Windows XP, Vista nebo 7 - srovnání rychlosti
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.9.2009
Windows XP, Vista nebo 7 - srovnání rychlosti

Vydání nového operačního systému od Microsoftu je za dveřmi a je proto ten správný čas podívat se, jak si nový systém vede po stránce rychlosti proti minulým verzím Windows. Podíváme se například na to, zda a jak moc klesne výkon proti dnes stále nejsvižnějším Windows XP a srovnáme i 32bitové a 64bitové verze.


Windows XP, Vista nebo 7 - srovnání rychlosti

Windows 7 jsou tu doslova za pár dní a nabízí se proto základní otázka: má smysl na ně přejít s mým stávajícím počítačem? U nového PC (pokud to není netbook s Atomem) se touto otázkou totiž snad ani nemá smysl zabývat. Osm let staré Windows XP se už téměř neprodávají, nemluvě o tom, že každý počítač má dnes alespoň 4 GB RAM, které bez 64bitového systému plně nevyužijete. A při výběru mezi Windows Vista a 7 je volba vcelku jasná, tedy 7. Vlastně nevidím jediný důvod, proč si po vydání Windows 7 kupovat starší Visty.

Nicméně zpět k původní otázce, tedy zda upgradovat Windows na mém současném PC. Jako vždy záleží na tom, k čemu svůj počítač používáte. Pokud mátě pět let starý stroj určený jen na prohlížení internetu a office, asi bych OS neměnil. Jednak vám kromě nového grafického prostředí a lepší podpory proti virům nic nového nenabízí a jednak na vašem počítači nepoběží tak rychle jak XP. Rozdíl bude sice minimální, ale nějaký ano. A taky cena plné licence Windows 7 není zrovna zanedbatelná, levnější OEM pochopitelně ke starému počítači pořídit nelze.

U průměrného (a vlatně i highendového) PC záleží na tom, jaký systém používáte momentálně. Pokud to je XP, je už myslím načase změna. Minimální pokles výkonu pro XP v praxi nepostřehnete a v současné době už umí většina nových her DirectX 10 efekty, byť na nich zatím tituly nestojí. Dalších výhod je spousta a přineseme vám o nich ještě samostatný článek, mnoho si však můžete přečíst už v dřívějších článcích. Pokud máte na svém PC momentálně Visty, záleží na tom, zda se vám do upgradu chce. Pokud vám odpoledne strávené nad instalací OS nevadí, smysl to má také. Systém vám pojede o něco svižněji a odpadnou nejrůznější trable s rozhraním starší verze systému, jako třeba neustálé změny zobrazení ikon v průzkumníku nebo další nešvary, které se "nepodařilo opravit" ani v druhém servisním balíčku. A třeba využijete i nějaké ty novinky (nové malování, WordPad a podobně), které Windows 7 nabízí.

Windows XP, Vista nebo 7 - srovnání rychlosti

Co se týče výběru mezi 32 a 64bitovou verzí Windows 7, je volba jasná: 64. Jak ukázala měření, výkonnostní rozdíly jsou, pokud má aplikace i 64bitovou verzi, poměrně slušné a instalací 64bitové verze nic neztratíte. Ovladače jsou dnes pro Windows 7 bez problémů dostupné a i samotný systém toho má mnoho v sobě, takže o nekompatibilitu nemusíte mít obavy.

Sečteno a podtrženo jsou Windows 7 jednoznačně dobrým krokem kupředu. Proti Windows Vista nabízí vyšší výkon, který je de facto stejný jako u starých Windows XP. Také ovladače fungují bez jediného problému ještě před vydáním nového systému, osobně jsem rozjel veškerý svůj hardware. Tyto dvě věci byly největší bolestí Windows Vista a Microsoft se proto s Windows 7 dobře připravil. Já sám jsem z Windows 7 také nadšený a již pár dní je používám jako hlavní operační systém s tím, že staré Visty jsem už úplně smazal...



Tagy: Windows 7  XP  Vista  výkon  srovnání  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.9.2009 06:45:57   194.213.193.xxx 822
tak jak? core2duo a nebo QUAD6600?
2.9.2009 06:51:48   194.228.18.xxx 7412
Já mám 32-bit XP SP3 a 64-bit win7. Zatím jako hlavní používám win XP-jsem v něm častěji, tak 70% ku 30% času.
Rozhodně bych ale netvrdil, že válná většina lidi má dnes alespoň Core Duo. To příliš zavání...Znám hodně lidí co má ještě Athlony XP, Pentia 4 a Athlony 64. Dokonce i dnes se najdou mladí, co mají "pouze" Celerony Tualatin a nebo Durony.
2.9.2009 21:15:03   81.132.121.xxx 753
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.9.2009 16:36:57   88.102.254.xxx 518
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.9.2009 20:45:32   81.132.121.xxx 167
ved citaj poriadne som pisal ze 64 xp hej ale kto pouziva 64 xp ? skoro nik ..
2.9.2009 08:20:39   83.240.22.xxx 153
Jak pisi v clanku. Fyzicky byl osazeny Core 2 Quad, ale mel deaktivovana dve jadra, takze jsem z nej udelal Core 2 Duo. Chtel jsem totiz ekvivalent slabsiho procesoru.
2.9.2009 17:12:23   89.176.3.xxx 713
mno nevim, proc ty blaboly, ale budiz ja treba clanek necetl. co mne zajimalo, jsem chtel najit v testovacich sestavach a grafech. text okolo, kor kdyz je propiran stale dokola, mne v tu chvili nezajimal a proto ma reakce ne vsichni si ctou to same porad dokola...
2.9.2009 06:49:07   88.102.141.xxx 59105
nechapu to nadseni lidi z novych win 7, kdyz se, co se tyce sviznosti, vyrovna X let starym xpckum. to je vysmech jako svin
2.9.2009 07:54:17   212.24.150.xxx 4810
a ty cekas ze novej system bude o polovinu mensi, rychlejsi a proste uzasnejsi? srovnej si XP vs 98 - narust narocnosti jak prase, velikost system? o ty snad ani nema smysl mluvit... je to umerny krok kupredu (jen se, z pozice uzivatele, spornymi vyhodami, ktere byly u 98->XP zrejme)
2.9.2009 08:14:11   85.207.234.xxx 274
A jak by sis to představoval? Že po 8 letech na mnohem výkonnějším HW má být OS "méně náročné", když požadavky na něj samozřejmě stoupají a musí umět toho víc a lépe?
XP byly méně náročné než Win 3.11 nebo Win 95?
Mac OSX je méně náročný než Mac OS 9?

