Opera chce dobýt Ameriku
Navzdory celosvětové popularitě se známý webový prohlížeč Opera nemůže prosadit na klíčovém trhu.
Podle společnosti Net Applications je Opera až pátým nejpoužívanějším prohlížečem v USA - za Microsoftem, Apple, Googlem a Firefoxem - a drží pouhá dvě procenta trhu. Jinde na světě je však Opera velmi oblíbená, její uživatelská základna ročně roste o 67%. "Pravdou zůstává, že ve Spojených státech máme ještě nějakou práci před sebou," řekl šéf Opery Jon von Tetzchner pro BBC. "Musím přiznat, že chceme na tamním trhu získat větší podíl a jsem přesvědčen, že se nám to podaří. Opera verze 10 je kupříkladu velmi oblíbená," dodal von Tetzchner s tím, že v Rusku, na Ukrajině a v dalších částech Evropy je Opera jedničkou na trhu a jinde bývá většinou na třetí pozici.
Na Operu tvrdě zaútočil Chrome od Googlu, který se na americkém trhu během jediného roku stal čtvrtým nejpoužívanějším prohlížečem. "Musíte zvládnout Ameriku jestli chcete uspět i jinde," říká analytik Robert Scoble. "Americký trh je asi tím nejdůležitějším." Pokud se podíváme na čísla, Opera má okolo 40 milionů uživatelů na desktopech a 30 milionů na mobilních telefonech. Její poslední verze se jen za první týden stáhlo 10 milionů kopií. Na své cestě do Silicon Valley von Tetzchner řekl, že se jeho společnost nyní soustředí hlavně na vývoj mobilní verze prohlížeče - tady je totiž jedničkou na trhu. "A víte proč jsou jedničkou na trhu?," komentuje analytik Scoble. "Prohlížeč na Nokiích je totiž o ničem." A jaký prohlížeč používáte vy?
Zdroj: BBC