Hlavní stránka Návody Úpravy: přetaktování OverclocKing - soutěž o nejlepší poměr cena/výkon
OverclocKing - soutěž o nejlepší poměr cena/výkon
autor: Redakce PCT , publikováno 6.3.2008
Seznam kapitol
1. OverclocKing 3 - nejlepší poměr výkon/cena
2. Výpočet výsledku a podmínky soutěže
OverclocKing - soutěž o nejlepší poměr cena/výkon

Výsledky ankety jsou jednoznačné - přejete si soutěž, kde by hlavním kritériem byl nejlepší poměr ceny ke grafickému výkonu (což by mohlo být takovou menší nápovědou pro ty, kteří plánují novou PC sestavu). Podle tohoto zadání jsme se pokusili o sestavení zadání, ve kterém by se vyskytla oba kritéria. Šance máte poměrně vyrovnané...


2. kritérium - cena

V dnešním kole se pokusíme do soutěžní rovnice vnést také hledisko ceny. To rozhodně není jednoduché - prodávaných typů grafických karet je neuvěřitelné množství, navíc jejich ceny se mění každý týden. Rozhodli jsme se proto vypracovat referenční tabulku čtyřiceti nejběžnějších typů grafických karet (ta je uvedená níže), ze které se do našeho soutěžního vzorce dostaneme dříve již zmíněné kritérium "cena".

Poznámka 1: není tedy důležité kolik v minulosti stála vaše grafická karta, ale spíše to, kolik tato karta stojí v průměru dnes.

Poznámka 2: nepátrejte kde jsou ceny daných karet vyšší nebo nižší - zde uvedené jsou vypočtené na základě našeho aktualizovaného cenového přehledu (zaokrouhlené na stokoruny).

Poznámka 3: integrované grafiky se našeho testu s pochopitelných důvodů (nelze určit jejich cenu) nemohou účastnit.

Poznámka 4: ceny jsou generované automatickým systémem z několika shopů a často vycházejí výš než nejnižší dosažitelné - nedivte se proto, když naleznete stejnou kartu s nižší cenou.

ATi Radeon
X1550
 
256
700
X1050
256
800
X1600Pro
128
800
HD2400Pro
256
800
HD3450
256
900
X1650(Pro)
256/512
1000
X1600Pro
256
1100
HD3470
256
1100
HD2600Pro
256
1200
HD2400XT
256
1200
HD2600Pro
512
1300
HD3650
512
1500
HD3650
256
1600
HD2600XT
256
1600
X1650XT
256
1800
HD2600XT
512
1800
X1950Pro
256
2100
X1950GT
512
2300
HD3650OC
512
2400
X1950Pro
512
3000
HD2900Pro 256bit
512
3100
HD3850
256
3300
HD2900Pro 512bit
512
3400
X1900XT
512
3600
HD3850 OC
256
3700
HD3850
512
3800
HD3870
512
4100
HD2900GT
256
4300
HD3850
1024
5100
HD3870OC
256
5500
HD2900XT
512
8400
HD3870X2
1024
8900
nVidia GeForce
7200GS
128
600
7200GS
256
600
7300
256
700
7100GS
64
800
7300GS
256
800
8400GS
256
800
7300GT
256
1000
7600GS
256
1300
8500GT
256
1300
8500GT
512
1400
7600GT
256
1600
8600GT
256
1800
8600GT
512
2100
7900GS
256
2400
8600GTS
256
2600
8800GS
384
3400
9600GT
512
4000
8800GT
256
4100
7900GT
256
4500
8800GT
512
4600
7900GTX
512
4700
7950GT
256
4900
8800GT
512
5400
8800GTS
512
5900
8800GTS
320
6300
8800GT
1024
6600
8800GTS
640
7500
8800GTX
768
8300
8800Ultra
768
14100

Otázka: Jak v tabulce najdu svou "cenu"?

Odpověď: Pokud máte Radeona HD 3870 s 512MB paměti v přetaktované verzi, pak najděte odpovídající řádek, případně nejbližší možný typ. Pokud ekvivalentní typ nenajdete (rozhoduje typ grafického čipu), v soutěži pak nemůžete pokračovat - do tabulky nelze zařadit veškeré existující typy grafických karet.

Soutěžní výsledky

 výsledek = HDR/SM3.0 Score (3DMarku 06) / tabulková cena

V našem případě se jednalo o výsledek grafické karty GeForce 8500 GT (1029 bodů) s výše uvedenou tabulkovou cenou (1400Kč). Výsledek v našem příkladu je 1029 / 1400 = 0.735 Čím vyšší je toto číslo, tím lépe pro váš systém.

Poznámka: je evidentní, že špičkové grafické karty nebudou v tomto kole jasnými favority. Dnes se však nesoutěží o nejlepší absolutní výsledek jen o speciální (a nutno říci, že zároveň i hodně zajímavé) kritérium. Jsem sám zvědavý, ke kterým výsledkům se propracuji poslední favorité "střední třídy" - Rafeon HD 3850 a GeForce 9600. Nebo více výkonu za danou cenu nabídnou jiné typy grafických karet?

Pravidla

OverclocKing - soutěž o nejlepší poměr cena/výkon

Vítězem tohoto kola soutěže OverclocKing se stane ten, komu se podaří získat nejvyšší skóre výkon / cena. Hodnoty při standardních taktech jsou kontrolní a poslouží pro sestavení závěrečných tabulek.

Podmínky soutěže:

  • Můžete použít libovolný procesor kompatibilní s instrukční sadou x86 osazený na libovolné základní desce,
     
  • přetaktování procesoru (i když ten pro tento test není zcela rozhodující) i grafické karty je povolené,
     
  • žádná část sestavy nesmí být hardwarově upravená (není dovolená změna el. obvodů, napájení, propojky, elektricky vodivý lak apod.),
     
  • nesmí být upravený operační systém ani ovladače, nastavení ovladačů musí být výchozí,
     
  • v tomto kole je chlazení grafické karty omezené na chlazení vzduchem (odpadá vodní chlazení, peltiery a pochopitelně i chlazení tekutým dusíkem), chladič může být vyměněný za výkonnější (s heatpipe atd.) - výměna chladiče však není nutná,
     
  • výsledek musí být na požádání zopakovatelný (stabilitu systému je nutné prověřit alespoň 20 minutovým opakovaným během 3DMarku 06, v testu nemůže docházet k optickým poruchám (výpadky textur, obrazu, blikání ploch...),
     
  • výsledek se vypočítává jako HDR/SM3.0 Score (3DMarku 06) / tabulková cena, toto hodnota je pro umístění v tomto kole soutěže rozhodující,
     
  • výsledek musí být uvedený i jako kompletní vzorec, tj. výkonem / cenou (pro rychlou kontrolu), dále musí být uvedená grafická karta, procesor, základní deska, paměti a typ chlazení grafické karty (standardní nebo upravené).
     
  • zodpovědnost za případně poškozený hardware (HW) padá výlučně na vaše bedra, je pouze na vás, jak si svůj systém nastavíte (PCtuning za poškozený HW nenese odpovědnost).

Uzávěrka tohoto druhého kola soutěže bude ve středu 12.3.2008. Do té doby můžete na adresu soutez@pctuning.cz posílat své výsledky (jeden v základním nastavení a druhý po případném přetaktování).

Formální podmínky vstupu do soutěže

Každá přihláška musí obsahovat (mimo osobních údajů jako je jméno, adresa a telefon): screenshoty výsledného skóre, ovladačů se zobrazeným typem grafické karty + případně cpu-z (nejlépe ve formě Fullscreen). Dosaženou hodnotu uveďte v hlavičce emailu!

Po uzávěrce vybereme tři nejvyšší hodnoty a následně vyzveme vítěze k dohodě o způsobu předání ceny, v průběhu kterého provedeme i ověření dosažených výsledku (kontrolu provede některý z členů redakce). Pokud se nám nepodaří s vítězem spojit oslovíme dalšího v pořadí, etc.

Při přetaktování postupujete s odpovídající opatrností a péči, zodpovědnost je na vašich bedrech! Postupujte po malých krocích - přičemž stále monitorujte artefakty a sledujte teplotu a stabilitu systému!

Hlavní cena

Cena pro výherce dnešní soutěže je opět vcelku příjemná, výherce získá exkluzivní hliníkovou skříň firmy Silverstone s integrovaným VFD displejem:

OverclocKing - soutěž o nejlepší poměr cena/výkon

OverclocKing - soutěž o nejlepší poměr cena/výkon

Přeji Vám v tomto kole soutěže PCTuning OverclocKing mnoho zdaru!

P.S.: sám jsem zvědavý, jakým směrem se soutěžní výsledky budou ubírat. I když vítěz této soutěže bude jen jeden (i v tomto případě provedeme dodatečnou validaci), na závěr sestavíme tabulku přetaktovaných i nepřetaktovaných grafických karet a sami uvidíme, nakolik se přetaktování grafiky skutečně vyplatí + jaké typy (a výrobci) nabízejí největší přetaktovávací potenciál.

Nezapomeňte, že se jedná o soutěž v přetaktování - vím že to láká, ale neřešte ceny (ty jsou zde spíše jako kontrolní), ale spíše výkony vašich grafických karet. Co se týče cen, zase zcela jiná situace bude za týden, dva - a to bychom museli v průběhu soutěže stále hýbat pravidly.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.3.2008 01:09:07   83.240.58.xxx 1248
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.3.2008 01:27:46   213.29.144.xxx 1312
Toto kolo má být, jak rozumíme přáni čtenářů z ankety, také zároveň takovým malým nákůpním průvodcem. Bohužel, karty řady X800GTO, ač ve své době skvělé kousky, jsou už (ostatně jako mnoho jiných) spíše minulostí 3D akcelerátorů, než výhodným nákupním tipem.
7.3.2008 14:21:24   82.99.169.xxx 139
No já nevím, ale nedávno jsem ji za 1600,- sehnal do AGP 256MB DDR3
7.3.2008 14:25:16   82.99.169.xxx 179
Jen to SadoMaso 3.0 ji chybí
7.3.2008 03:02:06   217.11.246.xxx 1120929
No hlavní problém asi bude, že X800 neumí SM.3 takže bys nepustil ten test.
Mimochodem navrhuji taktéž zařadit integrovane grafiky, zejména v podání čipsetu 780G, který se již dá koupit )
7.3.2008 08:35:55   84.42.208.xxx 148
Mě by pak zajímalo, jak chcete určit cenu té karty
7.3.2008 18:14:58   217.11.246.xxx 159
Asi brat to jako cenu boardu nema smysl, to by pak integrovany grafiky asi nemely sanci, ale vzhledem k tomu, ze cena grafik je v podstate prumerna a celkem orientacni tak treba udelat cenu integr. grafiky jako cena boardu/2. Ale to je jen takovy napad na obhajeni onoho zarazeni Kazdopadne, vzhledem k tomu, ze je zastoupen i total lowend by se stejne sluselo alespon udelat nejake kratke srovnani + taktovani integr. grafik. PS: Tech 11000 souhlasu jsem si fakt nenaklikal D
10.3.2008 09:15:05   62.209.192.xxx 117
myslim ze tady chtej udelat takovej malej prehled pomeru vykonu grafik k cene v aktualni dobu, integrovany grafiky bohuzel nejdou sehnat samostatne :o) takze se tohoto nemuzou zucastnit a takto vypocteny pomer by byl trosku zcestny a ty souhlasy tam byly urcite kvuli tomu ze nepujde na zminovane vga pustit ten SM test
7.3.2008 01:45:37   86.49.123.xxx 1210
První pokus z výsledku 3D marku co tu mám uložený: ATI HD2600PRO OC 800/1600MHz s E2140@2,96GHz a 2Gb@925MHz ram na MB Gigabyte GA-P35-DS3L dává - SM 3.0 Score 2089 Marks /cena 1600 = 1,305625
7.3.2008 02:54:37   85.71.21.xxx 1110
Chapu,že většina namítne,že cena stoupne neuměrně k navýšení výkonu...tudíž nevhodná kombinace pro tuto soutěž. Ale pokud použiji Crossfire nebo SLI, mám tedy cenu spočítat jako cena karty * 2?
7.3.2008 03:20:10   213.29.144.xxx 149
No ta druhá se většinou ;-) také musí koupit. Ale pokud vím, tak výkon SLI / CF nikdy nepřekročí 200% jediné karty (ale cena je zcela jistě 200%tní)...
7.3.2008 04:18:40   193.85.243.xxx 139
Jen drobny dotaz: asi mi uniklo podle ceho jsou GK v tabulce razeny...?
7.3.2008 14:10:28   84.42.208.xxx 129
Doseřazeno podle ceny.
7.3.2008 07:08:55   85.207.42.xxx 1210
zdravim proc neni uvedena v tabulce Geforce 6600GT ?Muzu s ni soutezit ?
jeste se porad prodava viz seznam zbozi .
7.3.2008 07:37:32   89.31.10.xxx 1210
Zdravim tuto kartu lze brat jako 7600GT ?
7.3.2008 07:38:44   89.31.10.xxx 129
Nebo spis 7300GT ? cena je tak spis okolo 7300gt spis
7.3.2008 21:42:57   213.29.1.xxx 129
7600GS golden sample od gainwardu by to vyhrala aproto v tabulce opet neni...

a rejpnu si jeste jednou... opet si s vodnikem nezasoutezim. :-(
7.3.2008 08:20:24   78.99.61.xxx 129
no hlava cena by mala byt nejaka vykonna GK ako tato skrinka, ked sa taktovali procesory tiez bol hlavnou cenou procesor
7.3.2008 12:26:48   213.29.144.xxx 129
Jsem si jistý, že taková exkluzivní hliníková skřínka je výbornou cenou - da se do ní přeinstalovat jakýkoliv počítač...
7.3.2008 08:39:42   62.240.183.xxx 1211
A kdyz mam x1600pro 512MB tak mam brat jakou cenu ?
7.3.2008 09:07:53   80.65.176.xxx 1210
Kam patří GeForce 7950? 7900GS tam je i GTX chjo
7.3.2008 09:18:53   147.32.92.xxx 1410
Proč tam není X1950Pro (případně X1950GT)? Sice vzhledem k tomu, kde jsou v současné době její ceny to asi není ta karta, co by to mohla vyhrát, ale její absenci i tak nechápu. Naopak X1600Pro je tam 2x.
7.3.2008 09:38:42   78.128.197.xxx 129
Souhlas, mam ji doma a vzhledme k tomu, ze spolu s HD3850 patri prave X1950Pro mezi nejporodavanejsi karti ATi v soucasnosti, bylo by hloupe ji tam nezaradit.
7.3.2008 10:51:01   193.165.228.xxx 129
Ano, její cena - dnes pod 2000 - by ji vystřelila hooodně vysoko. Avšak dosadit musíš cenu 3600, protože má jádro R580. Tento test je na nic. To není soutěž, ale "loterie", jejíž pravidla jsou nastavena tak, aby některé karty dopředu neměly šanci. PS: Nepíšu to kvůli sobě, mě cena vyhovuje (X1950XT.
7.3.2008 12:44:32   213.29.144.xxx 1310
X1950ka je do tabulky zařazena...
7.3.2008 14:34:44   193.165.228.xxx 1609
...jo, za 3.3k....
9.3.2008 13:44:14   84.42.208.xxx 139
A můžete mi, prosím, ukázat, kde jí mají "pod 2000"?
7.3.2008 20:46:27   82.150.166.xxx 1210
hm x1950pro 512MB na def. = 2116/3300 = 0,641 = naprostá tragoška
7.3.2008 10:46:56   146.102.174.xxx 129
Takže nezáleží na poměru výkonu před a po přetaktování, ale prostě na tom, jaké číslo mi vyleze z rovnice po přetaktování? A ještě bych poprosil o doplnění grafické karty 8600GT s 512MB (je tam jenom 256MB...)
7.3.2008 11:28:19   84.244.93.xxx 1210
1,059-při ceně z tabulky,jinak 6073Kč real teď,což by stejně dalo jen 1,152
7.3.2008 11:28:42   88.212.6.xxx 1211
"...případně nejbližší možný typ. Pokud ekvivalentní typ nenajdete (rozhoduje typ grafického čipu)..." ak sa nemylim tak nasi milackovia 1950GT/Pro maju rovnaky graficky cip ako 1650XT, takze u tychto kariet mozem pouzit cenu 1900,- ? Na zaver poznamka, pre mna osobne je tato cena neatraktivna, takze sa sutaze nezucastnim, ak by bolo vyhernou cenou nejaka nova grafika,(9600GT,88GT,3870) tak uz taktujem
7.3.2008 11:59:21   193.87.45.xxx 149
1650XT ma RV560 a 1950Pro ma RV570. Ked sme uz pri tom, v tabulke je HD3650 (512MB), dufam ze mozem pouzit verziu s 256MB. Je to skok "nizsie", cize v tom nevidim problem.
7.3.2008 13:46:59   82.99.169.xxx 129
Tak to jsem zvědavý jak dopadnu s mojí X1650Pro GPU 600@655 VRAM 400@466
7.3.2008 13:49:16   82.99.169.xxx 159
Jo a ještě dodám, že teď mám Catalyst 7.7 a předevčírem vyšly 8.3 tak uvidím s čím dosáhnu lepšího skóre.
7.3.2008 13:47:10   62.77.91.xxx 138
no já mám jádro RV580 a to nemá žádná karta v tabulce, takže účastnit nemůžu
7.3.2008 13:59:54   82.99.169.xxx 129
No já bych ji dal na úroveň X1900XT nebo X1950Pro jenže podle cen v obchodu stojí 1950XT 4000,-Kč, nebo 4900,-Kč a XTX by byla vedená ještě jako dražší.
7.3.2008 14:13:07   82.99.169.xxx 1810
Já bych to udělal tak, že bych 1) uvedl zdroje, ze kterých jste vypočítali ty ceny do tabulky, 2) tabulku bych postupně doplnil o graf. karty na které se tak nějak zapomnělo na kterých ten test lze absolvovat, podle zaslaných výsledků graf. karet od soutěžících.3) bych hlavně bral zatím od soutěžících jenom ten výsledek z 3DMarku 2006 a pak až po nějaké diskuzi by se ty ceny k určitému datu upravily podle i některých dalších ještě častých zdrojů HW a po nějaké diskuzi se soutěžícími by se tak stanovily napevno odpovídající ceny a podle konečné tabulky by se pak určil, kdo má vlastně nejlepší poměr cena výkon, takže by se tak třeba i z uotsiderů mohli stát favoriti.
7.3.2008 14:18:04   84.42.208.xxx 1311
Seřadili jsme tabulku a provedli přepočet některých grafických karet tak, že jsme vzali několik nejlevnějších modelů. Po dohodě v redakci případně ještě večer zkontrolujeme další ceny podle stejného pravidla (původním zadáním byly průměrné ceny modelů), tabulku opravíme a doplníme o další karty, které tu padají v diskusi.
7.3.2008 14:27:44   82.99.169.xxx 139
Takže ten koeficient vlastně není výsledný. Tak to beru.
7.3.2008 14:29:56   82.99.169.xxx 129
Možná si polepším, a nebo si ostatní polepší tak, že se mi umístění ještě zhorší. Ale pokud to bude podle rozumných cen počítané, tak to beru, holt se to pak bude více podobat aktuální realitě. A možná to tak i bude napínavější. Se někteří budou modlit, aby ta jejich graf. karta ještě zlevnila.
7.3.2008 16:08:36   193.85.243.xxx 159
Nebude to moc k veci, ale rad bych ddal, ze velmi ocenuji (zatim) vstricny pristup redakce, nebot uz jsem se leckdy setkal s nazory "jen my mame pravdu, kdyz se vam to nelibi, mate smulu" - ne vsak na PCT. No jen tak dal, mate u me male, bezvyznamne plus
7.3.2008 18:34:24   84.42.208.xxx 129
Neomylný není ani ... to se vlastně neříká
7.3.2008 14:19:37   90.176.214.xxx 1210
mam koeficient 3,1 a neco... to ujde ne? =)
prvni kola jsem se nezucastnil neb jsem si rikal ze to stacit nebude a byl bych vyhral, tak ted do toho s timhle kf. pujdu
7.3.2008 14:23:28   90.176.214.xxx 119
OPRAVA spatne jsem to precetl =D

