Thief — průměrná grafika, která hardware potrápí
Seznam kapitol
U Thiefa nebylo dlouho jisté, na jaké technologii hra poběží. Nakonec je to starší Unreal Engine 3. Navzdory mnoha vylepšením je to na vizuální stránce znát a grafika hry není tak dobrá jako u jiných AAA titulů. Hardwarové nároky hry jsou přesto velmi vysoké, pro plynulé hraní při nejvyšším nastavení je potřeba highendový počítač.
Thief: The Dark Project (1998) a Thief II: The Metal Age (2000) bezesporu patří mezi herní klasiku. Velmi dobrou hrou se stal také třetí díl Thief: Deadly Shadows z roku 2004. Není se proto co divit, že u čtvrtého pokračování (původně označovaného jako Thief 4) měla řada hráčů velká očekávání. Ta se však bohužel nenaplnila, na to jsme ostatně naráželi už i v předchozí recenzi. Byť Thief není špatný zapadá do průměru současných AAA her a na úspěch svých předchůdců téměř jistě nenaváže.
Vývojový tým Looking Glass Studios, který programoval první dva díly Thiefa, dnes už neexistuje a stejně tak tomu je u týmu Ion Storm. Vývoj čtvrtého Thiefa zajišťovalo studio Eidos Montreal pod dohledem vydavatelství Square Enix. Jde o poměrně mladé studio, které bylo založeno teprve v roce 2007. Do současnosti mělo zkušenosti jen s jednou vlastní hrou — Deus Ex: Human Revolution.
Vývoj čtvrtého Theifa dlouho provázely dohady o tom, na jaké technologii poběží. Že půjde o Unreal Engine, se vědělo. Oznámení hry pro PC a novou generaci konzolí Xbox One a Playstation 4 bylo dostatečným podnětem pro spekulace, zda nepůjde o chystanou a velmi očekávanou čtvrtou generaci enginu. Nakonec však byla hra oznámena i pro starší generaci konzolí Xbox 360 a Playstation 3 a vývojáři upřesnili, že hru vyvíjí na starším Unreal Enginu 3.
Sami vývojáři říkají, že engine pro své potřeby značně vylepšili. Použití čtvrté generace Unreal technologie se prý vyhnuli proto, že během vývoje hry byla ještě ve vývoji i samotná technologie. Na jednu stranu je pravda, že Thief má implementované některé moderní efekty, jako je například teselace nebo efekt contact hardening shadows (ostrost stínů se mění v závislosti na vzdálenosti zdroj-stín), na druhou stranu však celková detailnost prostředí a kvalita efektů není taková, jako je tomu u jiných AAA titulů. Grafiku hry je proto možné zhodnotit podobně jako celou hru — neurazí, ale ani nenadchne.
Fandy technologií snad potěší alespoň fakt, že na vývoji Thiefa se spolupodílela společnost AMD a ve hře jsou implementované některé její technologie. Kromě podpory hraní v extrémních rozlišeních na více monitorech v režimu Eyefinity (nepřímo potěší i majitele konkurenčního řešení Surround od nVidie) je to podpora technologie TrueAudio a především API Mantle. Patch s podporou posledních dvou zmiňovaných technologií by měl vyjít 18. března, testovaná verze hry je ještě nepodporovala.