Jde pouze o to, jestli zvýšené nároky připadají uživateli "oprávněné". Tj. jestli za ně něco dostane. A na to má každý pochopitelně svůj názor. A podle něj si SW koupí nebo ne.
2.9.2009 10:40:20   77.93.203.xxx 372
v tom to je, mas uplne nove jadro systemu NT6.1 a ne NT5 jako u XP, mas nove moznosti, ruzne vychytavky a kraviny navic pri zachovani rychlosti? to si myslim je uspech!
2.9.2009 06:54:04   84.244.93.xxx 183
Řekl bych, že ho většinou i překoná.
1.10.2009 07:42:05   79.170.253.xxx 43
Jinak npo mesici uzivaji verze z MSDNAA nepozoruji oproti Vistám žádné větši zlepšéní, ram paměti mi to zabírá stále stejně ale půlka programu z Vist mi už přestala fungovat, samozřejmě se jednalo o starší programy. Navíc spodní panel v 7 je naprosto tragická věc. Jinak start od přihlášení uživatele je skutečně rychlý. Mockrát se tu mluvilo o podpoře ovladačů. Je to sice hezké že mi 7 našli téměř všechny ovladače, ale kdyby fungovaly byl by to plusový bod. Ovšem musel jsem půlku přeinstalovat. Dá se říct že za měsíc až dva po uvedení to bude použitelný windows a po vydání SP1 už se bude dát mluvit o dobrém OS. Ale co vic je jasné, pryč s 32 bitovou verzí. Někdo bude oponovat že tu jsou lidi co maji ještě staré CPU, ale pro ně stejně tento OS ani není a pokrok nezatavíś a myslím, že po 6 letech co je tu prvni 64 bit, je tohle tragické tak dlouho táhnout ještě 32 bitové OS. Na svém noťasu používám 64 bit Windows 7 jako druhý OS. Hlavní mám prozatím stále Vistu, kde mám spoustu programů a zatím se mi nechce to celé předělávat. Uznávám 7 ale jedno mi strašně vadí a to že po 3 letech vydá MS nový Windows, který je jen osekaná verze Vist s pár nových grafických efektů za stejné peníze...
2.9.2009 07:32:42   90.178.200.xxx 40
Jak je to s OEM verzí? V článku je toto: "levnější OEM pochopitelně ke starému počítači pořídit nelze". Pokud mám tedy půl roku starý notebook, ke kterému mám OEM Visty, OEM Windows 7 si již koupit a nainstalovat na tento notebook nemohu? díky za objasnění
2.9.2009 07:54:01   85.207.234.xxx 41
Odporuje to licenci. Skutečně legálně můžeš OEM Win pouze s novým PC, nebo se součástkami na nový pc (hlavně MB). To se prokazuje fakturou, na které to máš dohromady.
Pokud koupíš samostatně, tak samozřejmě z Tvého pohledu je vše OK. OS se aktivuje a žádné problémy nedělá, nemůže to poznat.
Jde jen o to, jestli se obáváš možnosti, že přijde k Tobě domů kontrola a bude chtít vidět fakturu
2.9.2009 08:09:28   90.178.200.xxx 20
a nějaký upgrade OEM licence neexistuje? protože v tom případě bych asi zůstával na Vistách
2.9.2009 08:19:39   85.207.234.xxx 10
Samozřejmě existuje.
2.9.2009 12:21:41   193.84.46.xxx 130
Existuje, ale jsou dost drahé, téměř jako plné krabicové verze, v tomto nechápu politiku MS
2.9.2009 14:46:36   90.177.17.xxx 110
Tak to já ti to objasním. Microsoft chce nacpat svůj OS do všech nových počítačů, aby každý chápal PC - Windows jako synonymum a nepřemýšlel o alternativách. Proto jsou OEM verze tak výhodné. Jakmile však už na svém počítači jednou Windows máš, je už pro ně zbytečné jakkoliv tě zvýhodňovat, to raději pořádně podojí nadšence, co se bez nových sedmiček neobejdou.
2.9.2009 22:15:27   85.207.234.xxx 12
Windows 7 Home Premium: $119,99 (2 231 Kč) upgrade vs $199,99 (3 720 Kč) plná.
Windows 7 Professional: $199,99 (3 720 Kč) vs Windows 7 Professional: $299,99 (5 580 Kč).
Rozdíl cca 1500 Kč, to je cca 30%.
To se mi nezdá jako téměř stejně drahé.
2.9.2009 07:48:35   91.195.107.xxx 83
Děkuji za skvělý test, přesně tento jsem potřeboval Jinak mám na svém main-high systemu zatim jeste XP, jelikož jsou stále ve hrách nejrychlejší i kdyz jen o pár frajmů, ale hned jak prijde DirectX 11 a ja koupim odpovidajici grafiku, tak nevaham a letim instalovat Win7 64bit
2.9.2009 07:55:48   193.86.121.xxx 172
Včera jsem čirou náhodou sehnal (nechtějte vědět, kde) ostrou instalačku Win7 CZ 64bit, taxem neváhal... Na Q6600 @3,4GHZ, 4Gb RAM, Radeon 4870X2 to jede bezvadně, daleko líp než Visty! Doufám, že to do měsíce (nutnost aktivace) budou mít někde skladem, tohle je jasná koupě !!!

