Wreckfest: srovnání výkonu grafických karet | Kapitola 6
Seznam kapitol
Nový Wreckfest má za sebou úspěšný ostrý start. Milovníkům destrukce přinesl něco, co už tady dlouho nebylo. Když se auta pustí do sebe, plechy se začnou bortit a létat vzduchem, budete zírat na to, že se to mezi poletujícími troskami docela svižně hýbá i na levnějších kartách.
Nejdřív to pozitivní – na nižší detaily je hra bez potíží hratelná i na levných kartách. A dokonce ani na hraní ve 4K ve vysokých detailech nebudete potřebovat vysloveně to nejvýkonnější dělo – na ultra s vyhlazováním MSAA 4× se na průměrných 60 snímků dostává i GTX 1080. Pokud budete chtít zůstat nad 60 fps, stačí trochu poladit nastavení, dost možná by stačilo i jen nahradit MSAA jednodušším FXAA.
Samotné tratě jsou celkem jednoduché, dost výrazně optimalizované (a na dnešní poměry možná až zbytečně strohé). Největší záběr dostává grafika s rostoucím počtem vykreslovaných aut. Procesor si přitom paradoxně pobrukuje tak na dvě jádra – při tom, co vše se děje, když se pošťuchují, bych spíš čekal, že se bude potit spíš on a grafika bude zahálet.
Zaráží mě velký rozdíl ve výkonu mezi Radeony a obdobně drahými GeForce, který se dost liší od vyrovnaných výsledků, na něž jsem narazil v jiných testech. To je ostatně důvod, proč jsem na úvod tak zdlouhavě vysvětloval, jak jsem se propracoval ke zvolené scéně pro testování.
Zkoušel jsem nějaké cizí výsledky replikovat, ale při chabém popisu to jde dost špatně. Důvod je taky podrobně rozebraný na úvodní straně – když chcete, dokážete se stejným nastavením při stejných výchozích podmínkách na stejném okruhu naměřit jak 60, tak 80 snímků za sekundu.
Hra má také možná (teda pokud diagnostika nekecá) nějakou potíž s uvolňováním paměti – při testování jsem zjistil, že si ukusuje s každým načtením okruhu o něco více videoRAM, během závodu zůstává obsazená paměť konstantní, po jeho skončení něco uvolní, ale s dalším načtením okruhu sežere zase víc. Na GTX 1080 Ti jsem se tímhle stylem bez potíží po pár okruzích dostal na obsazených 11 GB.
Paměť každopádně i nějak průběžně uvolňuje a funguje i v tomto stavu – minimálně na té GTX 1080 Ti jsem neměl ani po několika hodinách pocit, že by to nějak drhlo. I když.... na screenshotu výše vidíte, že probíhá čilá komunikace po sběrnici a křivka s frametimes není zrovna hladká – jenže nějaké zadrhávání při 115 fps na 60Hz monitoru moc nepoznáte. S kartou s menší pamětí jsem ale podobný maraton nezkoušel, pokud máte nějaké zkušenosti z vašeho hraní, klidně dejte vědět ostatním v diskuzi. Každopádně zrovna uvolňování paměti je to otázka jedné záplaty, pokud to vývojáři poladí.