ATI Radeon HD 5570 — DirectX 11 pro spořivé | Kapitola 4
Seznam kapitol
Je tomu měsíc, co AMD vydalo mainstreamový ATI Radeon HD 5670, a řada HD 5000 se konečně uzavírá. Minulý týden totiž byly uvedeny poslední dva modely: Radeon HD 5450 a HD 5570. A na druhý jmenovaný se dnes podíváme. DirectX 11, 400 shaderů, 128-bit sběrnice a giga paměti za méně jak dva tisíce? To nezní špatně.
Shrnující tabulka s parametry testovaných karet
Testovací sestava
Procesor | Intel Core i7 920 @ 3,6 GHz |
Základní deska | Asus P6T DeLuxe |
RAM | Kingston 3× 2 GB DDR3, 1600 MHz |
Grafická karta | NVIDIA GeForce G 210 NVIDIA GeForce GT 220 NVIDIA GeForce GT 240 NVIDIA GeForce 9800 GT NVIDIA GeForce GTS 250 NVIDIA GeForce GTX 260 ATI Radeon HD 4350 ATI Radeon HD 4550 ATI Radeon HD 4650 ATI Radeon HD 4670 ATI Radeon HD 4770 ATI Radeon HD 5570 ATI Radeon HD 5670 ATI Radeon HD 5750 ATI Radeon HD 5770 |
Ovladače | GeForce 195.62 ATI Catalyst 9.12 ATI Catalyst 9.1 (HD 5570) |
Pevný disk — systémový | WD VelociRaptor WD1500HLFS |
Pevný disk — data | WD Caviar WD3200AAKS |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200W |
Operační systém | Windows 7 Ultimate 64bit |
Abych mohl použít výsledky z nedávného megatestu, použil jsem stejnou, poměrně výkonnou testovací sestavu. Na té nejsou karty ničím brzděné a tuto sestavu i metodiku budu používat i v testech výkonných karet, takže bude možné srovnat libovolné dvě karty.
Metodika testování
Použil jsem stejnou metodiku jako v nedávném megatestu GK a tedy i stejné hry, rozlišení a nastavení. Ačkoliv je Radeon HD 5570 horkou novinkou, jde o kartu určenou pro méně náročné uživatele. Testoval jsem tedy v nižších rozlišeních 1280 × 1024 px a 1680 × 1050, režimy bez a se čtyřnásobným vyhlazováním hran.
Testovací hry
Call of Duty Modern Warfare 2 — Hry ze série Call of Duty nemají zabudovaný benchmark, testuji proto hraním hry. V nejnovějším pokračování je to mise Exodus, ve které testuji hraním prvních 30 sekund hry, kdy společně s dalšími vojáky a tanky dobýváme předměstí amerického města. Nastavení grafiky je maximální, fps měřím programem FRAPS, AA zapínám ve hře.
Colin McRae DiRT 2 — Offroadové závody DiRT 2 mají vestavěný benchmark, který testuje jedno kolo rallycrossu v Aréně v Londýně. Tento benchmark k testování používám, nastavení hry je DirectX 9 maximum, AA zapínám ve hře. Testovat v DiRTu výhody DirectX 11 nelze, protože hra pouze přidává možnost zapnutí HDAO a tesselace, samotné zvýšení fps se stejnými efekty např. použitím Compute Shaderů možné není).
Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je na high, AA zapínám ve hře.
Dragon Age Origins — Testuji průchod osadou lidí na počátku hry, nastavení grafiky je na maximu včetně AA zapnutého ve hře, fps měřím programem FRAPS.
Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.
Need for Speed Shift — Společně s 15 protivníky hraji jedno kolo tratě Alpental s denní dobou nastavenou na rozbřesk, fps měřím programem FRAPS, AA nastaveno ve hře.
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Testuji pomocí uvolněného benchmarku a testuji hned první scénu s běžným denním světlem. Nastavení hry je maximální pod DirectX 10, tedy Ambient Occlusion režim HBAO High. U karet s podporou DirectX 10.1 povoluji jejich podporu, u těch s DirectX 11 zase zapínám DirectX 11 renderování (dochází ke zvýšení fps), avšak DirectX 11 detaily jako tesselace nechávám vypnuté.
Tom Clancy's H.A.W.X. — Letecký simulátor H.A.W.X. testuji pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení hry je maximální, u karet s podporou DirectX 10.1 a vyšší zapínám tuto podporu. AA nastaveno ve hře.
Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry je maximální, AA zapínám v ovladačích.
World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.