Mimo jiné, moc bych uvítal podobné články o Win7, jako kdysi byl seriál tuším Vistalizace, který se zabýval instalací a laděním Vist. Tenkrát to bylo plné užitečných tipů a rad.
2.9.2009 08:04:08   85.92.38.xxx 158
Ano pokrok nezastavíme - win jsou hezčí ubyli zbytečnosti a naopak se něco přidalo ale v reálu ten kdo doma hraje na normal grafice s DX9 ten nepotřebuje Vistu nebo 7.
Výkon ve hrách je všude podobný.
Ten kdo má 64bit Vistu taky nemusí utrácet protože kosmetické změny systému nestojí za nákup nového .
Takže se dostáváme do kategorie pracující s PC a tam už záleží které aplikace a k čemu používáte.
Pro běžný domácí systém XPčka jsou stále dostačující a pro moderní PC Vista taky postačuje a měnil bych v případě že budu již kupovat nové PC.
Pro domácí využití je 4GB ramm až až a ještě se mi nestalo že bych naplno využil 2GB ramm (tohle umí profi aplikace při práci s PC)
Když si pustíte Crysis zjistíte že hra bere 1,25GB +- ramm + systém a máme na 2GB ramm ještě 256MB ramm free jako rezervu!takže nezoufejte i 32bit systém stále má co nabídnout (i když práce v 64bit prostředí s programy využívající 64bit je rychlejší ale doma to využijete minimálně)
Pokud máte starší nebo slabší PC tak stále s XPčkama neprohloupíte .
28.10.2009 08:11:46   78.45.58.xxx 36
XP vs Vista či 7 jsou kosmetické změny? To je stejné jako to prohlásit o 98 a XP. Pane vy jste mimo.
2.9.2009 08:31:11   86.49.63.xxx 105
Pamatuji časy kdy půlka lidí nechtěla přejít na W95 (32 bit), protože stávající W3.11 (16 bit) byly o značný kus rychlejší a stejně na ně dřív nebo později přešli všichni A pokud má PC 4GB+, tak už dneska stejně není jiné volby než Vista/7 64 bit.
2.9.2009 09:56:09   194.202.236.xxx 74
Taky si ty casy pamatuji, tam ale s prichodem DirectX kdo chtel hrat, tak musel do W95. Pamatuju si spoustu lidi (vetsinou hracu) kteri utraceli ve velkem neuveritelne sumy za novy HW aby se jim W95 vesly na disk a aby jim chodily (behem pul roku takrka zmizely tituly pro DOS). To chtel nejspis MS zopakovat i s Vistama, lec nepovedlo se (chybely realne duvody) a proto prisel s univerzalnejsi 7. Prakticky dnes ale az na vyuzitelnost RAM a DX11 nikoho nic do 7 netlaci, tedy ne tak jako tenkrat.
2.9.2009 10:17:25   83.240.99.xxx 123
Win 3.11 byly strašný a Win95 o trošku míň strašný, takže přechod byl jasná volba
28.10.2009 08:05:08   78.45.58.xxx 35
No já to tak vidím i s XP po dvou letech s Vistama. O Visty se nemusím starat. Jsou pevné jako skála :-), zatímco u XP bych už měl důvod spěchat na Sedmi.
2.9.2009 08:53:17   81.0.223.xxx 1617
Jenom bych vytknul, že mezi systémy chybí win xp 64.
Nepřijde Vám to divný srovnávat pc kde jeden systém bere 6 Gb a druhej vezme 2,2?
To je lechce nesmysl ne?

Pak bylo jasny že např. winrar byl o tolik pomalejší.
2.9.2009 09:02:46   83.240.22.xxx 238
64bitove XP maji tak minimalni podil na trhu, ze jsem je z testu automaticky vyradil.
2.9.2009 09:58:21   85.237.226.xxx 1110
Tomáš Šulc napsal:
64bitove XP maji tak minimalni podil na trhu, ze jsem je z testu automaticky vyradil.