tak 1,31 hm hm hm
7.3.2008 14:33:01   81.30.225.xxx 139
uz som sa zlakol,ako vacsina tych co chcu poslat svoj vysledok, 1,31 je este porazitelnych

nieco cez vikend zlozim, dufam ze to stihem, zatial to vyzera ze bude vyssi koeficient ako 1,31
7.3.2008 14:36:43   90.176.214.xxx 129
muzes napsat cenu karty a hodnotu SM3.0?
mam s touhle kartou jeden z nejvysich vysledku na orbu jako single gpu, takze chci videt cooo tooo budeee vic nez 1,31 =D
7.3.2008 14:56:31   193.87.45.xxx 1310
1,31 je velmi slusne, ale nie neporazitelne. Uvidime kto sa prvy prihlasi s vyssim indexom. Znamy ma 1,47, len akosi vyckava.. Moj skromny nazor je ze to vyhra karta do 2tis., staci si len vybrat Medzi drahsimi je uz len jeden favorit a toho spominat nemusim...
7.3.2008 15:27:30   90.176.23.xxx 1210
zdravicko panove, takze ohlasuji index 1,51 po jednom prubehu testu, pri druhem mi to uz nepreslo. Jeste doladit stabilitu a bude... budu muset zrejme vymenit chladic, chjo
7.3.2008 16:10:11   90.176.214.xxx 119
mam ulozeno x vysledku a ani jedna z karet do 2k z tabulky to nema... proste nema dostatecne vysoke skore v SM 3.0 - jsem opravdu zvedavy
pri cene 2k a kf. 1,47 musi být sm3.0 skore 2940
no mozna mi neco uniklo
7.3.2008 15:07:58   62.77.71.xxx 128
sice chybi cenovka k teto karte, ale stejne bych asi nemel moc sanci, vysledek je tesne kolem hodnoty 1.
7.3.2008 15:32:22   77.78.80.xxx 1211
Se svojí GF 6600 mám tedy smůlu ?
10.3.2008 03:03:43   89.176.99.xxx 117
to se jeste prodava?
7.3.2008 15:49:46   212.111.4.xxx 139
Nemáte někdo doma volnou 2900pro s 512bitovou sběrnicí? Pokud si s ni nechcete vyhrát sami, tak bych ji od vás vzal , protože karta, která skóruje po OC jako 2900XT a přitom se počítá s cenou 3500Kč, musí jasně zvítězit ...
7.3.2008 16:17:40   81.30.225.xxx 129
3500Kc nikdy 512bit verzia nestala
7.3.2008 16:59:40   212.111.4.xxx 129
nestála, ale samostatná kolonka tu pro ni není ... ono to ani s tou 256bit verzí není tak strašné, protože její výkon je jen nějakých 20% nižší.
7.3.2008 16:18:08   90.176.214.xxx 128
pravda
7.3.2008 16:20:03   193.87.45.xxx 129
Btw pisal som orientacne, ze cena "do" 2tis. Na nete som nasiel bezny test, kde taku kartu skusali aj taktovat a indexovo mala okolo 1,5. Idem ju zobrat a ak sa mi podari taky index tak budem rad. Aspon mi rychejsie ubehne volny vikend.

Jasne ze favorit je 2900Pro, tu skusim tiez.
7.3.2008 17:12:17   90.176.214.xxx 129
hehe prave jsem utratil 4k za 2900pro a ZALMAN VF1000-LED ...to je nemoc
7.3.2008 16:26:36   85.207.44.xxx 139
No a já mam x1800GTO@XL, jakou cenu mám počítat?
7.3.2008 16:27:50   213.29.14.xxx 1210
Já bych se prvně vyjádřil k ceně. pro mě taky není moc lukrativní, přestože je hodnotná, ale rozumím tomu, že redakce musí dát zavděk aktuálním nabídkám, protože nepředpokládám, že by ceny sponzorovala.
A teď k pravidlům:
Vyberte 3 neznámější e-shopy (CzC, Alfa, Alza nebo Bohémka), vybírejte pouze z dostupných karet v jednom daném dnu a to jednu nejlevnější, jednu s referenčním designem a nejdražší. Vypočtěte průměr (z devíti karet). Každý si může pokud má kartu za cenu lepší doložit kopii své maloobchodní faktury.
K převzetí ceny vypsat dva termíny, kdy výherce přiveze PC bez periferií, zopakuje výsledek po ověření HW (kontrola zásahů do HW) a případně si cenu odveze. Když ne - bude vyzván další v pořadí...
Jedná se o hodnotné ceny a tak nikoho kdo má vážný zájem nezabije osobní převzetí. Neznám možnosti redakce, ale třeba je dislokovaná i mimo Prahu.
Vím, že je to náročný způsob, ale nebudou kecy a ceny dostanou jen ti co o ně stojí.
7.3.2008 18:38:20   84.42.208.xxx 129
Redakce je primárně v Ostravě (eh, snad to ještě platí) a sem tam někdo žijeme někde jinde, rozhodně tedy základnou není Praha
7.3.2008 20:21:30   213.29.14.xxx 1210
Teď jde o to, jestli se chlubíte nebo si ztěžujete...
7.3.2008 21:29:14   84.42.208.xxx 129
Pouze konstatuji.

Já zapomněl, že v každé mé větě se hledá vlastní názor zakoupený nějakým výrobcem Ano, primátor Ostravy si mě koupil i s ponožkami.
7.3.2008 21:57:57   213.29.14.xxx 129
To si nemyslím. Já jen, že v dnešním globálním světě nikdo neřeší odkud kdo je, protože na komunikaci to nemá vliv a Jumbo přenese člověka k protinožcům za půl dne...
7.3.2008 16:49:55   212.80.83.xxx 1210
Nevím, jestli si to redakce uvědomila, ale free edice 3DMarku zobrazuje skóre pouze online, kde je uvedeno pouze výsledné 3DMark score, ale už ne dílčí hodnoty, který jsou tady potřeba...
7.3.2008 16:53:57   90.176.214.xxx 129
to je pravda... musi byt registrovan a kazdy novy vysledek ulozit
7.3.2008 17:08:42   90.176.214.xxx 129
ale vysledky sm3.0 jsou pak videt... ja jsem registrovany uz x let, takze mi to neprijde
7.3.2008 17:09:23   212.111.4.xxx 128
online verze sice ukáže zkrácený výpis s celkovým skore, ale je tam i možnost zobrazit podrobnosti a v těch už je i SM3.0
7.3.2008 16:57:37   213.29.14.xxx 1211
Jestli jo, tak to je teda goool.
Potom by zbývalo timedemo Crysis.
8.3.2008 11:28:42   85.207.157.xxx 139
To není pravda - stačí si výsledek uložit a soubor *.3dr, ten pak otevřít winrarem a v něm je "Result.xml", kde se dá vše najít.
7.3.2008 17:27:59   62.168.125.xxx 139
Neviem preco stale riesite ceny. Ja to beriem ako zabavku a nie tu zistovat a behat ci je nieco o 100-200 korun lacnejsie, alebo nie. Ved sa nad to trosku povzneste.

to fan: prave som prisiel z velkoskladu a utratil zhruba polovicu z toho co ty. to bude mensia nemoc..
7.3.2008 17:28:27   88.103.149.xxx 129
neslo by to doplnit o tuhle kartu...rekl bych ze jeji pomer cena/vykon je dost dobry
7.3.2008 17:39:56   90.176.42.xxx 139
Takže v této soutěži automaticky odpadají lidi s karta madržšíma jak 5 000,- já mám třeba 8800GTX a jen ta hloupá 8500GT co uváděli jako příklad mě překoná podle jejich výpočtu dvojnásobně.
7.3.2008 17:59:42   89.103.173.xxx 129
Tak tak, můj index je 0,55.

