Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci | Kapitola 9
Seznam kapitol
Stejně jako u předchůdců je hlavním tahákem vizuálního zpracování nového Batmana podpora GPU akcelerovaných efektů PhysX. Do hry přidávají pěkně vypadající kouř nebo sníh. Nároky se zapnutým PhysX a nejvyššími detaily jsou velmi vysoké, po snížení detailů však Batmana rozjedou i majitelé slabších počítačů.
Reflections
Odlesky jsou ve hře dobře patrné například na zemi. Po snížení nastavení Reflections se úplně přestanou vykreslovat. Výkon vzrostl z 22 na 24 fps.
Ambient Occlusion
Efekt ambientní okluze přidává stíny do tmavých míst. Na testované scéně jsou rozdíly nejlépe patrné na vratech. Výkon po vypnutí efektu ambientní okluze vzrostl z 24 na 27 fps.
Hardware Accelerated PhysX
Akcelerované efekty PhysX do hry přidávají například kouř a prach, který reaguje na průchod postav. Nejvyšší úroveň High lze nastavit jen s kartami nVidia GeForce (testováno s GTX 660). Zapnutí PhysX na úroveň High snížilo framerate z 60 na 35 fps.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Protože mají jednotlivá nastavení jen malý vliv na grafiku hry, jsou i celkové rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením detailů (s výjimkou rozšířených efektů PhysX, které byly v obou případech vypnuté) jen malé. Všimnete si chybějící dynamických stínů a efektu ambientní okluze, odrazů, odlesků nebo rozmazání při rychlém pohybu. Obecně lze říct, že v pohybu jsou rozdíly v grafice patrné o něco více, stále však nejsou nijak dramatické. Výkon po snížení přesto narostl velmi výrazně, s AMD Radeonem HD 6870 jsem ve Full HD rozlišení naměřil nárůst z 23 na 149 u první a z 19 na 140 fps u druhé scény.