Watch Dogs 2: Začíná se rodit vážná konkurence série GTA | Kapitola 3
Seznam kapitol
Ubisoft před několika týdny vydal pokračování hackerské městské akce Watch Dogs. Recenze konzolové verze napověděly, že Watch Dogs 2 dopadl velmi dobře. Ambiciózní projekt byl od základů překopán, takže jej na konzolích konečně můžeme poměřovat s GTA V. A dá se to tvrdit i o verzi pro stolní počítače.
Hernímu prostředí hodně pomohly i nové aktivity. Motokrosové závody, plachetnicové závody, hackovací výzvy, to vše tu je v míře větší než velké a to navíc v mnoha obměnách. Motokrosové závody vám tak nabídnou hned šest různých tratí napříč několika kubaturami/dopravními prostředky (klasická kroska, enduro, nebo třeba čtyřkolka). Plachetnicové závody potom šest různých tratí napříč několika obtížnostními stupni a podobně. Mimochodem právě závody plachetnicí mi naprosto učarovaly. Jakmile jsem na ně narazila, musela jsem je splnit všechny – přizpůsobování trasy směru větru je velmi zábavné a závody vesměs vysoce napínavé. Skoro se divím, že si v Ubisoftu plachetnice nenechali do nějakého dalšího rozšíření.
Moje první plachetnice. Nepatří ke špičce, ale vyhrávat dokáže.
Hackovací výzvy byly od minule doplněny o hledání terminálů, odposlouchávání telefonů, hledání satelitů, nabourávání ústředen a několik dalších variací, které jsou sice dost podobné, ale pořád hodně zábavné.
Přibylo také několik automobilových misí. V autech už nezažijete jenom klasické závodění, ale řada přijde i na projíždění branek a odtikávající časový limit, nebo na adrenalinové dovádění plné obrovitých skoků přes překážky.
Závody na čtyřkolce. Paradoxně teprve na ní se mi „podařilo“ spadnout, když jsem narazila do chodce.
A když se vám potom náhodou nebudou chtít plnit žádné mise nebo úkoly, můžete se zkusit proplížit na střežený dvorek nebo do střežené místnosti, kde jsou poschovávány pytle s penězi nebo body dovedností, případně navštívit některý z obchodů a nakoupit nové oblečení nebo automobily.
Na nákupu nových trenek.
Jenom ty restaurace se moc nepovedly – podniky veřejného pohostinství, na něž narazíte prakticky na každém druhém rohu, jsou v podstatě jenom nazdobené interiéry bez jakéhokoliv významu. Jediné, co vás uvnitř čeká, je lahev piva nebo šálek čaje a příslušná animace, která vám ukáže, jak hlavní postava něco vypije.
Na jídlo/pití by přitom mohly být navázány alespoň nějaké bonusy jako třeba zvýšení botnetů (zásobník pro hackování všech zařízení) nebo schopnosti zaměřování. Takto mi to přijde jako zbytečný doplněk a zbytečná práce, která mohla být investována jiným způsobem.
Společným jmenovatelem vedlejších aktivit je četnost, rozmanitost a takřka raketová rychlost, s jakou jdou po sobě. Některé vedlejší mise jsou rovnou přizpůsobeny tak, abyste po dojetí prvního závodu mohli automaticky přejít k dalšímu závodu bez toho, abyste mezi nimi museli přejíždět. A i pokud náhodou přejíždět chcete, hra vás na další aktivitu nikdy nenechá čekat déle než pár vteřinek.
Aktivity na každém rohu. A to jsme teprve na začátku.
Vysoké nasazení a tempo této hře přitom výborně sedne. Hodí se do celkového konceptu svěží třaskavé hry, jakou Watch Dogs 2 dle mého názoru je.