Možná by se mohla změnit cena, 8800GTX od ASUSu stojí 8700.
7.3.2008 18:05:40   217.112.175.xxx 129
Mám 8800 GTS 640 a cena 7.600 Score mam 11157 a SM3.0 5015 takze mam necelych 0.7 coz je srandovní. Vidim to na nejaky 3x00 Radeon nebo 9600 GT
7.3.2008 18:29:05   90.177.121.xxx 129
a procpak kdyz zapnu v rozlišení 1280x1024 se zapnutým antialiasingem (4x AA) a anisotropním filtrováním (8x AF) tak mi to vypne testy HDR/SM3 hmm ?
7.3.2008 18:33:10   86.49.123.xxx 1210
Opravte si prosím mail, máte tam překlep, když si to človek zkopíruje do pošty tak se mail vrátí jako nedoručitelný
Uzávěrka tohoto druhého kola soutěže bude ve středu 12.3.2008. Do té doby můžete na adresu soutez@pctuninng.cz posílat své výsledky (jeden v základním nastavení a druhý po případném přetaktování).
7.3.2008 18:34:15   88.212.21.xxx 308
V tabulke mate len jednu 2900PRO a to predpokladam ze 256bit verziu kedze 512bit sa za taku cenu nepredava... preto prosim o uplne upresnenie. Zmena voltaze pomocou biosu je dovolena kedze to nieje HW zasah ano?
7.3.2008 20:07:58   90.176.214.xxx 129
ano! =)
7.3.2008 18:58:01   91.127.254.xxx 139
Pridavam moj otestovany vysledok:
Pri zakladnych taktoch (540/1188/700) je 1818
to jest index: 0,82

Po taktovani na frekvencie (810GPU/1782shader/850Memory) je score 2430
to jest index: 1,10

A dodatok, GPU este stale moze ist vyssie... aj shadery, len neviem uz cim zvysovat takty. ked niekto vie poradit, to by ma potesil. Dakujem. null
7.3.2008 21:03:51   88.146.69.xxx 139
tak to je hooodne dobre GRATULUJI .-)
ja mam LEADTEKA a dostal jsem se jen na 704/1728/870MHZ a mam s CPU AMD X2 3800+@2500MHz s Geil ultra DDR II SM3.0 mark cca 2300 coz je pomer k cene nejakych 1.05
ale i tak slusny narust vykonu - bezne mam nastaveno OC na 650/1650/850 a staci
btw teplota grafarny nestoupne pri rucne nstavenem vetraku na 90% pres 77°C
7.3.2008 21:29:19   91.127.254.xxx 1210
No na tej mojej asuske je teplota pri zatazi 64°C. a nie je tam ziadny specialny chladic, len ten od asusu.

Co ma stve velmi ze rivatuner mi uz nepovoluje dat vyssie frekvencie, posuvnik je uz na maxime.. Ziadne artefakty, zamrzanie...
7.3.2008 19:02:51   158.196.41.xxx 339
je to jednoduche podle danych pravidela vyhraje 2900pro
256bit verze je minimalni zaklad
512bit verze uz nejde pokud vim koupit ale kdo ji ma ma vyhodu
a uplne nejvetsi vyhodu ma ten kdo ma 512bit 1GB verzi. stou by to vyhral i kdyby sla taktovat sotva prumerne. pokud by se zapocitavala za tu cenu 3500kc tak myslim ze i 1.7+ je realne

jinak zbytek karet muzete imho usmazit a nemate sanci.

soutez mela byt spise postavena jako nejvetsi narust vykonu pretaktovanim apod. u procesoru se taky cena neresila. navic pokud se zmeni cena tak je to cele uzivatelum vlastne knicemu. jinak treba v nextcompu maji 9600gt za 35xx kc s dph

7.3.2008 19:21:33   193.86.172.xxx 1310
Na alfacompu maji tet HD2900PRO za 3100kč... myslím žety ceny ve vaší tabulce by se měli předělat
7.3.2008 19:49:32   88.212.21.xxx 129
pozeram ze 1,5 je pokorene... dostal sa niekto na koeficient 1,6?
7.3.2008 20:06:34   90.176.214.xxx 1210
jsem na 1,67
7.3.2008 20:21:29   88.212.21.xxx 1210
tak to asi moju 2900pro na 900/2200 prestanem trapit lebo dava len 1,58 ...
Aka VGA ak to nieje tajne?
7.3.2008 21:05:13   90.176.214.xxx 1210
ta stejna... =)
7.3.2008 20:09:38   213.211.45.xxx 1210
Mno LOL pred tydnem stala jeste 12000 Kc a ted stoji 4700 Kc to je pekne skoda no mam ji uz 2 roky tenkrat stala prez 14 000 Kc ale jako vypocital jsme neco kolem 0.5 tazke to nema smysl kdyz tu je nejvic 1.5
7.3.2008 20:49:26   81.201.48.xxx 129
Já bych tady vůbec neposlouchal lidi, co tu do tmy vykřikují nějaký koeficienty. Stejně tak to bylo i u soutěže s procesory kde lidi říkali jak mají tolik a tolik procent a potom to vyhrálo o dost menší číslo. Já vím, je to taktika, ale hnusná. Odradit lidi aby posílali svoje nízký výsledky - ikdyž by mohli být vítězný.
7.3.2008 21:09:01   193.86.172.xxx 139
přesně ... třeba kdyz byla prvni soutez v oc .. kazdej rikal jak má ja nevim kolik tak jsem ani vysledky neodesílal .. a kdybych to udelal tak jsem na třetím místě
8.3.2008 01:13:13   90.176.214.xxx 129
jo presne...! proto to ted pisu xD ...koukam tezka schiza =D
7.3.2008 21:18:00   213.195.210.xxx 128
mam X1950GT 256MB(2800kc) do AGP brat jako X1950PRO 512MB do PCI-E?v teto soutezi jsou celkem v nevyhode karty do AGP, ktere stoji o par stovek vic....
7.3.2008 22:01:27   90.176.154.xxx 129
tak do tohodle testovani se pustim, konecne nejaky test co me bude bavit , ale jak sem si precetl cenu tak snad ani nebudu nic zkouset
7.3.2008 22:09:50   78.99.69.xxx 139
3850 512MB 668/828@742/1026 dava len 1,065
8.3.2008 10:51:28   80.87.222.xxx 129
Skus si vyrobit novy BIOS so zvysenou voltazou Vcore pre GPU. Podrobny navod je na EHW. Ja som takto zvysil Vcore na 1.316 a defaultne (nativne) uz bezim jadro na 790MHz. V Rive potom este takty trocha zdvihnes (u mna max 810MHz).

Len musis zabezpecit dobre chladenie ;-)
8.3.2008 12:29:45   81.201.54.xxx 129
Ten návod jsem psal já, ale stejně nevím jestli to zabere. Protože mám na 830MHz 1,19825 skore... Dle mého to vyhraje Radeon 2900Pro přetaktovanej nad XT s nějakým šíleným 2×120mm chlazením na 14V :-D
8.3.2008 15:28:24   80.87.222.xxx 129
Zmysel voci sutazi to nema (moje sutazne skore je cca 1.17 s 790MHZ). Ale ma to zmysel v pripade hier samozrejme.

BTW THX za navod.
8.3.2008 16:33:04   81.201.54.xxx 1310
Samozřejmě že pro hry to smysl má. Proto jsem sem to taky začal zkoumat jak ho editovat :-) Ale soutěž vyhraje 2900pro ;)
7.3.2008 22:54:35   213.195.242.xxx 1212
Vlastnim VGA Ati 1950XT 256MB jediny upgrade je vymena pro me stale nepochopene neucine a hlucne turbiny za obycejnyho Zalmana ktery nejde ani slyset a chladi 2x tak lip.. a tato karta se na trhu objevila aspon pred 1.5 rokem.. ale podle tabulek ma cenu 3300 kc .. to nedavam.:-) jsem nekde kolem 0.9

Cizci stejne si myslim ze jsem to vyhral podivejte se na to z my strany.
pred rokem a pul jsem ji koupil za necelych 6K a dnes? Panove rozjedu na tom kazdou hru v rozliseni 1280x1024 a i na detailech nemusim setrit vzdyt setru levou zadni celou dalsi generaci atin krom grafik 2900, tak samo u nvidie cokoliv ma oznaceni 8600 a niz mi muze rikat pane.. :-)
co jsem tim chtel rict.. asi to ze nemusim jak nekdo kupovat co rok novou grafiku kolem 4 k a mozna i nekdy vic, abych si mohl zahrat novou hru. tahle karta mi vydrzi minimalne jeste tak rok mozna rok a pul nez bude nedostacujici. kdyz to vemete kolem a kolem necelych 6K za grafiku co vydrzi 3 roky nebo 3 grafiky za celkouvou hodnotu cca 12K?..

no pocitejte pocitejte ale tohle je urcite nejlepsi pomer cena vykon .. :-)
8.3.2008 14:15:17   88.102.12.xxx 129
Nesmysl. Pokud na detailech nešetříš, tak musíš slušně trpět cukaturou. Taky mám 1950XT a leckde se musím při 1280x960 omezit aby to bylo plynulé. A je to kartou, ne procesorem, C2D na 2.7GHz považuju pro současné hry za dostačující.
8.3.2008 20:44:09   213.195.242.xxx 1310
Vypadato ze si budem muset vyjasnit par detailu.

