Apple poprvé na špičce čínského trhu s telefony : velmi těsný souboj
Kdo by to byl řekl, že v zemi jako je Čína, kde je spoustu zavedených výrobců jako Xiaomi, Oppo, Vivo, nebo Huawei či Honor, může vůbec uspět západní gigant - Apple. Sice velmi těsně, ale povedlo se.
Ročně se v Číně bavíme o miliardách prodaných kusech elektroniky. Je tedy logické, že Apple tímto úspěchem získal také nemalé procento světového trhu navíc. Ač se může zdát že Apple tento post získal nějakým nárustem, jde spíš o pravý opak. Meziročně se značky v Číně s prodeji propadly a Apple z nich zaznamenal tento propad nejméně. I tak se ale vůbec poprvé stává jedničkou v prodeji telefonů na největším světovém trhu.
Souboj to je ale velice těsný. Dosavadní spičku, Honor (17,1% trhu) , poráží americký gigant (17,3%) jen o dvě desetiny procenta. Za Honorem obsazuje třetí pozici Oppo s rozdílem oproti Honoru o čtyři desetiny procenta (16,7% trhu). V těsném závěsu je pak oproti Oppu Vivo, které uniká o dvě desetiny procenta (16,5% trhu). Na pátém místě žebříčku zůstává Xiaomi, s aktuálním podílem 13,2% trhu, což je oproti Applu rozdíl 4,1%. Může se to zdát jako nepatrný rozdíl, ovšem na tak masivním trhu se bavíme o obrovském množstí kusů telefonů. Tři největší prodejce tedy od sebe dělí pouhých šest desetin procenta, což je opravdu velmi těsné.
Stejně je však pozoruhodné, že i přes stále trvající, nejen obchodní spory mezi Čínou a USA dokázal Apple na Asijském trhu uspět. Za následek to má určitě úspěšná řada iPhonů 16, která do Číny dorazila s výraznou slevou a nabrala tak na popularitě, nebo výhodným cenám starších iPhonů.