Hlavní stránka Hardware Notebooky, PDA MSI GT83VR Titan SLI: naprosto brutální stroj s 2× GTX 1080
MSI GT83VR Titan SLI: naprosto brutální stroj s 2× GTX 1080
autor: Z. Obermaier , publikováno 19.10.2016
MSI GT83VR Titan SLI: naprosto brutální stroj s 2× GTX 1080

V dnešním testu si ukážeme absolutně nejvýkonnější herní notebook na trhu, brutální 18,4" monstrum se dvěma GTX 1080 ve SLI, RAID polem ze dvou disků Samsung pro M.2 s NVMe, svítícím touchpadem a podsvícenou mechanickou klávesnicí se spínači Cherry MX. Napájí jej dva zdroje najednou a zájemci za něj zaplatí bezmála na 150 tisíc!


Závěr

MSI GT83VR Titan SLI: naprosto brutální stroj s 2× GTX 1080

Upřímně, hodnocení nebude snadné. Na jedné straně je obrovský herní výkon, který ale zcela nesmyslně brzdí nízké rozlišení a slabší procesor. Také dva zdroje jsou už doslova „masakr“, slovo mobilita zde ztrácí zcela svůj význam. U tohoto stroje budete v zajetí napájecích kabelů. Nezvykle umístěná klávesnice a touchpad, nevelký systémový disk, byť brutálně rychlý.

Na druhé straně kvalitní zvuk, skvělé zpracování ale hlavně tady jde o herní výkon. Ten je totiž opravdu vysoký, i přes slabší efektivitu SLI. Podívejme se na vše detailněji:

Výbava, spotřeba, baterie

Výbava notebooku je výborná, zpracování je tradičně hodně slušné. Tělo je z velké části plastové, vrchní část je ale kovová. Klávesnice je mechanická, pro hráče tedy ideální, mně osobně vadí její umístění na spodku stroje a zapuštění do těla. Podsvícení je ale perfektní. Touchpad je užší, a jde přepínat do numerického bloku. Také zde mi jeho umístění na straně nevyhovuje. To je ale věc zvyku a názoru. Reproduktory jsou solidní, zvuk je opravdu hodně dobrý.

Spotřeba v klidu je zbytečně vysoká, výrobce si mohl s nastavením lépe pohrát a omezit hlučnost i spotřebu. Takový Nvidia Optimus by jistě hodně pomohl. Výdrž baterie je slabá, vzhledem k osazeným komponentám a jen malé baterii to lze očekávat. Hodina hraní na baterie není nic moc. Baterii lze snadno vyměnit, což je bezesporu výhoda.

Komponenty

U tohoto stroje je vše podřízeno maximálnímu hernímu výkonu, platíme za to ale extrémní hmotností a cenou. Při hmotnosti více než pět kilogramů se při přenášení opravdu hodně pronese. Máme možnost taktování, upgradu všech komponent kromě CPU, to se dnes jinde moc nevidí. Osazený procesor je na notebook výkonný extrémně, pro jednu grafiku by stačil celkem dobře. Pro SLI je ale slabý, pro SLI z GTX 1080 je totiž slabý jakýkoliv dnešní procesor, je nutné navýšit výkon taktováním a vysokými frekvencemi. To ale u mobilního čipu moc nejde, pokud jej nechladíte vodou jako třeba Asus. Kapacita pamětí 64 GB stačí i s velkou rezervou, zde není co vytknout. Výrobce osadil kvalitní moduly Kingston s taktem 2400 MHz.

Systémový disk SSD je bomba, je osazena dvojice ultra výkonných M.2 disků Samsung SM951 v poli RAID. Osazena je nejvýkonnější varianta pro NVMe, byť s menší kapacitou 256 GB. Celkových 512 GB ale není velký luxus, vezměte si jen, kolik dnes moderní hry spolykají místa. Na takový disk jich nainstalujete pár a je konec. Chtělo by to alespoň dvakrát tolik, ovšem cena by se zvýšila dost značně. Vše je bleskové, jak start počítače, tak načítání her i aplikací. Druhý disk s kapacitou 1 TB také jistě uživatel ocení.

GeForce GTX 1080 je extrémně výkonný grafický čip. Společně s 8 GB paměti nabízí stejný výkon jako referenční GeForce GTX 1080 v desktopu. Proti GeForce GTX 980 nabízí průměrně o 36 procent vyšší výkon ve hrách i benchmarcích. To je hodně dobrý výsledek. Podobný nárůst měla GTX 980 proti GTX 980M vloni. Připojovat druhou GeForce GTX 1080 je skoro až zbytečné. Škálování s druhou kartou jen jen třetinové, konkrétně 28 procent v průměru. To je bída, za druhý čip zaplatíte „ranec“. Skoro jej nevyužijete, musíte připojit 4K externí monitor nebo VR set, což jediné dává u tohoto počítače smysl, byť u notebooku to zní jako divné doporučení. Škálování druhé grafiky ve 4K bylo pak narostlo na 45–50 procent.

Osobní názor

Tentokrát mne nefunkční Nvidia Optimus obzvlášť mrzí, výkon integrovaného jádra v čipu je slušný a pro mnoho činností bohatě postačí. Významně by se snížila spotřeba v klidu i lehčí zátěži, kdyby se obě GeForce zcela vypnuly. S tím souvisí horší výdrž baterie ve 2D prostředí. Hlučnost při hraní je velmi vysoká a může být rušivá, zvukový projev ale není nijak zásadně nepříjemný – dá se skousnout.

Další věc, která je na pováženou, je opravdu vysoká hmotnost. I přenášení mezi autem a domem/hotelem je peklo. Pokud k tomu připočteme ještě potřebu dvou napájecích zdrojů a kabelů, není to pohodlné. Dva zdroje jsou zlo a doufám, že trend budoucí se bude ubírat opačným směrem – zmenšováním zdrojů. Z pohledu výkonu je zhodnocení jasné, diskový výkon je extrémní, byť mohl být systémový oddíl větší. Procesorový výkon také stačí na cokoliv kromě dvou grafik ve SLI. To už jsme ale probrali.

Největší překážkou pro mé hraní je umístění klávesnice a touchpadu, určitě je to o zvyku a já jsem za roky zvyklý jinak. Nevím, co MSI vedlo k tomu, že klávesnici natěsnali k přední hraně, možná to bylo málo prostoru pro komponenty. Pokud by byla přední hrana jen nízká, asi by to nevadilo, ale při výšce pár cm to už vadí. Je to ale můj osobní pocit, každý to může cítit jinak.

Zbývá mnoho dalších pozitiv. Výkon ve hrách je gigantický, roven klasickému desktopu. Žádné kompromisy. Skvělá je možnost upgradu většiny komponent, GPU, pamětí, HDD, SSD, Wi-Fi. Jako příznivce ladění mne potěšila možnost taktování grafiky i procesoru. Dalšími lahůdkami je osazený SSD disk (dokonce s chladičem), kvalitní podsvícená klávesnice. Za to všechno si ale bohužel dosti připlatíte, to už je ale u podobných počítačů běžné, takže tím nemůžeme být zaskočení.

MSI GT83VR Titan SLI: naprosto brutální stroj s 2× GTX 1080

Za půjčení notebooku děkujeme společnosti MSI Česká republika

MSI GT83VR Titan SLI: naprosto brutální stroj s 2× GTX 1080



Tagy: MSI  GT83VR  Titan  GeForce GTX 1080  SLI  Pascal  GP104  notebook  recenze  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.10.2016 08:36:31   80.188.216.xxx 6411
Stolní počítač se stejnými parametry vyjde na bratru - odhadem - maximálně šedesát tisíc.

Tohle stojí o osmdesát víc. Naprosto nejblbější způsob jak vyhodit peníze z okna.
19.10.2016 09:04:50   212.20.106.xxx 85
Jak by si to poskládal aby to bylo za 60K?
19.10.2016 09:45:22   185.59.186.xxx 183
No troška to prehnal s uberaním ceny, 2x najlacnejšia GTX1080 + 6700K + 950 Pro M.2 512GB a už sme na 54 000kč podľa heureky...

