Hlavní stránka Hardware PC sestavy Doporučené herní PC sestavy vyšší třídy: podzim 2016
Doporučené herní PC sestavy vyšší třídy: podzim 2016
autor: Petr Kupský , publikováno 3.10.2016
Doporučené herní PC sestavy vyšší třídy: podzim 2016

Dnešním článkem pokračujeme v podzimním přehledu doporučených herních počítačových sestav několika cenovými kategoriemi vyšší třídy. Zatímco v nižší a střední třídě dominovaly sestavy s grafickými kartami AMD Radeon, ve vyšší třídě se aktuálně situace obrací a ke slovu přichází sestavy s grafickými kartami nVidia GeForce.


Závěr

Cílem obou samostatných dílů podzimního přehledu bylo představení sestav, které ve stanovených kategoriích nabídnou maximální herní výkon a optimální užitné vlastnosti, pokud možno bez nutnosti dalších investic. Pokračovali jsme v tradici a u každé kategorie sestav byly navrženy dvě varianty na konkrétní procesorové základně (levnější a dražší). Levnější varianta byla vždy navržena s ohledem na poskytnutí maximálního herního výkonu při dodržení stanoveného cenového limitu. Spořilo se zejména na výbavě sestavy. U dražší sestavy se obvykle herní výkon nezvedl, ale byla doplněna výbava, kterou považujeme v současné době za optimální.

Komponenty obou variant sestav je možné ve většině případů navzájem zaměňovat. Grafická karta použitá u dražší sestavy nemusí být vždy výkonnější než ta u sestavy levnější. Některé komponenty, které byly použity u dražší sestavy (větší kapacita RAM, SSD disk) mohou být doplněny později v rámci upgradu základu, postaveného na levnější variantě sestavy.

Na závěr tradičně doplním několik obligátních rad, kterými je dobré se při pořizování počítačové sestavy obecně řídit.

Pokud si vybíráte komponenty do své nové počítačové sestavy a nemusíte se za každou cenu vejít do ohraničeného rozpočtu, snažte se vyhnout případům, kdy je použita silná a drahá grafická karta na úkor kvality a funkce ostatních komponent. Nejčastěji se jedná o malý objem operační paměti (pod 8 GB), malou kapacitu pevného disku (pod 1 TB), napájecí zdroj pochybné kvality a nekvalitní skříň. Taková herní sestava možná bude fungovat a v daném cenovém limitu bude snad i podávat nejvyšší herní výkon. Jenže to může být na úkor životnosti, kdy například závada na nekvalitním zdroji může díky nepřítomnosti ochranných obvodů zničit mnohem dražší komponenty sestavy, případně způsobit mnohem bolestivější ztrátu dat. Také to může být na úkor užitné hodnoty sestavy, kdy malý objem operační paměti, nebo malá kapacitu pevného disku, brzy dojde a další investice budou nevyhnutelné.

Co se týče výběru grafické karty, není dobrý ani opačný případ, kdy je u herního počítače použit velmi výkonný procesor v kombinaci s poměrně slabou grafickou kartou. Nenechte se zmást frázemi obchodníků v reklamních materiálech, které nezřídka vychvalují skvělý herní výkon u relativně velmi slabých grafických karet. Po boku takové grafické karty bude výkonný procesor zahálet a prostředky do něj vložené přijdou vniveč. Jedinou výjimkou může být zakoupení slabé grafické karty z důvodu plánovaného brzkého upgradu.

Při výběru sestavy je také nutné zohlednit její další možné využití a tomu přizpůsobit svou volbu. Některé aplikace využívají výpočetní výkon všech dostupných výpočetních vláken procesoru, takže se vyplatí investovat do vícejádrového procesoru. Jiné aplikace mohou využít akceleraci pomocí GPU, přičemž grafické karty s různými jádry v nich podávají rozdílný výkon, takže volba té výkonnější bude rozhodně lepší. Podobně musíme zohlednit výběr a velikost SSD a HDD. Není nic horšího, než postupné doplňování disků s malou kapacitou, která zabírají prostor ve skříni a zvyšují spotřebu a hluk sestavy.

