prezentace-amd-o-radeonech-rady-hd2000
Novinka Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000

Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

30. 4. 2007 00:00 30

Na fóru 3DCenter.de se objevila velmi rozsáhlá marketingová prezentace od AMD na téma nových Radeonů. Dozvíme se tedy další detaily o výpočetních jednotkách čipů R6xx a o novém Custom Filter AA.

Reklama

Nezapomínejte, že jde o materiály původem od AMD, takže všechny zde uvedené informace je dobré brát s přiměřenou rezervou.

Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
   
Klikněte na obrázek pro zvětšení

Na prvních dvou slajdech demonstruje AMD/ATi vývoj pixel shader jednotek od generace R2xx po R6xx. Po třech generacích, kdy se základní stavba pixel shaderů ATi nijak nezměnila, přichází R6xx a zcela nové typy výpočetních jednotek: superskalární, které spojují výhody skalárních i vektorových jednotek.

Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz

Přestože bychom čekali, že ring-bus ("prstencová sběrnice") zůstane stejný, jako u předchozí generace, AMD v prezentaci označuje ring-bus u R5xx za hybridní řešení a teprve R6xx má mít "skutečný" ring-bus.

Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
   
Klikněte na obrázek pro zvětšení

Razantních změn se dočkaly texturovací jednotky. Jak již víte ze včera zveřejněných specifikací, čipy architektury R6xx mají texturovací jednotky v blocích po 4. Toto počítání ovšem není úplně přesné. AMD počítá celý blok jako jedinou jednotku, která ovšem obsahuje 8 jednotek pro adresování textur, 20 texture samplerů a 4 jednotky pro filtrování textur. Na dalším snímku AMD tvrdí, že výkon těchto TMUs při 16/64bitovém HDR bilineárním filtrování je přibližně 7x vyšší oproti předchozí generaci a za zmínku také stojí, že u Radeonů HD2000 bude standardně nastaven "HQ-AF" mód, neboli anizotropní filtrace bez úhlových optimalizací, kterou umí už Radeony X1000, ale uživatel ji musí ručně aktivovat v ovladačích.

Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
   

   

   
Klikněte na obrázek pro zvětšení

Nyní se budeme věnovat Custom Filter AntiAliasingu, nové metodě vyhlazování u nových Radeonů. Narozdíl od letitého MultiSamplingu, který interpoluje konečnou barvu pixelu pouze podle bodů ležící uvnitř (tomuto postupu AMD říká "box filter", viz prostřední obrázek v levém sloupečku), CFAA používá i vzorky z dalších pixelů. 8xCFAA tedy potřebuje celkově méně vzorků, než 8xMSAA, neboť některé vzorky se používají vícekrát. Custom Filter AA má dva submódy: Narrow Tent a Wide Tent. U Narrow Tent jsou dvě třetiny vzorků uvnitř pixelu a zbylá třetina se vezme ze sousedních pixelů. U Wide Tent je tento poměr půl napůl. Režim 24x bude stejný, jako 16x, pouze s použitím "Edge Detect" (tedy detekcí hran). Jak to bude přesně vypadat, bohužel nevím.

Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
   
Klikněte na obrázek pro zvětšení

Zde můžete porovnat kvalitu Custom Filter AA s MultiSamplingem. Můžete si všimnout, že 4xMSAA vypadá lépe, než 4xCFAA. Jenže 4xMSAA potřebuje dvakrát tolik vzorků a to se patřičně projeví na výkonu. Vpravo máte porovnání kvality 16xCFAA s 16x Coverage Sampling AntiAliasingem na GeForce 8. (Já tam žádný rozdíl nevidím, takže posouzení nechám na vás.)

Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
Prezentace AMD o Radeonech řady HD2000
i Zdroj: PCTuning.cz
   

   
Klikněte na obrázek pro zvětšení

Poslední 3 slajdy dokumentují údajný výkon proti Radeonu X1950XTX a srovnání samotného Radeonu HD2900XT proti CrossFire těchto karet, aneb jak dobře či špatně CrossFire škáluje.

Zdroj: forum-3dcenter.org 1 | 2 | 3
PCTuning fórum: R600 pre-release thread

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama