Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce | Kapitola 6
Seznam kapitol
Protože je Battlefield 4 je opět postaven na enginu Frostbite, není podoba s předchozím dílem překvapením. Došlo však i k řadě vylepšení a Battlefield 4 je jednou z nejhezčích her současnosti. Špičkový je také fyzikální engine, především destrukce. Nároky záleží na nastavení detailů. Po snížení si zahrají i majitelé slabších PC.
Nároky na výkon grafické karty má Battlefiled 4 při nejvyšším nastavení detailů Ultra skutečně vysoké. Většina uživatelů proto bude muset nastavení detailů o něco snížit. To lze udělat buď celkovým snížením všech detailů (položka Graphics Quality), nebo po jednotlivých položkách. Právě to jsem vyzkoušel s AMD Radeonem HD 7870 v rozlišení 2560 × 1440 px.
Texture Quality
Při změně rozlišení textur se sníží kvalita jen některých z nich. Zatímco ostrost nápisu se na testovací scéně nezměnila, rozlišení textury zdi pod ní ano. Rozdíl ve výkonu jsem ale nenaměřil.
Texture Filtering
Anisotropní filtrování zvyšuje ostrost vzdálených textur pozorovaných pod různými úhly. Rozdíl v grafice je ale malý a nenaměřil jsem ani nárůst výkonu.
Lighting Quality
Lighting Quality Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Nastavení kvality osvětlení mění mimo jiné i kvalitu stínů. Rozdíl je dobře vidět například u stínu stromu, jehož detailnost se po snížení nastavení výrazně zhorší. Výkon po snížení kvality osvětlení vzrostl z 29 na 35 fps.