Chapem to, ale proste su ludia, ktorych zaujima aj porovnanie s XP 64bit. Takze by sme boli velmi radi keby v teste boli zahrnute aj XP 64
2.9.2009 13:39:49   84.42.172.xxx 119
Ja zadne testy nedelal, ale subjektivne se mi XP x64 zda nejrychlejsi ze vsech. Pokud tam clovek pouziva 64-bit only aplikace a drivery, tak bych rekl, ze zadne jine Windows nejsou rychlejsi. Mluvim ale o aplikacich a ne o hrach, tam je 64-bit verze jen u nekterych, je jich asi 25 (a nektere hry a aplikace tam nejdou vubec spravne). Dlouhodobe jsem zkousel 32-bit i 64-bit verze XP, Vista a 7 a XP x64 se mi zdaly vzdycky nejrychlesi, nejlepe reagujici a bleskove bootujici. Nevyhoda je, ze na to neni SP3 a ze to nema zadnou podporu, ani cestinu. Jinak Vista a 7 maji vyhodu tak mozna ve vylepseni zabezpeceni, hezcim vzhledu a v lepsi podpore pro hry (DX10, 11 atd.) a samozrejme je to podporovane ze strany MS, coz je dobre. Po zkouseni Visty a W7 x64 RTM jsem se rad vratil k XP x64. Pro me je to nejlepsi system co kdy MS vyrobil a jen me mrzi, ze ho tak brzy opomenul. No, asi se to blbe prodavalo.
2.9.2009 15:03:35   90.177.17.xxx 75
Jsem v tom s tebou bratře, příznivec a uživatel X64Pro. Byl to pionýrský počin, který kvůli tehdejšímu nedostatku x64 driverů nedosáhl úspěchu, který by si jistě zasloužil. Není divu, vždyť byl postaven na tom nejlepším, co Micosoft dokázal vyvinout a účtoval si desítky tisíc za licenci. Když se 64-bitové ovladače začali stávat běžnými, měl už MS jiného koně pro domácí použití - Vistu. Ale já spokojeně dál setrval a setrvávám u X64Pro, který načítám vždy když si chci něco zahrát. Jinak na práci mám kubuntu x64 - bezpečnější, hezčí a je to hrou samo o sobě.
2.9.2009 15:46:49   84.42.172.xxx 81
Jasně, no já třeba zrovna na hry to XP x64 nepoužívám, spíš na programy, které mi využijí 6gb ram. Linux já tedy osobně nepotřebuji, musím mít Windows, protože jedině tam mi jde všechen software i hardware co potřebuji naráz a bez problémů. Jinak jediný jakž takž bezpečný počítač na seriózní práci je ten odpojený od netu ;)
2.9.2009 16:26:56   90.177.17.xxx 31
Evidentně slovo "práce" nabývá rozdílného významu v mém a tvém pojetí. Nahradím ho tedy v odpovědi slovem pro mě výstižnějším - počítač bez netu si na seriózní lelkování nedovedu představit
2.9.2009 10:59:27   81.0.223.xxx 59
No je hezky je vyřadit.
Ale pak hodně testů vlastně maji 0 hodnotu.
2.9.2009 12:14:32   89.111.69.xxx 94
Taky bych rad videl srovnani s XP64.
Prosil bych o doplneni.
Nejsou nejrozsirenejsi ale stale tu jsou.
V praci na nich delam a chvili jsem je zkousel i doma.
Neni to spatnej system.
3.9.2009 08:04:41   62.245.113.xxx 16
a
2.9.2009 16:41:22   90.177.17.xxx 35
Já Vás, hoši, chápu. Ve skrytu duše doufáte, že by se ukázala pravda a XP-64 by v testech všechny na hlavu porazili. Ale řekněme si upřímně, co by to změnilo? My bychom si potvrdili co už stejně víme, sedmičkáři by kvůli tomu nedowngradovali a XP-čkáři by si krabicovky za chvíli vykoupili a akorát by si navzájem záviděli. Kdepak, radši ať to zůstane jak je.
2.9.2009 17:03:56   81.0.223.xxx 30
Mě nejde o to jestli by byli rychlejší.
Ale prostě podle mě nemá smysl jakkoli srovnávat systém, který má omezené možnosti využit hardware.
Proc na high end nedali visty a 7 32?
protože to nemá smysl.
Ale xp tam v klidu narvali ... a chrochtaj blahem jak 7 rychlejsi. :-)

