Empire Total War - kráska s vysokými nároky | Kapitola 10
Seznam kapitol
Před několika dny se na trh dostal nejnovější díl strategické série Total War zaměřený na velkolepé bitvy obrovských armád. Tentokrát k tomu vývojáři navíc přidali detailní postavy i prostředí, takže se nabízí otázka, zda doma máte dostatečně silné železo. Už předem vám totiž mohu prozradit, že na nejvyšší detaily průměrný stroj nestačí.
HDR
HDR neboli High Dynamic Range zapíná nebo vypíná oslnění sluncem a ostrými zdroji světla. Vypnutím HDR si pomůžete o 2 fps.
Volumetric Effects
Volumetric Effects mění kvalitu přechodů, všimněte si například vojáků v kouři při vypnutých Volumetric Effects. Na VE jsou dále vázané Depth of View (ostrý obraz je jen na předmětu, který pozorujete) a SSAO (dokonalejší zpracování světla a stínu). Vliv na výkon tohoto nastavení je obrovský, vypnutím Volumetric Effects si zvýšíte framerate o více jak 10 snímků za sekundu.
Maximální x minimální nastavení
Pozemní bitva
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Námořní bitva
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíly v grafice i plynulosti hry jsou při porovnání nejvyšších a nejnižších detailů hry obrovské. Například na moři to skoro vypadá, jako byste hráli úplně jinou hru, o dobré čtyři roky starší. Naštěstí tomu odpovídá i framerate. Zatímco na nejvyšší detaily jsem měl s testovanou GeForce GTX 260 v 1920×1200 bodů při 4×AA a 16×AF průměrně na moři i na zemi 30 fps, po snížení detailů na nulu vylétl framerate na zemi na 80 snímků za sekundu a na moři jsem měl rázem 65 fps! Ten rozdíl je prostě obrovský a proto si stále stojím za tím, že i přes obrovské nároky hry je možné nový Total War rozjet po brutálním snížení detailů i na starých grafických kartách.