To ze jsem psal ze na detailech setrit nemusim neni automaticky ze to hraju na maximalni detaily. ne jde o to ze je dane referencni nastaveni hry coz vetsinou byvaji hodny stredni a nemusim kvuli hratelnosti snizovat tyhle hodoty.;-)

Dalsi vec.. jestli myslis vec zvanou cukatura jako 40FPS tak je marny ti neco vysvetlovat. hra je dobre hratelna i na tech 25-30FPS takhle mi nejak bezel crysis pri rozliseni 1280x1024 a defaultni nastaveni ( ano obcas to kleslo k 15FPS ale nebylo to porad cca 90% hry bezela v hratelnem rezimu) dalsi priklad je treba NFS PS stejne rozliseni maximalni detaily 35-45FPS a nemel bych dojem ze se mi neco cuka. COD 4 samozdrejme taky bez potizi a tak bych mohl pokracovat...

a co se tyka procesoru.. nekde tady bude snad i snad clanek jak je na sobe zavysly vykon GPU a procesoru .. abys to nemusel hledat tak GPU svetsi vyssi frekvence do cca 3.2GHz nad tuto frekvenci je to uz zbytecny a nema to vliv na GPU. a nezapomen ze taky vlastnis ATI produkt tak na obcasne upgradovani ovladacu taky na tom neco je .. ;-)
7.3.2008 23:34:34   78.99.113.xxx 139
ahojte. mam 7600 GS, len v tabulke je cena len 7600 GT. neviem teraz... mam ratat cenu 7600 GT? len to je trosinka nespravodlive, lebo GT su drahsie odost ako 7600 GS, btw, nemohli by ste spravit kategoriu na 7600 GS? asi chcem vela, len tak sa pytam, lebo urcite je dost ludi, co maju 7600 gs.
8.3.2008 01:51:18   62.168.125.xxx 129
Pokusy s lacnou kartou (
8.3.2008 01:57:01   62.168.125.xxx 129
Pokusy s lacnou kartou /do 2tis/ dopadli rozne. Karta ma index niekde nad 1,4. Samozrejme v pretaktovanom stave dokaze fungovat uplne bez problemov. Onedlho mi pride 2900PRO, tak uvidime co sa mi podari s nou..
8.3.2008 05:14:26   78.99.80.xxx 139
Fajn sutaz, ale asi nie celkom domyslena. Ja by som to cele rozdelil na low-end, mainstream a high-end. Z kazdej kategorie by bol jeden vitaz, netreba troch s rovnakou kartou.
8.3.2008 11:02:56   213.29.14.xxx 129
Jenomže některé karty byly kupované jako highend a dnes...Kde najít to dělítko...
8.3.2008 06:43:56   81.2.221.xxx 129
tak zatim mi to vychazi na 1.2025, no jeste to poladim
8.3.2008 10:42:53   85.193.1.xxx 119
Sakra, vždy při úvodním logu 3Dmarku06 to vytuhne a nejde mi spustit :-(
Nevíte co s tím? Vista 32bit, 3Dmark 1.1.0
8.3.2008 12:18:56   90.176.214.xxx 129
stahni si patche a hotfixi na futuremark.com
8.3.2008 12:48:09   85.70.178.xxx 138
Prosím zařaďte tam i 6600gt 128mb...
10.3.2008 03:11:45   89.176.99.xxx 108
to se jeste prodava?
8.3.2008 13:29:49   147.251.10.xxx 2210
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, proč byl smazán můj příspěvek? Včera jsem zde jako jeden z prvních upozornil na to, že původně nastavené ceny byly nesmyslné. Dát 5000 u GF8800gt a i u 3870 bylo opravdu naprosto mimo... přidal jsem zde zprůměrované ceny v 2 eshopech a vyšlo mi to cenově tak, jak je to už teď v opraveném cenovém přehledu. Takže podle toho usuzuji, že jsem měl pravdu a původní ceny byly nepřesné (ať už z jakéhokoliv důvodu)

jaké je ale mé překvapení, když jsem dnes zjistil, že celý tento článek je smazán z diskuze (proč ptám se? zmiňované dvě firmy jsou zde častokrát uváďeny, navíc byl to jako příklad, ne jako reklama)

Na PCT vládne cenzor? když někdo upozorní na to, že jste se spletli, tak ho smáznete? To přece nemyslíte vážně...

smáznete i toto?
8.3.2008 14:43:27   91.127.255.xxx 129
Protoze nvidia na PCT musi mat vzdy navrch(ak bol cennik na pct odvtedy upraveny tak sa ospravedlnujem),myslis 3870 OC?
9.3.2008 13:50:16   84.42.208.xxx 1210
Ceny jsme opravili, za vaše upozornění děkujeme (komentář jsem vám poskytl pod původní příspěvek, e-shopy, které jste zumínil byly z těch, ze kterých se původní ceny vybraly, nicméně zde NEBYL ÚMYSL POSKYTNOUT NEJNIŽŠÍ CENY, NÝBRŽ PRŮMĚRNÉ s ohledem na všechny modely) a další existence toho příspěvku nemá cenu. Stejně tak, až potvrdíte, že jste četl mé poděkování, bude smazána i tato větev. Navíc celý víkend věnuji přepočítávání cen, takže tabulka se ještě změní.

Citace:
Protoze nvidia na PCT musi mat vzdy navrch

Jděte se ... projít. Čerstvý vzduch vám udělá dobře.
10.3.2008 10:12:39   195.178.87.xxx 108
OK, potvrzuji, že jsem toto četl. Ovšem zvažte, zda je nutné smáznutí, protože si myslím, že dost čtenářů by díky tomuto "zmizení" mohla dostat nějaký falešný pocit, že se tu děje něco velmi nekalého. Což toto vlákno vysvětluje;)

V mém původním propočtu jsem nechtěl zadat nejnižší ceny, jen jsem zprůměroval 5 nejnižžších cen.

Každopádně jak jsem koukal na ceník teď, je to mnohem lepší. jak u 3870 tak u 8800gt.

mmch máte tam 8800gt 256, ale pak 2x 8800gt 512 - neměla být u té 8800gt za 5400,- ještě značka OC;)
8.3.2008 14:08:47   88.100.9.xxx 148
Vím, že nejde dát do ceníku všechny karty, ale aspoň všechny novější půl roku by měly jít. Imho tam chybí jeden velice horký kadet na výhru - jedná se o cenový protějšek radeonu HD2900PRO od nv - 8800GS. S cenou kolem 3500 a velice solidní možností OC má solidní šance na výhru(teda aspoň pokud ho tam dodáte).
8.3.2008 14:24:25   85.216.253.xxx 139
Zdravím, keď si stiahnem tú free verziu tak po otestovaní mi nedovolí zapísať výsledok do Excelu, ani mi neukáže výsledky subtestov, iba mi to hodí link na online výsledkový browser, kde je iba to základné 3DMark Score. Čo sa s tým dá robiť?
8.3.2008 14:56:08   213.29.80.xxx 129
Da se tam zobrazit aji sub-skore, takze jedine screen toho browseru ....
8.3.2008 14:38:38   213.29.80.xxx 129
Dejte mi ji do tabulky a mate po srande :-D na aukru se prodava tak za 50 - 100Kc, takze stovka jako referencni cena by sla nee ?
Jen tak pro zajimavost :-)
8.3.2008 15:18:46   217.119.125.xxx 139
Až nato že tvoja karta nepodporuje DX9 takže by si ten test ani nespustil.
8.3.2008 15:33:27   213.29.80.xxx 129
Ja mam karet :-D
A stejne na te 440 bezi tedka zenwalk a okna tam instalovat urcite nebudu :-)
Zkousel jsem to na 7600GT ale dopadlo to nekde kolem rovne jednicky, takze ucast vyloucena ;-)
8.3.2008 16:48:45   78.99.24.xxx 139
o tom aj tak pochybujem ze si mal vysledok okolo 1 .. ved 7600GT viac ako 1200-1300 bodov neda
8.3.2008 23:18:15   91.127.251.xxx 139
mne moja 7600GT dala 1217 bodov, takze vysledok je 0,716
8.3.2008 15:41:37   213.175.45.xxx 1710
Jen se chci zeptat.Ten test musí proběhnout pod Vistama?
8.3.2008 16:24:41   78.99.113.xxx 1249
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.3.2008 17:06:04   85.135.157.xxx 139
aku cenu mam asi tak dat pre 8600M GT? a aku cenu na 79OOGT?
8.3.2008 17:45:57   88.100.124.xxx 159
Asi bude celkem nevýhoda, když mám 7600GS... musel bych použít cenu u 7600GT a tím dostanu číslo max. 0,5... nebo jakou mám použít? Docela by seděla cena z 8500GT
8.3.2008 18:10:36   78.99.16.xxx 139
ved presne toto iste stale aj ja vravim, este nikto nic nenapisal co a ako. ja mam koeficient 0,529. to sa neda ked sa rata cena GT. malo by to byt podla mna takto: 7600 GS DDR2 a dalsia skupina 7600 GS ddr3 + 7600 GT DDR3 spolu ( aby golden bliss od gainwardu nemala vyhodu.
8.3.2008 21:34:36   88.212.21.xxx 1210
dal niekto 1,7?
9.3.2008 00:52:13   193.86.172.xxx 1212
jj , i oněco víc
9.3.2008 10:45:16   91.127.88.xxx 1210
tak co, nic sa s 7600-fkami diat nebude?
9.3.2008 13:52:39   84.42.208.xxx 129
Počítám to, ale ani vy nechcete, abych to uspěchal.
9.3.2008 11:45:05   79.170.249.xxx 139
mno tak to se sem taky nehodí...nic moc vyšlo mi 0.61, po OC CPU C2D z 1.86 na 2.24 mi vyšlo 0.7 .... nic moc no.... grafiku taktit radši nebudu ještě to shoří, neměl bych čim topit
9.3.2008 13:27:34   88.146.141.xxx 129
tak sem ji taktnul 793/2146 a mam 1,48 ...co myslite? ...mám se účastnit nebo ne?
9.3.2008 14:16:18   88.212.21.xxx 1211
NE!
9.3.2008 15:40:01   84.42.208.xxx 119
Jistěže ano, mnoho lidí tady vaří z vody... Tak třeba já jsem svoji kartu přetaktoval tak, že mám index 387. Bubububu!
9.3.2008 13:33:38   213.220.244.xxx 1410
Tím defaultním nastaveni myslíte tech 1280x1024 0AA a optimal filtering? Proste to nechat nastaveny tak jak se to zapne?
9.3.2008 15:45:23   84.42.208.xxx 1210
Provedli jsme aktualizaci tabulky. Ceny dále měnit nebudeme, maximálně doplníme tabulku o některé chybějící karty.

Pravděpodobně budeme muset vymyslet něco pro Radeony 2900Pro s 512bit sběrnicí, ten, který měl 1GB paměti odcházel z trhu s cenou okolo 5500 korun vč. DPH.
9.3.2008 17:54:36   88.212.21.xxx 119
no pre tu 512bit PRO treba urcite nieco vymysliet lebo nikdy nestala ani len 4000KC nieto este 3100... a vysledok v 3Dmarku ma samozrejme o hodne lepsi.
9.3.2008 16:26:33   193.86.172.xxx 1210
tak to je bomba , s takovouhle to má hd2900pro v kapsi uz tuplem kdyz je tam cena 3100kč upravim si v ní bios a hurá na metu 1,8
9.3.2008 16:39:06   85.160.88.xxx 1210
Grouwr: Hm, tady máš moje score s 2900pro @ s biosem XT a šílenýma taktama:
http://img291.imageshack.us/my.php?image=3dm06scoreoc2lr8.jpg
(5940 : 3100 = 1,91) Ale stejně to zatim nebudu odesilat..
9.3.2008 17:14:15   193.86.172.xxx 1210
muzu se zeptat jaky mas takty ? a jak ji chladíš ?
9.3.2008 17:19:02   85.160.88.xxx 129
830 jadro, 2k mhz pameti, chladim stock chladicem od sapphire ale s upravenyma otackama (rve jak prase)...
9.3.2008 17:52:02   88.212.21.xxx 139
ty mas ale 512bit verziu takze na ten koeficient rovno zabudni....
9.3.2008 17:20:45   193.86.172.xxx 1210
hmm , ja mam zatim 760mhz jadro a 2215mhz pameti ... mam ji taky od sapphire .
jen co do PC hodím XPčka tak tam hodím taky jinej bios ... protoze tet mam v PC visty a AtiWinFlash se me nespustí
9.3.2008 17:37:14   85.160.88.xxx 1210
Hm hm, a kolik ti to zatim dava onen koeficient?
Ja už vice tady prozrazovat nechci, takže vice info po mě nechtěj
PS: jen tak pro zajmavost, odkud si?
9.3.2008 17:48:41   193.86.172.xxx 1210
tet nejakých 1.65... Velké Meziříčí
9.3.2008 17:53:07   88.212.21.xxx 139
podla novej tabulky to chce aspon 1,7 na nejake lepsie umiestnenie
9.3.2008 21:57:06   85.70.185.xxx 1210
Ja mam 1.69 s HD2600Pro. Takty 770 jadro 770 pameti.
10.3.2008 00:22:06   88.212.21.xxx 1656
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.3.2008 18:25:06   91.127.1.xxx 1210
dakujem za novu tabulku, ako asi aj vela ludi, lebo je to teraz ovela vyrovnanejsie.
9.3.2008 20:56:51   62.168.125.xxx 1210
Je pravda ze 2900PRO 512bit sa papierovo radi medzi 2900PRO, avsak nikdy sa za taku cenu nepredavala. Aby danu sutaz neznechutil tento fakt, mohla by sa 512bit verzia upravit na spravnu cenu.
Btw prebehol som si tabulku s upravenymi cenami a nasiel dalsieho favorita.
10.3.2008 00:25:33   88.212.21.xxx 139
favoritov je tam viac, bude sa bojovat nie o desatinky ale o stotinky Ziaden jasny vytaz tam nieje...Jedine zeby tu 512bit pro brali za cenu 3100SK ale to uz vyssie vyvratili...
9.3.2008 22:15:29   80.82.150.xxx 129
Nevíte kde se dá najít výsledek potřebý k tomu poměru? http://img90.imageshack.us/my.php?image=34185323hu3.png
10.3.2008 09:10:33   84.47.13.xxx 108
ako pokial sa neupravi cena 512bitovej 2900pro na normalnu mieru ako volakedy bola jej cena tak to nema ani zmysel,to je ako sutazit s hughend kartou za cenu lowmainstream...ked sa robili 512bitove PRO a XT,tak rozdiel v cene medzi nimi bol 2500sk...cize je totalny nezmysel davat kartu co je akurat premenovala za 1/3 ceny toho aky ma vykon...dufam,ze to zoberu uz konecne do uvahy,lebo je to fakt nezmysel aby to bolo takto...
10.3.2008 09:11:14   84.47.13.xxx 117
ako pokial sa neupravi cena 512bitovej 2900pro na normalnu mieru ako volakedy bola jej cena tak to nema ani zmysel,to je ako sutazit s hughend kartou za cenu lowmainstream...ked sa robili 512bitove PRO a XT,tak rozdiel v cene medzi nimi bol 2500sk...cize je totalny nezmysel davat kartu co je akurat premenovala za 1/3 ceny toho aky ma vykon...dufam,ze to zoberu uz konecne do uvahy,lebo je to fakt nezmysel aby to bolo takto...
10.3.2008 09:25:25   84.42.208.xxx 117
+ 300 korun podle aktuálního kurzu 16,319 (CNB) a skutecnosti, ze jeji cena byla v dolarech posazena o $20 vyse
10.3.2008 09:11:53   84.47.13.xxx 117
*highend
*premenovana
10.3.2008 09:23:59   194.228.221.xxx 117
No docela hodne nejasnosti...A mohla by tam byt i 7800GTX, vzdyt si tam to misto v tabulce zaslouzi...Nebo ne?
10.3.2008 09:25:41   84.42.208.xxx 117
A jak určíte její cenu?
10.3.2008 09:54:24   90.176.214.xxx 108
koukam na tabulku a dneska 2900pro vracim...

5977 / 3100 = 1,98

ale jsem si jisty, ze bude urcite jeden vysledek lepsi
10.3.2008 10:07:55   193.87.45.xxx 107
Trosku zle si preratal ten index, tusim ze cca 1,928. Ale aj tak slusny vysledok. Jadrom si musel ist az k 900 predpokladam. Ja mam na nej stock chladic a aj ked tomu vytnem na 100% otacky, tak pri 1,25v sa mi to nedari drzat v rozumnych teplotach a pc sa vypina. 1,2v uz ide v pohode ale az taky zazrak to nie je.
10.3.2008 10:10:40   90.176.214.xxx 117
nevim co je s indexem =) napsal jsem co napsala kalkulacka =)
...joo jasne chybi dvojecka.
1,928
10.3.2008 10:24:16   88.212.21.xxx 108
to sa mi zda byt moc... mam tiez 2900pro ale aj po voltmode som od tohto vysledku daleko... na kolko si dal jadro?
10.3.2008 10:26:34   88.212.21.xxx 108
alebo mas 512bit...
10.3.2008 10:49:27   90.176.214.xxx 108
900MHz, ale je to opravdu strop s chlazenim extra problem neni, kupoval jsem k tomu jeste chladic, ktery si ale necham a nahradi s1 na 3870 (ZALMAN VF1000-LED)
navic tam hraji roli i jine aspekty, ale to zatim nebudu ventilovat, jeste jsem na vazkach jestli kartu vratim a nezucastnim se nebo jestli jo
trosku se desim jak dlouho by pripadne trvalo overovani (kartu bych pak nemohl vratit) a mit zbytecnou 2900pro je fakt ulet =)
na druhou stranu by se asi dala strelit za 2500
10.3.2008 14:57:55   84.47.13.xxx 118
poprve by som sa rad zasmial s tou cenou 2900pro 512bit...oni boli o 2500sk lacnejsie od XTcky a tej cenu date na 8400?preboha,tak to ju rovno mozete dat za 4tisic,ok?
dalsia vec ,ze fakt by som chcel vidiet ako si spravil v tom teste 5900+-bodov...fakt,lebo jadro mam na 830/2350mhz a k tym hodnotam sa to ani len nepriblizuje,cize niekde budes mat riadnu haluz na keru ti isto pridu..gg
10.3.2008 19:19:02   88.212.21.xxx 108
ma dobry CPU...vlasne zas to bude pravdepodobne o cpu....
10.3.2008 19:55:16   195.113.65.xxx 108
v HDR/SM testu CPU nehraje roli (resp. hraje tak, jak je to uvedeno v článku).

