Windows vs. Wine - srovnání výkonu ve hrách 2/2
autor: Filip Eckstein , publikováno 20.10.2009
Windows vs. Wine - srovnání výkonu ve hrách 2/2

Jak už jsem v předešlém díle naznačil, v dnešním článku půjde o srovnání a detailnější rozbor výkonu počítačových her pod Wine. Nebudeme je samozřejmě porovnávat pouze a jen na základě plynulosti, ale také kvality, stability a složitosti instalace. Celkovou objektivitu by přitom mělo zajistit deset různorodých herních titulů.


Do druhé části testu jsem z důvodu systematičnosti a přehledu zahrnul všechny tituly, u nichž se mi nepodařilo naměřit žádné framerate. Chápejme tak, že hry nedisponovali žádným interním měřičem nebo benchmarkem nebo jsem si toho alespoň nebyl vědom. Pod Wine samozřejmě není tak snadné rozběhat Fraps nebo jiný "měřák" a otestovat něco konkrétně...

Spore

Windows vs. Wine - srovnání výkonu ve hrách 2/2

V první řadě začneme se Spore. Ten se mi po dobu celého testu, který probíhal při rozlišení 1280x960 v kombinaci s maximálními možnými detaily, ani jednou neškubnul. Průběh celý hry byl naprosto plynulý. Jedinnou výtku bych měl ke stínování, které čas od času nepřecházelo zcela jednotně, ale s občasným artefaktem ve formě "useklého" stínu. Nejednalo se však o nic závažného a vyloženě oči drásajícího (artefakt se navíc zjevoval vždy jen v prvních minutách hry)

 WindowsWine 1.1.29
hratelnostvýbornávýborná

Need For Speed: Undercover

Windows vs. Wine - srovnání výkonu ve hrách 2/2

Need For Speed: Undercover bylo o mnoho problematičtější. Instalace a spuštění proběho v pořádku, horší už to ale bylo s během hry pod Wine. Rozlišení hry jsem musel shodit na velmi šeredných 800x600 a veškeré detaily nastavit na střed. Avšak ani po této úpravě hra nebyla příliš plynulá, situaci zachránilo až aktivování VSync. Ta však z trhané hry udělala hru pomalou. S takovým nastavením nové Need For Speed hratelné bylo, avšak o mnoho hůře, než tomu bylo pod Windows. Ale ani tam hra nevykazovala přílišnou plynulost...

 WindowsWine 1.1.29
hratelnostdobráchabá

Left 4 Dead

Windows vs. Wine - srovnání výkonu ve hrách 2/2

Left 4 Dead stejně jako The Sims 3 nebo Company of Heroes vykazovalo při maximálním možném nastavení detailů jisté nedostatky. Framerate byl zcela evidentně o nějaký ten stupeň horší, než tomu bylo při běhu na operačním systému Windows. Nejednalo se však opět o žádný závratný problém. Dokud jsem si hru nevyzkoušel na Windows, kde se projevovala o mnoho více plynule, bych ji na Linuxu označil naprosto skvěle hratelnou. Ač je framerate o něco nižší, na Linuxu si ji určitě užijete také...

 WindowsWine 1.1.29
hratelnostvýbornádobrá

Prince of Persia: Sands of Time

Windows vs. Wine - srovnání výkonu ve hrách 2/2

Na první pohled je evidentní, že tato hra již není žádnou žhavou novinkou. Právě proto jsem ji ale zařadil do dnešního testu. Potřeboval jsem minimálně jednoho zástupce staršího data vydání. Každopádně si Prince of Persia pod Wine vedl výkonnostně naprosto srovnatelně s Microsoft Windows. Opět jsem hrál s maximálním možným nastavením při rozlišení 1280x960.

 WindowsWine 1.1.29
hratelnostvýbornávýborná

Grand Theft Auto: San Andreas

Windows vs. Wine - srovnání výkonu ve hrách 2/2

Ani Grand Theft Auto nás nezklamalo. Tento titul s monumentálně rozsáhlým herním prostředím pod Wine vykazoval stejnou kvalitu jako pod Windows. Hru jsem nastavil klasicky na rozlišení 1280x960, maximální detaily a nejvyšší možnou hodnotu viditelnosti.

 WindowsWine 1.1.29
hratelnostvýbornávýborná


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
188 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 81.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.