Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda

Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda | Kapitola 4

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

20. 11. 2018 03:00 46

Seznam kapitol

1. Stejné jako v betě 2. První dojem nevydrží dlouho 3. Kvantita namísto kvality 4. Stokrát nic... 5. Výlet do minulé generace konzolí 6. Prázdnota

Akční RPG Fallout 76 nepřesvědčilo už během krátké beta verze a nepřesvědčuje ani teď, když se v ostré verzi dostává mezi první hráče. Bethesada si s Falloutem 76 zadělala na pěkný průšvih. Prázdný svět a grafika jako u minulé generace konzolí je jenom část problémů, které Fallout 76 trápí. Bude se jednat o největší zklamání roku?

Reklama

Žánrově Fallout 76 spadá mezi survival RPG, na které můžete koukat z vlastního pohledu či pohledu třetí osoby. V podstatě jde o to, že vaše postava potřebuje jíst a pít, případně spát, pokud je zraněná. Dále potřebuje, abyste jí tu a tam zbavili ozáření a případně i zranění, které vám může uštědřit hromada nepřátelských jednotek. I tito nepřátelé se často opakují. Nejvíce jsou zastoupení ghoulové, ale často narazte také na krysy a další havěť.

Abyste se mohli najíst a napít, a nebo abyste byli konkurenceschopní v dalším boji, tu tam budete muset něco vyrobit nebo uvařit. Recepty získáváte postupně, přičemž na každý potřebujete jiné ingredience, ale většina z nich je vesměs stejně nudná jako všechno ostatní ve hře.

Další složkou hratelnosti je možnost stavění základny a to společně s ostatními hráči, což sice dokáže zabavit, ale po chvíli toto kouzlo nenávratně zmizí taky. Ke stavbě totiž potřebujete opravdu velkou spoustu surovin, což znamená spoustu běhání po okolí a tudíž také spoustu užírající nudy.

Vedle neskutečně nudných příběhových questů, z nichž hlavní dějová linka vás dlouhou dobu vede spíše jako takový tutoriál, zatímco vedlejší dějové linky tvoří především „najdi – přines“ mustr, jsou ve hře jediným oživením nejrůznější eventy. V jejich rámci se pustíte třeba do hledání konzerv v továrně na konzervy, což je zábavnější při čtení jak při hraní. V podstatě to vyžaduje, abyste proběhli všemi místnostmi a přitom v nikdy neutuchajících vlnách zabíjeli hromadu nepřátel, a to pořád dokola, do zemdlení. A teď si představte, že tímto způsobem je koncipována velká spousta těchto eventů. A když ne zrovna tímto způsobem, tak alespoň hodně podobně. Ne, tohle mě fakt nebaví.

Jeden z vrcholných momentů přijde už během prvních dvou hodin - kráva se dvěma hlavami.
i Zdroj: PCTuning.cz
Jeden z vrcholných momentů přijde už během prvních dvou hodin - kráva se dvěma hlavami.

Dokonce i když se do plnění eventů pustíte s přáteli, moc si nepomůžete. Ta unylost prostředí je prostě silnější, než zábava, která obvykle vzniká při kooperaci.

Fallout 76 je onlineová hra, ale s tím online prvkem to tvůrci zase tolik nepřehání. Světem se proháníte pouze se dvěma desítkami dalších hráčů, takže je kolikrát třeba i celé hodiny nepotkáte. Na mapě sice můžete vidět, kde se jednotliví hráči zrovna teď pohybují, ale moc dobře nechápu, proč byste to měli dělat. Já vlastně ani nevím, proč byste to měli hrát.

Nejzajímavější mi na celé této hře přišel RPG systém. Postava se nevylepšuje pouze zkušenostními body, ale také kartičkami, které stejně jako body mohou příslušet do jedné ze sedmi vlastností (síla, charisma, inteligence, štěstí atd.), a které přinášejí různé nadstavbové bonusy, jako je dvakrát větší sklizeň při sbírání květin, o 20 % vyšší útočná síla u zbraní nablízko, nebo o 10 % vyšší šanci na nalezení epického vybavení. Jedná se o zajímavé zpestření, naštěstí bez podložení mikrotransakcemi (které dle mého názoru byly plánovány, ale od nichž v Bethesdě po regulacích v některých zemích raději upustili). Jenže tenhle systém bohužel sám nestačí na to, aby takhle špatnou hru nějak zásadně zlepšil.

RPG systém pracuje s kartami. Funguje dobře, ale nemůžu se zbavit pocitu, že Bethesda koketovala s myšlenkou zavést do hry mikrotransakce.
i Zdroj: PCTuning.cz
RPG systém pracuje s kartami. Funguje dobře, ale nemůžu se zbavit pocitu, že Bethesda koketovala s myšlenkou zavést do hry mikrotransakce.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama