Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů
Seznam kapitol
A máme tu poslední díl, pro mnohé ten nejatraktivnější. Podíváme se na souhrnné výsledky výkonných grafických karet, tedy toho nejlepšího, co lze na trhu s herními grafikami koupit. Pro porovnání výsledků jsme nezapomněli přiřadit také karty z mainstreamu a starší kousky. Článek uzavírá unikátní čtyřdílnou sérii mapující dnešní trh.
Přehled všech dílů megatestu:
- 1. díl – vlastnosti testovaných grafických karet nVidia
- 2. díl – vlastnosti testovaných grafických karet AMD/ATI
- 3. díl – výsledky nižší a střední třídy
- 4. díl – výsledky výkonných modelů
Shrnující tabulka s parametry testovaných karet
Testovací sestava
Testovací sestava byla identická se sestavou v první části testu s pomalejšími kartami. V tomto případě už nejspíš není divu, proč jsme použili takto výkonný stroj. Zejména duální karty jsou na výkon procesoru velmi náročné a abychom je brzdili co nejméně, použili jsme takto výkonnou sestavu (přičemž i ta duální řešení v některých hrách mírně brzdila).
Metodika testování
V poslední části megatestu se zaměříme na výkonné grafické karty. Logicky jsme tak použili vyšší rozlišení 1680 × 1050 px, 1920 × 1200 px a u nejvýkonnějších karet také 2560 × 1440 px. V kombinaci s výkonnými kartami používají uživatelé často také vyšší úrovně vyhlazování, testovali jsme proto v režimech bez, s 4× a také s 8× vyhlazováním hran. Poslední jmenovaný režim jsme pochopitelně použili jen u her, které jej podporují.
Testovací hry
Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu Fraps hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).
Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.
F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).
Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem „Short Ranch“. Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.
Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.
Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 bez i se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům mám ale vypnuté dodatečné efekty fyziky a nastavení grafiky bylo jen High.
World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.