Overlord II - solidní porce pěkné grafiky a vtipu
Seznam kapitol
Opět tu pro vás máme rozbor technologií, nároků a grafiky aktuální počítačové hry. Tentokrát se podíváme na druhý díl akční fantasy hry Overlord. Ta nabídne v dnešní době lehce nadprůměrnou grafiku obohacenou fyzikou NVIDIA PhysX. Ne, nemějte obavy. Tentokrát si zahrají i majitelé ATI Radeonů. Jde totiž jen u CPU verzi PhysX.
Pokud vyjde nová hra a od hry se nečeká, že půjde o nový herní benchmark (jako jsou například Crysis, GTA IV či ArmA 2), je toho o herním enginu známo velmi málo. To je bohužel i případ nového Overlordu. O něm se po usilovném hledání na internetu pouze dočtete, že používá upravený engine z jedničky (rok vydání 2007), do kterého výrobce pouze přidal podporu nových technologií.
V praxi to znamená, že v této fantasy akční hře najdete všechny v současné době zavedené a běžně používané technologie jako je HDR či dynamická světla a stíny, ale vyloženě horké novinky zde nehledejte. Tomu pochopitelně odpovídá i grafika hry. Ta v zásadě není špatná, ale dnešní špička je jinde. Například na strategií Anno 1404 jsem před pár dny zíral s otevřenou pusou, což se o této hře říct rozhodně nedá. Je to však pochopitelné, Overlord II byl primárně vyvíjen pro XboX 360 a Playstation 3, na PC jde pouze o konverzi.
Jedinou zajímavostí je ve hře fyzika. Tu totiž obstarává vyspělý engine NVIDIA PhysX. Můžete se proto těšit na skvělou fyziku a možnosti herního prostředí, které vám vyrazí dech? Bohužel, výrobce hry totiž použil pouze CPU verzi enginu, takže kvalita a počet efektů je omezena možnostmi procesoru (v praxi hra vypadá podobně, jako kdyby měla klasický Havok). Na druhou stranu to znamená, že si druhého Overlorda bez problémů zahrají i majitelé ATI Radeon karet, což bylo pro vývojáře důležitější.