Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Trendy a megatrendy: co nás čeká v roce 2019
Trendy a megatrendy: co nás čeká v roce 2019
autor: Michal Rybka , publikováno 4.1.2019
Trendy a megatrendy: co nás čeká v roce 2019

Rok 2019 je tady – a můžeme volně podumat nad tím, co nám asi přinese. Nemám na mysli jednotlivé produkty, ale trendy, které nám před očima mění technologie. Tedy takové ty fóry, jako že se jednou objeví komický výřez v displeji – a baf, najednou je výřez úplně všude!


Politická korektnost a aktivismus proměňuje hraní

Když už tak jsme u nálad obyvatelstva, nemůžu se nepozastavit nad tím, jak se s rostoucím aktivismem setkáváme u výrobců her. Nejde tu už o prosté výkřiky „zabíjet lidi je špatné, áááááno“, se kterými se setkával Rockstar od samého svého počátku. Nemluvím o odporu, ale o aktivním prosazování ideologie, které je někdy viditelné více a někdy méně.

Amanita Design musel kvůli nátlaku amerických aktivistů „odčernit“ Chuchla – a do jisté míry se jim pomstil tím, že na něm přehodil barvy a poněkud ho ztrumpovatěl. Změna potěšila fanoušky natolik, že u nového traileru na YouTube jsou pro jistotu vypnuty komentáře a liky a disliky, aby to tam samou láskou nestrhli.

Na kanále Amanity najdeme i Chuchla původního, rasisticky nekorektně černého. Protože jak vám objasní aktivistospecialisté, dneska je velmi nekorektní být černý.

Zatímco Amanita se stala obětí cizího aktivismu, jiné firmy ho již organicky integrovaly do své ideologie. Battlefield 5 například obsahuje hrdinství fiktivních žen v Druhé světové válce. V ní sice bojovaly i skutečné hrdinné ženy, například odstřelovačka Ludmila Pavličenková anebo tankistka Marija Okťabrskaja, ale jsou to Rusky a dneska je ideologicky nepřípustné oslavovat Rusy, a to i když jsou to ženské. Takže si vymyslíme roboženu s paznehtem, z čehož znalci sice omdlí, ale co už.

Vrcholem aktivismu je snaha aktivně vychovávat své hráče. Hráč musí nejen za hru platit, ale být i uvědomělý, což prokázala Bethesda ve chvíli, kdy se rozhodla ztrestat každého, kdo podváděl ve Falloutu 76 tím, že musí napsat omluvnou esej. Jako vážně, jako naprosto vážně!

Můžeme jen doufat, že se snaha o výchovu hráčů obrátí proti jejich tvůrců a ti nám budou dávat hry pouze s běžnou dávkou propagandy, ne s absurdní kvantitou a závěrečným testem.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
110 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 49.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.