Test Pentium G3258: levná taktovací mánie i u Intelu | Kapitola 8
Seznam kapitol
Posledních pár let bylo taktování doménou procesorů AMD, u Intelu bylo možné jen u drahých Core i5 a i7 z edicí „K“ či Extreme. Příznivci přetaktování zklamaní přístupem Intelu jen vzpomínali na Core 2 Duo či architekturu Nehalem. S příchodem G3258 se to mění. A protože jde o levný procesor, zkusili jsme taktovat i na levné desce.
Metodiku herních testů jsem stručně uvedl v jiné kapitole, i přesto vás v grafech neošidím o informaci nastavení herních benchmarků a her. A zároveň alespoň slovně se budu snažit okomentovat každý výsledek.
Unreal Tournament III je zástupcem populární střílečky. Se stejnou dedikovanou kartou mám bohužel naměřeny jen tyto dva zástupce, je evidentní, jak je UT III závislý na počtu vláken. Rozdíl je na první pohled až neuvěřitelný, ale je tomu skutečně tak.
Ve hře Far Cry II, která stále vypadá i na dnešní poměry dobře, lze v nižších rozlišeních hledat i vliv procesoru. A to dokonce i na 1680×1050.
V novém RE6 je dosažené bodové ohodnocení také zajímavé...
World in Conflict je také přes své stáří zajímavým testem, je přínosné sledovat nejen průměrné, ale i minimální snímky. Pojďme si je rozepsat. Pentium dosáhlo průměrných 85 snímků, minimum však spadlo až na pouhých 8 FPS a maxima skočila k 283. Core i7-4770K jasně dominoval, FX-6300 byl hlavním nepřítelem Pentia, ale FX měl minima na akceptovatelných 42 snímcích, maxima na 312...