Metro Exodus: konečně venku ze zatuchlého metra! |
autor: Lucie Jiříková , publikováno 13.2.2019 |
Seznam kapitol |
---|
1. Hurá ven! |
2. Otevřený jenom do jisté míry |
3. Není to Mad Max! |
4. Grafické zpracování, hardwarové nároky |
5. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry |
Završení jedné z nejlepších a nejznámějších videoherních sérií, která našla svou předlohu v populárním sci-fi románu, právě vychází. Arťom v něm konečně opouští zatuchlé prostory metra a vydává se zkoumat povrch. Vedle otevřeného herního světa Metro Exodus stále láká na tíživou postapokalyptickou atmosféru. A exceluje.
Netajím se tím, že románová série Metro je moje srdcová záležitost. To ale neznamená, že bych hrám nějak nadržovala, spíš naopak. K minulým dílům jsem občas bývala skeptická, nelíbil se mi hlavně fakt, že vám absolutně nedávala na výběr. S Metro Exodus je to mnohem lepší. Neříkám, že jí prospěl přechod do (polo)otevřeného herního světa. Jenom mi přijde, že vykreslené prostředí románu je věrnější. A to i přestože se vlastně neodehrává tam, kde její závěrečný díl (respektive žádný z románů).
4A Games v Metro Exodus v podstatě dělají to, co je jim (a jejich herní sérii) vlastní. Jenom to všechny tyto prvky ždímají až na dřeň. Krajina, byť zničená radiací, je úchvatná. Atmosféra dokonale tíživá a hratelnost ve všech směrech vyvážená a zábavná. Tohle putování zkrátka musíte mít, ať už jste předchozí díly hráli, či nikoliv.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
diakritiku normlne nepoyivam, ale tady je komousu vetsina1
A navic Epic daval zadarmo Subnauticu a to je fakt super hra...
Navic me teda Steam moc nevyhovuje, od herniho klienta cekam jen spusteni her a ne pseudosocialni sit, ale co uz...
-1 za únik
-1 za nepřehlednost
-1 za socialní aspekt (někomu to může vadit) atd. atd. a ve výsledku hry budou končit se záporným hodnocením
ti hateři jsou doopravdy zábavní
ano smysl vidím až u hodně vysokého rozlišení (tam ztráta detailů nebude tak drastická a navíc bude odpovídat více realitě ...)
btw DLSS nejde aktivovat vždy, ale jen při správné kombinaci karty a monitoru(rozlišení) + samozřejmě závislost na vývojářích daného titulu
však pořád říkám, že taková degradace bude mít větší smysl až při enormních nárocích (vyšší jak 4k ..)
Nikoliv. DLSS zadny sum od cehokoliv neresi, neresi ani barevne podani nebo kontrast. Stejne jako to nedela TXAA, FXAA, MSAA nebo jakykoliv jiny typ antialiasingu.
RT denoiser je zcela jiny algoritmus, u BFV je prorietarni od DICE, u Metra neni znamo.
Perspektiva je pak jistě dvojí, zákaznická a investorova (výška marže). Ale na příkladu nákladů na gpu, dostupnosti výroby, pracovních objemech a nárocích na VRAM, se ti snažím vysvětlit, že z toho i jako zákazníci, bez háčku v podobě akcií, budeme těžit.
A jestli si myslíš, že konkurence (AMD) půjde jinou cestou, imo nepůjde - jen jsou mezi nimi více rozevřené nůžky, protože v poslední době neměli na vývoj patřičné investice.
jestli ti něco objekt plný detailů něco rozmázne/připrávý o ty detaily je to degradace nevím co pořád řešíš
ano ti co chtějí výkon jako službu z toho mohou těžit, ale ti co to nechtějí dopadnou hůře (současný cloudový model je iritující a bude to ještě horší .. )
Vysvětluju ti, že jde o nejrannější iterace, které prozatím patřičně fungují spíše výjimečně, to ale neznamená, že za pár let nebude fungovat, jak má (dokreslit, doostřit).
Ti nejmenší, co nechtějí cloudový model stejně prostředky na hw vyrobený za situace, ke které stále více spějeme, nebudou mít. A to tím tuplem, pokud budou participovat na pracovních objemech a nákladech přímo úměrných nárůstu rozlišení
záleží jak se zachová trh
to taky nikdo netvrdí, že to nebude fungovat, ale zatím si stojím za tím, že smysl to má primárně pro hodně vysoké rozlišení kde s cca stejnou úrovní degradace dostaneme přijatelnější výsledek
na cloudové řešení se tláčí z jednoho prostého důvodu uživatel se stane závislý na jejich produktech což nese i riziko snadné změny dodavatele dané služby(když bude konkurence) ale hlavně to zajistí stabilní příjmy ... a takový směr kdy člověk ztrácí kontrolu a zvyšuje závislost na "druhých" se mi opravdu nelíbí ... dle mého je to cesta do pekel
ohledně dezorientace by jsme si mohli povídat do aleluja
To: Xcute
Co jde o HW, firmy co jedou v interni siti, ale tech k****va je, asi 90 procent u nas, ty pojedou NE! na cloud, to neni zvladnutelne, uz jen proovider by Interne connection!!!
HW byl, a vzdy bude soucasti vsech uspesnych firem!!!
To: Xcute, davam Ti vse za pravdu!
Jenže za současné situace, kdy nejpokročilejší výrobní technologii zajišťuje fab 15 TSMC a Intel se otevřeně hodlá kvůli maržím soustředit na enterprise trh, datacentra, jsou východiska omezená. Ty stále na věc koukáš z pohledu konzumenta a pomíjíš hledisko akcionáře, investora... Nízké marže dovedly AMD s gpu tam, kde dnes je - víceméně v kýblu oproti konkurenci s ohledem na prostředky pro vývoj. Potřeba zisku a vysokých marží zákonitě s rostoucí nedostupností a náročností technologie stoupá.
- což otevírá vrátka konkurenci
"Nízké marže dovedly AMD s gpu tam, kde dnes je"
problematika je horší kdyby Intel "nevyšťouchl" AMD z OEM/enterprise trhu(za což dostal jen směšně přes prsty) tak by měli asi jinou pozici a to že pak přežívali dlouhá léta na nekonkureceschopné buldozer-like architektuře by nezachránila ani 100% marže (ba právě naopak, protože už by to pak nekoupil vůbec nikdo)
- podívej co vysoké marže udělali s kolosem jako Intel(nejen s ním) armády levných vývojářů, které nahradili ty dražší + nechutná rozežranost a neefektivnost celého kolosu + neschopnost přijít s novým konceptem (dokud teče proudem proč taky)
- a co to udělalo s AMD přišli s levnějším konceptem MCM ..menší ztráty a vyšší zisky >> takže to očividně jde když je nouze a ta nouze prostě v pravidelných cyklech přichází (kolik stály kdysi průměrné PC a kam se to posunulo ;) )
K Buldozeru je ale stejně dovedl tentýž problém, který jen eskaluje v návaznosti na předchozí.
Rád bych se mýlil, možná budeš mít nakonec pravdu ty, ale podle mě vše konverguje směrem ke změně paradigmatu u spotřebitele, přechodu na klienty, služby.
1. nejsem mazer DDDD
2: do toho nevidim, delam IT support a .Net developer, optimalizace pro vyrobu a naceneni HW.
to je na me trochu mimo obor, ale ... DDD(jsem mino)
neumim si predstavit, ze by to slo pres preoovider other side
si pak muzu navazat masli
Další věc je, že evidentně netušíš, jak funguje vztah "autor (studio) vydavatel". Tady platí, že vydavatel má vždycky navrch, protože jak chceš vydělat na hře, když ji jaksi nemáš jak dostat k lidem...
A další věc je ta, že to je čistě racionální rozhodnutí. Steam požírá moc peněz a vydavatel je podnikající subjekt, který chce maximalizovat zisk. Riziko je, že si to pár uřvánků nekoupí, ale přínos z menší marže bude mnohem větší.
Steam není základní lidský právo, pokud to chceš změnit, jdi do politiky a zkus změnit Ústavu...
Jediné, co opravdu nechápu, je, jak toto může někdo ještě obhajovat. Zvlášť, když se loni začala situace o dost lepšit a hry vycházely jak na Steamu, tak na GOGu. A ano, kdyby jim šlo o zákazníky, tak to vydají na více platformách. Ale z nějakého důvodu jsou PC hráči masochisti, co si nechají kálet na hlavu a ještě tomu tleskají...
A typicky hate speech plny lzi ze nema zapezpeceni ze nema refund atd. je mirne receno usmevny
Valve si nas*alo samo do hnízda nenažraností, ale nečekal jsem že bude tolik podporovatelů tříštění platformy, je to stejný jako kdyby jste tu podporovali aby každá značka telefonu měla svůj speciální nekompatibilní s ničím jiným konektor.
Jestli někomu vadí, že to koupil přes někoho jiného a nemá to ve své knihovně není nic jednoduššího než si to tam přidat
přirovnání ke konektoru ? to jako bez steamu nemohu stahovat data/hry z internetu ani nebudu moct na FB ?
co si může hráč přát víc než hraní her ?
Vzpomínám si, když jsem si poprvý musel aktivovat hru na Steamu a byl jsem nas*anej jak mraky, protože jsem žádnýho pitomýho klienta nechtěl. Co se mě týče, je sice super mít hru na dvě tři kliknutí, ale pořád mi to vadí. V tomhle je zlatej GOG, protože ten klient je jen doplněk, hry fungujou i bez něj a necpe mi další sociální síť.
Takže ano, nejsem kdoví jak nadšenej z představy, že budu muset mít dalšího kleinta, na druhou stranu whatever. To jsem nechtěl ani Steam, ani Origins, ani Uplay... Takže hateři, přeji vám příjemnou mrtvičku na diskuzích o ničem, pokud nemáte nic lepšího na práci, já si zatím užiju Metro.
Kdo nadává na autory Metra jsou normální troubové. Stačí jednoduchá matematika a zjistíte, že v tom není nic jiného než prachy a v tomhle případě spousta prachů. Tuším že rozdíl mezi STEAM a EPIC je 10% z podílu z prodeje? Víte pánové kolik to dělá při dvou milionech prodaných kopií a ceně hry? studio si tím přijde na 2M*6€=12M€ k plusu jen změnou distribuční platformy.
Rychlost stahování z EPIC je v pohodě i na optice(250Mbit+) a nic víc mě na platformě určené ke kupování a stahování hry nezajímá... Snad jen offline mód???
Navíc ani mé obavy z pomalého stahování v den vydání se nenaplnili. Hru jsem stahoval 30mb/s celých 50,5gb to ani neškobrtlo.
Doporučuji.
Jestli se dá třeba prostřelit dřevo apod?