Ubisoft: Síla next-gen konzolí nebude v grafice, ale v umělé inteligenci (AI)
Bez kvalitní umělé inteligenci není možné vytvořit komplexní herní svět. Vývoj by se měl ubírat právě tímto směrem, protože lepší grafika není vše.
Výkonný producent herního studia Ubisoft, Yves Jacquier, se v rozhovoru pro server VG247 rozpovídal o možnostech další generace konzolí. Podle něj nepřinesou pouze výkonnější hardware, a tedy i lepší grafiku, ale hlavně propracovanější umělou inteligence. A to ocení i spotřebitelé.
Své tvrzení zakládá na úspěchu zařízení Nintendo Wii, které ukázalo, že detailnější grafika nutně nemusí znamenat lepší prodeje. Skutečným bitevním polem byla vždy umělá inteligence (z anglického Artificial Intelligence),“ řekl. „Víte, jde o velkou výzvu, bez kvalitní inteligence nelze vytvořit komplexní herní svět.“
„Jasně, lepší grafika bude také zapotřebí, neboť jí lze náramně využít v marketingu… My pracujeme na tom, abychom pro PlayStation 3 a Xbox 360 vyvíjeli hry s pořádnou umělou inteligenci. Pro všechny to je kvůli omezené kapacitě paměti konzolí velká výzva. Ono skloubit ji s pořádnou grafikou a ozvučením je docela oříšek,“ myslí si.
Dále je přesdvědčen o tom, že příští generace konzolí vývojáře nebude tolik omezovat. A pak se znovu vrátil na začátek: „K čemu je ale lepší grafika a realistické animace, když AI pokulhává?“ Na úplný závěr rozhovoru uvedl, že v montrealském studiu pomáhá mladým vývojářům přijít s jinými způsoby myšlení pro vývoji videoher.
Zdroj: VG247