Před objednáním sestavy si rozhodně prověřte ceny vybraných komponent ve více obchodech. Dá se tím obvykle pár stovek ušetřit. Zaměřte se také na zvýhodněné nabídky. Při volbě prodejce se zajímejte o zkušenosti ostatních kupujících, zejména s přístupem k zákazníkovi v případě reklamace. Pro někoho může být zajímavá nabídka prodejce na sestavení a oživení počítače z objednaných komponent zdarma nebo za symbolický poplatek.

Pokud si pořizujete počítač poprvé, budete muset navrženou sestavu doplnit o operační systém a periferie. Jako operační systém jsou aktuálně nejvýhodnější 64bitové Windows 10 s důležitou podporou DirectX 12 a také s novou správou paměťového systému WDDM 2.0, která je velmi užitečná pro vlastníky grafických karet s menším objemem video paměti (typicky 4 GB a níže).

Periferie (monitor, klávesnice, myš, reproduktory) jsou většinou otázkou vkusu, takže doporučuji vybrat si z nabídky prodejců několik výrobků a pročíst si jejich recenze na renomovaných webech. Pokud si koupíte některou z doporučených periferií, zásadní chybu neuděláte. Při výběru jsem vycházel předpokladu, že pokud zákazník kupuje levnou počítačovou sestavu, bude se zajímat spíše o levné periferie. Proto byl jejich výběr (spíše již jen výběr monitorů) vždy podřízen cenové kategorii počítačové sestavy. Samozřejmě nic nebrání použití dražších periferií u levnějších sestav a naopak.

Zimní přehled počítačových sestav by mohl vyjít někdy na přelomu roku 2016. Do této doby neočekáváme žádné převratné novinky na trhu procesorů ani grafických karet. Jedinou očekávanou událostí je říjnové vydání grafických karet nVidia GeForce GTX 1050 a 1050Ti v nižší třídě. Na novinky zajímavější bude zřejmě až začátek příštího roku.



Tagy: sestavy  cenový přehled  intel  amd  nvidia  komponenty  PC  sestavy  počítačová sestava  herní pc  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
3.10.2016 08:07:03   15.195.185.xxx 114
Tradicia dodrzana. Kapitoly 2, 3, 4, 5 nefunguju
3.10.2016 15:48:19   10.0.2.xxx 23
a důvod proč nefungují?
3.10.2016 08:26:18   188.175.34.xxx 59
Chybí mi tu nějaká specialitka (výkonný mITX, vodník), FX 8XXX v sestavě za 28tis úplně nesplňuje moje představy o něčem speciálním, ale pobavil, lehce.
3.10.2016 08:48:14   77.247.224.xxx 44
Dovolil som si totiz do nizse triedy PC(takpovediac kancelarsky) dat SSD najvyssej "hernej" triedy Samsung SSD 950 PRO M.2 – 256GB.A zdroj "prepadakovy" recenzovany Enermax....
3.10.2016 09:54:42   212.5.197.xxx 61
Nemas podat demisiu. Ved si len neposkladal idealne PC. Je to tvoja vec a tvoje peniaze. Ja s tvojou konfiguraciou suhlasit nemusim ale to je tak vsetko, co k tomu napisem.
3.10.2016 09:59:31   188.175.34.xxx 34
No a je to SSD k něčemu? V tomhle segmentu, téhle kapacitě, toho myslím moc nepřináší, ale cena není mimo - jaký to mělo smysl? Uveď nejpádnější příklad zrychlení, jestli teda nešlo jen o úsporu místa.
3.10.2016 10:42:38   188.175.34.xxx 13
Já o pci-e disku uvažuju, ale smysl mi jeho rychlosti dávají až tak někde kolem TB kapacity. Pro to zatím nenacházím využití, s takovými porcemi dat moc často nepracuju.

Můžou mi namlouvat, že to přinese tu vteřinky tam vteřinky ale dohromady je to půl hodina týdně a v poměru k ceně to nestojí za to - pokud denně teda nemanipuluješ s balíky o desítkách GB unikátních dat.
3.10.2016 15:03:02   77.247.224.xxx 03
Nemeral som realne aplikacie , SSD som mal uz predtym , aj predtym to bolo svizne , tak neviem ci sa nieco zrychlilo.Pacilo sa mi v tej chvili kupit nieco do noveho PC a malo to byt tiche HDD- tak som pozrel predrazenu Alzu - mali- kupil som a bolo.
teraz som si kupil adapter M2./ PCIe a az bude (asi v predrazenej Alze) SSD Samsung 951
https://www.mironet.cz/samsung-sm961-nvme-256gb-m2-2280-nvme-2280-m2-mlc-rw-31001400-mbps-iops-330k280k-mtbf-15mh-2y+dp293972/,
tak tiez kupim.Odpadne klasicky HDD na data. Bude uplne ticho, bo smejdovy 500W Enermax je tichy a GK 960 ma pasiv a nepocut.
3.10.2016 16:03:44   188.175.34.xxx 11
256GB mi příjde vzhledem k ostatním vlastnostem jako těžký handicap. Určitě bych sáhnul minimálně po 512GB - tam ty rychlosti začínají dávat trochu smysl. Ale jak jsem řekl, osobně marně hledám využití - s takovými objemy dat pracuju vyjímečně.
3.10.2016 17:09:04   77.247.224.xxx 16
neriesim zmysel vyuzitia
chcel som vyskusat nieco nove - NVMe rozhranie (povodny SSD bol SATA) , kupil som. 256 GB mam doteraz zaplnene asi iba 40GB (OS + nejake aplikacia a hry). rychlostne je deficitna verzia 128GB-kvoli chybajucemu vnutornemu RAID asi. 512 GB sa udajne silno prehrieva a spomali rychlost.1TB nepotrebujem. dokupim tu novu NVMe SM961 256GB az bude dostupna -kde ja mozem komfortne kupovat a reklamovat a dam ju cez adapter M2/PCIE do PCIe3 slotu vedla Grafickej karty.Chipset je Z170 , cize linkov PCIe by malo byt dost aj pre GK aj SSD (nedelia sa) - uvidim, co to urobi.jeden SSD bude na data, druhy OS. klasicky HDD na data odpojim - obcas pripojim a zosynchronizujem data(SyncBackupPro)medzi datovym SSD a HDD.
3.10.2016 11:45:32   212.20.106.xxx 01
NVMe SSD mají cenu při práci s velkými daty jako střih videa a ideálně pokud se tím člověk živí jinak normální člověku to už nepřinese nic o proti klasickému SSD vzhledem k cenovému rozdílu. Ale pokud na to člověk má a nemusí kvůli tomu šetřit jinde proč ne.
3.10.2016 17:18:29   77.247.224.xxx 07
filmy ja nepozeram a uz vobec nestriham a velke data su akorat moje ulozene e-knizky.hry iba starsie,nove 50GB braky ma nebavia,hram stare Commandos a Silent hunter snad 100 -krat a to ma bavi,lebo je to hrave a nie bezhlave strielanie.cenovy rozdiel +-100% ceny oproti HDD,ci klasickemu SSD ma pravdupovediac prilis netrapi,ked ma nieco zaujme.ale napriklad ten zdroj mi staci smejdacky za 50 eur . nedavno ho Bocek zvozil pod zem v recenzii .no ale darmo- iny ma nezaujal.
3.10.2016 10:08:59   146.185.28.xxx 03
Chtěl bych se zeptat, mám AsRock Z170 Extreme4 a blbě se zapíná počítač. Zmačknu tlačítko a on se rozsvítí, DVDčko se rozbliká, jakmile pustím powerbutton tak se hendka vypne, když tlačítko zmáčknu podruhé tak se rozjede. Nevíte kde je problém? Někdy to dělá každej den, jindy jede hned napoprvé.
Nebo když tlačítko power podržím dýl jak vteřinu, tak se power led rozsvití, po vteřině zhasne, hned se rozsvítí a už jede. Není to na reklamaci desky?
Jinak AsRocka už asi nikdy v životě nekoupím, to už radši reklamou vychvalovaný aušus.
3.10.2016 11:47:15   212.20.106.xxx 71
A nemáš nějaký jebnutý nebo levný zdroj?
3.10.2016 11:57:06   165.72.200.xxx 21
Tohle vetsinou zpusobuje spatny zdroj.
3.10.2016 12:02:23   146.185.28.xxx 02
Seasonic S12II-430 430W
Jedu na integroavné, takže nikdy nepoznal větší zátěž.
3.10.2016 13:18:25   178.20.137.xxx 13
Takhle nějak se chová i má aktuální PC sestava s deskou ASUS a i7 na socketu 2011. Také startuje nadvakrát. Po zmáčknutí tlačítka se krátce roztočí ventilátory a cca po dvou vteřinách se zastaví, načež se sestava po dalších několika vteřinách znovu rozběhne. V mém případě za to ovšem může přetaktování procesoru.
3.10.2016 13:50:11   146.185.28.xxx 01
zkusím tvrdej restart biosu do defaultu.
Pak mrknu na možnosti napájení POS 1-2.
Když to nebude ani tím tak zkusím jinej zdroj no... no upřímně, jebat se mi se zdrojem ven se mi teda fakt nechce.
3.10.2016 13:50:21   212.20.106.xxx 00
To je nějaká funkce nebo OC na hraně možností?
3.10.2016 13:58:35   178.20.137.xxx 00
Výsledné OC mám nastaveno o něco výše (4,4 GHz), než ta deska sama nastavila pomocí automatické funkce pro přetaktování (4,25 GHz). Také mám nastaveno vyšší napájecí napětí při startu. Asi to během spouštění deska znovu testuje, nebo zasahují nějaké ochranné mechanismy. Každopádně nedochází k resetům nastavení, takže mě to moc netrápí a nesnažím se to řešit.
3.10.2016 18:09:03   213.81.214.xxx 00
4 Petr Kupský : ako som pisal vyssie ... GPU ... ale ak to nieje GPU skus este default nastavenie uefi (bios) lebo zvykne to robit aj pri OC kedy zas nedokaze dodavat "dostatok" stavu CPU.
3.10.2016 18:07:39   213.81.214.xxx 01
4 Crha : Mne to robila zostava i7 3770k + Z77A a 770GTX na FSP 500w gold ... ako som dal spat povodnu GPU (7990 GHZ) vsetko ide ako ma ... ziadne "dvojite starty" ... prisiel som na to ze aj ked ten zdroj "osefuje 12V vetvu na GPU" proste mu sem tam "nestaci vykonu na poriadne zapnutie" ... preto ten dvojity start.
3.10.2016 17:22:22   77.247.224.xxx 01
snad ako prve daj najnovsi BIOS a ten daj na bezpecny mod, ak mas BIOS pretaktovany.ak ti to predtym nerobilo, tak reinstalacia OS.ten zdroj moze nemusi.su to najhorsie zavady tie obcasne.
4.10.2016 07:37:10   57.79.20.xxx 00
Mel jsem stejny problem, a to se sestavou podobnou jako v kapitole 4 clanku: i5-6600K, Asus Z170 Pro Gaming, Crucial ballistix lt ddr4, Gigabyte gtx1070, Seasonic M12II-620. U me byl problem v pretaktovani CPU, pouzil jsem ASUS auto utilitu a pak jen trochu stahnul napeti.. Na stock frekvencich to nedela (resp. zatim neudelalo).

Takže ASUS te nespasi, ja mam spis podezreni na zdroj, ale jeste jsem se nedostal k tomu zkusit jiny
3.10.2016 12:11:10   89.177.15.xxx 00
trochu ot, ale když se nadhodilo téma pcie ssd, má někdo zkušenost s během na starší čipovce, konkrétně na Z77+x4 pcie 2.0 v kombinaci s IB procíkem?
3.10.2016 12:13:38   176.74.134.xxx 08
pane Kupský, protlačovat známé sh!t značky jako C-Tech a Zalman se sakra nevyplácí.

Co by mělo být jinak:
28000 Kč - SilentiumPC Gladius M35
34000 Kč - FD Define S (alternativy NZXT S340, H440, FD Define R5)
40000 Kč - FD Define S (alternativa FD Define R5)

Co též nemusím je K procesor (tam jasně místo i5-6600K patří i7-6700, protože 1) blbuvzdornější a 2) je to minimum...
3.10.2016 12:28:55   188.175.34.xxx 31
K poslední větě. i5 a "K" bude mít v herní custom mašině rozhodně pádné zastání, až budeme-li se bavit o práci začne dávat smysl i7 a blbuvzdornost.
3.10.2016 12:39:21   176.74.134.xxx 08
nechci vidět, jak bude nadávat uživatel kterému nepůjde i5-6600K přes 4,4 GHz@1,3V...

i7-6700 bude brzy mainstream a takty přestávají hrát prioritní roli...
3.10.2016 12:52:30   188.175.34.xxx 11
Nemyslím.

Samozřejmě by se mi líbilo, kdyby se osmijádra (byť mluvíme o ht) stala mainstreamovou záležitostí, ale než se tak stane uplynou určitě dva roky. Např. AMD určitě nepřekope celou nabídku a nezabije stávající nabídku čtyřjader.
3.10.2016 12:38:25   212.20.106.xxx 62
V dnešní době kdy na OC stačí přepnout nastavení v UEFI a o zbytek se postará samotná deska je rozhodně na hraní lepší natočená i5 než jádra navíc. DX12 to nejspíš otočí, ale na to je času ještě dost.
3.10.2016 12:46:04   176.74.134.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.10.2016 13:01:29   212.20.106.xxx 60
Tak to bude, ale jednou i i7 to nikdo netvrdí že tu bude i5 na věčnost, ale momentálně to vidím jako lepší řešení. Raději i5 s výkonnější GK než obráceně, ale jen můj názor ne dogma
3.10.2016 13:08:45   176.74.134.xxx 05
naprosto logické...

ovšem i7-6700 i kdyby měla stejné FPS jako i5-6600K rozhoduje vytížení - u i7 málokdy překročí 50-60% a u i5 není výjimkou i 85-90%.

https://www.youtube.com/watch?v=f9cVxka2fns - takže nejen GTAčko...

a ne, nemyslím si že jsi bůhvíjak strašnej...
3.10.2016 13:09:34   176.74.134.xxx 02
sakra, nezobrazuje se odkaz
3.10.2016 13:42:35   178.20.137.xxx 20
Doufejme, že i5K bude ze hry hned, jakmile vyjde procesor AMD ZEN a Intel současně sleví i7 alespoň o dva tisíce.
Problém při volbě i5-6600K nebo i7-6700 je právě v tom dost velkém cenovém rozdílu.
3.10.2016 14:45:07   146.185.28.xxx 49
zas AMD ZEN hype... AMD sotva dožene intel a stejně bude žrát o 100W v loadu víc...
3.10.2016 18:15:53   94.113.103.xxx 30
Chtěl bych odkaz, kde prodávají takovou kvalitní křišťálovou kouli...
4.10.2016 07:57:56   37.221.252.xxx 00
Crha, chápu jak si to asi myslel, ale o 100W na 16nm to vážně už žrát nebude. Pravděpodobně by to bez přiletovaného IHS nešlo ani uchladit.
3.10.2016 15:17:15   212.20.106.xxx 50
AMD bude tlačit ceny vysoko aby taky konečně něco vydělalo takže velké slevy u Intelu bych nečekal.
4.10.2016 08:00:31   37.221.252.xxx 00
Píšu to od začátku. ZEN bude mít stejnou cenu jako stejně výkonný ekvivalent u Intelu mínus 10-15% aby prorazili do trhu.
3.10.2016 15:34:08   188.175.34.xxx 51
No určitě je představa, že s uvedením Zenu lusknutím prstu všichni přezbrojíme na osmijádra a cenová politika bude reagovat v rámci měsíců, velmi naivní... Potrvá to rok, dva.
3.10.2016 17:14:36   217.197.145.xxx 10
Pánové, ten mrkací smajlík za mým příspěvkem měl naznačit, že slevám intelu po vydání Zenu nevěřím a že i5K hned tak ze hry nebude. Účelem bylo upozornit na skutečnost, že i5-6600K je o dva tisíce levnější než i7-6700 a to je silný argument pro jeho volbu. No příště se budu raději vyjadřovat přímočaře.
3.10.2016 17:39:07   188.175.34.xxx 01
Ale já tě pochopil, dále ovšem nesouhlasím s tvým argumentem, že určující je cenový rozdíl, je to spíš účelnost a s ní spojený poměr cena/výkon - přímočaře to taky často nejde
3.10.2016 18:19:19   176.74.134.xxx 00
-1000 Kč deska (bavíme li se o stejné výbavě)
-700 Kč RAM (DDR4-3200)
-200 až -1300 Kč chlazení

