ChatGPT 4 a konec jedné éry: Naučte se využívat AI, konkurovat jí nelze | Kapitola 4
Seznam kapitol
Přátelé, je to tady! Z GPT-4 vypadávají tak rozumné výstupy, že si dnes už můžete vybrat pouze mezi tím, jestli podobné systémy zahrnete do svého pracovního procesu – anebo skončíte. Pokud se živíte jako copyrwiter anebo marketingový specialista, začnete s tím pracovat okamžitě – anebo se přeškolte, ale ne jako programátor, protože ti skončí na lopatě jako další.
Dotaz: Napiš mi program pro Eratosthenovo síto v assembleru Z80.
GPT-4: Napsat program pro Eratosthenovo síto v assembleru Z80 je složitější než v jazyce vyšší úrovně, jako je C#. Níže je základní implementace Eratosthenova síta v assembleru Z80. Předpokládá se, že vstupní hodnota (limit) je uložena na adrese 0x8000 a prvočísla budou uložena začínaje na adrese 0x8100.
; Eratosthenovo síto v assembleru Z80
; Inicializace hodnot
ORG 0x0000
LD HL, 0x8000 ; Adresa, kde je uložen limit (maxNumber)
LD A, (HL)
INC HL
LD H, (HL)
LD L, A
LD DE, 0x8100 ; Adresa, kam budeme ukládat prvočísla
LD BC, 0x0002 ; První prvočíslo (2)
; Hlavní smyčka
MainLoop:
PUSH BC
CALL IsPrime
POP BC
JR NZ, NotPrime
; Uložení prvočísla do paměti
LD (DE), B
INC DE
LD (DE), C
INC DE
; Odstranění násobků nalezeného prvočísla
LD A, B
ADD A, B
LD B, A
LD A, C
ADC A, C
LD C, A
InnerLoop:
CALL IsPrime
JR NZ, NotPrimeInner
; Označení čísla jako složené
LD A, (HL)
OR 0x80
LD (HL), A
NotPrimeInner:
LD A, B
ADD A, B
LD B, A
LD A, C
ADC A, C
LD C, A
JP P, InnerLoop
NotPrime:
; Pokračujeme s dalším číslem
INC C
JP P, MainLoop
INC B
JP MainLoop
; Funkce IsPrime
; Vrací 1 (NZ) pokud číslo BC je prvočíslo, jinak 0 (Z)
IsPrime:
PUSH AF
PUSH HL
LD HL, 0x8000
LD A, B
CP (HL)
JR C, ExitFalse
INC HL
LD A, C
CP (HL)
JR C, ExitFalse
; Zkontrolujeme příznak složenosti čísla
LD A, (HL)
AND 0x80
JR NZ, ExitFalse
POP HL
POP AF
RET
ExitFalse:
POP HL
POP AF
RET Z
; Konec programu
END
Před spuštěním programu musíte nastavit limit (maxNumber) na adrese 0x8000. Po spuštění programu budou prvočísla uložena v paměti začínaje na adrese 0x8100. Je důležité si uvědomit, že assembler Z80 je mnohem nižší úroveň než vyšší úrovňové jazyky, a proto je zde vyšší zátěž na správu paměti a adresování. Tento kód je navržen tak, aby poskytl základní přehled o tom, jak by mohla být implementace Eratosthenova síta v assembleru Z80 strukturována.
Rozumění a ladění tohoto kódu vyžaduje znalost jazyka Z80 assembler a specifik hardware, na kterém bude kód spuštěn. Pokud se chystáte tento kód spustit na reálném hardwaru nebo emulátoru, ujistěte se, že jste obeznámeni se základy programování Z80 a chápete, jak spravovat paměť a registry.
Tento kód by mohl být dále vylepšen a optimalizován pro konkrétní potřeby nebo hardwarové omezení. Ujistěte se, že si před spuštěním kódu přizpůsobíte limity paměti, abyste předešli potenciálním problémům s pamětí nebo nekompatibilitě.
(Paralyzované ticho.)
Ne, nezdá se mi to.
Ne, do ničeho jsem nezasáhl, tohle je copy-paste – VČETNĚ ČESKÝCH KOMENTÁŘŮ.
TOHLE JE COPY-PASTE, rozumíte?
Nemusíte ani umět anglicky, stačí, když si na tom uděláte účet.