LEGO Worlds: Jak by vypadal Minecraft z kostek LEGA | Kapitola 5
Seznam kapitol
Fenomén jménem Minecraft se snaží napodobit zástupy vývojářů. Přesto zatím nenašel žádného pořádného konkurenta. Jedno zrníčko naděje už ale klíčí na Steamu v programu Early Access. Hra LEGO Worlds si pohrává s myšlenkou, která napadla asi každého, kdo Minecraft viděl – oč by mohl být lepší a zábavnější, kdyby být z kostek LEGA.
Některé propriety v LEGO Worlds nejsou aktivní. Prostě jen tak stojí a dokreslují ráz krajiny, nebo jsou alespoň doprovázeny vtipně laděnou animací po vzoru LEGO her. Když například panáček přijde k zahradnímu grilu a otevře ho, sežehne ho plamen. Více prozrazovat nebudu, a to i přestože je těchto drobností ve hře celá hromada. Právě díky nim totiž člověka baví herní prostředí zkoumat.
K průzkumu herního prostředí motivují i nejrůznější truhly s pokladem. Tyto truhly jsou obvykle dobře schované, třeba i v korunách stromů, a když je najdete, jste náležitě odměněni třeba novou zbraní (skvělý je například luk a šíp) nebo brněním. Nalezení truhly vyvolává stejné pocity, jako když v Minecraftu naleznete pořádné naleziště, i když z naleziště byla moje radost vždycky větší. Těžko říct, co LEGO Worlds v tomto ohledu chybí.
Zbraně, jako je výše zmiňovaný luk a šíp, pomáhají k lepšímu kosení nepřátel. Z nich tu a tam vypadne srdce, které vám doplní zdraví. Vedle nepřátel se zbraněmi můžete likvidovat úplně vše – od zmiňovaných drobností až po přátelské jednotky. I těch je ve hře poměrně velké množství, jenom zatím nevím, k čemu jsou dobří. Když je potkáte, tak si zamáváte, hra vám navíc zpřístupní danou postavu v menu hry, ale to je tak vše. Takže sorry, ale já je prostě kosím.
Co se týče soubojů, ty jsou naprosto primitivní. Pokud jste hráli některou z LEGO her, víte, o čem mluvím. Kromě pohybu do stran se svým panáčkem skáčete a mlátíte, co se do nepřátel vejde. Klíč je v tom uhodit nepřítele dřív, nežli se jim podaří udeřit vás. To není vůbec nic těžkého, protože na rozdíl od LEGO her zde na nepřítele narazíte jen zřídka a navíc jich není celá baterie, ale třeba jen jeden nebo dva. Na tomhle autoři podle mě nezapracují, i když by to bylo fajn. Ale kdo ví. Navíc by k větší zábavě možná stačilo, aby hra byla obtížnější. Prakticky po celou dobu hraní se ke mně smrt ani nepřiblížila (i když ukazatel života hra má), takže to nebylo moc napínavé.