedal

Ad PS3, problém nebyl ve více jádrech, problém byl v PowerPC architektuře (CPU IBM, pokud to nepletu), s čímž vývojáři neměli zkušenosti. Omyl Sony napravilo, nástupce dostal std. x86 CPU (AMD).

Ad jádra, to co píše (jen fyzika) je nesmysl, to by výrobci OS nešaškovali s využitím jader v CPU a zpřístupnění pro vývojáře dle využití (aneb např. z počátku jedno jádro blokované permanentně pro vývojáře, následně jeho uvolněn), proč by to dělali, když by ti vývojáři ty jádra nepotřebovali?
Jak jsem psal, pro PC gaming je téma 8c bohužel pro vývojáře "novinka" až nyní, s příchodem do běžné cenové relace a zároveň adekvátním výkonem IPC.
3.3.2017 10:44:40   194.228.197.xxx 101
Vždycky, když skládám někomu počítač, tak se ptám, jestli to budou mít jako psací stroj a nebo na fyzikální výpočty. Už nechci zažít to, že mi někdo vyčte levnou šunku, protože na tom nejede Crysis :-).
Ne vážně, hry jsou především fyzikální výpočty. Nebo si myslíte, že odraz a rozptyl světla je četování v okně?
3.3.2017 15:56:33   192.168.0.xxx 31
Zrovna odraz a rozptyl světla počítá GPU.

CPU obvykle počítá fyziku, AI (pokud je přítomno), jedou na něm skripty, pak ty základní funkce typu "načti tohle do ramky, pak to pošli o kus dál" atd. a teď mi to laskavě ulož semka, dík.

Hry maj povětšinou nulovou výpočetní náročnost (kromě fyziky což je obvykle jen otázka kolizí). AI nemá prakticky nic (skutečné AI, ne skripty).

By vývojáři museli hodně změnit přístup, aby mělo 8 jádro význam ve hře.. (když pominu Total War sérii apod. RTS to mají snadné). Ale cokoliv kromě RTS? No to by naši protivníci v FPS a RPG museli začít mít skutečnou AI..
3.3.2017 15:38:22   176.106.187.xxx 143
Dufam ze nemas ani 2jadro, ale urcite mas 1jadro, pretoze pokrok ktory nastolil teraz AMD, a to 8jadro do rodin za normalne peniaze, TOMU sa vravi pokrok, a nie navysovanie raz za 2roky o 100MHz to naozaj pokrok nie je navyse stale len na 4jadre a cicani penazi od zakaznikov. Som rad ze po dlhej dobe im uz nemusim zase na chvilu davat svoje tazko zarobene money.
3.3.2017 08:47:02   178.255.168.xxx 262
Konečně pořádná objektivní recenze.Děkuji autorovy:-)
3.3.2017 08:47:56   10.6.17.xxx 449
takze aj i7 6900K je ostuda voci i7 7700K? a preco tolko stoji, ta ostuda?
3.3.2017 08:55:46   213.180.34.xxx 1943
Je potřeba si nenechat zkazit dojem z produktu jeho pološílenými fanoušky, kteří v Ryzenu viděli / vidí dar z nebes.
Stejnou situaci jsme zažili během uvedení Buldozeru na trh, to bylo pořád keců, jak vývojáři špatně optimalizují, jak APU od AMD v konzolích změní svět, jak spotřeba nehraje roli atd.

Je potřeba se na to koukat s odstupem a nenechat si kazit náladu fanoušky.

Na práci jde o zajímavý produkt, na hraní už tak moc ne.

Teď bude spíš zajímavější sledovat vývoj prodejů Ryzenu ... protože pokud máte Haswell (rok 2013) nebo novější, tak proč upgradovat? Kdo z nás během posledních 4-5 let neměnil CPU ve svém herním/pracovní stroji?
3.3.2017 09:03:43   77.75.74.xxx 641
Tak ono je to o pochopení situace, s čím mají mnozí potíž.
Ne, uvedení Ryzenu není o tom, že se má posunout výkon někam do nebes, to se současnou technologií (kterou má Intel a AMD fakticky shodnou) není možné.
Pokud viděli v tomto někteří onu spásu v příchodu Ryzenu, jsou logicky (a nepřekvapivě) zklamáni.
Téma je jiné, kolik máme platit za dnes dostupný výkon. A ano, je zde revoluce.
3.3.2017 09:25:28   213.180.34.xxx 161
Téma není jiné, témat je několik.

Každopádně z hlediska tématu cena máte rozhodně pravdu, vzhledem k výsledkům to nelze rozporovat. Ryzeny jsou za svou cenu velmi zajímavé kousky.
3.3.2017 10:07:55   77.75.74.xxx 72
Lépe řečeno, témat je několik.

Ale primární téma příchodu Ryzenu je pohyb s cenou za CPU. Ten ještě nenastal
Úplně stejný úkol má Vega (tam už nastal).
3.3.2017 13:39:50   90.179.133.xxx 54
Tam uz nastal? A kde jako? Myslite vydani 1080 Ti? A neni to nahodou uplne stejne jako u minule generace? Tam to ovlivnila jaka grafika od AMD, muzu prosim vedet?

To ze to tvrdi nejaky Simple Jack, tak se to pravdou nestane. Nvidia normalne vydala Ti stejne jako minulou generaci.
3.3.2017 14:19:24   77.75.74.xxx 71
Není otázka "co vydala", ale za kolik
3.3.2017 14:56:50   95.105.237.xxx 24
A nemyslíš že za tým môže aj nasýtenie trhu, z atraktívnenie ponuky a iné faktory aby podporili predaj.
Alebo použijem obľúbenú frázu Simple Jacka už si vyladili výrobu tak môžu zlacniť.
3.3.2017 15:30:53   77.75.74.xxx 41
Nesmysl. Pokud nemáš konkurenci (1080 nemá), NIKDO si dobrovolně nebude snižovat marži. To je proti principu věci
Ostatně, tohle téma (Intel) ti to ukazuje přímo ukázkově a proto ten humbuk kolem Ryzenů.
3.3.2017 14:53:56   78.102.116.xxx 10
ceny nVidie jdou dolů, co chceš víc?
3.3.2017 08:47:21   37.221.244.xxx 363
když to shrnu. Ten procesor není pro všechny, neb výkon je dosti nevyrovnaný. Od nijak zářného herního, což se dalo očekávat - zde by mě zajímal komentář o vytížení cores u jednotlivých her, až po doslova geniální (za danou cenu) v Cinebench. Takže bych to zatím shrnul, pokud dokážete využít 16 threadů, tak je ten procesor vynikající, na hry a low thread apps jsou zde lepší varianty .
A ta spotřeba, pro ty co ji řeší, je tedy, zvláště s ohledem na standard na jaký sme byli od AMD zvyklí, neskutečná.

PS:Uvídíme ještě jak se to bude vyvíjet kolem SMT. Intel měl na začátku s HT také problémy s výkonem...
3.3.2017 11:49:39   84.242.66.xxx 20
Moc tomu nerozumím, koukam do task manageru ve Woknech a vidím tak Threads 4598.
3.3.2017 15:14:54   130.206.76.xxx 10
a 99% z nich ma 0% CPU usage
4.3.2017 17:23:03   84.242.66.xxx 21
A to jedno procento je pořád 46 threads. Né dělám si legraci. Přeci je jasný o co jde. Víc jader znamená více paralelní práce, pohodlnější používání. Platí to pro mobilky, tablety , konzole i PC. Platí to pro všechno i pro RPI.
Pro OS jako celek je to přínos. Chrome při loadu stránky veme 40 threads jen to fikne. Čím více tím lépe. U App je to otázka, jak to dokáže využít. Většina dnešních určitě. Hry jsou sice specifické, ale konzole ukazují, že nižší takty a více vláken není pro hry problém.
Prostě vícero jader je ok. To, že se často používá komandování GK v jednom vláknu, neznamená, že se v jiných vláknech GK nekrmí daty. VR vyžaduje paralelní přístup , tzn se bude ve hrách i čím dál více paralelně renderovat.
3.3.2017 08:48:17   185.99.65.xxx 60
Trosku me mrzi ze na konci neni celkove srovnani s tim ze by kazdy test mel stejnou vahu a z toho potom pomer cena / vykon.

Jeste jedna vec... neni u GTA 5 chyba? pretaktovany podava nizsi vykon....

Matess
3.3.2017 08:49:16   89.102.122.xxx 210
v některých testech to vypadá že se aplikace s cpu ryzen moc nekamarádí takže to bude chtít hlavně update od MS plus aktualizace programů které s touto architekturou prostě nepočítaly.
3.3.2017 08:52:45   199.249.223.xxx 13
S tou tabulkou chipsetů sis mohl dát trošku práci - vypadá otřesně.
3.3.2017 08:56:52   90.176.40.xxx 220
Tak otřesně je na webu AMD, vlepil jsem to tam já. Kdybych to měl přepisovat, aby vypadala líp, tak to vyjde o půl hodiny později. Počítám, že se celý článek za pochodu bude ještě trochu ladit, chybí tam pár drobností (jako testovací sestavy apod.).
3.3.2017 16:59:46   65.19.167.xxx 40
A měl bych malou prosbu na flank3ra. Děsně mě zajímá underclock, kam až je možno jít obvzlášť s 1700X. Kdyby to mohl postnout alespoň někde na fóru.
3.3.2017 08:54:56   46.33.112.xxx 2374
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 09:09:26   77.75.74.xxx 140
Protože jeden test testuje CPU a druhý test testuje PC;)
3.3.2017 09:12:02   178.17.1.xxx 311
66 % není závislé na taktu, ale na výkonu na jedno jádro. A tak 7700k poráží vše, jak od AMD, tak od Intelu.
Ovšem výhoda je, že Ryzen neoptimalizované hry nebrzdí, narozdíl od Buldozeru.
3.3.2017 15:42:52   176.106.187.xxx 52
takze ked 7700 rozslaha 6900 na sracky v nejakom posratom benchmarku, tak je vlastne 6900 naCENZURA. Paci sa mi ako pouzivas mozog
3.3.2017 08:56:15   81.30.230.xxx 324
Na redditu AMD koluje info, že s tou ASUS deskou, která je rozesílána na recenze si ty CPU ne úplně dobře rozumí. Borci, kteří testovali 1800X na Gigabyte fošně reportují prý jiné a lepší výsledky. Osobně si myslím, že ASUS vydá nějakou novou revizi biosu, která ještě trošku výsledky změní.
3.3.2017 08:58:52   82.113.38.xxx 180
O boost na 4GHz se nestará XFR, ale Precision Boost.
XFR je i na procesoru bez onoho "X". Rozdíl je jen v tom, že na X procesoru může dotlačit podle chlazení a napětí až 100Mhz na ne"X"kovém procesoru 50Mhz.

XFR zvyšuje takt i nad rámec Precision Boost - tedy až na 4100Mhz v případě 1800X.

Opakování toho samého grafu dvakrát za sebou, jen aby se tam přidal další procesor je poněkud nemoudré.

Ale je to v celku hezká a optimistická recenze, uvítal bych samozřejmě i testy v jiném rozlišení a porovnání s FX8350/70, aby bylo vidět kolik práce AMD udělalo.
3.3.2017 09:16:45   178.255.168.xxx 264
Pro uživatele který je výhradně zaměřen na hry je aktuálně nejvýhodnější i7-7700K,ale pro lidi, kteří hodně hrají a zároveň potřebují masivní aplikační výkon,či při hraní něco dalšího dělat, je to jasná volba.Já potřebuji třeba oboje a proto je pro mě i7-7700K nedostačující a musel bych u Intelu platit téměř 30K za i7-6900K. Ryzen R7 hold není pro každého,ale je to určitě velice všestranný CPU, který poskytne velmi solidní herní výkon + masivní výkon pro aplikace.
3.3.2017 09:10:21   194.228.11.xxx 3193
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 09:18:16   82.113.38.xxx 313
v mnohém bych Ti dal za pravdu - Ale...

FX byly od AMD vlastně podraz, honili si triko a kecali výrobcům desek.
Protože FX stál za prd, tak celé roky už nikdo nedělal optimalizace pro AMD procesory - nebyl důvod. Vše se psalo na míru Inteláckým CPU. Optimalizace pro AMD teď teprve znova začne, první je Bethesda. A ovoce to ponese až tak za dva roky. Ale věřím, že to nemalá procenta výkonu přinese. A taky si myslím, že ceny se ještě pohnou (ale na obou stranách - to je dobře pro nás všechny).

Miluju AMD, ale hardcore gamer bez kompromisu půjde do intelu.

Spořílek si CPU za 15k stejně nekoupí, takže spíš bude zvědav na procesory řady R5.
3.3.2017 09:22:43   77.75.74.xxx 293
Hele roky čtu, jak je FX #%^$@, když tak koukám na aktuální testy, kde někdy figuruje i to FX a ten rozdíl ve hrách je v řádu desítek pct vs "ty nabušené Intely za 5x vyšší cenu", tak to nutně vyvolává otázku, zda problém není ve skutečnosti spíše u jistých jedinců někde jinde, než v té bedně pod stolem....
3.3.2017 09:29:13   194.228.11.xxx 1969
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 09:53:13   77.75.74.xxx 325
No hele, koukal jsi an testy CPU? Protože plácáš naprosté nesmysly
3.3.2017 10:08:48   194.228.11.xxx 839
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 10:16:51   77.75.74.xxx 104
To je nesmysl, už jen z pohledu HW parametrů je to kravina, co píšeš.
Dle všeho hovoříš o testu PC jako takového (tedy se zapojením vlivu RAM, GPU) a s kdo ví jakým vytížením jader.
3.3.2017 10:45:41   194.228.11.xxx 1134
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 11:31:33   84.245.121.xxx 343
A videl si že intel 7700 ma 5GHz a ram 3600MHz? Za dalšie testovane bolo v rozlišeni 640x480 a vypnute bolo všetko skoro i elektrina! Pri realnych frekvenciach a ram a rozlišeni QHD ci 4K zo zapnupimi enginee to je rozdiel +- 1fps v hrach a cena 1700 9000Kč co je +-o 1% rozdiel od 1800X to predražene 4 jadierko s vyšou spotrebou ako 8jadro od AMD pri viacvlaknovich operaciach nielen cenou ale aj vykonom hravo preskoči.
3.3.2017 11:48:52   194.228.11.xxx 732
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 13:13:42   77.208.68.xxx 182
A to jako myslíš, že ten cpu za 15 tis. je na hry na fullhd?
3.3.2017 14:29:06   213.211.33.xxx 325
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 14:30:10   213.211.33.xxx 325
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:02:58   213.211.33.xxx 216
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:11:52   77.236.203.xxx 204
protoze meles blbosti
Ryzen prekonal nebo dorovnal mnohem drazsi variantu od Intelu
v hernim nasazeni FHD/4K to dopadlo obdobne dobre

jasne v par zastaralych a neoptimalizovanych titulech v nizsim rozliseni je ocividne slabsi ale to je absolutne irelevatni argument ktereho se chytaji jen trolove protoze uz nic jineho na AMD nemaji

tleskam AMD ze vydali konecne neco co prekonalo INTEL v pomeru vykon/cena/spotreba

a to jsme jeste ve fazi kdy neni dokoncena SW podpora a optimalizace je ve fazi 0

jeste neco Jarynku ?
3.3.2017 15:30:37   213.211.33.xxx 314
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 16:04:13   77.75.74.xxx 111
Jaké přehlížení? 7700 je dobrá na hry, protože roky byly stavěné pro jeho vlastnosti (Intelu). Ale jako CPU se proti 1800x nechytá, ten je jinde. Podívej se na testy CPU.
Furt dokola todlecto Rozlišuj test PC v nějakém scénáři a test CPU.
3.3.2017 18:28:55   94.230.146.xxx 24
V reálném nasazení se používá jen samotné CPU, nebo PC sestava? Jako Ryzen povedený je, to bezesporu, ale tímhle trolením, jaký je to naprosto bezchybný superduper procesor, škodíte spíš sami sobě. Tohle jsme tu zažili už kolem Buldozeru, i to, jak se to za pár let spraví.
6.3.2017 05:56:57   202.73.206.xxx 00
Nic neni bezchybne, ale rozhodne primereny "hype" okolo Ryzenu neni trolleni. Ten procesor se celkove povedl a byt to neni "gaming" procesor, tak nikdo nemusi mit strach jej koupit.
Pokud nekdo srovnava s prvni generaci Bulldozeru, tak bud uz zapomel, nebo nevi co rika. Bulldozer ztracel ve hrach v prumeru 25% na 2600k. (vysledek na CB) Mel stejny vykon jako Tuban! Dneska je ztrata v sade novych 15her (stejny CB) dneska ztraci 4% na 7700k a cekove je to porad v jednotkach procent. A nevedlo se mu ani nijak zavratne v mutlithread aplikacich, kde 2600k stejne vetsinou vyhravalo.
6.3.2017 09:03:33   77.75.74.xxx 00
Aha, tak jinak.
Vezmi si např. SSD přes SATA vs PCIe. Parametry-3x vyšší hodnoty. Benchmaky-2x větší rychlost. Realita (např. ony hry)-sotva rozpoznatelné.
Takže pokud chápu, dle tebe je PCIe SSD vlastně na nic a kdo řekne něco jiného, hypuje?
4.3.2017 08:23:58   212.79.110.xxx 03
S takovou logikou by tedy všichni lidé vlastnící FHD monitor měli k ceně Ryzenu 1800X ještě přičíst cenu QHD monitoru?
3.3.2017 11:35:55   77.75.74.xxx 154
Uf, to je dokola. Herní test není test CPU, ale PC s CPU.
Podívej se na testy CPU, ať tady nešíříš takové bludy, jaké se pokoušíš šířit.
3.3.2017 15:03:46   78.102.116.xxx 15
takže kde je rozdíl mezi pc s cpu amd a pc s cpu intel?
3.3.2017 15:28:20   77.75.74.xxx 31
Uf, po tolika letech jasně dané filozofie AMD a Intelu tenhle dotaz?
3.3.2017 18:38:16   78.102.116.xxx 10
ty píšeš "test pc", já se ptám, jaký je rozdíl mezi PC se stejnou výbavou, akorát jinou deskou a CPU?
3.3.2017 10:12:07   62.245.121.xxx 574
Pravděpodobně jsi si toho nevšiml, ale v hrách ta 7700K "nakopává" prdel i i7-6900K, což je procesor za 32k, takže tvůj argument 10k vs 15k, lze taky aplikovat 10k lepší než 32k. Nikdo nečekal, že Ryzen předstihne Sky nebo Kaby lake, ale že se mu přiblíží a nebude brzdit grafiku v nových hrách, což taky splňuje a v aplikacích vyrovná a někde i předběhne i7-6900k, který stojí dvojnásobek.
"Tomu nakope prdel i levná i5 za pět litrů"
Dost těžko, i5 nemají hyperthreading, zatímco Ryzen od modelu 1300 má 4jádra/8vláken. Většina nových her nevyužije 12/16 vláken, ale 8 vláken začíná být zvykem, obzvláště tehdy pokud chceš hrát na monitorech 144 Hz. Tam I5 dostává od 8vláknových procesorů záhul.
Nedivil bych se, kdyby ty 5 od Ryzenu byly na hraní, co se týče poměru cena/výkon, tím nejlepším, co teď AMD nabídne.

