vliv-pretaktovani-procesoru-a-graficke-karty-na-herni-vykon-2-cast-desitka-her-v-testech
Návody Článek Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech | Kapitola 2

Z. Obermaier

Z. Obermaier

23. 2. 2007 01:00 75

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Testovací sestava 3. Prey 4. F.E.A.R. 5. Rainbow Six Vegas 6. Dark Messiah Of Might And Magic 7. Need For Speed - Carbon
8. S.T.A.L.K.E.R. - Shadow Of Chernobyl 9. Company Of Heroes 10. Call Of Duty 2 11. Elder Scrolls IV : Oblivion 12. Gothic 3 13. Doporučení a závěr

Minulý test zabývající se touto problematikou ukázal enormní zájem o toto téma a opět rozpoutal mnohé diskuse. Závěry předešlého testu vyplývaly jen z měření v jediné hře, dnes se podíváme na plnou desítku nejžádanějších herních titulů. Doufá, že tímto testem objasníme situaci kolem kolem vlivu přetaktování a výkonu v herních titulech.

Reklama

Dnešní testovací sestava sestává ze základní desky eVGA s čipovou sadou nForce 680i SLI osazenou procesorem Intel Core 2 Duo E6600. Pamětí Corsair XMS2 8500C5 s CL3 a jedné grafické karty BFG 8800 GTX. Jen pro úplnost ještě uvedu zbytek sestavy : 2x WD Raptor 150GB v RAID 0, zvuková karta Audigy X-Fi Fatality a vše napájí zdroj Enermax Galaxy 1000W.

- Pohled do testovacího počítače - 
i Zdroj: PCTuning.cz
- Pohled do testovacího počítače - 

 

Hardware

Procesor  Intel Core 2 Duo E6600
Paměť  2*1024MB Corsair 8500C5
Základní deskaeVGA nForce 680i SLI
Grafická kartaBFG GeForce 8800 GTX
ZdrojEnermax Galaxy 1000W
OvladačeVšechny aktuální verze
 

Software

Operační systém

Windows XP Professional SP2

Verze DirectX

Microsoft DX9.0c

Herní testy

Prey, F.E.A.R., Rainbow Six Las Vegas, Dark Messiah Of Might And Magic, Need For Speed Carbon, S.T.A.L.K.E.R. - Shadows Of Chernobyl, Elder Scrolls IV: Oblivion, Gothic 3, Call Of Duty 2, Company Of Heroes

Během celého testu byly paměti nastaveny na neměnnou frekvenci 800MHz při časování 8-3-3-3-1T a nebo 15-5-5-5-2T, samotná změna časování nemá na výsledky her žádný vliv, ale pro kompletní popis to uvádím. Takt procesoru byl měněn dle potřeby pouze násobičem, ne frekvencí FSB, ta byla během všech testů také stejná 400MHz. Všechny testované frekvence dvou-jádrového procesoru jsou tudíž dosažené násobením frekvence FSB = 400 x násobiče 6,7,8,9. Pro simulaci jedno-jádrového CPU na taktu 1800MHz byla zvolena kombinace FSB 300MHz x 6, paměti poté byly v Unlinked módu stále na frekvenci 800MHz.

Ještě několik slov k sestavě a systému testování : V diskusi k minulému článku se ozvalo několik kritiků s poznámkou typu - "Proč proboha testujete na tak výkonném stroji, chtělo by to něco pro normálního uživatele". S tím v žádném případě nemohu souhlasit a vysvětlím zde proč. Pokud chceme omezit vliv výkonu komponent samotných na výsledek testu musíme k testu použít maximálně výkonné komponenty, abych mohl totiž ověřit škálování výkonu v závislosti na přetaktování, tak potřebuji grafickou kartu a procesor, které mě nebudou limitovat svým nízkým výkonem, a tím nebudou zkreslovat výsledky. Pokud bych totiž použil nějaký pomalý procesor a středně výkonnou grafickou kartu, byly by sice obecné zákonitosti vlivu přetaktování stejné, ale rozdílové hodnoty by byly velmi malé a hůře rozlišitelné. Proto tento článek neberte jako test konkrétního Core 2 Duo + 8800 GTX ale jako test obecně výkonného procesoru s výkonnou grafickou kartou.

Testování probíhalo v následujících nastaveních : Procesor na taktu 3600MHz s nepřetaktovanou grafickou kartou na taktech 575/1800MHz a přetaktovanou grafikou na 700/2000MHz - jako ekvivalent velice výkonného stroje.

V dalším nastavení byl takt procesoru snížen na 2400MHz a testováno bylo s grafikou na stejných taktech 575/1800MHz a 700/2000MHz, tento systém má simulovat středně výkonný systém.

Třetí nastavení spočívalo ve vypnutí jednoho jádra procesoru, takže systém sice tikal na 2400MHz ale s pouze jedním funkčním jádrem, nastavení grafiky bylo stejné - tento systém má simulovat středně až velmi výkonný jedno-jádrový systém.

Poslední nastavení proběhlo opět s vypnutým jedním jádrem ale při snížení taktu na 1800MHz, nastavení grafiky bylo stejné - toto nastavení je ekvivalent velmi pomalého stroje, například s procesorem Sempron 64 nebo Athlon 64 na nízkých taktech.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama