Microsoft vyvíjí upscalingovou technologii spolu s Nvidií a AMD
DirectSR by měla být nová univerzální technologie pro zvýšení rozlišení obrazu. Microsoft ji s AMD a Nvidií odprezentuje 21. března na GMC 2024.
Po úspěšné upscalingové technologii od Nvidie, nazývané DLSS, následovaly představení podobných technologií od ostatních společností. To však komplikovalo práci vývojářům her, kteří se snažili podporovat AMD FSR, Intel XeSS a DLSS od Nvidie současně. Microsoft by však mohl celý tento problém vyřešit. Začal totiž vyvíjet univerzální upscalingovou technologii, kterou nazval DirectSR. Pro co nejlepší výsledek se Microsoft spojil s AMD a Nvidií, s nimiž svůj finální produkt také představí. K první prezentaci DirectSR by mělo dojít na konferenci Game Developers Conference 2024 - ta se uskuteční 21. března.
Program GDC říká, že tým DirectX předvede nejnovější aktualizace, ukázky a osvědčené postupy pro vývoj her s klíčovými partnery z AMD a Nvidie. Specifika DirectSR jsou zatím stále neodhalené. Dá se však předpokládat, že technologie bude vyvinuta tak, aby fungovala na většině GPU, které se v současnosti používají. Díky spojení AMD a Nvidie snad bude funkčnost nové technologie na zařízeních obou těchto výrobců stejně dobrá. Otázkou však zůstává, jak bude uspcaling od Microsoftu fungovat s grafickými kartami Intel Arc.
Je celkem podivuhodné, že dva přední výrobci grafických karet, kteří mají své vlastní upscalingové technologie, spolupracují na teoreticky konkurenčním DirectSR. Je proto nutno podotknout, že se nejedná o potvrzené informace a je potřeba si vyčkat na oficiální představení, na kterém se vše dozvíme přímo od Microsoftu.