Dark Souls II (PC): Když na vás smrt číhá na každém kroku | Kapitola 10
Seznam kapitol
Dark Souls II je z her, které předchází jejich pověst. Nemá perfektní grafiku, epický příběh, nebo povedený otevřený svět, ale mluví se o extrémní obtížnosti. Nápis „You Died“ uvidíte tolikrát, že jej začnete vnímat jako svého dobrého přítele. Musíte, jinak budete po pár hodinách hraní nohou poklepávat před ústavem pro choromyslné.
V recenzi padla několikrát slova „krutá obtížnost“, nebo alespoň bylo naznačováno, že hra vás bude neskutečně drásat a trýznit a že se v ní budete muset prát s nadlidským úsilím o každý další metr, který hrou postoupíte předtím, než uvidíte nápis „You Died“. Ptáte se, proč byste tahle muka měli podstupovat zcela dobrovolně?
Inu, je to jednoduché. V posledních letech je ve videoherním průmyslu trendem výrazně zjednodušovat a zpřístupňovat hry masám. A Dark Souls II, stejně jako Dark Souls a prapůvodní Demon's Souls jdou úplně proti proudu. Tím ale neříkám, že Dark Souls II je úplně pro každého.
Neustálé omílání skutečnosti, že Dark Souls II je obtížná hra, není jen pro okrasu. Pokud kvičíte nad obtížností každého druhého akčního RPG, měli byste od ní dát ruce pryč. Vylámali byste si na ní zuby. Dark Souls II si užijí jenom opravdoví hardcore hráči, nebo herní masochisté, kteří jsou u hraní běžně zvyklí bičovat se kabeláží a do vzniklých ran si pro radost ještě sypat sůl.
Z pohledu hráče, který neměl tu čest s předchozím dílem, nemám k Dark Souls II, až na slabší grafiku, žádné výhrady. Je možné, že veteránům se některé novinky nebudou zamlouvat, ale hra jako celek funguje a i oni si časem zvyknou. Musí. V současnosti totiž žádná jiná hra neposkytuje to, co Dark Souls II – brutální obtížnost, při níž heslo „Smrt číhá na každém kroku“ jenom nečeří vodu, ale nabývá toho správného významu.