Příliš málo, příliš brzy. Zemřel Jan Jirkovský | Kapitola 2
Seznam kapitol
V úterý 27. října zemřel Jan Jirkovský, český indie vývojář, hlavní designér kyberpunkového Dexu, organizátor Game Developers Session a člověk, který stál za trojicí knih Game Industry. Pamatuji si ho jako velice příjemného člověka s výbornými komunikačními schopnostmi, se kterým jsem chtěl na párty k uvedení Dexe, která se odehrála 25. června v klubu Tobaco, ještě pokecat. Nestihl jsem to a myslel jsem si, že se setkáme a pokecáme příště.
Honza se věnoval i větším herním akcím. Pracoval jako hlavní organizátor GDS (Game Developers Session) v letech 2011 a 2012. Ti, kteří se oněch akcí účastnili, se mnou budou asi souhlasit, že měli pocit, že Honza byl prostě všude. Byly to perfektní akce s velkým množstvím návštěvníků – prostě paráda. Z těchto akcí naštěstí najdete stále ještě na YouTube záznamy (i když kvalita audia nebývá vždy optimální).
Videa z GDS 2011:
Videa z GDS 2012:
Nejoriginálnějším projektem, do kterého se Honza pustil, byla trilogie knih Game Industry. Byla pojata jako sborník článků jednotlivých českých vývojářů, kteří napsali jednotlivé kapitoly týkající se různých témat z oblasti vývoje počítačových her. Najdete v nich kapitoly týkající se herního průmyslu obecně, financování, managementu, designování, implementace, testování i herního marketingu.
Mimo to se v nich objevily i obecnější úvahy, týkající se vztahu počítačových her a náboženství, sociologie anebo deskových her či her „v reálu“. Na knihách bylo nejcennější to, že vycházely z praktických zkušeností jednotlivých autorů. Přestože jde obsahově svým způsobem o takový „míchaný salát“, je to počin velmi zajímavý už tím, že ilustruje, jak široké a pestré téma vývoj her představuje. Jsem rád, že mě Honza k tomuto projektu také přizval a že jsem několika kapitolami přispěl.
Náhled knihy na Google Books