Microsoft: Čína je pro nás klíčová
Podle Microsoftu je pro něj čínský trh co se týče pozice jeho webového vyhledávače velmi důležitý.
Od té doby, co Microsoft v červnu spustil anglickou verzi svého vyhledávače Bing tento v USA v listopadu měl již 10.3% trhu (Yahoo spadlo na 17.5% a Google udržuje svou dominantní pozici s 65.6%). A Softwarový gigant doufá, že stejně dobře se mu bude vést i s čínskou verzí vyhledávače, která je stále ve stádiu betatestování. "Čínský trh s webovými vyhledávači je pro nás vůbec tím nejdůležitějším," uvedl dnes v prohlášení Microsoft. "Proto jsme v Číně založili i technologické centrum, abychom mohli lépe porozumět tomu, co tamní uživatelé potřebují."
Čínský trh je vůbec pro západní společnosti, které chtějí expandovat do zámoří, velkým lákadlem. Kvůli tuhé konkurenci na tamním trhu zde však velcí hráči jako Yahoo, eBay nebo Amazon zatím příliš neuspěli. Podle statistik se k internetu v Číně připojuje více než 350 milionů uživatelů a tamní trh roste, jako nikde jinde. Mezi vyhledávači je podle společnosti Analysys International v zemi jedničkou Baidu s 63.9% a na druhém místě se stále drží Google s 31.3%.
Zdroj: Reuters