Crytek: chceme, aby next-gen konzole měly minimálně 8 GB RAM
Kapacita operační paměti u nynějších konzolí prý vývojáře limituje. Nové konzole musejí nabídnout mnohem víc, minimálně pak 8 GB paměti.
Herní studio Crytek si u svých titulů vždy zakládalo na vytříbeném vizuálním podání. Vzpomeňme takové skvosty jako pilotní díl Crysis, nebo jeho pokračování s názvem Warhead. Zejména u prvního dílu se tenkrát zapotila i ta nejvýkonnější grafika na trhu. Kdo si chtěl užít maximálních detailů a vyhlazování, musel snížit rozlišení nebo sáhnout po SLI či CrossFire.
Vyloženě špatně ale nevypadá ani hodně diskutované Crysis 2, které hráče zavedlo do zničeného New Yorku. PCkáři jsou výslednou grafickou stránkou možná trochu zklamáni, naopak hráči na konzolích si ji nemohou vynachválit.
Nepřehlédněte:
Crytek má zájem o iPhone/iPad platformu. Míří na zařízení Apple CryEngine?
Každopádně konzole, tedy Xbox 360 a PlayStation 3, jsou dnes značně limitovány svým hardwarem. Jedním z hlavních neduhů je kapacita operační paměti, protože dnešní konzole mají pouze 256 MB, resp. 512 MB RAM.
Tiago Souza z Cryteku v rozhovoru pro Game Industry uvedl: „Nynější kapacita je nedostačující. V příští generaci konzolí bych rád viděl jako minimum 8 GB RAM.“ Crytek u konzolové verze Crysis 2 prý z harwdaru vyždímal maximum, což možnila široká paleta nástrojů, díky které bylo možné kód dostatečně optimalizovat.