jsou to stále 2 tisíce?
13.10.2016 01:11:11   178.209.129.xxx 00
S deskou souhlas.
K cemu OC ram?
Alespon Feru hodim tak jako tak.

Pro dnesni hry je i5 proste lepsi, ale osobne bych sel taky do i7.
3.10.2016 18:52:46   109.81.211.xxx 20
Tak v mém případě ta změna bude trvat do doby, než mi moje 6700K zkrátka vyhoří a to bude doufám za delší dobu jak 2 roky. Takže v době až to bude pro mě aktuální, určitě nebudu volit zastaralý ZEN.
10.10.2016 14:36:50   195.113.47.xxx 00
Bych měl dotaz. Kdžy se bavíte o výběru procesorů.
Když porovnám i7 6700 a i7 6700k je tam rozdíl v TDP třetinový 65/91 W. Výkon pak ale cca o 10 % vyšší pro K (v zákl. taktu)

Pokud mě tedy láka úspora energie, verze 6700 by pro mě měla být jasnou volbou že?

Potřebuji silný výkon na jádro, poněvadž programy jako ArcGis a Cad víc jader neumí. A taktovat kvůli tomu asi nechci. Je můj přístup správný?
14.10.2016 17:14:22   217.197.145.xxx 10
Bohužel ten rozdíl mezi TDP procesorů Intel i7 6700 a i7 6700K se v praxi nijak na spotřebě neprojeví. Intel zde zohleňuje základní takty procesoru, které jsou 3,4 GHz u no-K a 4 GHz u K procesoru.
Pokud by se káčkový procesor provozoval na stejných taktech jako no-K, tak spotřeba by byla totožná.
3.10.2016 18:16:26   80.94.55.xxx 11
Ta najvyssia trieda je az na grafiku jeden a stvrt roku stara zalezitost...
Nechcel autor odporucat pockat na nieco novsie??
3.10.2016 18:31:55   176.74.134.xxx 30
já jsem mu vytkl doporučování Zalmanu a C-Tech jako nekvalitní firmy...

Zalman - ve stejné ceně má lepší konkurenci (SilentiumPC a od 2K také Phanteks Enthoo a Fractal Design Define).

C-Tech - profláknutá nekvalitní čína, nic víc a nic míň.
3.10.2016 18:42:23   109.81.211.xxx 11
Zdravím všechny, včetně redakce.

Do sestavy za 40 000 a víc bych asi osadil 2011-V3 s procesorem 5820K. Proč ? protože se po přetaktování se dostanu na stejné Ghz jako v případě i7 6700 K a mám ne 4jádro, ale šestijádro s HT.

Navíc člověk co chce investovat 40 000 a má o tom přehled, tak pro něj 4C/8T nebude tolik zajimavé jako možnost budoucího upgradu až na nesmyslné 10C/20T.

O Kolik taková sestava bude dražší ?

Ať si každý kalkulaci provede sám. Já říkám směšně neakceptovatelné 3000,-Kč pro člověka co chce počítač za 40.000,-Kč a více. Nicméně, za mě určitě dobrá práce redakce.
3.10.2016 18:54:39   37.221.248.xxx 14
Rovnou můžeme stavět z bazaru ne
4.10.2016 13:53:46   109.81.211.xxx 20
Tak když nechceš starý procák, tak si do té stejné desky desky dej novější, ale taky dražší třeba i7 6800K nebo 6950X. Zde doporučené desky na čipu Z170 zkrátka končí na i7 6700K. A zeptám se tě, co do té desky dáš potom někdy, časem, výkonnějšího ? Pro mě v dnešní době je univerzálnější 2011 V3 pro PC sestavy nad 40 000. Tečka. To je můj názor a má-li někdo jiný, nechť volí jinak, jeho peníze, jeho rozhodnutí.

