nVidia G-Sync: Spása lidstva, nebo jen falešný prorok? | Kapitola 3
Seznam kapitol
Mezi lidmi, kteří se zajímají o hardware, snad není nikdo, kdo by neslyšel o G-Sync. Podle nVidie je revolucí v oblasti monitorů a zobrazování. Navážeme na článek o synchronizaci GPU a monitoru rozebereme G-Sync včetně vlastností této novinky. Je to opravdová revoluce, nebo jen efektivní marketingový tah? A jak reaguje AMD?
Doposud jsme rozebírali technologie, které jsou s námi pěknou řádku let, řada dokonce z minulého století. Naopak nyní se dostáváme na pomyslnou hranici s budoucností, kde se nachází i novinka od nVidie nazvaná G-Sync
Nejdříve se podívejme na teorii, která stojí za G-Sync. Jde o poměrně triviální techniku (alespoň z principu), což samozřejmě je jedině dobře. Doposud všechny systémy synchronizovaly GPU podle obnovování displeje. G-Sync tuto architekturu boří a zavádí nové principy. Přirozený způsob zobrazení informací na monitor dostal zelenou. Snímky se na monitor vykreslí prostě tehdy, až jsou vyrenderované na GPU.
Nic není tak jednoduchého, jak se na první pohled zdá. Grafická karta může generovat na celé škále fps od desetinných hodnot až po astronomická čísla. To pochopitelně nemůžeme nutit monitor zobrazovat, proto jsou zde stanoveny dvě meze
Naopak spodní hranice není závislá na typu panelu a jeho obnovovací frekvenci, ale je stanovena fixně na 30 Hz. Tato hodnota je bezpečná rychlost, při které nedochází k degradaci obrazu „zastaráním“.
Co se nachází mezi 30 Hz a obnovovací frekvencí (60 Hz, 120Hz, nebo 144 Hz podle panelu) je oblast, kde G-Sync dominuje VBLANK