Fatty Pillow neudělal (v zásadě) nic špatného | Kapitola 6
Seznam kapitol
Bůh je mi svědkem, že nejsem fanouškem Fatty Pillowa a už vůbec ne dopadu jeho sprostohumoru na mládež. Vulgaritu nepovažuji za vtipnou a vždy jsem ji považoval hlavně za nástroj, jak se prorvat dopředu mezi podobnými tvůrci na YouTube. To, co ale teď dělá sám YouTube, je ale mnohem, mnohem horší.
Video, které se zadavatelům reklamy nelíbí, lze snadno demonetizovat. Pokud se ale YouTube rozhodne kompletně zbavit kritické tvorby, změní se z poloprofesionální videoplatformy v pouhé rodinné album a ztratí relevanci. Komické představy o tom, že „lidem se líbí amatérsky dělaný obsah“ už dávno neplatí, spousta obsahu je na zcela profesionální úrovni a právě ten dělá z YouTube to, čím je dnes. Pokud bude platforma pouze rozdávat striky a bany nalevo a napravo, nakonec pod sebou podřízne větev, protože jeho vzestup je tažen právě tvůrci, kteří věnují svým projektům větší úsilí.
5) Transparentní informace o tom, co se děje.
YouTube jen vzácně informuje i o věcech, jako jsou výpadky, problémy či nasazování nové funkcionality. Běžně se „něco děje“, ale nevíte co. Výpadky funkčnosti, které trvají celé týdny, jsou naprosto normální. Notifikace či logy ve studiu pro tvůrce by měly být standardem – místo objevování, co se tam změnilo, jestli to je úmysl anebo chyba. Už to by mělo být absolutním komunikačním minimem, ale není.
YouTube se musí rozhodnout, co je vlastně zač a jak bude přistupovat ke svým tvůrcům. Musí se s nimi bavit a ne je jenom jednostranně šikanovat. To, co provedla Nasim Aghdam, náramně připomíná školní střelbu frustrovaných studentů, kteří se domnívají, že zažívají pouze šikanu. A podle všeho to, že se s ní platforma nebavila, sama vnímala jako šikanu.
Je potřeba, aby se YouTube naučil se svými tvůrci komunikovat. Do situace, ve které jsou dnes, se dostali sami. Dostali se tam proto, že nekorigovali tvorbu v době lavinovitého růstu, reagovali pozdě na parazitické jevy jako reply girls a když už na něco reagovali, tak často nekomunikovali, co a proč dělají.
To musí přestat, to se musí změnit. Fatty Pillow rostl na vulgárním obsahu proto, že mu to YouTube dovoloval celé roky. Celé roky YouTube vydělával na reklamách, které u jeho videí zobrazoval. Svatouškovský výraz, který si YouTube nasazuje u prováděné čistky, mu skutečně nesluší: Vydělávali na tom, tak ať se teď netváří tak překvapeně a znechuceně. Je to pokrytecké.