btw .. ja pouzivam 7 -64 bit a xp - normal.
3.9.2009 08:05:02   62.245.113.xxx 37
Na této adrese máš test všech 3 OS jak v 32 tak 64 bit: http://www.firingsquad.com/hardware/windows_7_gaming/ Já Ti nevím, ale prostě krom ARMAII, která je prasácky napsaná, se XP64, ten tvůj super odladěný systém, který je pro tebe skoro modlou, nechytá. Windows 7 je nejlepší a basta. Skoč si vymačkat beďary a smiř se s tím...
3.9.2009 09:30:58   90.177.17.xxx 410
Kamaráde, máš zatemnělou mysl. Vidíš jen to co chceš a nejsi schopen nestranně posuzovat. Windows XP 64-bit jsou prostě nejlepší. Můžeme o tom polemizovat, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.
3.9.2009 15:28:09   62.245.113.xxx 82
Možná to bude tím, že se necítím jako Bůh a všeználek a prostě dám na důkazy lidí, co se v daném oboru pohybují. Sám jsi napsal "XP-64 by v testech všechny na hlavu porazili", já ti přináším důkaz, že tomu tak není, buď přines důkaz ty, že na předchozím odkazu lžou, nebo si najdi konečně slečnu a zbav se panenství, uleví se ti a nebudeš vést nesmyslné boje za něco, co tak prostě není...
3.9.2009 20:59:01   90.177.17.xxx 45
Hošane, jdeš hlavou proti zdi, stejně jako blondýnka v onom vtipu. Ale už se s tebou nebudu přít, moudřejší ustoupí.
2.9.2009 10:54:27   89.248.248.xxx 86
No odpoledne strávené přeinstalací mi nevadí - jako uživatel Windows jsem zvyklý, že bez občasné přeinstalace se Windows neobejde. Ale spíš jde o ty peníze. Mám půl roku starý NB, který jsem dostal s Vistama Ultimate. I přesto už 3 měsíce jedu na RC Win7 Ultimate a nedá se to srovnávat. A jenom upgrade stojí 4.000, což nevím, jestli stojí za to. Microsoft by fakt zasloužil - přemejšlím, jestli se nedaj Visty reklamovat jako "vadný" a vyměnit je za Windows 7...:-D
2.9.2009 11:06:03   147.32.122.xxx 160
Joo, reklamovat software tak to hodne stesti...
2.9.2009 19:08:39   89.248.248.xxx 32
Doufám, že všichni pochopili, že ta reklamace Vist byla narážka na jejich kvalitu a trochu smutný povzdech nad tím, co mi to započítali do ceny NB...
2.9.2009 11:42:47   85.207.18.xxx 147
No osobně to vidím tak že Microsoft využil několik miliónů betatesterů(vlastníci Win. Vista) aby mu vyzkoušely Win 7 a ještě mrkvosoftu za testování tězce zaplatili. Tomu říkam husarský kousek
2.9.2009 11:53:22   88.208.87.xxx 46
A ty znáš nějakého výrobce OS, který to dneska dělá jinak ?
2.9.2009 12:21:32   84.47.67.xxx 41
Este by ma zaujimalo na akych ediciach windows 7 bol test robeny ...
Predpokladam ze asi Win 7 Ultimate.
Mozno by bolo zaujimave porovnat rozne edicie windows 7, mozno by windows 7 Home Basic na tom netbooku isiel o nieco lespie ...
2.9.2009 12:29:20   213.151.87.xxx 48
novej snow leopard (mac os 10.6) je rychlejsi nez 10.5...a to o cca 50% rychlejsi(samozrejme to je od aplikace k aplikaci)...
2.9.2009 12:36:29   213.155.227.xxx 00
Zajímal by mě váš názor. Mám notebook o sestavě core 2 duo t7700 2,4 GHz, 2 gb ram a grafárnu gforce 8600M gt 512mb. Myslíte, že je lepší win7 32, win7 64 nebo je to jedno dokud nedokoupím ramku?
2.9.2009 13:31:46   217.170.96.xxx 20
klidne bych sel do x64, rozdil v spotrebe pameti neni tak velky,

jinak x64 verze docela jela i na jednojadrovem sempronu a 768mb ram :-D
2.9.2009 13:03:49   87.197.118.xxx 75
suhlasim autor mal asi zatmenie mozgu ked dal do jedneho grafu XP32bit s dvoma 64bit prosim o zamenu za 64bit XP! alebo nech to radsej neporovnava!!!
2.9.2009 13:46:10   89.185.238.xxx 123
Tak nějak tuším, že autorovi nešlo o porovnání XP-64 vs. VISTA-64 vs. 7-64, ale spíš o zdůraznění rozdílu velmi rozšířeného XP-32 práve vs. VISTA/7/64 tak, aby ukázal právě tento rozdíl, pokud by někdo přemýšl o novějším OS ...
Nejsem si samozřejmě jist, že to autor přesně takto mínil, nicméně já to tak pochopil.
2.9.2009 13:25:25   89.185.238.xxx 10
Co se týče staršího HW, nebude náhodou trošičku problém s tím, že Windows 7 berou pouze certifikované/podepsané ovladače?
Tuším, že obvzláště u 64bit verze to bude zásadní problém - třeba pro starší diskrétní (neintegrované) karty - zvukovky, tunery atd. bude podle mne velký problém.
Někde jsem tuším četl, že už ani "bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS" ve win 7 nefunguje ...
2.9.2009 15:36:37   85.161.7.xxx 30
Takže do win7 nepůjdou nacpat neoficiální(většinou lepši) ovladače? Jde mi hlavně o omegy na grafiku.
2.9.2009 13:26:36   217.170.96.xxx 06
windows 7 jsou i na eee s celeronem na 630mhz subjektivne rychlejsi nez prehistoricke XP, skousel sem win 7 i na starem pc s sempronem 1,6ghz a 768mb ram a taky jely docela svižne.
2.9.2009 13:37:26   80.251.245.xxx 141
"Pokud máte na svém PC momentálně Visty, záleží na tom, zda se vám do upgradu chce. Pokud vám odpoledne strávené nad instalací OS nevadí"

Bez urážky ale přechod na nový OS přeci není otázkou stráveného času instalací, ale především otázkou finanční. Pokud se člověk podívá na předpokládané ceny Win7 tak přechod z Vist na Win7 jsou naprosto zbytečně vyhozené peníze.
Docela mně překvapuje že na profesionálním webu se naprosto nebere na zřetel cena software a autor tady vystupuje jako nějaký poberťák, co si myslí že veškerý soft je zdarma. To že si teď nainstaluji nějakou beta verzi které za pár měsíců skončí platnost není řešení.
2.9.2009 13:44:42   89.29.1.xxx 80
Nemám nijak nabušený PC, spíš na dnešní poměry šrot (i když stavěný před rokem) : AMD X2 4450e, 2 GB 800 MHz RAM. Bohatě mi na vše, co dělám, stačí. Hry nehraju. XP mám odladěné,nic mi neschází, vše v pohodě. Tak jak dál ? Jedný důvod, který mě napadá pro přechod výš je ten, že používám Microsoftí Live sadu - hlavně Mail a Writer, a dále WMP a IE. A jejich novější verze už na XP asi nebudou...jinak jsem s XPčkama naprosto spokojený, i co se bezpečnosti týče (to je leckdy spíš otázka uživatele a ne systému). Jsem poslední cvok, co z PC nadšenců jede stále na XP nebo jsou i další ?
2.9.2009 13:50:42   213.155.227.xxx 00
Já se nebojím že by to jelo pomalu :-D Jenom by mě zajímalo, jestli to má nějaký význam, jestli to bude mít vliv třeba na výkon (i když ne asi moc znatelný).
2.9.2009 14:14:33   194.228.17.xxx 01
Jak je to s hibernací u W7 x64. Opět to neumí hybernovat s více než 4 GB paměti jako u XPček?
2.9.2009 14:40:27   87.244.197.xxx 713
Zdravím som štastným majitelom win7 64bit RC. Musím povedať že ako náruživý hráč som sa nechal zlákať na DX10 a do win Vista som nechcel ísť.


Dámi a pánové nebe a dudy!!! V tomto článku sa porovnáva výkon tak ako v mnohých iných článkoch. Win7 ale vyhráva v niečom inom ako je rýchlosť aj ked je jeho výkon porovnatelný s win XP. Stabilita win7 je absolútne suprová. Pri winXP som po mesiaci mal nepoužiteľný OS. Zatiaľčo pri win7 mi všetko ide v pohode už pekne dlho. Doba bootovania sa nepredlžuje ako pri win XP. Ked prestane pracovat program tak nezmrzne celý OS ako pri XP.... Proste treba vyskúšať a uvidíte.


PS: Nechápem niektorých užívatelov. Máte šunky? Rada je jednoduchá: Ak nemáte next gen PC nepotrebujete next gen OS to je predsa jasne!
2.9.2009 15:47:19   194.202.236.xxx 33
Hehehe, w7RC zas tak pekne dlho asi nainstalovany nemas a jestli ty nebe a dudy jsou jen stabilita, tak se moje XP behem tri let na minulym kompu polozily jen jednou a to jsem je svou blbosti setnul sam. Tlacitko tvrdyho restartu jsem pouzil pouze pri taktovani (testovani nastaveni) a stejne tak na novem kompu ted. Sedmickam se nebranim, ale jeste neni ani jasna cena a myslim, ze teprve az po prvnim SP to bude ten spravnej system pro me.
2.9.2009 20:22:39   87.244.197.xxx 31
Ani si ho nevyskúšal a už vieš že to potrebuje SP? NO dosť zaujimavý prístup.
Som dlhoročný úžívateľ win XP a viem o čom je ten OS. Po mesiaci som mal nepoužiteľný OS...resp. bol pomalý dlho bootoval ATP. Win7 ti bootuje stále rovnako dlho a najme ked ti nebehne pracovná plocha tak môžeš ihned pracovať. System je už pripravený na normálnu prácu. Nie ako v wiin XP kde si aj po nabehnutí plochy čakal kým sa ti spustí antivir a bohvie čo ešte...
2.9.2009 17:44:31   85.161.7.xxx 74
"Pri winXP som po mesiaci mal nepoužiteľný OS." nevím jaký psí kusy jsi s nima dělal, protože mě na jednom stroji XPčka slušně jedou od jejich uvedení(tuším 2003), jedinej problém byl vir Blaster.
2.9.2009 20:17:21   87.244.197.xxx 33
XP boly uvedené v roku 2001 A inak bežné používanie. Inštalácia hier niekolko desiatok GB každý týždeň. Následná odinštalácia po dohratí. Poctivý update grafických ovládačov hned po vydaní. Aktualizácia programov...proste normálne používanie. Ja tu na XP nekidám. Sám som ich používal donedávna na mojom hernom stroji. Ale proste tento nový OS je už trocha vyššia liga. Pochopíš to ked vyskúšaš. Pre PC hráča ako som ja je to potrebný OS. Pre nejaké prezeranie internetu ti stačí aj XP.
2.9.2009 15:37:11   88.83.235.xxx 33
Díky autorovi za článek a obdivuji jeho vykonanou práci - instalovat tolik systémů a pak je ještě testovat. Kolik to zabralo proboha času??
2.9.2009 23:38:09   83.240.22.xxx 10
cca dva dny prace a dalsi den sepsani, grafy a podobne. Dalo to celkem praci, ale to da i bezny test grafickych karet ci pevnych disku, i kdyz si to vetsina lidi neuvedomuje
2.9.2009 18:33:27   213.155.227.xxx 23
Taky má můj obdiv a dík, ale srovnávat xp 32bit s vistou a 7 64bit je divné.
2.9.2009 21:09:16   81.201.60.xxx 04
po zmene ntb a os, sem instalacemi a hledanim novych verzi a rozpominanim co sem to vlastne na co pouzival a nastavovanim stravil asi tak mesic. hodinu az dve denne.
2.9.2009 22:02:13   87.244.197.xxx 24
No tomu sa hovorý LAMER. Alebo LAMA ty sa do PC asi velmi fakt nerozumieš.
2.9.2009 22:35:49   89.173.70.xxx 12
nesuhlasim s netestovanim 64 bitovych windows 7 na atome - aj ked jednojadrovom.

mam asrock ion330 (atom 330), 4 gB ram - 64 bitova vista bezi plynule, rychla odozva systemu pri multitaskingu, pocesor nejde na 100%. hd video som neskusal.

64 bitov je z hladiska softwaru pre buducnost, ale system je zvnutra trochu iny:
* Kernel Patch Protection
* Support for hardware-backed Data Execution Protection (DEP)
* Mandatory driver signing
* Removal of support for 32-bit drivers
* Removal of the 16-bit subsystem

... zo 64 bitovych aplikacii stoji za zmienenie 7-zip.
... podla mna 64 bitov za to stoji aj na nettopoch, kazdy nech zvazi pre a proti. pre bezneho nehraca-uzivatela to rozdiel az tak nie je (problemy su najma s hrami), cena nehra ulohu - pri novom hw vyhrava 64 bitov.
64 bitove xpcko ma- Windows XP Professional x64 Edition uses version 5.2.3790.1830 of core operating system binaries, the same version used by Windows Server 2003 SP1.
3.9.2009 09:06:48   87.244.197.xxx 21
Ako hráč musim poznamenať že som nenmal problém spustiť žiadnu hru na win 7. Jedine hra Thief the dark project bola problematická. Lenže tu som nespustil ani na win XP. Mám 64bit win7 RC. Uplna pohoda. A na netbookoch naozaj nechápem využitie 64bit OS. Tieto zariadenia sa používaju len na bežnú lamerskú prácu ako je prezeranie internetu atp. To vieš vecsine stačí 32 bit.
3.9.2009 10:33:32   90.180.44.xxx 01
Hlavne netbooky alespon na intel chipsetu neumi vic nez 2GB pameti :-)
2.9.2009 22:59:55   89.111.69.xxx 10
Woyta napsal:
Taky bych rad videl srovnani s XP64.
Prosil bych o doplneni.
Nejsou nejrozsirenejsi ale stale tu jsou.
V praci na nich delam a chvili jsem je zkousel i doma.
Neni to spatnej system.[/quote][quote=Uživatel]Já Vás, hoši, chápu. Ve skrytu duše doufáte, že by se ukázala pravda a XP-64 by v testech všechny na hlavu porazili. Ale řekněme si upřímně, co by to změnilo? My bychom si potvrdili co už stejně víme, sedmičkáři by kvůli tomu nedowngradovali a XP-čkáři by si krabicovky za chvíli vykoupili a akorát by si navzájem záviděli. Kdepak, radši ať to zůstane jak je.

Me jen zajima prime srovnani.
Na starsi hry jsou lepsi 32bit xp.
XP64 jsou velmi odlisny system.
Co se tyce ovladacu, vse fungovalo.
Jaky bude muj pristi OS netusim. Laka me linux.
3.9.2009 11:33:04   85.92.38.xxx 11
3.9.2009 20:10:58   85.207.160.xxx 31
"z důvodu nulové rozšířenosti 64bitových Windows XP."

Jo, asi nejsou nejrozsirenejsi, ale jsou naprosto stabilni, s ovladaci jsem nemel jediny problem a hlavne jsou dokonale svizne a v testech by daly na prdel i SEVENum...
3.9.2009 19:34:41   89.173.70.xxx 00
rozbehal si aj swat 4? nas ion 330 to nejako nebezi dobr pod 64 bitovou vistou.
4.9.2009 13:36:03   62.245.114.xxx 32
Teda nevim, ale srovnávat 32bit a 64bit mi přijde trochu jako srovnávat Fabii 1.2HTP a 1.9TDi
To nešlo z hlediska oběktivity nasadit vše v 64bit i 32bit? Mě je vcelku jedno že XP64 se prakticky nepoužívají. Mě spíš zajímá, jaký pokrok na poli 64bit OS Microsoft udělal.
4.9.2009 14:07:35   62.245.114.xxx 21
zumpar1234 napsal:
Tieto zariadenia sa používaju len na bežnú lamerskú prácu ako je prezeranie internetu atp.