P. S.
Téměř z každého tvého příspěvku čpí neobjektivita a obrovská averze vůči AMD.
3.3.2017 18:44:01   94.230.146.xxx 67
Jako že se hry začnou optimalizovat výhradně na osmijádra? V situaci, kdy je mezi hráči (bez rozdílu) cca 46% dvoujáder, 48% čtyřjáder, šestij. pod 2% a osumj. pod půl procenta? A kolik procent má 144Hz monitor? Optimismus je hezký, ale bezbřehý je spíš k pousmání. A něco k tomu drcení - http:/ /www.pcworld.com/article/3176100/computers/amd-ryzen-7-1700-vs-a-5-year-old-gaming-pc-or-why-you-should-never-preorder.html?page=2
4.3.2017 21:14:59   182.48.159.xxx 40
Tenhle clanek je hezky priklad, jak se da manipulovat.
- Ashes je jedna z her, ktera z nejakeho duvodu Ryzenu vubec nesedi. Paradoxne i presto, ze to byla 'AMD' hra, kdyz prisel RX 480 (legrace).
- 1700 je procesor, jehoz sila je v nizke spotrebe (nizkych taktech) pro ucely vysoce multitaskovych uloh. V pripade OC je to zase "cerny kun", pokud chce clovek dostat vykon 'zadarmo' Takze takhle je asi potreba se na tento CPU divat.
Nicmene, pokud ve vyberu 3 her, vyberu byt jednu, ktera extremne blbe skaluje, tak cely ten vysledek pujde do kopru.
Tudiz, at se na mne cely PcWorld nezlobi..ale to je dost diletantsky clanek.
3.3.2017 15:05:59   178.255.174.xxx 52
TY BLBE... ten tvůj procák za 10 litrů neporazí ani jeho teplej bráška za 30 litrů.. tak se laskavě zamysli nad tím nesmyslem co tu potíš
3.3.2017 15:32:37   213.211.33.xxx 235
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:50:34   62.245.121.xxx 122
Ty nemysli, protože v tvém případě je to kontraproduktivní.
3.3.2017 15:55:52   178.17.1.xxx 41
Nelži trotle.
3.3.2017 15:59:53   213.211.33.xxx 316
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 17:17:10   178.17.1.xxx 51
Lžeš trotle. Když vypneš Ryzenu polovinu jader, dostaneš +- stejný výkon, jako když když vypneš polovinu jader 6900. Určitě, ani u jednoho to nebude výkon jako u i7-7700K
3.3.2017 17:35:23   85.71.231.xxx 91
"u ryzenu vypnu polovinu jader a budu mít výkon 286tky" ... Jaroušku, můžeš nějak podložit toto tvrzení? Nebo už ti tvoje zvrácené porno s babičkami zatemnilo úplně mozek?
3.3.2017 09:29:34   46.39.162.xxx 4717
protože si hlupák, který nepoužívá hlavu Pokud chceš hrát jen hry, hrej si je a "zdegeneruj"
Hloupí lidé nepochopí, že PC není jen o hraní. Existuje i svět venku, to zaprvé a zadruhé spousta lidí využívá PC i k práci, ať už profesně a nebo jako koníček. A asi si se špatně díval, ale CPU s výkonem blízko i7-6900K a spotřebou blíže 7700K než 6900K je žrout?
Rovnou si mohl napsat, jak tragický je výkon 7700K, protože Pentium G4650 má nižší spotřebu a příliš v hrách neztrácí a stojí ani ne pětinu ceny 7700K
3.3.2017 09:38:41   194.228.11.xxx 2768
Takže ty stovky milionů hráčů po světě jsou všichni hlupáci, protože nějaký Šimonek nehraje? Logika dementa.
3.3.2017 10:42:47   77.75.74.xxx 194
Ty stocky milionů hráčů nemělo na výběr...
3.3.2017 18:33:21   94.230.146.xxx 38
Takže nyní začnou všichni kupovat osmijádra, protože mají na výběr? Jako Crha je Crha, ale přijde mi to, že u AMD fans jich je násobek.
3.3.2017 20:26:07   81.30.247.xxx 27
dík
4.3.2017 01:03:03   94.113.103.xxx 13
Dement jsi spíš ty...
3.3.2017 09:13:27   195.49.191.xxx 238
Za mňa jednoznačne palec hore (samozrejme sú tam muchy, herný výkon je Ahilovou pätou, ale žiadny prúser!, AVX. AVX2 podľa očakávania sú oproti konkurencii slabšie; nutnosť pre nehráčov dokúpiť aspoň super low-end diskrétnu grafickú kartu min o 35€ predražuje samotný processor a zrejme zvyšuje aj spotrebu platí len pre model R7 1700 vs i7 7770K), ale ako som uviedol v nadpise, Spotreba, cena a výkon je komplexne vynikajúca takže sa domnievam, že kebyže doporučujem známemu nateraz v tejto kategórii (samozrejme sám mám iné priority) tak jednoznačne Ryzen pretože AMD is back! ale to už dávno aj podľa prezentácie microarchitektúry vieme.

P.S. Bravo tímu pod vedením Jima Kellera ruku v ruke s neoddeleteľnými článkami reťazca ako Suzanne Plummer, Mike T. Clark a ďalších...
3.3.2017 09:17:57   46.5.160.xxx 291
http://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/45481-vikendova-glosa-zachrani-amd-zen-spise-nikoliv a hlavne tyto veticky:
"Já osobně procesor mám, v pondělí dorazí i deska."
"To nechme stranou, mou recenzi si přečtete a uvidíte sami…"

A tak si rikam, co se asi stalo a napadaji me ruzne moznosti:
- Z. Obermaier udelal testy, dodal vysledky a M. Michle sepsal clanek
- M. Michle delal testy i clanek, coz by znamenalo, ze pan Z. Obermaier ve sve vikendove glose lhal - mozna umyslne aby zvednul statistiky? No, jestli se tu premie opravdu resi, tak -95.1 mluvi za vse
- M. Michle je alter-ego Z. Obermaiera - ten styl psani, ty emocni akce, hmmm. Ale proc by to mel on nebo PCT zapotrebi?
Ale nejak mi porad v hlave vrta ta vikendova glosa od Z. Obermaiera: >
3.3.2017 09:44:32   90.176.40.xxx 282
Nestalo se vůbec nic. Pro Michala se řešily procesory a desky pod NDA ve spolupráci s AMD, Alzou, výrobci desek, aby to mohl testovat ke konci NDA, pro Obra se to řeší mimo NDA normálně z distribuce (mj. proto, že se v AMD báli, že by Obr někde něco leakoval).
3.3.2017 10:10:31   46.5.160.xxx 101
Nejdrive, dekuji za vecnou odpoved.

Ale porad mi to nejak nesedi.
- pro Michala se to resilo pod NDA - ale proc potom vysla recenze o den pozdeji a jeste s Vasi informaci, ze nektery veci jste musel dodavat (tabulka chipsetu), aby to ted vubec vyslo.
- pro Zdenka se to resilo mimo NDA, ale on uz v sobotu mel procesor u sebe - to prece nemohl dostat z "normalni distribuce", ne?

Ale co, nebudem se rejpat v blbostech, recenze je slusna, jen Michal by mel malinko zkrotit "emocni vylevy", i kdyz ve prospech produktu :-)

Dekuju za prvni ceskou recenzi!
3.3.2017 10:57:37   90.176.40.xxx 150
Jednak je to myslím Michalova první recenze procesoru na PCT (takže se blbě odhaduje, kolik bude potřeba času), jednak toho ještě hodně přeměřoval právě kvůli těm problémům se SMT, jednak to dorazilo až dost pozdě, takže to měřil déle než jeden den nonstop a na konci poslal, co zvládl a odpadl, jednak řešil nejprve 1700(X), která přišla dřív, ale když na poslední chvíli dorazila i 1800X, tak 1700X odložil a otestoval raději tu... a to je tak vše, co k tomu vím.
3.3.2017 14:44:31   46.5.160.xxx 70
Jeste jednou velmi dekuji za rychle a vecne odpovedi a drzim Michalovi i PCT palce pro budouci recenze CPU - potencial mate, o tom zadna :-)
3.3.2017 10:11:02   182.48.159.xxx 111
Vsak Obr ma v tom leakovani dobrou praxi )
3.3.2017 11:07:54   194.228.20.xxx 42
Tak to prrr, Michal není Zdeňkovo alterego, říká ti něco Elkim? Zamysli se trochu, než napíšeš další takovou blbost.
O tom, že recenzi bude dělat Michal jsem věděl, a protože chodim na pct už nějakou tu dobu, tak i vim, že Zdeněk si posledních pár let dělá vlastní recenze s vlastními závěry. Redundace? Nemyslím si. Dva pohledy na stejnou věc a je mi jedno jak je to kontroverzní. U Zdeňka se ale víc musí číst mezi řádky, páč je to... prostě Zdeněk, no. U mě je to vždy vnitřní boj, jestli na ty jeho články vůbec klikat...
3.3.2017 14:47:12   46.5.160.xxx 10
"Michal není Zdeňkovo alterego, říká ti něco Elkim? Zamysli se trochu, než napíšeš další takovou blbost." Daval jsem to jako moznost. "Elkim" mi nic nerika.

"prostě Zdeněk, no. U mě je to vždy vnitřní boj, jestli na ty jeho články vůbec klikat..." To je presne ono. Ale na Michalovi clanky se tesim a doufam, ze bude pokracovat. Jak jsem psal, chce to malinko "zkrotit emocni nadech", ale je to na super ceste.
3.3.2017 09:21:28   217.11.240.xxx 1011
Díky za pěknou recenzi, ačkoliv to bylo jak nějaká detektivka - do poslední chvíle jsem nevěděl, jak to dopadne.

Na začátku to dokonce vypadalo, že Ryzen je ve všech ohledech lepší než konkurence, ale nakonec jsme se dozvěděli, že to je "jen" de facto v poměru cena výkon v oblasti renderování.