Ad cena. Takové ceny jsou, tak jaképak "vy si dáte"...
10.3.2008 20:55:11   88.212.21.xxx 108
ale hraje... 2800Mhz vs 3050Mhz na E2140= +100-150 bodov... teda aspon u mna... zajtra odskusam na 4Ghz 8400vke...
10.3.2008 20:31:49   78.99.151.xxx 128
záleží či je to jednojadrový alebo 2 jadrový? na tých 2,2GHz? mimochodom nie je to tak s tou cenou ako ste si ju nacenili pretože tá karta keď už skončila s predajom bola o cca 2-3 tis Sk lacnejšia ako XT varianta tak tá cena čo tam máte je jasné zvýhodnenie HD2900Pro s 512bit
11.3.2008 00:01:01   62.168.125.xxx 117
Tych +300 na 3400 za 512bit je trosku na smiech. To asi nebolo cerpane z nejakeho seriozneho zdroja. Ale tak aj tak dobre ze ste spravili takuto sutaz. Aspon som sa poslednych par dni nenudil
11.3.2008 00:11:21   193.86.172.xxx 108
zdar , tak ja jsem zatim doshnul takoveho vysledku :

sestava :
Intel Pentium DC E2140 1.6 @ 3.2Ghz
Grafika na 837mhz /2232 mhz

uz mam objednany Accelero S1 tak doufam ze to pujde ještě víš

HDR/SM3.0 5378bodů ... index je 1,734
11.3.2008 00:11:23   88.212.21.xxx 108
512bit 2900pro za 3400? To ktory nedorobenec taku cenu vykuzlil? respektive za taku cenu hned beriem jeden kus....
11.3.2008 00:57:56   193.86.172.xxx 117
chtel jsem se chtel zeptat v kolik hodin 12.3 je ta uzávěrka ?
11.3.2008 01:19:06   88.212.21.xxx 108
no podla mna 23:59
11.3.2008 01:28:14   84.47.13.xxx 107
moju 2900pro som odpalil,tesim sa
11.3.2008 09:57:09   88.212.21.xxx 108
mas na co...sak dostanes novu
11.3.2008 01:38:50   193.86.172.xxx 118
jake takty ? napeti ?
11.3.2008 10:02:15   193.87.45.xxx 108
quicky vymyslal, ale uz mu to funguje. Ja som sa zastavil na 850/2200 pri 1.2v. Cpu nema cenu hnat, tak som ho nechal na 3,6GHz. Pri tychto taktoch mi to ide ako hodinky akurat ze vetraky musia ist na plne pecky. Vysledok orientacne okolo 5,5tis
11.3.2008 14:48:17   193.86.172.xxx 108
ja jsem se zastavil na 850 / 2250 1,25V se stock chladičem

vysledek taky neco kolem 5,5tis ale presne cisla uvadet nebudu
11.3.2008 20:12:10   90.176.214.xxx 117
myslel jsem ze to dneska cele rozslapu... vratil jsem zpatky stock chladic a zkousel co pujde s nim a taky to slo, ale ten krval byl prisernej... vratil jsem zpatky accelero a na 900 se uz nemohl dostat, pak ani na 850 a uz jsem fakt penil... pak jsem si vsiml ze jsem zapomnel pri vymene na jednu dulezitou vec =D
ale opravdu jsem to malem roztriskal =)
pri vedomi jak jsem musel laborovat s biosem aby to tak slapalo =)
11.3.2008 21:49:13   80.188.79.xxx 108
Toto je opravdu zvlastni soutez. Jak tak procitam tuto diskuzi, tak vidim ze neni ani poradne stanoveno, ktera karta kam patri nebo je v tom bordel a ceny se meni kazdym dnem, takze zatimco se muzu pretrhnout abych dostal co nejvic mhz, tak za tejden se dozvim, ze cena u jine karty sla rapidne dolu a byl bych tedy v hajzlu. O samotne pretaktovani zase az tak nejde jelikoz se tim vykon o tolik nezvysi. Nebylo by lepsi udelat to jako s procakama ze by se soutezilo v rozdilech mezi stock a OC taktech ? Imho si myslim, ze by melo sanci podstatne vice lidi, ne jen ti co maj 2900pro.
11.3.2008 22:27:49   89.103.49.xxx 107
mam novou registraci na techto strankach a kdyz dam ,,pridat komentar,, tak mi okno vyskoci tak nisko ze nevidim mackatko ,poslat, muzu jenom odpovidat to vidim dobre
11.3.2008 22:57:56   84.47.12.xxx 107
Zvlásťne asi niečo musím dodatočne nastaviť v 3Dmarku lebo dajako mi dáva málo bodov dám 880 na jadre a 2200 na paätiach a mám len 4800 bodov nechápem to mám HD2900Pro 256bit
11.3.2008 23:22:53   193.86.172.xxx 117
hmm tak to nevím , ja mam 850 na jadre 2250 pameti a dam nejakych +-5500bodů
11.3.2008 23:29:24   84.47.12.xxx 117
zrejme bude aj záležať od CPU lebo mám len A64 3700+ na 3Ghz
11.3.2008 23:40:32   193.86.172.xxx 117
je to možné ja mam DualCore e2140 na 3200Mhz
12.3.2008 01:02:13   88.212.21.xxx 108
Dotaktovane, vysledky poslane, karta to prezila kedy mi pride skrinka?
12.3.2008 01:19:50   84.47.12.xxx 108
Aby si sa neunáhlil tá skrinka pôjde mne :-D tiež výsledok odoslaný na poslednú chvílu
12.3.2008 03:45:22   193.86.172.xxx 108
chtel bych se zeptat jestli v odeslanych vysledcich musi byt projety cely test 3D Mark06 nebo stačí jen HDR/SM3.0 ? díky
12.3.2008 10:16:49   88.212.21.xxx 108
ja by som dal cely (aj som dal). Ked je karta fakt stabilna tak by nemal byt problem.
12.3.2008 11:33:10   193.87.45.xxx 108
Mne z tej vzducholode a ladovej krajiny uz preskakovalo.. Vcera som bol opat dlho hore, porobil vsetky testy (3650,2900pro,2600pro).
Som optimista a dufam ze sa umiestnim aspon v prvej desiatke.
Do sutaze som poslal vsetky karty, ked tak nech uz je aspon vysledna tabulka bohatsia o vysledky.
12.3.2008 11:46:29   213.29.14.xxx 117
No tak se mi podle posledních komentů zdá, že někteří testovali jen HDR/SM3.0 a to by mohl být problém, protože tento typ testu dovolí vyšší OC VGA a na testu SM2.0 už takto vysoký OC háže artefakty. Takže karta potom nezvládne celý benchmark, respektive kolabuje už v Return to Proxicon...vyzkoušeno...
12.3.2008 14:35:03   193.86.172.xxx 107
to je ale naše věc , kdyz by jsme byly první tak ten vysledek musime obhájit, a to je jasne ze by jsme ho ohájily ... nevim jak ostatní ale ja jo
12.3.2008 20:11:39   90.176.214.xxx 108
# výsledek musí být na požádání zopakovatelný (stabilitu systému je nutné prověřit alespoň 20 minutovým opakovaným během 3DMarku 06, v testu nemůže docházet k optickým poruchám (výpadky textur, obrazu, blikání ploch...),

# výsledek se vypočítává jako HDR/SM3.0 Score (3DMarku 06) / tabulková cena, toto hodnota je pro umístění v tomto kole soutěže rozhodující


