pocet-zenskych-vyvojaru-se-od-roku-2009-temer-zdvojnasobil
Novinka Počet ženských vývojářů se od roku 2009 téměř zdvojnásobil

Počet ženských vývojářů se od roku 2009 téměř zdvojnásobil

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

25. 6. 2014 11:30 6

International Game Developers Association (IGDA) zveřejnila výsledky nové studie zaměřující se na pracovní místa v herním průmyslu. Ze statistiky vyplývá, že podíl žen v herním průmyslu neustále roste, že většina vývojářů ročně vydělává méně než 50.000 dolarů, a že 39% vývojářů, kteří opustili své zaměstnání, tak učinili kvůli lepší kvalitě života.

Reklama

Studie byla odstartována na popud neutichající diskuze kolem žen ve videoherním průmyslu. Na E3 se Ubisoft dostal do problémů kvůli svému rozhodnutí nezařadit ženskou postavu jako herní charakter do kooperativního módu Assassin's Creed Unity. Sotva před týdnem se pak k této otázce vyjádřil Patrick Soderlund, šéf EA Studios. Ten uvedl, že si myslí, že důvod proč jsou ženské protagonistky k vidění jen v málo velkých hrách je skutečnost, že hry jsou tvořeny převážně muži. Studie IGDA prokázala, že na tom něco bude.

Během studie bylo zjištěno, že 76% pracovníků herního průmyslu tvoří muži, 22% potom ženy. V roce 2009 dosáhlo toto číslo pouze na 11,5%, od té doby se tedy podíl žen v herním průmyslu téměř zdvojnásobil. 

Počet ženských vývojářů se od roku 2009 téměř zdvojnásobil
i Zdroj: PCTuning.cz

I když muži hernímu průmyslu stále dominují, podíl žen se od roku 2009 téměř zdvojnásobil. Studie z roku 2009 také zahrnovala pouze údaje o mužích a ženách.

Výše ročních příjmů vyjádřená v tisících dolarů.

Počet ženských vývojářů se od roku 2009 téměř zdvojnásobil
i Zdroj: PCTuning.cz

Důvod opuštění stávajícího místa. V 39% případů pracovníci opouštějí místo kvůli špatné kvalitě života, 15% pak uvádí, že vyhořelo.

Počet ženských vývojářů se od roku 2009 téměř zdvojnásobil
i Zdroj: PCTuning.cz

41% zaměstnanců pracuje v herním průmyslu kvůli tomu, aby si vydělala na živobytí. 40% zaměstnanců pak uvádí, že na hrách pracují, protože je mají rádi.

Počet ženských vývojářů se od roku 2009 téměř zdvojnásobil
i Zdroj: PCTuning.cz

V uplynulých 5 letech zaměstnanec vystřídá v průměru 4 zaměstnavatele.

Počet ženských vývojářů se od roku 2009 téměř zdvojnásobil
i Zdroj: PCTuning.cz

Na otázku, zdali je nutný crunch (vyšší pracovní nasazení před vydáním hry, v té době pracovníci mají obrovské přesčasy) odpovědělo 53% účastníků výzkumu záporně. Pouze 24% vývojářů je o jeho nezbytnosti přesvědčeno.

Počet ženských vývojářů se od roku 2009 téměř zdvojnásobil
i Zdroj: PCTuning.cz

77% přispěvatelů je přesvědčeno o tom, že za své přesčasy během crunche by mělo dostat odpovídající peníze navíc, 37% si myslí, že na peníze navíc nemají právo a 18% přispěvatelů neví, nebo na otázku nechce odpovídat.

Kate Edwards, výkonná ředitelka IGDA řekla, že společnost plánuje využít výsledků výzkumu pro lepší pochopení priorit svých členů a jejich spokojenosti s průmyslem. Díky údajům může IGDA lépe směřovat své advokátní úsilí a iniciativu.

Zdroj: GameSpot

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama