AMD TressFX: Nová technologie pro realistické vlasy ve hrách
Zapomeňte na hranaté kusy čehosi, co připomíná vlasy. AMD bude renderovat reálné vlasy, které budou reagovat na gravitaci a okolní vlivy.
S vydáním nové hry Tomb Raider se známou postavou Lara Croft, jež má být prequelem všech předchozích dílů, byla vydána také nová technologie TressFX od AMD, která je již ve hře implementovaná. Postavy ve hrách mají vlasy většinou krátké, případně helmu nebo čepici na hlavě. To je z důvodu, že dobře vypadající reálné vlasy jsou velice náročné. Jedná se o stovky nebo tisíce objektů, každý by se vyhlazoval a každému by se počítaly stíny.
Nvidia s příchodem Fermi ukázala demo, kde se vykreslovaly právě jen vlasy a dokázaly tehdejší GTX 480 pěkně zatopit. Jistou formu implementace reálných vlasů má i PhysX, ale TressFX se zabývá jen vlasy. Je to technologie vyvinutá AMD ve spolupráci se společností Crystal Dynamics a je napsaná přímo pro DirectCompute a grafické karty s architekturou Graphics Core Next.
Technologie TressFX počítá s fyzikou a dalšími okolními vlivy. Technologie využívá Order Independent Transparency (OIT) uvedené s Radeony HD 5000 a datové struktury Per-Pixel Linked-List (PPLL) pro řízení složitosti vykreslování a využití paměti.
Více ukázkových obrázků a informací na ministránce AMD.
Zdroj: techPowerUp!