...pravidla mluvi jasne, pokud nekdo testoval pouze HDR/SM3.0 a pak nebude schopen opakovane absolvovat cely kompletni test, tak ma proste smolika - take mam urcite pochybnosti o legalni verzi 3Dmarku (neb HDR/SM3.0 bez toho zbytku jde spustit jen ve ful verzi a v nasich koncinach neni zvykem marky platit) =D
12.3.2008 17:39:42   81.201.50.xxx 107
Mno. Já jsem svojí grafku vytáh z 560/700 to jest 1218 bodů (poměr 0,76) na 617/860 - 1400 bodů (poměr 0,8 stabilně bez artefaktů. Chlazení Zalman VF-900 a žádnej voltage mod. Jen škoda že nešlo výš jádro...:-)
12.3.2008 17:40:46   81.201.50.xxx 117
ten poměr měl být samozřejmě 0,88 - jen mi to tam automaticky hodilo smaila:-)
12.3.2008 20:05:58   193.86.172.xxx 107
hehe tak uz jsem taky odeslal vysledky
12.3.2008 20:16:09   193.86.172.xxx 108
dpufam ze to tychle vyhodnotí a bude to tady v pátek
13.3.2008 09:44:53   62.168.125.xxx 138
Ja som hlavne zvedvy na kompletnu vysledkovu tabulku kedze ma celkom zaujima ktore karty sa este oplati kupovat z hladiska pretaktovania. Spokojne by tam autori sutaze mohli uviest aj mena, nech si kazdy najde kde sa umiestnil.
13.3.2008 22:46:57   78.99.151.xxx 108
Ale bude to veľmi skreslené však pozri na mňa mal som HD2900Pro na 880 Jadro a pamäte slabo iba na 1087 či koľko a nedostal som sa cez 5tis bodov
takže toto nebolo ideálne ako vraveli že nezáleží od CPU :-D
14.3.2008 02:02:58   193.86.172.xxx 107
a muzes napsat jaky mas cpu ? ja mel max pri 857/1137 nejakych 5603 bodu
14.3.2008 10:48:23   193.87.45.xxx 107
to A2C: Je to zaujimave, lebo z mailu ktory si mi posielal mala karta default hodnoty a cca 4000tis bodov v HDR/SM3.0. Presne tak isto len s velmi malymi odchylkami to malo viacero ludi vratane mna. Skresleny vysledok po pretaktovani (4822b) by som pripisoval niecomu inemu. :-/
14.3.2008 17:17:54   88.100.140.xxx 147
Tak nejprve k téhle soutěži...ti co mají jiné GPU než 2900PRO 512bit tak mají asi hold smolíka. Přijde mi zbytečné dávat do soutěže kartu která byla na trhu ani ne měsíc a už se vlastně půl roku neprodává. Dotaz č1...proč je její cena takto nízká, když v době uvedení stálá dvojnásobek? dotaz č2...podle čeho jste určili její cenu? jestli podle 256bit verze tak ať si radaktoři příště rozmyslí, jestli vypisovat takovýto druh soutěže, která má lidem ukázat co je na trhu výhodné si ''koupit'' do nové sestavy ze současného trhu. A ne upřednostňovat kartu, která se už nedá dávno nová sehnat ;-) Jinak s 8800GS 384MB, jsem dosáhnul výsledku 1,483...s referenčním chladičem od Gainwarda a bez modifikace napájení se po přetaktování zvýšil výkon o 30%
15.3.2008 13:33:13   213.191.96.xxx 119
stejně to podle mě vyhraje nějaký Radeon HD2600...
15.3.2008 16:47:20   62.168.125.xxx 108
Ak by mal DDR3 a jadro by islo nad 850MHz, tak preco nie. Tiez som jeden mail do sutaze posielal prave s touto kartou, na vitaza to sice nema, ale podla mna si viedla slusne.
15.3.2008 16:57:37   193.86.172.xxx 107
mohla by se k tomu vyjádřit redakce kdy budou výsledky ?
17.3.2008 13:15:53   91.127.50.xxx 107
2 A2C : tiez nechapem ako niektori mali tolko bodov,ja som mal hd2900pro 256bit na 830mhz jadro a 2400mhz pamete,procak e2160@3ghz,2x1 gb 1ghz CL4 XMS2 corsairy,vista 32bit ultimate a viac ako cez 5200b som sa nedostal ani ked som sa rozkrajal pri pc...naozaj naozaj som velmi zvedavy na samotne vysledky a nastavenia systemu toho pana dotycneho co to vyhra!vysledky som uz ani neposielal nakolko smo bol znechuteny clenami redakcie co urcovali cenu 2900pro 512bit,fakt smiech len....no nic uz by to konecne mohli spracovat...gj
17.3.2008 15:52:28   78.99.18.xxx 107
ja som dal s C2D 8400 na 4,1ghz 2GB vitestami na 960Mhz a 2900PRO 256bit 875/2214 5670b... ale bolo to na xpcku... skusal som aj na viste a tam su vysledky ako vravis...
17.3.2008 13:17:46   91.127.50.xxx 108
clenmi*
18.3.2008 12:37:45   91.127.143.xxx 97
cize je to systemom tych 400b?
na tej zostave na viste si mal aj ty 5200b?
18.3.2008 23:06:38   88.212.21.xxx 106
na viste to dalo nieco malo cez 5300... BTW dnes mi pisali ze vraj som to vyhral Este natocim zajtra videjko na overenie a snad to mam v suchu... Rozmyslal som ci vam to oznamit ale viem ake to je cakat na vysledky tak som si povedal ze vas nebudem mucit
19.3.2008 21:03:17   217.172.155.xxx 85
Sakra az dnes som sa dozvedel o tej sutazi.
Moje skore je 1,65
Kolko je tvoje ?
Ja som to dosiahol s mojou ASUS 3650 @ 940/970
kde som mal HDR/SMD3 skore 2650 a cena mojej grafiky je 1600
19.3.2008 23:55:37   88.212.21.xxx 75
cez 1,8 by si sa aj tak nedostal... nechcem presne hovorit kolko som mal... vsetko sa aj tak skoro dozviete... BTW na overeni som dnes pracoval, material je hotovy, dokonca sa mi podarilo dosiahnut este vyssie skore ako som odosielal...
20.3.2008 00:54:33   90.176.214.xxx 710
Ty jsi to vyhral? tak to je skutecne hodne zvlastni neb ja mam pres 1.8 kdykoliv bez nejmensiho artefaktu
20.3.2008 01:03:42   91.127.143.xxx 74
fan preco sa cudujes
sprosti maju stastie,tak mu isla viac taktit a vyssie skore the end
20.3.2008 01:12:16   90.176.214.xxx 74
cudujem sa lebo mam vyssie skore logicky - on ma 1,65 a 5300 - ja mam pres 1,8 a pres 5600, schvalne jsem ted pustil mark a tohle vypadlo
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=5830361

nechapu... mazitim jsem jeste stihl odpalit (vcera) 3870 kvuli tomuhle... jestli to tak je tak do pekla se vsim

pro jistotu jsem do souteze poslal nizsi koeficient kdyby se nahodou neco posralo... ale mnohem vyssi nez 1.65
20.3.2008 01:15:22   90.176.214.xxx 74
service.futuremark.com/compare?3dm06=5830361
tak snad to ted bude ok
20.3.2008 01:16:34   90.176.214.xxx 74
je to mozny? mezi otaznikem a 3d nema byt mezera
20.3.2008 01:19:33   90.176.214.xxx 84
jo koukam ze na vistach mu to delalo 1,71 ale i tak jsem posilal vic... no to je fuk, extra pro me se vzdycky najde nejaky duvod abych byl vyloucen =D
20.3.2008 10:19:43   88.212.21.xxx 74
Neviem co sa rozculujes nikto ta nevylucil... Skore mam vyssie ako ty tak bud kludny... BTW nechapem ako si mohol vcera odpalit 3870 kvoli tomuto ked uzavierka uz davno bola...
20.3.2008 12:02:41   90.176.214.xxx 84
no pokud mas 1.82 bez artefaktu, tak mas lepsi score... vychazel jsem z tebou uvadenych 5300
20.3.2008 14:00:35   88.212.21.xxx 75
mam vyssie skore, bez artefaktov uz je natocene aj overovacie video kde bezi 3dmark cez 20 minut... tych 5300 bolo na viste (bavili sme sa uz neviem s kym vista vs. XP)
20.3.2008 14:34:41   90.176.214.xxx 74
hmm taky jsem mel 1,88 ale ne na defaultni ovladace
20.3.2008 15:06:52   88.212.21.xxx 75
ja som taktoval na normalnych catalystoch... 8,1 myslim
20.3.2008 12:06:20   90.176.214.xxx 74
z toho vecneho prehazovani karet =) neb jsem overoval stabilitu 2900pro na novem zdroji, proste 3870 po vytazeni a znovu nasazeni je mimo - nevim proc =) ...fyzicky se ji nic nestalo - jedina moznost je ze pri prehazovani jsoem pres chladic nejak hnul s jadrem (je na ni s1)
20.3.2008 12:07:51   90.176.214.xxx 74
btw takze mas takty 900/2200-2400 predpokladam
20.3.2008 10:24:40   88.212.21.xxx 104
taktovanie je vzdy o stasti....ale to "sprosty" si vyprosim...
23.3.2008 14:00:36   62.168.125.xxx 73
Som zvedavy na prvu desiatku, posielal som vysledok aj s 2900PRO (1,, pak 2600PRO (1,815), tak dufam ze sa nestratim niekde v dave Snad si autori daju zalezat na tej spominanej tabulke.
23.3.2008 14:08:14   62.168.125.xxx 73
(2900PRO) 1,8 zle to zobralo zatvorku.
25.3.2008 17:20:00   78.99.67.xxx 64
no tak co, kedy budu? us sa ich neviem asi 2 tyzdne dockat.
27.3.2008 09:57:59   78.99.27.xxx 63
scream uz predava "Vyhratu" skrinku a vysledky nikde? neschopna redakcia po 2tyzdnoch vyhodnotit sutaz...
27.3.2008 21:27:04   213.29.14.xxx 74
Souhlas, tímto postojem odradí spoustu testerů příště dokumentovat svůj výsledek, když nebude šance na výhru. Čas, kdy jsme tímto tématem žili redakce prošvihla!
A co si budeme povídat, každý rád vidí své jméno na důkaz vlastní důležitosti.
Já bych raději viděl výsledky zůčastněných, než třeba test HYBRIDU (herního notebooku).
28.3.2008 13:13:40   88.212.21.xxx 63
nepredavam len zistujem aku ma cenu Doma este nieje. Clanok vraj bude v najblizsich dnoch. Bola velka noc tak im dajte trosku casu ;)
31.3.2008 12:35:50   195.178.87.xxx 94
krom výsledku nejlepšího taktovače (gratuluju) by mne zajímalo, zda redakce uvede k té tabulce cen i průměr dosažených koeficientů u každé z karet (nebo alespoň většiny).
Bylo by to zajímavé ověření si, zda opravdu všechny karty, které tady vyzdvihuje jeden redaktor jako lepší na cena/výkon jsou opravdu takové "terno" ...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

155 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 65.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.