OC Noob: amatérské klání v přetaktování i hrátky s dusíkem |
autor: Michal Šimonek , publikováno 9.1.2014 |
Seznam kapitol |
---|
1. Overclockeři In-Joy |
2. Testovací sestavy a pravidla pro taktování sestav |
3. Některé výsledky a sumarizace jednotlivých týmů |
4. A vítězi se stávají... |
5. Tekutý dusík a další zpestření |
Po krátké pauze jsme i s vámi opět taktovali a do tajů overclockingu zasvěcovali nové tváře. A už to bylo i o něco honosnější, celá událost se odehrávala na veletrhu In-Joy v Brně. Kromě klasického klání na sestavách chlazených vzduchem došlo i na taktování s kapalným dusíkem.
Shrneme si v rychlosti nejdůležitější pravidla. Měli jsme k dispozici stejné sestavy na kterých probíhaly postupně čtyři benchmarky. Na každý z nich byla včetně vysvětlení pojmů i nastavení vyhrazená pouhá hodina a čtvrt. Kapitáni nesměli po vysvětlení BIOSu a teorie taktování do snahy soutěžících fyzicky zasahovat. Bylo je možné pouze slovně směrovat co mohou zkusit. Po každém benchmarku následovala pauza, poté se pokračovalo dalším testem. V doprovodném programu se ještě soutěžilo o zbylé flashky Kingston a drobné ceny Asus. Doménou doprovodného programu byla možnost zahrát si na sestavě s Maximus Hero a Haswellem hru Quakelive. Ta je totiž součástí herního turnaje a soutěžící v ní bojovali pouze v režimu „Free for all“ proti botovi.
Výsledky
SuperPI byl pojat jako základní benchmark a odpovídala tomu i cena. Výherce si odnesl flashku Kingston do USB 3.0 o pěkné kapacitě 16 GB. Na benchmarku SuperPI bylo asi nejlépe vidět, jak se jednotlivé výsledky lepšily. Nestihl jsem nijak sledovat ostatní soutěžní týmy, ale nám se dařilo. Dočkali jsme se jen jednoho až dvou pádů za celou tu hodinku benchmarkování.
Zahřívací výsledek na 4400 MHz a ještě pouze při taktu 1333 MHz pamětí.
Jeden z lepších výsledků některého z týmů, 4755 MHz a čas 6 minut a necelých 50 s.
A tady i přes nižší takt rychlejší výpočet...
Nejrychlejší výsledek prvního kola, přímo našeho týmu, za 6 minut a 34 sekund
Také 3D Mark11 nabídl zajímavé výsledky. Nad 9000 bodů se dostal každý tým.
Nejlepší výsledek Adamova týmu a 9327 bodů. Většina grafických karet si dala říci na taktech 1200 MHz plus s pamětmi na 6000 MHz efektivně či dokonce více.
Cinebench byl docela oříšek. Zaregistroval jsem, že oba zbylé týmy s ním dost bojují a neustále jim padal. Nám se naopak dařilo. Ale situace se změnila v poslední čtvrtině času a Karel si schovával pečlivě svoje výsledné eso a s nervy sledoval naše poslední pokusy. Více uvidíte v souhrnné tabulce.
Dosáhnout s i5 okolo 700 bodů je výborný výsledek. To je výkon renderingu hodný například s přetaktovaným AMD šestijádrem X6 Thuban na frekvenci okolo 4200 MHz (tedy na jeho reálně provozovatelném maximu)!
itu
Cinebench na 4654 MHz je na Haswellu už téměř maximem, se kterým si většina kusů poradí.
Téměř nejlepší výsledek klání, 717 bodů.
3D Mark Fire Strike nabídl znovu těsnou bitvu všech týmů. Nejvyšší skóre se přelévalo z jedné strany na druhou, celkové výsledky se nakonec příliš nelišily.
Ukázalo se, že i když jsme měli nejvyšší takt na grafické kartě, na Karlův vyladěnější test to nestačilo.
A tady je už finální tabulka výsledků. V SuperPI jsme zvítězili my s obstojným náskokem. Naopak 3D Mark11 dopadl v našem podání nejhůře, o 50 bodů pak zvítězil tým Karla. V Cinebench to byl nakonec lítý boj mezi naším a Karlovým týmem. O výsledku rozhodly pouhé 4 body. A aby toho nebylo málo, podobná situace nastala v 3D Mark Fire Strike. Jen 6 bodů rozdílu. Karlův byl tedy „přeborníkem“ na 3D Marky. Gratulace.