Ale jen tak k tvé poznámce "slož si z BAZARU" - ta 6700K skylake je taky na trhu už jeden celý rok, tedy nic a tedy není ničím novým pod sluncem.
4.10.2016 14:07:35   212.20.106.xxx 00
Co je myšleno do budoucna? V budoucnu bude něco lepšího než jsou CPU teď, a 2011 V3 už taky končí pokud vím. K čemu ti bude 6-ti jádro když bude v té době něco silnějšího i do mainstream platformy a třeba jen 4 jádro nehledě na novější a lepší chipsety. Využívám PC teď, stavím si ho na současné potřeby až nebude stačit koupím jiný. Ano ale 6xxx je současná generace sice končící, ale stále současná.
4.10.2016 14:19:55   89.177.7.xxx 00
Když už si někdo kupuje procák za 10+ tisíc Kč, tak ho chce mít pár let, třeba 5-7, pokud možno co nejdéle. To je to veldrovo "do budoucna". Stejně tak jsem uvažoval před 8 lety já (E6850) a stejně tak i před 1,5 rokem nákupem 5820K. Chci mít teď slušnou sílu a aby vydržela třeba 5+ let. Proto 6jádro TEĎ, protože třeba za 3 roky (tedy třeba v polovině života mého procáku) bude 6jádro slušně využít. Takže nechápu že ty nechápeš že člověk dnes kupuje dražší periferie s využitím do budoucna (kde se právě myslí několik let). A 6ti jádro procák za 11 000 (není to 15 000 /za třeba 5930K se 40 linky viz níže/ ani to není 29 000 jako jsou další levely procáků) je VELMI slušný poměr cena/výkon/výdrž let...
4.10.2016 14:29:05   212.20.106.xxx 00
Já bych to pochopil kdyby si ho koupil využíval na 100% a za 3-4 roky koupil novej který zase využije na 100% (brát s rezervou), ale teď kupovat 6-ti jádra s tím že ho za 2-3 roky možná využiji a pak mi další 2-3 roky možná vydrží, ale každého věc (peníze) takže jen můj názor. Pak je k zamyšlení jestli teď nekoupit něco levnějšího a dřív provést upgrade na moderní HW ve výsledku třeba za stejné peníze.
4.10.2016 14:43:04   89.177.7.xxx 00
Myslím, že to 6jádro i7-5820K je silné i v jiných ohledech. Má třeba větší cache 15 MB (nej i5 6 MB), jde taktovat slušně. Plánuji za 6 měsíců 1080 Ti, tak abych měl podhoubí (procák) bez problémů. Myslím, že i dnes jde využít 6 jader. Třeba když někdo streamuje náročnou hru (tedy hraje i streamuje live) tak 4 jádra i5 je minimum apod. Navíc tohle dělo stojí "jen" 11 000, nejbližší další procáky už byly 5+ tis. dražší. K tomu připočíst to, že chci procák na co nejvíce let - třeba i na 7 8, a tedy mít rezervu jádrovou. Prostě je mraky důvodů co mě k tomu vedli... Já vidím filozofii tu, že lepší procák za 11 000,- na 6 let, než 2 na 6 let po 5 500,- :o) ooo)
4.10.2016 14:55:03   212.20.106.xxx 00
Dyk v poho každý na to máme jiný názor, je dobrý že každý má možnost jít svou cestou ;)
4.10.2016 15:16:40   89.177.7.xxx 00
Jasný. :o) ooo)
4.10.2016 20:28:04   188.95.60.xxx 20
Takže jsi přesvědčen, že za 40 000 a více je Z170 s intelem 6700K to nejlepší co můžeš za ty peníze koupit ?
4.10.2016 20:32:27   188.95.60.xxx 10
Odpovím si sám. Pokud jsi o tom přesvědčen, vyvracet ti to nebudu, protože skylake a konkrétně ta i7 je dobrý procesor. Nakonec si stejně každý udělá co sám uzná za vhodné.
