Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

29. 9. 2015 06:00 48

Seznam kapitol

1. Šílený Max se šílenou grafikou 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – režim, rozlišení, v-sync 4. Vliv nastavení – AF, geometrie, stíny 5. Vliv nastavení – pohybová neostrost, částice, SSAO
6. Vliv nastavení – odrazy, anti-aliasing, povrch 7. Vliv nastavení – DoF, bloom, heat haze, dekorace 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na hru, která vznikla jako doprovod k filmu Mad Max: Fury Road . Ve hře se můžete těšit na šílené souboje v rezavých vozech a hromady výbuchů. Vypadá hra stejně, nebo podobně jako film? Poběží vám dobře i na slabším počítači? Kde máte ubírat? Pojďme si na všechny tyto otázky odpovědět v našem rozboru.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra obsahuje přednastavené úrovně detailů, ale jak už jsem zmínil, bohužel pomocí nich nelze nastavit jak detaily minimální tak maximální. Dnešní porovnání detailů si uděláme stejně jako v GTA V nebo Project Cars – formou galerie obrázků ze hry. Na následujících screenshotech uvidíte několik scén, které budou na prvním snímku s maximálním možným nastavením grafiky, a na druhém vždy s detaily minimálními.

Jaký vliv na výkon mají maximální a minimální detaily, poznáte z obrázků také. V levém horním rohu najdete OSD nabídku MSI afterburneru, na které je vidět ukazatel fps, vytížení GPU (poslední procenta v první řádce), celkové vytížení CPU a jiné zajímavosti.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení. Hra je i na maximální detaily kupodivu hratelná i v testovaném rozlišení 2560 × 1440, na grafické kartě GTX 670 OC. Na AMD sestavě hra běhá krásně i v maximálním možném rozlišení 3200 × 1800. A samotné snížení detailů jak uvidíte přináší většinou dvojnásobný výkon. Samotné rozdíly v grafice mezi minimem a maximem jsou značné.

scéna 1

 minimální detaily -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
minimální detaily -pro zvětšení klikněte-


maximální detaily -pro zvětšení klikněte-

scéna 2

 minimální detaily -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
minimální detaily -pro zvětšení klikněte-


maximální detaily -pro zvětšení klikněte-

scéna 3

 minimální detaily -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
minimální detaily -pro zvětšení klikněte-


maximální detaily -pro zvětšení klikněte-

scéna 4

 minimální detaily -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
minimální detaily -pro zvětšení klikněte-


maximální detaily -pro zvětšení klikněte-

scéna 5

Jak jste u předchozích porovnání mohli vidět, tak vliv na obraz je při minimálních detailech opravdu velký. Hlavně ale trpí kvalita textur. Proto mě napadlo zkusit to jinak. U poslední scény minimální detaily nenastavím na úplné minimum, ale ponechám aktivní 16x anizotropní filtrování. Výsledek si posuďte sami.

 minimální detaily -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
minimální detaily -pro zvětšení klikněte-


maximální detaily -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama