2 x GeForce 6200 AGP na rozdílném základu | Kapitola 4
Seznam kapitol
Dnešní článek se podívá na zoubek dvěma grafickým kartám pro sběrnici AGP, kterou ještě nějaký ten čas uvidíme a rozhodně ji nemůžeme odepsat. Testu se zúčastní ASUS GeForce 6200 a slabší Leadtek GeForce 6200 64-bit. Druhá jmenovaná grafická karta je chlazená pasivně a rovněž je menších rozměrů, než její kolegové. První karta je osazena čipem NV43 známým z řady GeForce 6600 a druhým je nově příchozí NV44A.
U herních testů jsou uvedeny dva grafy; první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filtru, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x).
V grafech najdete všechny doposud testované grafické karty na ovladačích nVidia ForceWare 71.84. tyto ovladače představují znatelné polepšení od dob 66.93, které se po výkonové stránce příliš nevyvedly.
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon 64 3200 + (2000MHz,1MB cache) |
Chladič CPU | BOX |
Paměť | 2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6) |
Čipset, MotherBoard | Soltek KT800 |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 71.84 (oficiální) 5.4 (oficiální) |
Teoretické testy | 3Dmark03 patch 340 |
Herní testy | Aquamark 3 |
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Otevřený ASUS N6200 se projevil podle očekávání a 64-bitový Leadtek je s přehledem poslední.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
Stejná situace je i zde, ASUS N6200 (8x1) je daleko před Leadtekem a svou standardní variantou (4x1).
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Leadtek představil Aquamark 3 jako pěkné slide-show a ASUS (8x1) stíhá Radeon 9800Pro.