5.10.2016 07:35:13   212.20.106.xxx 10
Já bych se do 40k s tímhle asi nevešel.
5.10.2016 10:14:17   188.95.60.xxx 10
no jo, ale popisek zní 40000 a více. to já chápu až 50 000
3.10.2016 19:02:40   217.197.145.xxx 20
Souhlasím. 2011-V3 bude zřejmě perspektivní volbou, takže se do té nejvýkonnější varianty v budoucnu určitě dostane. V dosavadních herních titulech měl Skylake navrch, ale jakmile přijdou tituly, které využijí plný potenciál šestijádra + HT, tak 2011-V3 bude vhodnější.
4.10.2016 07:51:05   89.177.7.xxx 30
veldro souhlasím s tvou volbou. I dnes je i7-5820K stále super procák a dlouho bude. Sám jsem si ho před 1,5 rokem koupil do sestavy po 6 letech, a tak jsem študoval hodiny a hodiny materiálu na různé periferie a u procáku to jasně vyhrál 5820K i když jsem věděl že za 6 měsíců přijdou Skylaky. A to kupuji procák tak aspoň na 5-6 let (předchozí C2D-E6850 jsem měl 7 let).
A jen tě doplním neřekl jsi podstatnou věc k tomuto procesoru! Tento procesor je na úrovni svého dražšího 6jádrového brášky ze stejné doby (i7-5930K), ale je levnější (dnes o 33 %), protože má 28 PCIe linek, a tedy je pro toho kdo si kupuje jen 1 grafárnu (což je naprostá většina lidí). Tech. poznámka: pro SLI na 2 karty je ideální 2x 16 linek podporované od procesoru (každý PCIe slot x16), což 5820K nedává, u té padá druhý slot na půlku - tedy na 8. Ale jak píši, kdo neuvažuje o SLI, tak zase u těchto procesorů ušetří tisíce.
4.10.2016 10:18:06   212.20.106.xxx 40
Možná jsou nějaké výjimečné situace/programy, ale co jsem viděl tak rozdíl 2x 16x nebo 2x 8x je stejný jako singl a dual channel u ram.
3.10.2016 20:21:07   78.45.251.xxx 30
C-tech je peknej smejd, z nouze sem potreboval mys tak sem bezel do nejblizsiho elektra a tam koupil neco co na sobe melo znacku C-tech, nic horsiho jsem v zivote v ruce nedrzel, mys letela po mesici do kose
5.10.2016 11:50:29   194.160.30.xxx 30
len magor da AMD CPU do cisto hernej zostavy....
10.10.2016 14:55:22   195.113.47.xxx 01
Tady není asi nejvhodnější místo na dotaz ohledně monitoru. Ale zkusím to...

Pokud hledám monitor o velikosti 24-27 palců. Spíš méně, jak velký smysl má rozlišení 2560x1440? Nemá smysl jít spíše jen do 1920x1080? S příchodem náročnějších her bude PC i nadále při tomto rozlišení udržovat dobré FPS. Jde mi o to, že provozovat jiné než nativní rozlišení u LCD monitorů se nesetkává s dobrým výsledkem.

Navíc platit 14-21 tis. za monitor mi přijde příliš. Čím je ta cena obhájena?

Konektivitou? Nebo mi něco uniká?
Jde o to, že bych chtěl spíše sestavu v cenové relaci 40 tis., a pak si říkám zda to není plýtvání penězi, když to budu zobrazovat na DELL za 8 tis.

PS nebude sloužit jen ke hraní ale i k práci a IPS je nutností.
13.10.2016 01:33:21   178.209.129.xxx 10
U 24" bych hodil fHD nebo lepe 1920x1200.
IPS? Pokud na upravu foto, souhlas. Jinak bych mrknul po nejake odnozi VA.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

35 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.