Nezdá se ti že tohle jsi trochu pos***? Já třeba na svym Aspire ONE, dělám hrubé návrhy webů přímo u osoby která mi zadává práci, organizuju čas, spravuju poštu, atd. (Znám i lidi co na netbooku i programují když je potřeba opravit rychle něco přímo v terénu.) Zatím co na "velkym" PC si občas něco zahraju. Tak mi řekni, co je víc lamerský. Mohl bys trochu vážit slova než něco vybleješ do prostoru!! Mě je jasný že pro "lamu" jako ty, co má počítač jen na hry to bude těžký, ale mohl bys to alespoň zkusit.
4.9.2009 16:28:51   81.19.47.xxx 71
vetsi, omalovankovity jako visty,nedovoluje se tolik v nem hrabat, stejne vykonny jako XP, a drahy...
Mohl by mi clovek reagujici pode mnou teda napsat nekolik opravdu padnych duvodu proc si to poridit a co nezvladne XP proti 7ckam?
Mrqosoft zvladl jedinnou vec... vratit se tam kde byl pred 5ti lety a vsichni to oslavime?
4.9.2009 21:34:42   213.151.218.xxx 52
Nevidím najmenší dovod prečo vymeniť moj odladený, funkčný a svižný Windows XP za Windows 7, pokiaľ ma k tomu nedonúti nejaká aplikácia ktorá pod Win. XP nepojde :-(. A dupľom, keď sa pozrieme na tie ceny za ktoré chcú Win. 7 predávať.

Určite majú nesporný prínos prameniaci z doby ich vydania. Avšak ten je neúmerný cene, ktorú za "nový" systém požadujú.
5.9.2009 14:57:10   89.203.173.xxx 101
Jak někoho může vůbec těšit to, že výkon je stejný či o málo horší než s XP. A ještě to vynášet do nebe?

Vývoj musí směřovat k úspornějšímu operačnímu systému.
6.9.2009 13:26:35   85.160.20.xxx 13
Citace:
Jednak vám kromě nového grafického prostředí a lepší podpory
proti virům nic nového nenabíz


Myslím, že zrovna tohle uživatelé jedné velké díry jménem Windows velmi ocení
7.9.2009 20:21:12   85.216.132.xxx 23
Tomáš Šulc napsal:
cca dva dny prace a dalsi den sepsani, grafy a podobne. Dalo to celkem praci, ale to da i bezny test grafickych karet ci pevnych disku, i kdyz si to vetsina lidi neuvedomuje


ale samozrejme ze uvedomuju premiu si dostal ;-) ale 64bit XP teda "2003 server" ci co to je si vynechat nemal, ludia sa ho dost boja ale na profi vyuzitie je to celkom zaujimava volba ja osobne som s nim dost spokojny i ked mozno casom prejdem na 7 ale ziadny graf ma o tom nepresvedci :-) vista vychadza v grafoch rovnocenne pritom to ma nepouzitelne spomalene reakcie...
8.9.2009 10:34:11   213.151.87.xxx 10
Mohl by někdo změřit DPC latence na notebooku u W7 (pomocí např DPC Latency Checker)? Ve Vistách je ta latence občas šílená a trhne se video i z youtube, zvuk se škubne při lehčím zatížení procesoru a zapnutí větráku a pod...
11.9.2009 08:38:25   88.208.89.xxx 30
musím pochválit- výborné srovnání. (Tak trochu mi potvrdilo to, co jsme zhruba očekával). Jediné co mi ve srovnání chybí jsou Windows XP 64bit, protože u výkonných pc Win 7 získaly vysoké výsledky hlavně díky podpoře 64bit. Zajímalo by mě, jak by byl rozdílný výsledek Win XP 64bit a Win 7 64bit.
11.9.2009 13:00:48   213.81.134.xxx 00
Teraz mam otazku ci moje 3GHz E6850 s 2GB ram, 500GB HDD, RadeonRX3850, na doske P35 je este mainstream, kde je jedno ci dam XP alebo 7cku, a 32 alebo 64bit, alebo nie.
24.9.2009 14:14:04   85.71.114.xxx 40
U notebooku by se ještě hodil test, jak umí systém šetřit energii, prý jsou v tom rozdíly. Jinak dobrý článek, dík za něj.
9.1.2010 15:21:35   80.188.196.xxx 22
Tak ti teda nevim,já používám zatím verzi Win7 64bit build 7100(volně stažitelná),mám průměrný počítač AX26400,8mbddr2,SB audigy,2xGF8800GTSLI)a kromě ovladače na skener(to samý ale na Vistách 32/64)jsem nikdy žádnej problém s ovladači a funkčností software nezaznamenal,na jednom disku mám XP(manželka 7 odmítá) a jejich rychlost a funkčnost je podstatně horší...o Vistě64bit,kterou jsem také zkusil radši pomlč....pomalá,utahaná a občas i funkčnost podivná....
5.8.2010 16:45:54   213.192.12.xxx 61
tak si představte nebo ne před asi 6 měsícema jsem se rozhodl na zkoušku nainstalovat w7 a co jsem zjistil že w7 i na mojí vykopávce na 3 roky starý hry(amd sempron le-1200 2.1 ghz, 2x512mb ram a nvidia geforce 6150se)zjisttil jsem že w 7 64-bit běhaj rychlejc než w xp 32-bit prostě w7 se billovi povedly

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

203 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 95.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.