Oculus představil spotřebitelskou verzi VR headsetu Rift, oznámil také partnerství s Microsoftem
Společnost Oculus představila finální, spotřebitelskou verzi headsetu pro promítání virtuální reality Rift. Oproti předchozím verzím by měla být ta finální ještě lehčí, nabídnout tvar, který by měl být vhodný i pro uživatele nosící dioptrické brýle, a měla by být dodávaná se sadou dotykových ovladačů a s gamepadem Xbox.
To by mělo vyplynout z navázání spolupráce se společností Microsoft. Spotřebitelská verze Oculus Rift by tak měla přinést jak bezdrátový ovladače, tak adaptér pro připojení k herní konzoli Xbox One. Oznámeno bylo také to, že VR headset bude podporovat nový systém streamování her Xbox-to-Windows. Obě firmy nicméně neprozradili nic o tom, že pro Xbox budou vyvíjeny hry s plným využitím virtuálního prostředí, jako by tomu mělo být u headsetu Morpheus pro konkurenční herní konzoli PlayStation 4. Na prezentaci spotřebitelské verze Oculus Rift padla zmínka o tom, že Rift bude podporován také operačním systémem Windows 10.
Samotný headset bude vybaven namísto původního jednoho, dvěma AMOLED displeji s vyměnitelnou optikou a kombinovaným rozlišením 2160 × 1200 pixelů, řadou pohybových senzorů sledujících otáčení hlavy a pohyb uživatele a externí kamerou. Součástí headsetu budou také integrovaná sluchátka. Kromě bezdrátového ovladače Xbox One dostanou zákazníci k headsetu také dvojici ovladačů Oculus Touch (každý do jedné ruky). Tyto ovladače budou vybaveny pohybovým senzorem a budou umět rozpoznat gesta.
Dvojice dotykových ovladačů Oculus Touch
Oculus hodlá spotřebitelskou verzi headsetu vydat někdy začátkem roku 2016. Jeho cenu bohužel zatím výrobce nestanovil, nicméně již v minulosti padla zmínka o tom, že headset společně s PC sestavou nutnou k jeho provozu bude stát méně než 1 500 dolarů, tedy více než 35 000 Kč. Cena samotného headsetu by tak měla tvořit asi třetinu této částky.
Periferie, které budou dodávané k Oculus Rift