Jinými slovy, stále tedy platí, že na hry a běžné užívání je lepší volba i7 na platformě 1051. Osmijádro je prostě zatím stále zbytečné. Uvidíme znovu za rok

Pro mě tedy zůstává Skylake i7 6700 @ 4,5 GHz stále optimální a nemám důvod ke změně (a myslím, že ještě nějakou dobu mít nebudu) - Ani KabyLake v tomhle směru podle mě nepřinesl nic extra navíc...
3.3.2017 09:31:47   77.75.74.xxx 164
Jasně, proč taky měnit. Ale my, zaseklí na FX 8c CPU máme konečně upgradade, protože 4c prostě není alternativa A zvláště ne za 10k....
3.3.2017 10:29:10   188.75.128.xxx 418
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 10:40:58   77.75.74.xxx 71
Hele koukal někdy (i teď aktuálně) na poměr cena/výkon? Téměř premiant
A i v absolutních číslech to není tak špatné, jak se někteří tváří. Podívej se na aktuální testy, ty CPU za dvojnásobnou cenu jsou rády, když dají dvojnásobný výkon a to je mezi nimi rozdíl několika genearací (32nm ves 14nm např. a ještě jen někdy....
Bavím se tedy o 1-2k hraní.
3.3.2017 11:19:14   84.19.86.xxx 100
Jsem od roku 2009 zaseknuty na phenom II x720 neodemcenem i kdyz jde a pro me bude fajn udelat upgrade za bazosovou cenu na FX. Pouzivam linux hry nehraju a pracuji v plne optimalizovanem aftershot pro procesory fx. Idealni cas na upgrade za hubicku.
3.3.2017 11:38:34   77.75.74.xxx 30
No ještě ne. Těm CPU se na trhu dva roky nehnula cena, to se stane až s uvedením nových 1300 Ryzenů. Ještě je třeba počkat.
4.3.2017 22:45:26   79.127.243.xxx 10
Terno mozna ne, ale i kdyz vezmem jenom ty hloupe hry, tak snad na vsech do dnes bylo takove FX8350 jako doporuceny procesor. Plne dostacujici pro FullHD a za jakou cenu?
3.3.2017 09:33:36   62.84.155.xxx 937
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 09:45:34   178.17.1.xxx 152
Nesmysly.
3.3.2017 09:35:35   178.17.1.xxx 194
POkud má te Skylake i7 na 4,5Ghz, samozřejmě vydržíte ještě hodně dlouho, a asi nikdo nevěřil, že to Ryzen změní. ALe věřím, že už nevydrží tak dlouho, jako kdyby Ryzen nepřišel, zvlášť v tom hodně zametou R3 a R5, kdy prostě hodí i3 apod, na smetiště úplného lowendu a i vyšší lowend bude minimálně výkonné čtyřjádro. A to nebude za rok, ale začne to za měsíc.
3.3.2017 16:38:10   85.135.162.xxx 51
"kdy prostě hodí i3 apod, na smetiště úplného lowendu a i vyšší lowend bude minimálně výkonné čtyřjádro"

šefe kľud, predpokladaných $129 za 4C@3,2-3,5GHz Ryzen je všetko len nie lowend, minimálne nie s pohľadu ceny

2C/4T@3,5GHz G4560 za $64 je lowend, nie CPU za $129
3.3.2017 16:58:50   178.17.1.xxx 11
Tento jsem nezmínil schválně. Protože to je také zabiják I3ek. Absolutně nekoncepční CPU u Intelu.
3.3.2017 16:42:04   85.135.162.xxx 12
Pretože takým uvažovaním vlastne aj i5 6600K@4,7GHz bude lowend lebo je to len "výkonné čtyřjádro"

Je to len 4jadro, ale toho výkonu naviac po OC málo nemá
3.3.2017 17:00:35   178.17.1.xxx 23
Prostě výkonná čtyřjádra budou už od vyššího lowendu a v mainstreamu. Dvoujádra za 100 USD a výše skončí.
3.3.2017 09:28:24   62.84.155.xxx 3477
"Známe herní i pracovní výkon a je to masakr." - co znamena ten masakr? Jakoze je o pulku drazsi nez i7-7700k a prakticky v nicem neni rychlejsi? Ze vic zere? Ze vic topi? Ze je celkove horsi?
Zcela neseriozni "test". Hry, jako by ty testy nemely vahu (protoze tam jasne ryzen prohrava). Nejvetsi vahu v clanku maji veci jako cinebench, ktere OPRAVDU NIKOHO NEZAJIMAJI! K cemu je cinebench, geekbench, wprime ..... reknu to na rovinu, K NICEMU! Nikdo si nekupuje pocitac, aby na nem spoustel cinebench a onanoval nad vysledkem (ikdyz...). A jediny z tech syntetickych testu, ktery jako JEDINY ma realne vyuziti a sice winrar, tak tam ryzen pohorel, ale omluvime to neoptimalizaci:o) Je to uplne stejne, co se psalo u buldozeru, ze az prijdou optimalizace pro buldozer, NEPRISLY A NEPRIJDOU! Nikdo nebude specialne ladit SW pro jeden procesor, to je hrozna utopie.
Takze z celeho clanku je jasne, ze ryzen proste nema na intel v realnem nasazeni, ale je VYBORNY na benchmarky (at si kazdy rozhodne, k cemu si kupuje pocitac).
Cely clanek beru spis jako nejakou podivnou reklamu, kde pulka byla psana vazne, pulka z legrace a pulka pak podle zadavatele reklamy. Jak jinak si vysvetlit takovou strasnou nekonzistentnost ... i v posledni tabulce.
KLADY: Cena, cena, cena
ZÁPORY: Není zrovna levný
3.3.2017 09:31:06   46.39.162.xxx 2611
Asi jsi nikdy neslyšel o věci jako je Maxon Studio a render pro filmy? Pak by ti Cinebench něco říkal....Takže asi tak.
3.3.2017 09:39:26   62.84.155.xxx 1232
Nerika, asi jako vetsine. Nicmene se tedy zeptam ... proc tu tedy neni test v maxon studiu? Asi si sam odpovim, protoze ani autor to nikdy neslysel a pouziva to 0.001% lidi? Jako zcela vazne, SW za 3500USD beres jako priklad?. Ani ten buldozer nebyl spatny pro nejaky konkretni druh uloh, ale na obecne pouziti byl proste velmi spatny. Pokud delas na pocitaci v Maxonu a vis, ze ryzen bude dobry, tak si ho kup ... ikdyz pokud mas na licenci Maxonu, jiste najdes daleko rychlejsi reseni nez je ryzen.
3.3.2017 09:43:07   194.228.11.xxx 1535
koho zajímá Maxon studio proboha, neznám jediného člověka, který by to používal nebo řešil, těch je (oproti hráčům) naprosté minimum, naopak hráčů znám mraky. A všichni jedou na Intelu a AMD je opět zklamalo, vč. mě.
3.3.2017 10:12:58   62.84.155.xxx 521
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 09:35:39   37.48.3.xxx 110
Vy jste se kluci hledali

Cinebench je hezky ukazatel vykonu prakticky pro vsechny softwarove 3D rendery (maya, lightwave, 3d max, softimage apod.). Narusty vykonu jsou (alespon podle mych zkusenosti) prakticky totozne a navic je to renderovaci jadro Cinemy 4D od Maxonu. Renderuje docela dost lidi. I architekti a konstrukteri na ukazku modelu pouzivaji 3d rendery primo z cadu. Staci se podivat treba do galerie na 3dgrafika.cz, kolik je tam useru...

" ikdyz pokud mas na licenci Maxonu, jiste najdes daleko rychlejsi reseni nez je ryzen."
To je kravovina, to ze je nejake extreme drahe reseni o par % vykonejsi neznamena, ze se to nekomu vyplati nasadit do provozu, zvlast kdyz se u podobnych pracovnich stanic vyuziva 2 i vice procesoru. Mam tady 2 procesorovou sestavu (2x xeon e5520) a kazda usetrena koruna se hodi. Rozdil reseni 2 procesory (slespon 16 jader [ne HT]) AMD vs Intel ted bude alespon 30 k (strilim od boku). A to se nebavime treba o renderovaci farme...

ps. Intel+nVidia: uz ted min. 1 cloveka co renderuje znas. A v mem okoli znam mnohem vice lidi co na pc pracujou grafika/programovani/konstrukce etc. nez hrajou. Nesmite se kluci zavirat do sve omezene krabicky ve svem hracskem doupeti...
7.3.2017 18:01:11   77.240.97.xxx 00
Hmm ze by budem moct uz vymenit ten moj sandy bridge za neico nove.

Presne nieco take hladam kde sa bude dat zahrat najaka ta hra ale primarne to bude na moje hobby a to ej 3d modelovanei v Maya a renderovanie cez mental ray alebo renderman.

