XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3 | Kapitola 6
Seznam kapitol
Nový XCOM: Enemy Unknown je předělávka osmnáct let staré klasiky. Za tu dobu se mnohé změnilo. XCOM je kupříkladu plně trojrozměrný a běží na technologii Unreal Engine 3. I pod tímto kabátkem se ale skrývá kvalitní tahová strategie. V rozboru jsme změřili její na nároky na výkon počítače a prošli jsme nastavení detailů.
Ačkoliv většině hráčů nový XCOM poběží na nejvyšší nastavení detailů naprosto plynule, majitelé slabších počítačů budou muset úroveň detailů snižovat. Příkladem takové sestavy je počítač s kartou AMD Radeon HD 6670. Vliv nastavení detailů na výkon jsem měřil v rozlišení 1920 × 1080 px při zapnutém vyhlazování hran.
Shadows
Shadows High (po najetí myší se zobrazí Low)
Nastavení stínů ovlivňuje jen drobnosti jako je třeba detailnost stínů postav. V praxi tak rozdíl mezi úrovní High a Low není téměř znát. Výkon se přesto znatelně zvýšil a to z 32 na 37 fps.
Texture Filtering
Texture Filtering High (po najetí myší se zobrazí Low)
Pod položkou Texture Filtering se skrývá běžné aniztropní filtrování. Rozdíl je patrný na texturách pozorovaných pod různými úhly. Vypnutí filtrování textur však nemá žádný vliv na výkon.
Fog of War
Fog of War High (po najetí myší se zobrazí Low)
Nastavení Fog of War mírně mění způsob ztmavení míst, kam hráč zatím nevidí. Subjektivně nedokážu určit, zda vypadá lépe nastavení High nebo Low, obě verze mi přijdou srovnatelné. Framerate však po snížení na Low vzrostl z 32 na 39 snímků za sekundu.