Virtuální realita v roce 2022: Neradostno, téměř truchlivo | Kapitola 5
Seznam kapitol
Každý má nějakou noční můru. Ta moje osobní je sledovat pokusy o rozjetí virtuální reality následované jejím fiaskem – zažil jsem to už dvakrát a dost možná to právě zažívám potřetí. Co je, sakra, za problém?
Apple spěchat nemusí – AR aplikace se dají používat docela dobře pouze s telefonem a popravdě jsou jednodušší, levnější a úspornější. Pokud si chcete umístit do svého bytu virtuální pohovku od IKEA, abyste viděli, jak to bude vypadat a jestli se tam vůbec vejde – anebo si potřebujete přeložit texty v cizí řeči, žádné brýle nepotřebujete. Stačí aplikace v telefonu, který stejně máte pořád po ruce.
Brýle anebo headset potřebuje nějaký důvod k tomu, abyste si ho pořídili – a při současných cenách to musí být opravdu pádný důvod. Někdo může mávnout rukou nad tím, že základní headsety stojí deset tisíc a ty lepší třicet, co to je za peníze? No, jsou to peníze, za které můžete mít třeba špičková ANC sluchátka anebo poslechové hifi magnetoplanáry i s převodníkem USB audio. Kdybych měl volit já, rozhodně si vyberu sluchátka, protože přesně vím, co mi nabídnou a že je budu používat podstatně víc.
To je v podstatě to, co máme: VR na PC mě letos vyloženě zklamala, Meta Quest Pro je technicky zajímavý, ale nesmyslně předražený headset s problematickým využitím. Čekání na spasitele v podobě nějakého malého startupu, který nabídne levný a dobrý headset se také odkládá na další rok.
Takže to je ono, to, co má šanci změnit pravidla hry v příštím roce: Sony PSVR 2 a AR headset od Apple. V tyhle produkty vkládám svoje naděje, protože jinde je prostě nevidím.