Test osmi gamepadů nejen pro hraní na PC | Kapitola 3
Seznam kapitol
Řada herních žánrů se gamepadem hraje lépe (anebo si s ním můžete udělat větší pohodlí). Porovnali jsme gamepady renomovaných značek jako Logitech, Microsoft nebo Thrustmaster i levnější produkty Genius či Hama, příjemným překvapením byl neznámý Defender a trochu mimo soutěž je porovnáme i s gamepadem Wireless Controller k Shield Tabletu od Nvidie (i on funguje na PC, ale...)
Vizuálně jde o decentní, pěkně vypadající ovladač. Vystupuje z něj čtveřice průhledných barevných tlačítek, označených navíc obvyklým A,B,X,Y, což zejména nováčkům usnadní celkem zásadně uchopení nových her. A naznačuje to skutečnost, že gamepad umí komunikovat přes rozhraní XInput – pomocí přepínače vespodu však lze zapnout i podporu DirectInput.
Obě páčky se zdrsněnými kloboučky najdeme ve stejné úrovni, D-pad pak vlevo nahoře – rozložení je tedy obdobné jako u Dualshocku. Práce s páčkami je příjemná, nicméně mě trochu překvapila větší mrtvá zóna, než bych čekal. Aby začal ovladač posílat nenulové hodnoty, je nutné páčkou pohnout skoro až příliš, naštěstí to však při hraní není většinou až tolik poznat. D-pad má příjemný kruhový základ, ale je trochu uvolněný (což není jen problém tohohle konkrétního gamepadu) a působí tak trochu laciným dojmem.
Čtveřici hlavních tlačítek se nedá nic vytknout. Kromě obvyklých tlačítek Start, Back a středového tlačítka pěkně ukrytého pod logem Logitech najdeme nahoře ještě Mode, které přepíná funkčnost D-padu a levé páčky.
Levé i pravé přední tlačítko jsou v pořádku, nicméně triggery jsou opravdu tuhé a dokážu si představit, že jejich dlouhé držení může prst unavovat. Navíc jsou hodně krátké a přirozená pozice pro ukazováky je nad nimi. Kvůli tomu je při jejich mačkaní nutné tlačit směrem dolů, přehmatávat, nebo mít ukazovák nepohodlně opřený o jejich hranu. Obecně je tohle řešení proti podlouhlým triggerům ostatních gamepadů dost nešťastné.
Tvar gamepadu vychází jako obvykle z ovladače pro Xbox a jeho držení je tedy pohodlné. Jako jediný problém bych možná zmínil nepatrné posunutí (oproti zmíněnému Xboxu) ovládacích prvků směrem k hráči, kvůli čemuž budou muset mít hráči už se středně velkýma rukama palce zčásti skrčené. Pro někoho s delšími prsty by pak tenhle úchop už mohl být vcelku nepříjemný.
Za zmínku rozhodně stojí fakt, že gamepad nemá force feedback, což je při pohledu na jeho cenu vcelku nemilé překvapení.
Závěr musí znít tak, že ačkoliv je F310 dobrý gamepad, je jeho cena přeci jenom nadsazená. Vzhledem k tomu, že podstatně lepší ovladač Xboxu 360 získáte levněji, viděl bych důvod k jeho koupi pouze, pokud využijete i podporu staršího DirectInput.
Logitech F310 (7/10) | |
KLADY | ZÁPORY |
veskrze solidní zpracování | cena |
podpora Direct Input i XInput | nepohodlné triggery |
nemá vibrace | |
Orientační cena s DPH: 899 Kč |