Hmm vyzera ze moj novy komp bude od AMD a ne intel. Urcizte chcem nieco viac apson 6 mozno 8 jadro kvoli tomu renderovaniu.
Ten moj i5 2500K to renderovanie obcas nedava
3.3.2017 10:13:15   93.99.166.xxx 254
Já hráč jsem, ale AMD mě nezklamalo, konečně se bude dát pařit i na pracovním stroji, aniž by to stálo extrémní peníze. Spíše bych ale u ryzenu7 uvítal více testů věcí, kde se 8/16T uplatní. Zajímá mě hlavně cyberlink power director, sony vegas, atd., prostě výkon ve střižnách, výkon ve photoshopu, výkon v CAD, výkon ve virtualizaci... Tohle je segment, kde je ryzen7 zajímavý, tj. poloprofesionální uplatnění pro různé youtubery, střihače, pracanty atp., kde ještě neberou serverovou platformu, ale už to není běžný franta uživatel, co na tom bude tak maximálně mastit hry a sem tam otevře nějaký web.
3.3.2017 10:24:46   178.17.1.xxx 63
Ono i pro profesionály, pokud jim stačí 64 GB RAM, jelikož Ryzen, narozdíl od Intelu podporuje ECC. Teď ještě kvalitní pracovní desky.
Jeslti HP opravdu bude dělat workstationy Ryzen + Vega a Naples + profesionální Vega, tak to bude konečně zajímavé.
3.3.2017 11:04:18   62.84.155.xxx 332
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 11:33:21   178.17.1.xxx 191
To sem zase meleš ty nesmysly, když tě na DIITu s těmi kravinami vyštípali? Pokud chceš kvalitu, tak jedeš přes CPU.
3.3.2017 23:06:42   62.84.155.xxx 112
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 14:40:30   213.211.33.xxx 523
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 22:42:58   182.48.159.xxx 01
Moc toho na netu nei, ale apson neco se da najit..
Odkaz na SOny Vegas test
http://www.toptengamer.com/amd-ryzen-1800x-review/
https://www.youtube.com/watch?v=Lay7Y uqPscQ
3.3.2017 10:09:17   182.48.159.xxx 137
Tady toho pana BTJ netreba brat moc vazne, vubec nejlepsi je nereagovat i kdyz ono to stejne moc nepomaha
3.3.2017 10:30:32   84.42.139.xxx 32
Už by jste taky mohli používat k/místo Cinebench třeba Coronu. Je to světový render od čecha a bench je zadara a jako portable.

https://corona-renderer.com/benchmark/
3.3.2017 11:56:06   90.176.40.xxx 20
sarkasticky: „A už v tom renderuje víc lidí jak v Cinemě?“
3.3.2017 12:18:51   84.42.139.xxx 00
Heh, teď si mne pobavil :-D To je jako říct, že ten (třeba já) kdo pracuje v 3DMAX používá k renderování Scanline/MentalRay Render... LOL!
3.3.2017 14:43:15   213.211.33.xxx 421
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:33:34   213.211.33.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 09:45:47   37.48.3.xxx 20
Kdyby jsi pouzil treba google, zjistil bys ze je to renderovaci jadro Cinemy 4D od maxonu...
4.3.2017 09:27:09   212.79.110.xxx 40
To jo, ale v tom případě by v testu měly být i Xeony, ne? Protože příprava modelů a následný render jsou tak časově náročné, že na hraní her nebude čas, tudíž vysoké takty jsou na nic, oproti tomu výhody 2011v3 v tomto případě jistě budou nezanedbatelné stejně jako 10C/20T (a více) Xeony s větší cache pamětí (které už mimochodem startují lehce nad 20k). Za mě osobně je Ryzen skvělý chameleon pro různé domácí a poloprofi uživatele do nových PC nebo PC starých 5 a více let. Hráči s vysoko taktovanými Intel procesory asi nemají důvod upgradovat, stejně tak jako uživatelé s úzkým zaměřením např. na zmíněný rendering.
3.3.2017 15:28:41   213.226.245.xxx 172
BTJ - ty si nedáš pokoj? Řekni mi aspoň jedno, nevadí ti, že ta předražená 6900k zy více než 30 000 Kč dostala taky na prdel od té 7700K? Co to dělá DemIntel za šmejdy, když procák za 30 litrů dostane na frak? Co by sis z tohoto hlediska vybral, 6900 za 30K Kč nebo 1800x za méně než polovinu? Za mě je to jasný.

A Cinebench je jen nástroj na otestování výkonu v určitých oblastech. A pokud dosáhne dobrého výsledku tam, tak zjednodušenš řečeno, grafici a střihači maji minimálně o čem přemejšlet.
3.3.2017 15:35:58   213.226.245.xxx 50
Navíc je tam jasně vidět trend, že s rostoucím rozlišením se rozdíly smazávají, což je zajímavé.

Ale jedno mi v těch testech chybí, graf vytíženosti jednotlivých jader v Taskmanageru. Chtěl bych vidět, jestli jsou u toho kterého procesoru vytížena všechna jádra na 100%.

Podle mě mělo AMD vydat nejprve střední třídu tedy R5, ta bude asi nejprodávanější a velmi mě bude zajímat i herní výkon. Vůbec bych se totiž nedivil, kdyby byl na téměř stejné urovni jako u R7, protože pochybuju, že všechny hry dokáží vytížit všech 8 jader. Podle mě ne. A tak budu s napětím i nadějí očekávat pčíchod a tesky R5. ¨Doufejme, že ceny nepudou přes 10K Kč. Mohl by to být dost zajímavý procesor.
3.3.2017 16:52:51   85.135.162.xxx 21
"Navíc je tam jasně vidět trend, že s rostoucím rozlišením se rozdíly smazávají, což je zajímavé."

Ako sorráč, ale úprimne si mi vyčaril úsmev na tvári

Ten "trend" je daný tým že čím vyššie rozlíšenie tým viacej je vykreslenie obrazu náročné na grafiku a tak sa zmazáva rozdiel výkonu CPU a to čo vidíš v grafoch už nieje ukážka výkonu CPU ale grafiky.

Príkladom, ak ti Intel CPU dokáže spraviť 70fps a AMD CPU 60fps no grafika len 50fps v 4k napríklad tak logicky v takom teste bude bez ohľadu na použití CPU výsledok +/-50fps a procesory sa ti zrovnajú
3.3.2017 17:19:08   178.17.1.xxx 01
Ano, to je fakt. Ale je zajímavé, že pokud jsou v tom 4K nějaké malé rozdíly, tak většinou ve prospěch Ryzenu.

Chtělo by to testy CF, či SLI.
4.3.2017 09:34:31   212.79.110.xxx 01
Jak jsem psal výše, nemají, protože Xeon. Existenci i7 na 2011v3 také moc nechápu, ale jestliže byl zájem a nulová konkurence, proč by to Intel nevydal?
3.3.2017 09:42:41   93.99.166.xxx 213
Konečně článek a ke "zklamání" všech není od jednoho pána s O na začátku, takže můžu smazat předpřipravenou reakci a napsat novou, rána pod pás...

Jen pár postřehů

- 1700 = 1700X = 1800X, stačí jen nastavit frekvenci a voalá, rázem je ze všech procesorů 1800X, dokonce na jednom OC webu ze 1700 dostali nejvyšší výkon ze všech 3 srovnávaných modelů po přetaktování. Takže kdyby tu na pctuningu chtěli hodnotit poměr cena/výkon, můžete s klidem vzít 9700Kč a pak už vychází daleko zajímavěji.
- mainstreamové desky socketu B350 končí většinou někde na 3.8Ghz zátěže, takže 1700vku přetaktujete, 1800X už moc ne, ani jednu ale nedostanete nejspíš na mainstreamu na limit (on to byl problém i na té vyšší řadě desek)
- je to syrový produkt, není nic optimalizované, SMT patch vyjde, s koupí není kam spěchat
- díky slevám intelu momentálně minimálně do příchodu R5 a R3 best buy v různých hladinách bude i5-6600k v té nižší kolem 5000 (protože spadne na 179USD a z druhý ruky ještě víc), i7-7700K v té střední kolem 7-8k po slevách, co teď budou, protože single-core výkon a OC, a ryzen 1700 v té nejvyšší okolo 10k, protože OC, brutální multi-core výkon, 65W TDP na default taktu
3.3.2017 09:50:08   178.17.1.xxx 61
1700 = 1700X = 1800X - takové to ovšem bylo většinou vždy i u Intelu, než přetaktování zarazil a povolil jen u speciálních modelů. Prostě procesory jednoho typu měly frekvenčí strop na podobné hranici.
Ale naprostá většina lidí netaktuje. Dokonce ani já nemám svoji x6 nataktovanou, nějak nemám potřebu, a to jsme předtím měl všechny CPU taktované. Co taktuji je paradoxně notebook, kde je předimezované chlazení a 1,6 Ghz už nestačí, ale 2 Ghz je znát.
4.3.2017 17:04:53   176.74.134.xxx 00
Ty takty non-K přiškrtil již u Sandy Bridge (Ivy Bridge už mělo modely co nešly taktovat, mez byla tuším 4,1 GHz kdežto u K to závisí doteď na kusu) a od Haswellu to zastavil na non-K CPU všude...
4.3.2017 18:20:59   176.74.134.xxx 00
4,1 GHz byl limit u nonK modelů co šly taktovat...
3.3.2017 10:21:16   62.84.155.xxx 642
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 10:57:29   178.17.1.xxx 164
Přestaň lhát
3.3.2017 14:59:36   213.211.33.xxx 319
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:58:32   178.17.1.xxx 62
Nehypuji, tys je prolhaný hlupák.
3.3.2017 14:58:27   213.211.33.xxx 120
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 09:54:11   93.99.166.xxx 91
Ještě jeden dodatek, a inspirace, bylo by fajn, kdyby někdo zkusil potaktovat ryzeny 7 s vypnutými 2-4 jádry, a zkusit, co z nich dostane. V tu ránu by měla přestat limitovat i deska. Takhle bychom snadno získali představu o výkonu R5 a R3.
3.3.2017 10:00:15   37.221.252.xxx 103
Poprvé jsem chtěl recenzi od OBŘíka a Vy to takhle sabotujete!
3.3.2017 10:50:17   217.31.45.xxx 51
obr moze priniest svoje merania.
3.3.2017 10:11:44   212.111.14.xxx 1635
Nejvýkonnější 1800X není zrovna levný - to myslíte vážně ? To jako opravdu, v poměru s intelem ?

Jako sorry, PCT jsem měl rád, ale stává se z vás neskutečná žumpa. Zatím napříč všemi redakcemi mi nejkvalitnější test přijde test od guru. To i DDebil...ten DDebil, kterého jsem nesnášel mi přijde, že udělal rozumnější recenzi než vy.

Reálně jste změřili velké prd. Otestovali jste procesor v rozlišení, ve kterém ho nikdo používat nebude, s výsledkama, které nikoho nezajímají.
FullHD, QHD, 4k rozlišení beru.
Ale tohle ? Opravdu. Výýýsměch
3.3.2017 10:50:43   194.228.11.xxx 89
Je fakt, že tohle testování pct v historických rozlišeních je opravdu demence. Asi jako testovat Ferrari při 50kmh ...
3.3.2017 10:56:52   77.75.74.xxx 100
Resp. za jak dlouho ve Ferrari dojedeš do práce v Praze a za jak dlouho v Octavii
3.3.2017 11:11:17   194.228.11.xxx 80
Čímž je jasně lepším autem Ochcávka, protože je 10x levnější a doveze tě tam taky.
3.3.2017 11:37:03   77.75.74.xxx 00
Tak to už je jen individuální interpretace.
3.3.2017 15:01:01   213.211.33.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:14:27   77.236.203.xxx 64
souhlasim Intel je tryskac sice ne vykonem ale pouze cenou ;)
3.3.2017 15:26:24   77.75.74.xxx 61
Dnes i spotřebou
3.3.2017 15:34:13   213.211.33.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 11:20:29   212.79.110.xxx 10
Spíše praktická. S Ferrari bych se na našich komunikacích bál, abych snad ještě nezapadl v nějaké jámě, zvlášť teď po zimě.
3.3.2017 11:06:52   90.176.40.xxx 226
Jo, už vidím ty zástupy lidí, co se hrnou pro procesor za patnáct tisíc s tím, že je přeci výhodnější než procesor za třicet, tak to nekup. Úplně živě...
Na 4K je doporučení naprosto jasné, procesor za patnáct tisíc by byl v podstatě zbytečným vyhazováním peněz, protože to bude stejně v devíti z deseti her brzdit grafika. To už je lepší koupit i5 za šest tisíc a ten rozdíl vrazit do grafiky.
Ale pokud vám šlo o to investigativně ověřit, že když hru brzdí grafická karta, tak na výkonu procesoru zase tolik nezáleží, tak jo, to jsme nedělali.
3.3.2017 14:27:46   91.51.199.xxx 50
S tymto suhlasim, ale suhlasim i s Jespim. A zaver je jediny - Nechapem preco sa ludia, co chcu hrat hry, mozu utlct z toho, ze je tu uh-oh novy procesor, ked na tomto komponentne v hrach v podstate nezalezi, a to ani pre high-endistov, ci skoro sa chce povedat - prave pre nich nie. Ak chcem hrat v 5k, potrebujem 1080Ti do SLI, ale procesor? Na tych s biedou 60 fps mi bude stacit naprosto hocico.
3.3.2017 15:17:39   77.236.203.xxx 12
bohuzel to je vseobecny omyl ze CPU neni treba jasne i levne nevykonne CPU staci k pokryti prijatelnych FPS u vetsiny her ale bohuzel pokud je hrac narocny a chce maximalni herni zazitek (nebo dela vice veci soubezne) je vykonne CPU primo nevyhnutelne ale to lidem co vidi jen FPS neda vysvetlit
3.3.2017 15:01:54   213.211.33.xxx 315
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 10:28:21   109.81.210.xxx 711
Čistě objektivně - pokud MS použije do své nové konzole - Xbox Project Scorpio - Ryzen+Vegu - tak můžeme mít se současným HW (i silným) problém. Na dídíworldu psali cosi o tom že se chystá optimalizace her právě na tohle AMD kombo, takže pokud to prosadí výrobci konzolí může se změnit lecos a najednou to fakt bude standard. Ale co v sobě bude Škorpión mít se snad ještě neví (pokud to teda nebude jen Xbone s novou grafikou, stejně jako je PS-4 Pro upgradovaná verze PS-4.) AMD prostě v tomhle má výhodu - konzole jsou plně AMD. Mně by to nasra... bo jsem do PC dal 40k s tím že mi základ (CPU) vydrží zase dekádu.
3.3.2017 10:53:28   194.228.197.xxx 11
Jestli ti CPU vydrží dekádu záleží na tom, jestli v něm budeš mít zlato nebo pastu
4.3.2017 11:26:06   212.79.110.xxx 01
Konzole jsou a budou vždy o ceně, je to ten nejlevnější spotřebák pro masy. Teď je to AMD, příště to klidně může být NV, pokud nabídne lepší cenu. Takže vývojářům se tohle napojení na jednu firmu může sakra vymstít a věřím tomu, že nejsou tak hloupí, aby vynakládali spoustu drahocenného času jen na HW od jednoho výrobce.
3.3.2017 10:49:41   194.228.66.xxx 89
V záporech:
Nejvýkonnější 1800X není zrovna levný

WTF?! A konkurent 6900K za 31 000kč je jako levnější?
3.3.2017 10:56:07   178.17.1.xxx 80
Proto je zároveň cena i v plusech.
3.3.2017 11:10:18   90.176.40.xxx 334
Zkusím to tak nějak lidově, abyste tomu rozuměl... 1800X je jen drahý (procesor za patnáct tisíc prostě je drahý), i7-6900K je předražený jak kráva.
3.3.2017 11:21:39   212.111.14.xxx 113
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 11:29:16   90.176.40.xxx 150
Ano, tady už můžeme filozofovat, co je pro někoho levné, co je drahé, a za jakých okolností.
Ale ještě se to dá říct i jinak - přidaná hodnota 1800X proti 1700X nebo 1700 neodpovídá cenovému rozdílu, proto je 1800X vedle 1700(X) drahá.
3.3.2017 15:24:23   78.102.116.xxx 00
podobné jako s auty, v sedmdesátých létech stála škoda 110r přes 70 tisíc, fiat 127 z tuzexu vyšel na 20 tisíc a byl rychlejší ... jen nadsázka, nic víc
3.3.2017 15:05:25   213.211.33.xxx 215
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:43:19   178.255.174.xxx 124
ano..ale JEN na hry... ale o TY tady primárně nejde to je to, co mnoho lidí nechápe..a ani nechce pochopit. A čím více toho čtu, tím více se utvrzuju v pocitu, že mnoho Inteláků prostě nesnese, že AMD se to prostě povedlo
3.3.2017 16:02:09   213.211.33.xxx 123
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:50:15   178.17.1.xxx 23
I7-7700 není výkonnější.
3.3.2017 16:02:39   213.211.33.xxx 44
+13% jste slepý?
3.3.2017 16:51:58   178.17.1.xxx 21
Jen v jedné oblasti. V jiné je o desítky % výkonnější.
3.3.2017 18:40:54   78.102.116.xxx 22
to samé platí i naopak
3.3.2017 22:16:28   93.153.56.xxx 40
Kde je Ryzen o DESÍTKY PROCENT pomalejší, než i7-7700K?
3.3.2017 11:11:31   194.228.20.xxx 20
Nějak jsem v článku nenašel, jestli se BF1 testoval jen pod dx11, nebo i pod dx12 a srovnání s amd grafikou (ok, blbost, tam by bylo těžší dostat cpu do úzkých), protože BF1 se chová na různém železe diametrálně odlišně.
3.3.2017 11:19:18   90.176.40.xxx 21
Michal akorát típá screenshoty s nastavením, průběžně to doplníme.
3.3.2017 11:40:26   77.75.74.xxx 21
Jako AMD za pochodu, aby člověk musel hodně komplikovaně dávat obrázek dohromady co?
3.3.2017 13:10:14   31.30.101.xxx 22
Recenze super jenom mě zaráží ty teploty. To má jako fakt na 4ghz teplotu v idle 65C ? To je hrozně moc. Jak to muže mít při takové pěkné spotřebě a ještě k tomu když je ten procesor pájený takovouhle idle teplotu. Někdo kdo tomu rozumí mi to dokáže vysvětlit ? Díky
3.3.2017 13:17:18   77.75.74.xxx 11
Přetaktování, předpokládám zvýšené napětí. Pak je otázka, jak bylo nastavený UEFI profil chlazení, pokud na ticho, tak se nesnaží za každou cenu srážet teplotu.
3.3.2017 13:21:32   188.75.128.xxx 10
Teplota v Idle záleží na tom, jak jsou nastaveny otáčky větráčku na chladiči.
3.3.2017 14:56:09   85.163.26.xxx 22
Počkat však přetaktování je v idle úplně jedno protože to snad v idle běží na jiné frekvenci než je ta maximální a tím i na menším napětí. A zároveň jaké přetaktování však 1800x má boost 4ghz to že je to "nastavený" aby to tak běželo na všechny jádra v téhle frekvenci v loadu snad nemůže mít vliv na idle teplotu. Když je příkon v idle celého PC 70W tak mi neříkejte že to vytopí cpu na 65°C. To by ten chladič měl zvládnout uchladit na míň i v pasivním režimu. Nemůže být chyba v teplotním čidle?
3.3.2017 15:49:16   178.17.1.xxx 11
Teplota nerovná se teplo. Pokud stejné teplo bude vydávat menší součástka, tak bude mít vyšší teplotu.
Navíc ty čidla a hlavně informace z čidel každá deska čte jinak.
Ale určitě mají Ryzeny vyšší teplotu, což je také asi důvod relativně nízkého stropu pro přetaktování.
3.3.2017 20:47:17   37.48.35.xxx 00
Michal meril s napajenim na Vysoky vykon, proto ta silena spotreba a teploty. Widle hnaly ryzen na max nasobic. To same tedy i u Intelu, ale cert vi, jak si tyhle dve platformy takhle chovaj, kdyz navic jedna je v plenkach...
3.3.2017 13:23:13   62.84.155.xxx 117
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 14:52:09   37.48.35.xxx 00
Ve Starcraftu doporucuji customku Crap Patrol, to se seka i na mem taktovanem 6700k. Ke konci je tam uz tolik jednotek v pohybu... Asi to promerim, to je vybornej napad.
3.3.2017 14:53:52   37.48.35.xxx 00
Za zminku stoji i fakt, SC2 je pro hrani customek dostupny zdarma.
3.3.2017 14:23:07   213.211.33.xxx 345
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 14:25:18   77.75.74.xxx 202
Tak se ještě mrkni na testy CPU a bublina splaskne úplně, zato nastoupí realita výborných CPU;)
Jinými slovy, ojojoj, CPU od Intelu za 30k dostal na zadeček, máme po bublině a okrádání (tvou rétorikou)
3.3.2017 15:08:29   213.211.33.xxx 221
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:24:53   77.75.74.xxx 102
Tak na fakt, že hry mají aktuálně potíž těžit z 8 jader jsme přeci nemuseli čekat na Ryzeny, to víme i od Intelu za 2x vyšší cenu
3.3.2017 15:45:57   178.17.1.xxx 42
Nedají. I3 jsou bez šance, i5 jedině 7600k, ostatní mají nízké frekvence.
3.3.2017 16:05:12   78.102.116.xxx 43
i3 jsou srákoty akorát do notebooků, nebo pro děcka na skype ...
4.3.2017 17:07:41   176.74.134.xxx 00
Spíš jsou to pohřbené procesory, tedy pokud Intel si nevynutí u vývojářů AVX napevno...
3.3.2017 15:29:20   78.102.116.xxx 11
CPU od intelu za 30k sice dostal na zedeček, ale za 30k byl proto, že neměl alternativu ... uvidíme za půl roku ...
3.3.2017 15:33:42   77.75.74.xxx 112
Dobře, takže pokud si AMD má za 15k sypat popel na hlavu, co by měl dělat Intel za 30k?
3.3.2017 16:07:01   78.102.116.xxx 23
nikdo neříká, že by si mělo sypat popel na hlavu, alespoň ne kvůi ceně ... ovšem kdyby přidali pcie linky na úroveň INtelu a podporu 4 kanálů, asi by i ta cena byla o dost výš ...
3.3.2017 14:26:09   93.99.51.xxx 30
Jen ciste ze zajimavosti by me zajimaly vysledky na win 7 i kdy ma napsano ze je nepodporuje.
3.3.2017 14:32:34   62.201.26.xxx 71
Díky za pěknou recenzi co dokáže vyzdvihnout pozitiva ukázat negativa.
3.3.2017 15:11:34   82.100.59.xxx 23
Myslím, že po updatu biosu budeme ještě mile překvapeni. Myslím, že současný situaci spoustě lidí zamotalo hlavu, zda ryzen 1700, který jde taktovat téměř stejně jako 1800x o 5tis levněji nebo i7 7700k.

tak mě napadá, jestli třeba takový i7 6800 není ideální sweetspot mezi těmito dvěma procesory, slušný single thread výkon + 12 vláken a 4 kanálové paměti. Jenom úvaha.
3.3.2017 15:23:21   77.75.74.xxx 01
To je právě ta otázka, jaký výkon předvede R5 s o 40% menší cenou... Jestli to bude opět více méně plychtit, je po sweetpotu
3.3.2017 16:02:43   78.102.116.xxx 22
na guru3d je už recenze na 1700x, což se zdá jako lepší volba, než 1800x, ale i tento pro AMD vstřícný web si neodpustil poznámky ohledně paměťového systému, chybějící podpory quad channel a co se zdá být důležitější, malý počet pci-e linek, těch je myslím 24, což při využití dvou NVME disků omezuje už i grafický systém, o vou grafikách ani nemluvě ...
3.3.2017 16:14:17   77.75.74.xxx 20
Tak multiGPU setup je dle Steamu na úrovni "jednotlivců", praktické testy NVMe zase ukazují, že ty prachy radši vrazit do RAM
Řekl bych, že spotřebitelský trh (kam dle mě tohle míří) tímhle nijak zvlášť trpět nebude.
3.3.2017 16:22:54   78.102.116.xxx 00
steamu bych v těchto datech příliš nevěřil a co se týče nvme disků, tahle situace je důsledkem ceny ... takže v podstatě ano, těchto cpu se to příliš týkat nebude
3.3.2017 20:55:55   37.48.35.xxx 21
Nvme/pcie x4 disky maj hlavne problem v tom, ze vetsina uzivatelu (hracu) vyuzije jejich potencial jednou za tyden. Oproti sata3 ssd nepoznas rozdil v nacitani widli, pokud nepracujes s fotkama a videem, nebo neprovozujes nejakou silenou databazi, je to defacto k nicemu. Muzes akorat machrovat u piva. Z her z toho tezi akorat battlefield.
3.3.2017 16:20:19   178.17.1.xxx 10
No uvidíme, jak AMD poskládá a nacení Naples.
3.3.2017 16:18:52   213.226.245.xxx 11
Nezapomínejme taky, že některé testy dost ovlivňují paměti. Zrovna u toho Winraru bych se nedivil, kdyby to bylo pamětmi. Kdyby měl Ryzen k dispozici 4kanálové paměti, zřejmě by byly výsledky mnohem vyrovnanější. Na toto měli v AMD myslet, protože takhle to strhává výkon jinak dobrého procesoru. Stejně tak více Expres linek, proč jich nemohli aspoň 8 přidat? Šetřili na křemíku nebo co? Je to možný.
3.3.2017 16:50:45   178.17.1.xxx 00
Protože to je mainstreamová platforma
3.3.2017 17:11:50   65.19.167.xxx 01
Nemrzí mě ani počet kanálů, na počet linek, ale mrzí mě maximální kapacita paměti. Ta je oproti prve uvedeným víceméně maličkost, která nemusela stát téměř nic navíc.
3.3.2017 17:26:51   178.17.1.xxx 00
Otázka je, jestli je to opravdu natvrdo, nebo na max 4x 16, nebo to náhodou v ECC nepůjde na 4x 32.
3.3.2017 18:49:33   217.112.163.xxx 10
Myslím, že pro koho bude 4x16 málo, asi bude takový stroj používat pro specifické účely (rendering apod.) a tam ho bude limitovat i procesor, resp. to, že má jen jeden...
3.3.2017 16:19:40   77.247.224.xxx 11
az budem za 5 rokov robit novu zostavu a zachovaju si trend, tak znovu porozmyslam nad AMD..
3.3.2017 17:34:49   213.211.49.xxx 00
No, za těch 5 let možná vydají další řadu
3.3.2017 18:10:22   77.247.224.xxx 00
necham to na nich- ak sa nebudu snazit, opat to bude Intel...
3.3.2017 20:01:40   49.213.19.xxx 34
Asi žijete věčně, když plánujete za 5 let něco kupovat. A co budete kupovat za 100 let nám nepovíte? Mnoho lidí je duchem mdlého a přitom si nevidí na špičku nosu.
4.3.2017 10:18:12   213.211.49.xxx 10
A tady je někdo úplně retardovaný, když ani nepozná, že si z nich dělám srandu - kvůli době mezi FX a Ryzen .
4.3.2017 18:34:08   77.247.224.xxx 10
Mojko, zbytocne sa vzrusujes. moj obnovovaci cyklus PC je dlhodobo 5 rokov , ak dozijem tak o 5 rokov budem rozmyslat nad novou zostavou. a na tom tvoje rypanie nic nezmeni.ty si kupuj co chces, kedy chces .
3.3.2017 18:07:02   109.72.12.xxx 00
Zdravím, chci si koupit novou sestavu (i5-760 s gtx960 mi už nestačí).
Moc netaktuji a rád bych už šel do rozlišení 4K, bude i recence na základních taktech procerosů a ve 4K rozlišení?
3.3.2017 18:35:09   88.102.11.xxx 31
Jak již tu bylo několikrát zmíněno, na 4K rozhlížení bude stačit podstatě cokoliv od Intel Core i5. Tam bude záležet především na GPU, na limit CPU se podstatě nikdy dostaneš.

Nehledě na to, že pokud by si tedy měl v plánu kupovat sestavu nutně teď a nechtěl počkat na přicházející Ryzeny R5, tak intel vychází pro hry jasně lépe, než AMDčko. Ryzen R7 se hodí především, pokud by si měl v plánu s ním pracovat, jakožto zpracovávání videa, atd...

A k těm recenzím, pokud by použili GTX 1080, tak si troufám tvrdit, že až tedy na vyjímečné tituly (CS:Go) by vycházely všechny CPU stejně. +- 2 FPS
3.3.2017 19:05:27   109.72.12.xxx 01
Díky za info
Sestavu plánuji konečně koupit nejdéle do půl roku, snad padne i cena monitorů Počkám tedy na testy R5 a pak se uvidí co na tom bude líp R7 bych využil maximálně k diplomce na FEM výpočty

Rozdíly v nízkém rozlišení jsou určitě větší, ale podle mě tuhle sestavu nikdo pod FHD nepouští, to spíš mají lidi i3 a 1050 apod :
3.3.2017 18:43:05   78.102.116.xxx 02
ty tohle neřeš
3.3.2017 18:16:46   92.52.23.xxx 150
Ja vobec nechapem preco sa tu hadate a o com vlastne? ved AMD sa predsa podarilo dohnat Intel ...AMD prinutilo Intel ist s cenou dole, AMD ma peknu ponuku a dobre ceny (netvrdim ze intel nie) podla mna je vsetko naparadu a dopadlo to lepsie ako som cakal nie jak u GK ktore su trochu sklamanim podla mojho nazoru....
3.3.2017 18:47:34   78.102.116.xxx 00
Newegg v tom má jasno, nabízí zajímavá "comba" i7-6700K + RX 460, 470, 480, nebo + deska + RAM v cenách od 400 do 500 dolarů ...
3.3.2017 20:30:38   81.30.247.xxx 337
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 20:46:57   77.208.43.xxx 372
Zavedl bych nové rčení.. "Tupý jako Crha"
3.3.2017 21:17:39   176.74.134.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 21:24:09   85.70.161.xxx 120
že tys to neunes ? Taky se mi zdají někdy divný věci, ale nikdy jsem nedospěl tak daleko,abych o tom blábolil i ve dne:-)
3.3.2017 22:21:38   93.153.56.xxx 187
Prolhaná špíno. Naprosto jiná architektura než buldozer (8 plnohodnotných jader + SMT oproti 4 modulům s "třičtvrtějádry" u buldozeru), zvýšený IPC o více než 50 % na jádro, zvýšený výkon dle aplikace někdy až o 100, dokonce i o 200 % oproti buldozeru? Kdy se takovému skoku kdy Intel přiblížil?
Jseš prolhaný smrtdutý trol.
4.3.2017 07:00:23   81.30.247.xxx 827
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 07:27:33   93.153.56.xxx 154
Ryzen nemá s Buldozerem nic společného, základní rozdíly vidí i slepej, ale s hlupákem se nemá cenu bavit.
4.3.2017 07:42:53   81.30.247.xxx 220
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 22:56:50   217.31.45.xxx 62
ty šašo

https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD%20Ryzen%207%201800X&id=2966
4.3.2017 07:21:18   81.30.247.xxx 522
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 08:51:23   217.31.45.xxx 102
TY šašek , ale min fps mas s tym i5 zmatkom mensie, to ty take nevieees
4.3.2017 12:03:09   81.30.247.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 22:18:45   217.31.45.xxx 40
https://www.youtube.com/watch?v=ueo9WLVuEwY

tvoj cpu uz patri do muzeaa so 4 threadmi, moj telefon ma viac
4.3.2017 08:57:44   217.31.45.xxx 71
a intel preco nezosmiesnujes 6800k ? tam ti vsetko vyhovuje ?
4.3.2017 12:02:21   81.30.247.xxx 215
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 14:04:41   217.31.45.xxx 30
1700 oc 4.0 je to co sme tu nikdy nemali a tak skoro mat nebudeme.

x299 so serverovym socketom ako letisko cpu 8core nebude za 329
4.3.2017 17:28:33   217.31.45.xxx 40
http://www.pcgameshardware.de/commoncfm/comparison/clickSwitch.cfm?id=137982

prave 4 plus 4 IDE NAJLEPSIE pretoze je to optimalizovane na intel i7 ty trollko
5.3.2017 03:06:46   182.48.159.xxx 41
Ano Jarousi, Pojedes na Intelu se "3 CPU" a na FPS to nebude poznat )

CO tam mas jeste za moudro? ;)
4.3.2017 09:04:16   77.48.204.xxx 734
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 10:05:53   85.70.161.xxx 234
tomu nerozumím, buď jsou zde někteří přispívatelé tak hloupí nebo jen chtějí mít co nejdelší vlákno.Co je na tom k nepochopení, že AMD tyhle 8jádra neprezentovala jako herní,ale univerzální na všechno. Čistě herní s podobným nebo i vyšším herním výkonem přijdou jako 6 jádra, ale za polovic. Takže nikdo netvrdí,že ten vysokotaktovaný intel boběžíš vyměnit za Ryzen. Navíc dle testů to vypadá,že 1700 nataktuješ bez potíží na 1800X. Takže za 10000 dostaneš něco sis od intelu dlouhá léta jen mohl nechat zdát.Navíc pokud někdo kupuje procík za 15K tak skoro určitě nemá doma 22 palcový monitor s NV 1050.Takže bude pravděpodobně mít doma QHD nebo UHD monitor s1080/TI nebo koupí Vegu a projděte si weby tam opravdu ztácí pár FPS a takový člověk se nebude zajímat, že ve ful HD má o 20% nižší výkon, když tohrát nebude. Navíc je to úplně nová architektra ano se spostou chyb,ale s obrovským potenciálem na,kterém může stavět. Víte to není upéct housku ,kdy napoprvé ji připálím a pak si řeknu...aha musím ubrat na teplotě o 2 minuty péct méně a vualá vlastně mám celou optimalizaci pečení housky za sebou.
4.3.2017 16:29:18   78.102.243.xxx 132
zato Dusan opet predvedl, ze jeho radoby nazory jso una urovni trollingu a ze ma v palici vymeteno..
4.3.2017 18:56:28   192.168.0.xxx 60
..trošku důkladněji prošel.

CD Projekt RED vs Bethesda nádherně ilustrují jak vypadá RPG s žádnou optimalizací na vícejádrové procesory vs RPG s alespoň nějakou. Ono to taky souvisí s tím, že Witcher 3 používá docela dost pokročilý engine (navíc nativně x64) vs Fallout 4 což je jen upgradovaný Skyrim (původní, ne nový). A původní Skyrim v podstatě ani není schopný moc využívat víc vláken (jedině přes poměrně intenzivní modifikace a pak je to mrcha nestabilní).

Na druhou stranu benchmark Skyrim SE by dopadl asi lépe než Fallout 4 (Skyrim SE je x64bit a DX11).

Nicméně pointa je v tom, že s tím nic dělat nelze. Kromě toho co udělala Bethesda, tedy prostě přepsat engine. Žádná optimalizace F4 pro Ryzen udělat nejde.

Mimochodem je to hezký důkaz, že když se někdo fakt hodně snaží, tak s tím alespoň něco udělat jde. Bohužel většina tvůrců her jde spíš směrem kvality Bethesdy než CD Projekt RED (viz. benchmarky vlastně skoro všeho ostatního). Ironické je, že Witcher 3 má hlavně optimalizaci pro nVidii.
5.3.2017 14:06:28   213.226.245.xxx 32
Hlavně to moc neprožívejte. Nikdo soudný nemohl čekat, že v herních testech porazí výše taktovana 8jadra. Skutečnou konkurencí pro herni 4jadra od demIntelu bude až 6jadrový R5 za cenu asi o třetinu nižší.
5.3.2017 14:08:01   213.226.245.xxx 12
Oprava - správně má být "výše taktovana 4jadara" samozřejmě.
6.3.2017 09:08:31   77.75.74.xxx 00
Tak to je na uživateli, zda za stejné peníze více výkonu v CPU nebo stejně za menší peníz. Ale nerozhodoval bych za něj, co je správnou alternativou.
Z čistě jen herního pohledu nenáročných her na CPU ale pravda, R5.
6.3.2017 13:36:29   188.95.122.xxx 114
Tady se to zas plácá páté přes deváté. Hádka jak v 9. třídě ZŠ.

1. RyZen řady 7 a 8 je určený pro pracovní stroje. Již několikrát bylo avizováno že pro hry bude řada 5 a 6. Co to znamená? Že řada 7 a 8 je optimalizovaný pro pracovní stroje. Pokud autor SW (Her) chce i jinak, záleží na něm jak zoptimalizuje využití zdrojů. Kdo chce CPU na hry ať počká na řadu 6.
- kolik z vás vlastně má na starou 6950, když tu machruje s o 10 % vyšším výkonem?

2. ECC umí i intel. Říká se tomu Xeon. Pokud má někdo pracovní stroj který neumí ECC, přes to že tuto technologii využije, asi moc velký profík nebude. A ECC pro herní stroje? Ale notak!

3. 64GB RAM stačí bohatě, beztak nenakrmíte standartní procesor 128GB. Efektivně umí oblsoužit opět jen Xeon i když marketing výrobců tvrdí jinak.
- a propo kolik z vás využije 64GB RAM, ne jen že to umí deska? Modeláři Avataru měli stroje o 4-32 GB RAM. Finální kompilaci dělali stroje o několika stovkách TB RAM. Že by tady byl samej kompilátor Avatara?

4. Hry netáhne jenom procesor, pokud je přítomna GPU, vzájemně se dělí o efektivitu zpracování. Test her jen na CPU je nevypovídající a o ničem. Pokud chci PC na hry, asi nepojedu jen na CPU ne? Možná je Ryzen více připravený na efektivitu komunikace s GPU (více zdrojů na GPU). To se ale nedá posoudit, když při rozlišení na 720p se karta šťourá v nose a hra hledá známé instrukce v procesoru ke zpracování. No v novém asi najde těžko.

Některé recenze by měli zdůraznit zaměření CPU a test na hrách jako zajímavost. Také by mohlo být u recenzí ke konkrétním typům výběr SW a grafy efektivity. Tím by se zamezilo zdejšímu trollení "vyzrálých" profesionálů se zaměřením a "nevyzrálých" puberťáků co buď nemají ani na i5 nebo kupují i7 do X99 aby všem ukázali jací jsou IT a gaming Guru :-/
6.3.2017 13:42:41   188.95.122.xxx 54
Na základě mého příspěvku výše prosím autora o reálný test CPU pokud ještě má. Myslím že není problém oslovit firmu na editaci videa, animaci CAD a automatizace Photoshopu a vyhodnotit skutečný reálný test a grafy CPU. Zamezilo by se trapným diskusím a ti, které by procesor zajímal, by to řeklo jak moc je dobrý. Nějaké benchy jsou k ničemu, znají instrukce ryzen jen z papírů a bude jim trvat několik týdnů než se zoptimalizují.
9.3.2017 14:38:50   195.28.83.xxx 01
kazaxx: krásne napísané. Mne osobne napríklad veľmi chýbajú testy kompilácie zdrojového kódu v rôznych bežne používaných nástrojoch: od kompilátorov spustených cez príkazový riadok, po molocha ako je Viusal Studio. Existuje množstvo rozsiahlych OpenSource projektov, na ktorých kompilovaní by sa dal skúsiť výkon v týchto nástrojoch, čo je presne to čo nikto netestuje. Každý chce len Photoshop, CAD či videoeditory.

Prosím teda autora recenzie o zamyslenie sa aj nad takým tipom testovania. Dalo by sa nájsť veľa profesionálneho využitia mimo multimédií.
6.3.2017 15:05:25   188.120.207.xxx 01
Hezke.
Akorat na ty herni testy to tam chtelo nejakou tu i5, kdyz je to zhruba srovnatelne spis s ni, ne?
7.3.2017 20:37:54   89.203.167.xxx 50
Ryzen7 je 8 jadro, je logicky ze 7700k bude mit vyssi vykon na jadro (tedy casto i ve hrach), za 1. ma intel stale o kousicek vyssi single tread vykon, a za 2. je to 4 jadro z hlediska TDP si muze dovolit vyssi turba nez 8 core. Podle me je ryzen7 velice zajimavej i pro hrace, sice spousta her ten vykon ani nevyuzije, do budoucna je to skvela investice. Ale zatim je brzo, nutno cekat aspon 2 mesice az odladi biosy. Kdo je odvazny muze hned

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

377 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 178.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.