Asus HD 7970 Matrix Platinum – nadupaný soupeř MSI Lightning | Kapitola 7
Seznam kapitol
Výrobce Asus si dal s uvedením nejvyššího modelu Radeonu HD 7970 GHz celkem načas, tři čtvrtě roku po uvedení Radeonu HD 7970 nabízí Asus dva nejvymazlenější modely s tímto jádrem. My dnes testujeme vyšší model Platinum. Jak si karta povede proti konkurentovi "Lightning" od MSI? A půjde "nové" GHz jádro lépe taktovat?
V tomto najdete pouze dvacet dva nejnáročnějších her a čtyři benchmarky. Měřit budeme pouze v nejvyšším rozlišení - 2560x1600 pokud to hra umožní, také s vyhlazováním 8xAA (MSAA nebo QCSAA).
Aliens Vs Predators (DX11) - První hru testuji pomocí jejího volně stažitelného testovacího dema. Vytvořil jsem si pro všechna nastavení konfigurační soubory a uložil je do adresáře hry. Všechny konfigurační soubory si můžete stáhnout zde. Pomocí zástupců na ploše pak spouštím test například s tímto parametrem: -config=1680_AA.txt. Poprvé nechám běžet sekvenci bez měření, aby se načetla do paměti a podruhé už měřím Frapsem. Nastavení používám maximální, jen měním hodnoty AF (2x a 16x) a AA (0x, 4x).
Battlefield Bad Company 2 (DX11) - Používám poslední build hry, kdy měřím Frapsem vlastní testovací sekvenci z úvodu hry. Nastavení hry je na úplné maximum, měním jen hodnotu AF (2x a 16x) a AA (1x, 4x, 8x) a samozřejmě rozlišení. Přikládám zde video testovacího měření:
BattleForge (DX11) - Používám verzi hry Lost Soul Edition s posledním patchem. K měření výkonu je zde vestavěná demo sekvence jíž využívám. Měřím Frapsem vždy druhý průběh, první načítá data do pamětí. Hru mám nastavenou na max, což dokládá obrázek. Opět měním jen hodnoty AA (0x, 4x, 8x) a rozlišení. Po každé změně je nutné hru restartovat, což s ověřováním aktuální verze souborů trvá relativně dlouho.
Crysis Warhead (DX10) - K měření používám dostupnou utilitu na měření a mapu ambush. Fraps zaznamenává vždy druhý průběh jako u všech předešlých her. Používám zde profil GAMER a všechny rozlišení a nastavení mám uložené v konfiguračním souboru - stahujte zde. Kromě rozlišení měním jen hodnotu AA (0x, 4x) vyšší nemá cenu vzhledem k náročnosti hry zkoušet.
DiRT 2 a 3 (DX11) - U této hry používám vestavěný test trati v Londýně. Použít lze i volně stažitelné demo. Ručně upravuji konfigurační soubor a spouštím zástupcem přímo benchmark, je to rychlejší než se proklikat do menu hry a spouštět demo odtud. Vše je nastaveno na maximum, měním jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenává Fraps v druhém průchodu.
Far Cry 2 (DX10) - I když mnozí žehrají, že jde o starou hru, stále dokáže kartám řádně zatopit. Testuji s posledním patchem. K měření používám dva průchody nejkratším vestavěným testem - Small Ranch. Veškerá nastavení mám uložené v konfiguračním souboru (AA - 0x, 4x, 8x) a ten vše provádí automaticky, já jen spouštím Fraps v druhém průchodu sekvence. Konfigurační soubor stáhněte zde.
Battlefield 3 (DX11) - jedna z nejoblíbenějších her posledního roku, její testování je povinnost. Používám aktuální verzi s posledním patchem. Testuji v první kapitole, náročnou scénu s přestřelkou na parkovišti se sniperem. Zhruba minutu sleduji válečnou vřavu na parkovišti, vybuchující auta atd. Vše zaznamenává Fraps.
COD MW3 (DX9) - Další oblíbená hra jež ale není nijak zásadně náročná. Testuji první misi, kdy běžím rovně ulicí přestřelkou až na konec k barikádám. Vše zaznamenává Fraps.
Crysis 2 (DX11) - K testu používám hru s DX11 patchem a Texture packem. Měřím scénu, kdy sleduji bitvu v parku z výšky s výhledem na celé město. Vše zaznamenává Fraps.
Lost Planet 2 (DX11) - U této hry používám vestavěné demo, testuji na maximální kvalitu druhý scénář. Vše kontroluji v průběhu Frapsu.