Recenze Payday 2 – super multiplayer, ale bídné zpracování | Kapitola 3
Seznam kapitol
Jestli je vaším vzorem spíše Hannibal Lecter než Chuck Norris, mohla by se vám zalíbit hra Payday 2. Nám se zalíbila hodně – má originální námět, skvělou hudbu a chytlavý multiplayer, kde můžete šířit zlo v kooperaci až se třemi kámoši. Jenže! Nic není dokonalé a zrovna Payday 2 si podkopává nohy už od základů. Bugů je tady opravdu hromada.
Zkušenostní stromy Payday 2 jsou ještě o něco pestřejší než zbrojní arzenál, v kterém sice lze docela dobře vybírat, jeho nabídka však ve švech nepraská. Zkušenosti jsou rozděleny celkem na 4 základní skupiny. Jsou jimi organizátor, vymahač, technik a duch.
Organizátor je mistrem v manipulaci, který dokáže kontrolovat nastalou situaci. V první řadě se naučí používat doktorský kufřík, ovšem posléze ho můžete naučit ovlivňovat náhodné kolemjdoucí, které vám budou ochotněji padat k zemi, případně nebudou dělat takový hluk atd.
Oproti tomu technik vyniká manipulací s technikou. V první řadě se naučí pokládat miny, ale dále může ovládnout například již zmiňované automatické střílny, nebo schopnost rychlejší opravy zařízení potřebného k otevírání sejfů. A nakonec je tu duch, který je mistrem stealth-způsobu hraní a dokáže se naučit třeba rychlejšímu otevírání dveří za pomoci paklíčů, nebo ovládání dříve zmiňovaných rušiček.
Každý ze zmiňovaných stromů obsahuje celkem 19 různých dovedností, přičemž většina z nich jsou originály a jen pár rozšiřuje schopnosti stávající (například aktivování dvou střílen namísto jedné). Také speciální vlastnosti vašeho hlavního charakteru jsou v boji dobře zřetelné a udávají mu nezaměnitelný ráz i nutnost specifické taktiky. Již udělené zkušenostní body lze navíc resetovat a v průběhu hraní se pustit do vod neprobádaných bez nutnosti začít hrát zase od znova, což autorům slouží ke cti.