+ HDD/RAM/Doska/Cooler/Case/PSU a keďže sa nechceme pozerať na bedňu a ovládať ju mysľou tak 4k LCD + Myš/Klávesnica a sme ako len tak zbežne pozerám na 100kkč

Ale myšlienka je nesporná, za 145 000kč sa dá poskladať PC + LCD ktoré herné a výkonnostne sfúúúúkne takýto noťas (i7 2011, OCnuté 1080ky)
19.10.2016 17:35:34   89.24.225.xxx 24
jen jeden zadrhel.. notas neni stolni PC
19.10.2016 18:03:03   94.112.89.xxx 163
Na druhou stranu tohle má s dnešním významem slova notebook společného asi tolik co obrněný transportér s osobním autem.
20.10.2016 22:51:42   80.188.216.xxx 04
Tak - deska Z170 - nějakých 3500-4200Kč (už slušná), RAMka 16GB -2000CZK, chladič asi jak který, z Polska-tuším Silentium - může být za 700CZK, rakouská Noctua 1600Kč dejme tomu, case - to je děsně individuální - někdo si vystačí s case za 1000CZK, jiný za pět litrů a víc. 2TB mazla jsem teď kupoval za cenu pod dva tácy. Myš a klávesnice - tu lidi většinou maj, monitor - no GTX1080 v SLi by to už utáhnout mohlo nějakou tu hru i v tom 4k,ale opět není podmínka. Takže do sedmdesáti tisíc (s rezervou) se dá vlízt, za samotnou "bednu"
19.10.2016 08:48:05   172.16.202.xxx 1520
Vtip? Já jedu už tři roky na systémovém SSD 64GB naprosto v pohodě (s W10 tam mám kolem 20GB volného místa) a tahle šíleně drahá zbytečnost má 2x256GB, takže "jen" 256GB systémový disk což stačí až do alelujá.
19.10.2016 13:15:44   94.113.245.xxx 54
Už jsem to opravil a vyřadil z tabulky mínusů, je to relativní a MSI za to tolik nemůže, že herní vývojáři jsou schopní dělat 50 GB tituly jako na běžícím pásu. 500 GB pro systém a pár her mi přijde taky v pohodě...
19.10.2016 14:19:44   217.170.98.xxx 34
Proboha jak dlouho vám trvá dohrát v dnešní době hru? Dohraju a smažu a mám těch 50GB volných.
19.10.2016 15:28:58   89.177.7.xxx 102
Myslím, že drtivá většina hráčů, a to ani nemusí být pařani, ale sváteční hráči, mají nainstalováno najednou třeba 2-5 her. Ikdyž baví jedna hra, tak může být dlouhá na 100+ hodin (Zaklínač 3, Skyrim), a tak člověk občas prostřídá s jinou hrou, nebo zkouší novou hru, kterou musí nainstalovat... Případně dohrál hru, ale nechává ji nainstalovanou a čeká na DLC apod.
19.10.2016 16:18:11   194.228.11.xxx 49
Sváteční hráč neřeší, jestli má hru na SSD a sváteční hráč určitě nemá 5 velkých her v jednom čase nainstalovaných.

Normální člověk si dá na SSD hru (hry), které nejvíc hraje nebo které jsou nejnáročnější na načítací časy a ať už má jakkoliv velké SSD, tak zbytek co se mu tam třeba nevejde, tak si dá na normální HDD. Taky nepochopím jak někdo může řešit velikost hry a dávat to do přímé uměrnosti s tím, jestli si ji zahraje nebo ne, to je trošku diagnóza podle mě
19.10.2016 17:06:23   89.177.7.xxx 63
Píšu 2-5 her, ale jasně ty použiješ argument hned 5... :-D. Prostě 1 hra je málo na SSD. Ikdyž zkouším hry, tak si je dám na SSD - abych využil ten potenciál. Dnes se i moduje a třeba Skyrim nabobtná i na 60 GB... A myslím, že 2-3 hry kdekdo střídá, tak proč by je neměl mít všechny na SSD.
Abych to shrnul a byl zároveň při zemi, tak ANO se 64 GB SSD se dá žít, ale viděl bych to dnes na 128 GB SSD jako minimum systémový disk. Těch 128 SSD mám třeba já sám 3 roky, a už se začínám dost omezovat a častěji a častěji přeinstalovávat a mazat z toho SSD...
20.10.2016 00:45:08   89.176.20.xxx 14
A můžu mít jen dvě hry? Koupené? I jako sváteční hráč? Co takhle Mafie III a proložit to občas GTA V Online? To je 42.9 GB a 65.6 GB (teď jsem to kontroloval).

Mě strašně baví, jak každý, kdo nemá peníze na něco lepšího, to dokáže obhájit tím, že to přeci naprosto stačí a kdo potřebuje víc, tak je dement...
20.10.2016 01:41:43   194.228.11.xxx 20
To jsme se špatně pochopili nebo jsem to v rychlosti špatně přečetl předtím a nevyjádřil se přesně. Samozřejmě, čím větší ssd, tím lepší.
19.10.2016 08:50:13   158.196.219.xxx 64
jak může někdo do takového stroje dát tak maličkou a ještě nevyměnitelnou baterku? Vždyť i Alienware M18x má 100Wh baterku a vyměnitelnou, a to je dělo s mnohem menší spotřebou... zbytek už zazněl ve článku
19.10.2016 23:30:55   77.48.157.xxx 10
AW18 se neprodává a už vůbec ne se dvěma desktopovýma GPU...tak místo plácání nastuduj fakta
19.10.2016 09:04:55   217.170.98.xxx 149
Proč se někdo neustále snaží dělat z notebooků něco, k čemu nejsou vůbec určeny, v těchto případech herní segment?
19.10.2016 09:53:38   84.175.235.xxx 1111
Aby sa pubertaci cudovali. ;-) Co ti vadi na tom, ze niekto nieco urobi a niekto iny si to kupi? Je to asi najvykonnejsie PC, co sa da lahko prenasat, skus si na cesty zobrat to tvoje stolne PC i s monitorom. ;-)
19.10.2016 09:05:16   151.237.229.xxx 1418
Absolutne nepodareny produkt. Ma to strasne vela chyb, osobne by som si ho nekupil, aj keby som bol milionar
- iba fullHD
- zbytocne SLI
- zbytocna mechanika
- zbytocne vela pozicii pre HDD/SSD
- strasne umiestnenie KB
- velke je to ako prasa, vyzera to ako laptopy z 80rokov

Idealny herny notebook by mohol byt rozmeru 15", 2k rozliseni, jeden M.2 a jeden Sata port, jedno nabusene GPU s fungujucim prepinanim na CPU-GPU, bez mechaniky. A ako procesor by mal byt delidnuty i7 Skylake. Pekny, maly, usporny stroj s dostatocnym vykonom na 2k.
19.10.2016 09:33:31   185.99.176.xxx 24
- je to MSI
19.10.2016 09:35:43   194.228.20.xxx 175
Pekny, maly, usporny stroj a dostatocnym vykonom na 2k.

Hezký oxymoron Tady někdo asi chyběl na fyzice na ZŠ.
19.10.2016 17:09:29   109.80.151.xxx 22
140W by mělo jít na 15,6" uchladit, na 2k stačí GTX 1060 + i3-6100T(Intel HD530), váhu by měl 2,5Kg a cenu asi 40k
21.10.2016 05:29:26   93.185.4.xxx 40
V mnoha bodech s Vámi souhlasím. I když očividně ani jeden z nás nebude cílovou skupinou, je pro mne trošku s podivem, že v diskuzi snad není nikdo, kdo by takový NTB aspoň chtěl. Něco jako když testují nové Ferrari, taky si jej koupí jen pár jedinců, ale hodně ostatních by se aspoň rádo svezlo. Ale tady ten pocit z diskuze nemám - kdo je tedy cílový zákazník pro recenzovaný NTB? Tedy člověk, který strašně rád hraje, cestuje a nevadí mu tahat takové monstrum se dvěma zdroji?
19.10.2016 09:45:43   194.228.11.xxx 71
Nejde porovnávat ntb a normální PC, osobně bych si to taky nekoupil, ale pochopte, že tohle si své zákazníky najde a ani jeden z nás tady si troufám tvrdit není cílovka. Jsou lidi, pro které jsou to drobné a třeba chtějí něco na cesty atd., pokud by to nikdo nekupoval, tak by výrobci tyhle věci nevyráběli.

