DRM nefunguje, i kdybyste jen kafe vařili
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek DRM nefunguje, i kdybyste jen kafe vařili

DRM nefunguje, i kdybyste jen kafe vařili | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

15. 5. 2015 03:00 29

Seznam kapitol

1. Neznačkový spotřebák 2. Kalíšky 2.0 s ochranou spotřebitele 3. DRM free kalíšky? Díky hacku! 4. No dobře, tak si kupte licenci 5. Uzavření v ekosystému

Různé formy ochran najdeme i ve věcech, kde by to nikdo normální nečekal – v bateriích, v tiskárnách a dokonce i kávovarech. Nikdo je nemá rád, ale šéfy korporací nářky a stížnosti nevzrušují. Výnos je výnos, i kdyby se měla příroda prohnout a zákazník zaplakat.

Reklama

Sarkastické komentáře, soudní žaloby a úspěšný hack DRM systému byl jen začátek. V únoru 2015 firma oznámila, že prodeje kávovarů meziročně poklesly v prvním kvartálu 2015 o 12%. Jako důvod bylo uvedeno pomalé uvádění kávovarů Keurig 2.0 a DRM kompatibilních náplní na trh a také negativní recenze, které se na nové kávovary objevily.

O kvartál později, na počátku května, výrobce přiznal meziroční kvartální pokles prodejů kávovarů o 23%, což už je věru slušný sešup a vedení bylo nuceno přiznat, že uvedení DRM technologie asi nebyl úplně dobrý nápad.

Jako protiopatření se rozhodli opět uvést speciální filtr, do kterého budete moci nasypat svoji vlastní namletou kávu – Keurig My K-Cup Reusable Coffee Filter. To je řešení podstatně ekologičtější a dovoluje vám uvařit si takovou kávu, kterou máte rádi, třeba pěstovanou v rámci fair trade. Nutno podotknout, že nejde o starý filtr pro původní generaci kávovarů Keurig, který se stále prodává asi za 13 USD. Nové přístroje potřebují nový filtr. Problém je v trochu jiné konstrukci a podle všeho taky v tom, že nový filtr bude muset také obsahovat DRM identifikátor.

Značkový filtr pro první generaci, na Keurig 2.0 kvůli absenci DRM indetifikátoru nefunguje.
Výrobce už slíbil novou generaci s podporou DRM kávy...

...ale uživatelé už stejně jedou na neznačkoových i starších „nepodporovaných“ s hackem

Možná jste si mysleli, že celá ta záplava hněvu, žalob a nižších prodejů přesvědčila výrobce, že DRM nefunguje, i když si jenom vaříte kafe. No – ne tak úplně. Keurig neplánuje přestat prodávat kávovary Keurig 2.0 a neplánuje ani odstranit DRM. Místo toho plánuje přesvědčit ostatní výrobce plastových kafopatron k nákupu licence a k tomu, aby dělali DRM kompatibilní patrony také.

Protože platí, že DRM nefunguje, ať ho výrobci tlačí jakkoliv, taky platí, že se ho nevzdají, pokud to nebude absolutně a nevyhnutelně nutné. Tedy dokud jim to nenařídí správní orgány anebo je z trhu nevytlačí konkurence, která na takové věci nehraje. Jak jízlivě poznamenal nejlépe hodnocený komentář u článku z Business Insideru: „Překlad: Jsme idioti, podělali jsme to, ale pořád jsme idioti a chceme to podělat ještě trochu víc.“

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama