Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy
Seznam kapitol
Dota 2 se dočkala vydání plné verze. Nástupce modifikované mapy pro WarCraft III se už během vývoje stal velmi oblíbeným, přinášíme proto test jeho hardwarových nároků. Ty nejsou nijak vysoké a i na nejvyšší nastavení detailů si Dotu 2 zahrají majitelé slabších sestav. Po snížení detailů ji pak rozjedete téměř na čemkoliv.
Dotu zná pravděpodobně téměř každý hráč počítačových her. Jde o jednu ze zakládajících her žánru MOBA a s přehledem o nejoblíbenější alternativní mapu pro WarCraft III. Ta v některých ohledech zastínila dnes už téměř legendární „blizzardí“ hru. Ačkoliv si Blizzard dělal jednu dobu na Dotu sám nároky, dohodnul se její tehdejší hlavní tvůrce IceFrog s podobně slavným týmem Valve a začaly práce na plnohodnotném a tentokrát již samostatně hratelném pokračování Dota 2. Vývoj hry přešel velmi rychle do fáze „pseudobetaverze,“ kdy hru mohl hrát de facto každý a kromě několika chybějících hrdinů, návodu pro začínající hráče a podobných drobností se hra téměř v ničem nelišila od plné verze. Několik hrdinů z původní Doty ostatně ve hře chybí i dnes, kdy Dota 2 nečekaně „přešla“ do plné verze. Přechod je o to méně patrný, že je hra distribuována pod obchodním modelem freemium a hráči ve hře platí pouze za drobná vylepšení (odlišný design hrdinů, na hru jako takovou nemá placení vliv).
Technicky je Dota 2 postavena na starším enginu Source, který Valve používají již od roku 2004 (Counter-Strike: Source a Half-Life 2). V fps střílečkách je Source engine již za hranou své životnosti, viz před rokem vydaný Counter-Strike: Global Offensive. V Dotě, kde se hráč na svět dívá z ptačí perspektivy, mu to však nicméně sekne. Modely i efekty kouzel jsou detailně zpracované a potěší také dobré rozlišení textur.
Krása Doty 2 nicméně není daná technickou vyspělostí hry, která právě naopak není vysoká. Podporováno je pouze rozhraní DirectX 9.0c a nejmodernějším ve hře implementovaným efektem je ambientní okluze. Co dělá Dotu 2 nádhernou, je fantasy výtvarné zpracování hry. To je skutečně skvělé. Osobně předpokládám, že grafika Doty 2 bude podobně jako u výše zmiňovaného WarCraft III stárnout jen pomalu.