Mě spíš pobavilo jaké staré hry na tom autor testuje, to snad není pravda
19.10.2016 09:48:02   188.175.34.xxx 43
Rozlišení myslím není problém. problém v tomhle případě je myslím fakt trestuhodná absence G-Sync.
19.10.2016 10:22:56   194.228.11.xxx 172
Rozlišení na takové úhlopříčce je naprosto ok, spíš je to výhoda, protože noťas vydrží víc do budoucna, je tam vyšší výkonová rezerva, než kdyby tam bylo nesmyslně 4k. Ale za ty prachy to fakt mohlo mít display s Gsync, to chyba je, to je pravda.
19.10.2016 12:01:59   188.175.34.xxx 62
Fakt trestuhodná chyba. Mají tam sli top gpu pro vr (což mimo jiné znamená vysoké fps a obnovování) a oni vynechají na hlavním display G-Sync, což je pro ty dvě grafiky prostě killer feature.

Epic fail!
19.10.2016 12:07:58   188.175.34.xxx 32
Koupíš sli řešení proslulé vadami v obraze a slabou podporou a oni ti ještě podrazí berli. Sranda toto...
19.10.2016 12:34:51   213.180.38.xxx 21
Neni to tak uplne davno co ntbky staly bezne 60tis+ a ty opravdu dobre i vice jak 200.
19.10.2016 14:43:55   46.33.112.xxx 14
"absolutně nejvýkonnější herní notebook na trhu", viděl bych to spíš na drobnou korekci "absolutně nejtěžší výkonný herní notebook na trhu"
19.10.2016 14:55:06   46.33.112.xxx 23
Kdyby tam dali 4k display, tak by ten procesor jakžtakž dával smysl, bohužel je to celý nesmysl...
19.10.2016 23:35:10   77.48.157.xxx 10
Jsou i těžší notebooky
19.10.2016 16:37:16   109.255.164.xxx 21
Normální člověk byť jen trochu znalý HW by asi volil jinak. Je jasné, že cílovka budou movití BFU, proto mě maximálně točí to slovo "Titan" v označení. Takový podraz na zákazníka
19.10.2016 17:03:33   89.102.236.xxx 41
Tohle není herní notebook, spíše mobilní herní stanice. Tím se nesnažím tuto bizarní věc nijak obhajovat.
19.10.2016 20:46:48   93.99.7.xxx 60
Nemají náhodou home edice omezení na 32GB RAM??? jen dotaz...
Jinak tenhle paskvil je opravdu už moc. Důvody jsou popsány v článku. Celé je to jen o "egoistickou" honbou za rekordem ve výkonu.
RAM, VGA a disková kapacita úplně stačí poloviční, zvláště pokud by odpadlo jedno trafo, 1kg hmotnosti a 1" velikosti....
19.10.2016 21:59:01   85.216.156.xxx 10
128GB RAM
19.10.2016 23:09:06   77.48.157.xxx 10
Co se začátku článku týče, tak ohledně chlazení high-end notebooků nesouhlasím.
Mám MSI GT72S s desktopovou verzí GTX980 a chlazení parádní...v idle neslyšné a v zátěži jen tiché ševelení.
20.10.2016 09:37:25   80.188.2.xxx 40
Když nebudu komentovat výkon jednotlivých komponent, způsob řešení některých součástí a nepraktičnost notebooku jako celku, už vůbec nehledě na cenu!!, tak konečně na PCT kvalitní článek, který musel dát tu práci ho dát do kupy. Paráda! Člověk může ohodnotit svoji sestavu s top modelem notebooku. Recenze her mě tady docela iritují, ale kam PCT směruje, neovlivním. Za tohle ale klobouk dolů a děkuji, početl jsem si.
20.10.2016 12:42:20   77.48.157.xxx 21
Máte pravdu, testovat takový notebook na prehistorických hrách je vážně k smíchu.
Pak se recenzent nemůže divit, že tam škálování SLI u nejnovější generace GPU pořádně nefunguje.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

45 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.